Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juustofanit! Mitä juustoja teiltä löytyy usein kaapista?

Vierailija
25.10.2023 |

Minulla on leivän päälle aina jotain pehmeää homejuustoa, kuten camembert, langres, epoisses tai cambozola.

Gratiineihin löytyy gruereä, ja parmesaania tai pecorinoa jompaa kumpaa on aina. 

Tynnyrikypsennettyä fetaa tai chevreä ostan salaattiin. 

Pitsan päälle mozzarellaraastetta jonka sekaan joko gruyereä, parmesaania tai pecorinoa... Mitä nyt kaapissa sattuu olemaan sillä hetkellä! 

Pidän tosiaan nuista pehmeistä ja lempeistä homejuustoista kauheana!

Minua muitakin kaapissa silloin tällöin näkyy mutta nuita on hyvin säännöllisesti, joskus jopa kaikkia yhtäaikaa 😂

Kommentit (220)

Vierailija
201/220 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Voi vee, naurattaa lujaa nämä vastaukset. Perus äkstra oltermannin ja arki edamin syöjät täällä yrittävät kertoa hintavimman pään juustokokemuksistaan vesi kielellä. 😂

Ilmeisesti syöt itse niitä. En ole kuullutkaan jostain äksä oltermannista. Arkiedamia tai jotain vastaavaa en muista koskaan syöneeni. Onko se juustoa?

Onko se joku kaupan oma brändi, joka on sulle tutumpi kuin juustofaneille? Edelleen kysyttiin mitä löytyy kaapista, ei kokemuksista. Edelleen juoksen suoraan kauppaan, jos on alle 10 erilaista juustoa kaapissa.

Mulla löytyy oltermannin ja polarin lisäksi rainbowin cheddarjuustonaksuja. 

Vierailija
202/220 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Voi vee, naurattaa lujaa nämä vastaukset. Perus äkstra oltermannin ja arki edamin syöjät täällä yrittävät kertoa hintavimman pään juustokokemuksistaan vesi kielellä. 😂

Ja sinä et ymmärrä vit-tuilua   😂

Ja kyllä! Teen vesi kielellä juustoleipiä oltermannista    😂

En ole ikinä ymmärtänyt juuston ja viinin ystäviä. Mua naurattaa aina ku joku hienostelee ja näistä puhuu. Kerron aina perheeni mieltymykset. 

En oikein ymmärrä mitä hienostelua juustojen syömisessä on, edullinen harrastus. Toiset juttelee parhaista suklaista, toiset parhaista juustoista. Se, että avoimesti kokeilee uutta ja erilaista, ja sitten ottaa vakivarusteluun suosikkinsa ei todellakaan ole mitään hienostelua. 

Minulla on aina erikoisjuustoja jääkaapissa, miks

No lueppa mitä se ensimmäinen nauraja kirjoitti, ehkä ymmärrät. Miksi sitten arkijuuston, oltermannin ja Polarin ystäville nauretaan. Kyse ei todellakaan ole rahasta vaan mieltymyksistä.

Minun henkilökohtainen herkku on leipäjuusto lakoilla. Hillakilo maksoi 22€ ja ostin monta kiloa pakkaseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/220 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ollut varaa minkäänlaisiin juustoihin enää muutamaan vuoteen. Mutta jos olisi, niin couda olisi suosikkini.

Vierailija
204/220 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riitanherkun mozzarellaa, 

Sitten Jukolan juuston cheddarit 

Jukkolan leipäjuusto,.

Näiden lisäksi löytyy yleensä perinteinen koskenlaskija

Muuten ok, mutta sitä en ymmärrä että tälläkin palstalla tuo lastenkoskija on niin suosittua.

terv. Lukihäriöinen

Vierailija
205/220 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltermanni, Aamupala 5% viipaleet ja cheddarviipaleitä.

Vierailija
206/220 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta kun muutaman kerran kuukaudessa. Kertyy niin isot kalorit juustoista.

Parhaillaan muokannut ruokia uuteen uskoon. Joskus herkutellaan.

Vierailija
207/220 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustoportin Viinitarhuria ja Brandy pähkinää kannattaa kokeilla!

Vierailija
208/220 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, aika perusjuustoilla mennään täällä mutta kait se siitä johtuu ettei oikein ole tarjontaa.

ja aina olen ihmetellyt kuka noita Castello juustoja syö, mutta sekin selvisi, vauvamammat.

Vierailija
209/220 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kosken laskija lasten koskija

Vierailija
210/220 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalainen shampanja brie 

Vierailija
211/220 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vuohenjuustoa ja fetaa löytyy. Aika usein myös sinihomejuustoa.

Vierailija
212/220 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanasyöttö pois päältä.

Vierailija
213/220 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolesterolit tykkää.

Vierailija
214/220 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkijuustona ruidppleivän päällä Lidlin mustaleimaista Emmentalia. On yhtä mietoa kuin  Valion sininen mutta vähän enemmän makua.Valion juustoihin en koske.

Juustonkannikoista teen raastetta, johon sekoitan Parmesania ja/tai Pekorinoa. Minulla on jäissä aina raastetta ruuanvalmistukseen, enkä tule hävikkiä.

Vierailija
215/220 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolesterolit tykkää.

Tämä. Minähän eläisin juustoilla, vaan valitettavasti kolesteroliherkkänä on pakko säännöstellä kovan rasvan saantia. Tykkään aivan kaikista juustoista. Siis kaikki menis. Nykyään on pakko tyytyä 17% goudaan arkijuustona. Joskus ripottelen sinihomejuustomurua salaatin päälle tai murentelen hiukan fetaa. 

Lempijuustoni on korianterijuusto (lienee goudaa sekin) ja chilisavujuusto.

Vierailija
216/220 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkka kevytsulatejuusto viipaleita.

Vierailija
217/220 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyrvänjuustoa on. Illalla se liukee saunoessa pois.

Vierailija
218/220 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäännytän Aura sinihomejuuston itse jääkaapissa.

Siitä tulee suussasulava, hedelmällisen makuinen, kun ylittää päivämäärän parikuukautta.

Meillä on noita aina ikääntymässä tasaisin välein, että aina olisi tarjolla pari-kolmekuukautta päivämäärä vanhaa extra kypsytettyä Auraa.

Ei löydy herkullisempaa sinihomejuustoa, tuore Aura ei kovinkaksista ole ja Aura gold hieman parempi, mutta ei pärjää itse ikäännytellylle.

Oli pakko katsoa, oliko tää mun oma viesti! Näköjään löytyy joku, joka on kanssani täysin samaa mieltä. Täysin! 

Vierailija
219/220 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stella alpinaa, robiolaa, parmesania, pecorinoa, provolonea. Leivän päällä Castello cheddaria

Vierailija
220/220 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä löytyy: manchego, gruyere, roquefort. Vakkareita myös Sprintz, parmesan, mozzarella, feta, halloumi, vuohen tuorejuustoa. Joskus ostan emmentalia lähinnä ruoan laittoon.