Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MAALImasut vuodenvaihteeseen johdattaa

30.12.2006 |

Tässäpä eilistä:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9187357&p=1&tmode=1&smode…

Käykäähän kaikki kurkkimassa Duppaduulixin kuulumiset (ja toki meidän muidenkin!) :)

Hyvää Uutta Vuotta kaikille kanssasisarille!!

Ja jos vielä se perinteinen kysely pistetään kehiin:

Uudenvuodenlupauksesi vai onko sellaista tulossa??

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hurjaa, että on yksi vauva jo tullut maailmaankin! Onnea vain kovasti, sitä tullaan varmasti myös tarvitsemaan.

PATJASTA: Suositellaan tosiaan jokaiselle omaa patjaa, mutta minä olen lapsilla käyttänyt siistikuntoisia vanhojakin patjoja. Tälle voi olla, että pitää hankkia uusi, sillä sänky, jonka saamme lainaan, on ollut ulkovarastossa säilytyksessä patjoineen ja usein silloin tarttuu ulon haju. Meillä muuten esikoinen siirtyi juniorisänkyyn 10 kk:n iässä ja nuorempi 1v ja 4 kk:n iässä.

Oma napa kasvaa tasaisesti. Sellainen " ongelma" on nyt ilmennyt, että nuo halut ovat palanneet yhtäkkisesti (alkuraskaudesta tähän hetkeen on ollut aika hiljaista tuolla makuukamarin puolella), eikä mies oikein tahdo jaksa seurata perässä. Hänelle sellainen 2-3 kertaa viikossa on ok, mutta kun itsellä haluttaisi ihan jatkuvasti :-o.

Vierailija
22/35 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duppaduulix: Suuren suuret onnittelut ensimmäisen maalisvauvan koko perheelle! =) Toivottavasti kaikki sujuu hyvin, ja saatte pikkuisen pian kotiin.

Ja galluppiin.. Uuden vuoden lupausta en tee tänä(kään) vuonna.. Kun en niitä ole oikein onnistunut ennenkään pitämään.

Meillä on hankintoja vielä vaikka kuinka tekemättä, tai siis ollaan toisin sanoen hankittu ainoastaan vaunut (jotka muuten saatiin liikkeestä koottuna) ja muutama vaate vauvalle.. Saa vaan nähdä kuinka meikäläinen jaksaa kierrellä kaupoissa.. Oltiin eilen ehkäpä parin tunnin verran ostoksilla, ei kyllä muuten sitäkään ja oli kyllä niin täys työ päästä kävelemään autolle sitten kaupasta, ja kaupassakin oli kyllä sellaista vaappumista meikäläisen meno, oikein hävetti. Selkäkään ei saikusta huolimatta osoita minkäänlaisia parantumisen merkkejä, oikeestaan päin vastoin, nyt en pysty enää koneellakaan istumaan kovin pitkää aikaa kun selkä alkaa osoittaa vastalauseitaan, sohvalla löhöäminen onneksi vielä onnistuu, en ole siis ihan vuodepotilas, ainakaan vielä. =)

Siitä tekstin kopioinnista vielä, tosi helpolla pääsee (ei siis tarvitse hiirellä maalata koko tekstiä) kun painaa tekstin kirjoitettuaan (kohdistin vielä tässä kirjoitus ikkunassa) ctrl+a (valitsee koko tekstin, siis maalaa sen) ja sitten perään ctrl+c (ja se sitten kopioi koko tekstin niinkuin useempi taisi jo mainitakin) jos haluaa sitten tekstin liittää niin sitten se jo myös mainittu ctrl+v (joka siis liittää tekstin siihen tekstikenttään jossa kohdistin eli hiiri on).

Siitä mtv3 docista on ollut aikas paljon keskustelua.. Ensikertalaisena katsoin ihan monttu auki että voiko se synnytys oikeesti olla noin helppo, olen jostain kumman syystä liittänyt siihen hirveän karjumisen ja koko kirosavaraston käytön, sekä tietysti miehelle pää punaisena huutamisen. Tollaisen synnytyksen mäkin haluan. Sehän oli kun olis istunut kahvipöydässä, hymyili vaan kauniisti ja jutteli välillä muutaman sanan.

Taidan tästä häippästä miehen viekkuun katsomaan Monkia.. =)

sohvi84 28+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

G: en minäkään mitään lupaile uudenvuodenlupauksia, elän jo nyt niin täydellistä elämää, etten voi sitä enää parantaa. No heh heh! Ei vaan kun ei ne lupaukset kuitenkaan pidä kuin pari kuukautta jos sitäkään. Joo, no voisin melkein luvata, etten käytä alkoholia vuonna 2007, se olis ehkä helpointa pitää. En sitä muutenkaan käytä kuin pari kertaa vuodessa ja aina seurassa, juhlissa, baarissa, en koskaan yksin tai kotosalla. Voin luvata, etten käy vieraissa, enkä käytä huumeita ;D (niiden lupausten kai pitäs olla semmosia, mitä yleensä tekee ja mistä on vaikeahko luopua, vai?)

Kävin aamulla lenkillä ja samoin nyt illalla. Valitsin nyt illalla varsin mäkisen reitin ja alaselkä meni kyllä kipeeksi. Parempi pysytellä tasaisilla poluilla. Yritin loppumatkasta kävellä käppyrässä niin, että suoristin jo ennestään notkoa selkääni. Se helpotti kipua, muttei niinkään voi pitkään kävellä.

Synnytysvalmennuksessa vuonna 2005 näytettiin synnytysvideo. Sitä katsoessa ihmettelin, että miten se voi olla noin hiljaa toi nainen. Eka kertalaisena kun en ollut synnytyksiä nähnyt muuten kuin leffoissa ja niissä se huuto on aina ihan kamalaa (tai lapsi syntyy puhtaana, 2 kk ikäisenä parilla työnnöllä). Neuvolassa tästä sitten mainitsin, niin terkka sanoi, ettei ponnistaessa voi huutaa, tai jos huutaa, niin ponnistus menee pilalle. Sen kyllä huomasin sitten itsekin. Ähkäisyn päästin vasta ponnistuksen lopussa samalla kun päästin ilmat keuhkoista. Ennen epiduraalia kyllä melkein itkin kun supistukset sattui niin kovaa sen 17 h ajan. Ja eniten sattui kun tarkistettiin lantion tilavuus. Oli koko synnytyksen kipein vaihe. Lääkäri sanoi, ettei sitä tarvitse tehdä enää ikinä, sieltä kyllä sopii tulemaan vauva kuin vauva.

Menenpäs kotivideoita katsomaan neloselta...

rimma 29+3

Vierailija
24/35 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan pikaisesti toivottamaan Duppaduulikselle hirmuisesti onnea ja koko perheelle.

Unohdin eilen sittenkin hakea sen reseptin, joten nyt pitää mennä (taitaa tulla vinkeä yö ilman lääkkeitä). Selkää on jomottanut koko päivän.

-m- ja hippu rv 30+3

Vierailija
25/35 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä onnea koko Duppiksen perheelle pikkuisesta pojasta. Pidetään peukkuja, että kaikki poika kasvaa ja vahvistuu päivä päivältä.

G: Lupauksia en uskaltaudu tänäkään vuonna tekemään, ei minulla niin suuria paheita ole... kai (sormet ristissä).

Minulla on pikkuvaatteet pestynä ja silitettynä lipaston laatikossa odottamassa pikkuista tulijaa. Sänkyä mietin, että milloin sen tuosta kasaisi. Lähinnä kissojen vuoksi pitäisi saada ajoissa valmiuteen jotta ennätän opettaa ettei siihen ole lupa mennä. Ehkä pari kuukautta riittäisi?

Eilen imuroin autoa ja siivoilin muutenkin ja sitten samalla testasin miten mahtuu kolme lasta istuimien kanssa takapenkille. Apua!! Miten muut kolmen lapsen äidit olette ratkaisseet asian? Kävin vanhimmalle heti samantien ostamassa pelkän korokkeen kun kaksi turvavyöistuinta ja kaukalo ei kyllä mahdu kunnolla vierekkäin. Vanhin lapsista täyttää keväällä 7v ja nuorin parin viikon päästä 5v.

Omaan napaan ei mitään uutta, kovasti tuo vatsa vaan kasvaa ja saa olon kyllä tuhottoman kömpelöksi. Kengännauhojen solmiminenkaan ei enää onnistu jos ei ole koroketta tyrkyllä :O

Kauniita unia maalismassut ja hyvää Uutta Vuotta jos en enää kirjoittele tänä vuonna.

Zeldatar 30+0 (poksuu taas)

Vierailija
26/35 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taass konetta räveltämässä tää äitee täällä ;)

G: En ole varmaan koskaan tehnyt uudenvuoden lupausta ja tuskin teen tänäkään vuonna. Tosta alkoholin käytöstä olis helppo luvata luopuvansa, sillä sitä en muutenkaan juuri koskaan käytä. Varsinkaan, kun meillä näitä pieniä ja olen tässä viime vuodet lähinnä ollut raskaana/imettänyt niin... varmaan nuppi kilahtas jo yhdestä siideristä ihan kunnolla :)

Kotona meillä kun ei ole miehen kanssa koskaan ollut tapana nauttia alkoholia, mieskään ei juo edes saunakaljaa tms.

Toki se ne varpajaiset sitten taas juhlii :)

Kolmen lapsen autoon mahduttamisesta joku kyseli... (anteeks, en muista nimimerkkiä)

Meillä ei sikäli ongelmaa, kun suht iso auto omataan. Nissan Almera Tino, sellainen tila-auto. Siellä takana kolme erillistä penkkiä ja aina yksi istuin mukavasti vie vaan sen yhden penkin verran. Meillä nyt käytössä esikoisella Graco:n korokeistuin ja kuopuksella Britax:in two way elite istuin (hän istuu vielä selkä menosuuntaan). Sinne sitten heidän väliin meinataan sujauttaa turvakaukalo. Mutta pienempään autoon en kyllä osaa neuvoja antaa... meilläkin oli aika pieni auto ja vaihdettiin autoa alku kesästä (luojan kiitos, meinaa nyt se olis edessä varmaan muuten!!!)

Mutta nyt pitänee lähteä unten maille, että jaksaa huomenna sitten niitä raketteja katsella.

Meillä esikoinen siinä hilkulla, vieläkö pelkää vai onko kivaa. Kuopus ei juurikaan tunnu välittävän... kun käytiin joulukauden avajaisissa ilotulitusta katsomassa. Esikoinen toivoi kyllä että saisi ottaa isin kuulosuojaimet huomenna ulos... se hänelle suotakoon :)

Mutta siis OIKEIN HYVÄÄ UUTTAVUOTTA KAIKILLE!!!

t. K@tju

Vierailija
27/35 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousin sitten suosiolla taasen syömään, kun nälkä iski. Tosin eilen kävi sellai harvinainen tapaus, että nukahdin sohvalle kello19 (!?), josta mies herätteli ja talutteli nukkumaan. Hieroi mun sääriä ja hartioita toista tuntia kuulemma ja minä tyytyväisenä tuhisin. On hyvä palvelu täällä. ;) Eli kovasti ei uneta. Onneks keittelin eilen riisipuuroa niin sitä oli helppo mikrottaa tähän aikaan aamusta.

Se ois sitten viimeinen päivä tätä vuotta menossa kovaa vauhtia. Ja näillä näkymin tämä menee nukkuessa, että jaksaa yöllä raketteja katsella. Ihan jopa suunnittelin, josko jaksais kävellä tonne mein keskustaan katsomaan kaupungin kustantamat värisirkukset, mut voi olla tuo pari kilsaakin vähän liian paljon. Ehkä mennään autolla puoleen väliin..? Parkkiksia kun tuskin löytyy, onhan siellä taasen satoja ihmisiä ja perheelliset autolla matkaavat.

Masussa käy taasen kova potkunyrkkeily. Pohdinkin jo, että onko herra sittenkin kääntynyt, mutta tuskin sentään. Ehkä vain päätä rapsuttelee ja liikkeet tuntuu alempana. Pää on kuin liimattuna kanavan suulla niin tuskin sieltä pois osaa kääntyäkään.. Jos tää aamujumppa tästä vähän rauhottuu niin saatanpa ihan unille vielä kömpiä.

Eilen ihastelin miehelle kuinka meillä on jo valmista vauvantuloon. Vaunuissa on tyhjää, mut silti siellä pitää käydä kuikuilemassa välillä. Niin joo.. Eihän meillä toki sitä vauvakaukaloa ole, kun sen vakuutusyhtiöltä vuokraan ja pyysin toimittamaan tammikuun lopussa. Mut eipä meillä tarvettakaan vielä.. :)

Nyt taidan mennä pötköttelemään ja lukemaan, kunnes unijuna nappaa mut matkaansa. Koittakaahan muut maalikset nukkua pitkään, että jaksatte illalla nauttia vuoden vaihtumisesta. Hyvää uutta vuotta! :) (sikäli mikäli en tänne enää keksi kirjoittamista..)

Papu ja Hermanni 29+2

Vierailija
28/35 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAPU;

Sä oot uskomaton..miten hitossa saat ittes kammettua syömään puuroa tohon aikaan? vapaaehtosesti?? Mä pyörin ja hyörin koko yön pienissä pätkissä nukkuen, kunnes taas aamulla vetelin tyynesti puoleen 11, ja pidempäänki olis menny jos ei koirat olis herättäny.

Auto-ongelmia vai ongelma-autoja?

Meillä on pienen pieni golf..jonne pahimmillaan pitäis tunkea kaks aikuista eteen, turvakaukalo taakse, matkatavaraa ja konttiin kaks koiraa..ja ne vaunut :) toivoton yhdistelmä..täytys hankkia varmaan " anoppilaatikko" katolle tai peräkärry :)

No, ei silti, ei me minnekään yleensä koko laumalla lähdetäkään. Korkeintaan kerran vuoteen, ja sillon voi lainata anoppilasta suuremman auton.

Mites kaukalo-ongelmaisilla, saisko turvakaukalon eteen? Jos siis saa kytkettyä turvatyynyn pois päältä? Vai pitääkö koko konkkaronkka saada kyytiin aikuisia myöden?

Täällä kauhulla jo odotetaan uutta vuotta ja sitä pauketta..unohdin apteekista ostaa sitä DAP-pia joten koetetaan taas pärjäillä. Joku tampio räjäytti eilen illalla josku 23 aikoihin yhden ison pommin ja koira sekos siitäkin vähän..pyysi ulos ja mä hölmö laskin sen tarhaan -> sillä seurauksella että sain juosta siellä yöllä sen perässä ja tuoda kuristuspannassa takas sisälle, se kun pelkää että pamahdus on yhtä kun ukkonen ja ukkonen vie yleensä sähköt, sähkökaapista kuuluu kova roksaus ja koira pelkää sitä ääntä kun ruttoa..haikein mielin muistelen toissa uuttavuotta kun koirat makas tyynesti pitkin lattioita ja katteli välillä ilotulitusta sohvalta - pelkäämättä yhtään. Toista se on nyt.

Ja yllätysyllätys lumet on sulanu puispuis, ja tiet on kun luistinradat..just kun eilen kehotin miestä varaamaan aikaa että vie ajurin kunnon lenkille tänään..no kivahan tuolla sitte on liukastella! Mulla ei ainakaan ole asiaa ulos tänään..

*haukotus* me mennään nyt masun kanssa juomaan aamukahvia ja syömään pullaa..ja lihomaan :)

Tappert ja Puksu 30+0 *POKS

Vierailija
29/35 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... käyn vaan moikkaamassa, ja toivottamassa HYVÄÄ UUTTA VUOTTA!!! kaikille.

Me ollaan tässä kohta puoliin lähdössä kavereille uuden vuoden viettoon, ja enpä sitten varmaan enää tämän vuoden puolella koneelle kerkiä.

Syökäähän hyvin, paukutelkaa raketteja ja kaikkea muuta mitä uuteen vuoteen kuuluukaan...

T Petriina rv 29+6

Vierailija
30/35 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duppis: Onnea :) Hurja tarina todella mutta toivotaan, että kaikki nyt menee tästä hyvin eteenpäin!

--------

G: Uuden vuoden lupaukset on nyt jätettävä väliin ;) Kait se vois olla jotain että saan vielä ens vuoden aikana itseni jotenkin vauhtiin siinä että paino taas normiin jne.. Ja jos saisin pidennettyä pinnaani :)

Tappert: Jostain kuulin että kylpyhuone (kaakeloitu) rauhoittaa koiria jos on ukkonen, raketteja tms. pauketta ulkosalla.. Mulla olis sitä DAP:ia täällä, en tiedä liekö vanhaksi mennyt mutta eipä taida ehtiä teille perille :)

Apteekit myy jotain tablettimuotoistakin rohdosvalmistetta koirille, rauhoittavaa siis.. mutta et siis taida nyt enää sinne apteekkiin päästä :/

Nyt vaan täältä netistä etsimään poppaskonsteja miten selvitä kotikonstein tästä tulevasta yöstä!

Mut nyt päikkäreille että jaksaa valvoa illalla!

Oikein Hyvää Uutta vuotta kaikille!

Sinna 30+

Vierailija
31/35 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä nyt luule, että miekään mitenkään ilonen siitä yöheräilystä olen. Mutta otin tuossa taasen jo pari tuntia unta ja nyt on suht hyvä olla. Tosin näyttää, että ei ole pahemmin tekemistä tänään niin saatanpa toisetkin unet tempasta. :)

Ja kun on nälkä niin on syötävä. Onneks on mikro! Jos jotain pitäis kokkailla niin se kyllä jäis ja puputtaisin näkkileipää vaan. Sitä paitsi mua ei ole siunattu millään unenlahjoilla eli en osaa nukkua. Miestäkin herättelen joskus, kun ärsyttää kovasti se, että toinen voi vaan nukkua. :D

Jahas, taidan mennä valmistelemaan jotain herkkua illaks. Pitää sitä sentään syödä hyvin. ;)

Papu ja Herppu

Vierailija
32/35 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minähän se olin joka pähkäili istuinten kanssa. Meillä on Toyotan Yaris Verso, sikäli iso auto sisämitoiltaan mutta ongelman aiheuttaa näköjään nyt vain tuo yksi istuin. Se on Aktan turvavyöistuin jonka alaosa on liian leveä. Pitänee ostaa toinen koreke ja heittää tuo pois. Sitten olisi takana kaksi koroketta ja vauvan kaukalo. Keskelle vauvaa ei voi laittaa koska meidän autossa on siinä vain kaksipistevyö eikä kaukaloa siihen voi kiinnittää. Etuistuimelle lapsia ei voi laittaa koska on airbagit eikä se muutenkaan ole suositeltavin matkustuspaikka lapselle. Survomme siis kolme taakse pienellä istuinjärjestelyllä :)

Uutta Vuotta lähdetään vastaanottamaan tuohon keskustaan, meidän kaupunki järjestää tänä vuonna lasten ilotulituksen joka alkaa ilahduttavasti jo klo 20. Aikuisille on sitten erikseen keskiyöllä. Lapset odottaa jo innoissaan.

Riemukasta Uutta Vuotta 2007!!!

Zeldatar 30+1

Vierailija
33/35 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on käyty miehen kanssa syömässä! Tulipas ahdettua. Sillä söin alkupalat, pääruuan ja jälkkäriksi vielä todella herkullista juustokakkua. NAM!! Mulla taitaa siis jäädä noi nakit, ranskalaiset ja lihapullat syömättä. Noo, syö niitä sitten huomenna! :)

Täällä ei ole tietoakaan enää lumesta. Ei siis siitä vähäisestäkään määrästä. Yöllä oli satanut vettä ja nyt onkin sitten jälleen kerran ihan plussakeli. Mälsää!! Nyt on sitten kadut niin pirun liukkaita, että mulla jäi tämän päiväinen kävelylenkki ihan suosiolla väliin... Todella inhottavaa, kun olisi niin kiva ollut käydä mieheni ja pojan kanssa pienellä lenkillä. No minkäs teet, kun ei katujakaan hiekoteta?!

Mulla jatkuu edelleen se mieletön päänsärky!! Inhottavaa!! Eilen illalla mua pyörryttikin niin kovaa, et meinasin sohvalta tippua. Silmissä pimeni ja ajattelin mielessäni et kivahan se uusi vuosi on sairaalassakin viettää... Nukkumaan käydessä huone vaan pyöri, vaikka silmät oli kiinni. Ihan kun olisin ollut parin promillen kännissä. En mä sitten kuitenkaan viitsinyt minnekään äitipolille soitella, vaikka mies vähän patistelikin. Mun verenpaine taitaa olla tällä hetkellä ennätysalhaalla... :/ Tällä hetkelläkin vähän huippaa, vaikka istun tukevasti sohvan nurkassa. Anteeksi, tuli vähän valitusvirttä!!

Masuun ei kuulu siis mitään kummempia. Pikku menninkäinen on alkanut painaa pepullaan mun kylkiluihin ja tuntuu et henki salpautuu... :) No se on tätä odottamisen iloa. Heh! Kiva kuitenkin että ilmoittelee itsestään tasaisin väliajoin, ettei tarvitse huolestua...

Mua vaivaa aivan mielttömän kuivat nenän limakalvot... Tuntuu et koko ajan pitäisi niistää, vaikkei siellä mitään räkää ole. Nenän kautta hengittäessä silmistä hyvä ettei valu kyyneleet kun niin paljon kirvelee!! Mitä mun kantsii tehdä?? Neuvokaa mua!!! Tungenko mä sinne jotain rasvaa?? :)

Kylläpäs noi ihmiset on hätäisiä noiden rakettiensa kanssa... Täällä meillä on ollut kunnon jytinä jo neljästä saakka. Eihän niitä saisi vissiin rueta ampumaan kun vasta kuudelta. Muistinkohan mä ihan oikein??!! Poikaparka nukkuu ulkona vaunuissaan. Oli pakko laittaa se vielä unille, kun ei sitä kiukkuamista olisi hullukaan jaksanut kuunnella... Saa nähdä kauanko nukkuu?!

Meilläkin on muutama raketti, jotka ammumme sitten taivaan tuuliin kun poika herää. Mitäköhän hän niistä sanoo?? Vähän jännittää. Pitää varmaan kaivaa ne kuulokkeet pojalle, jotka kesällä hankimme hänelle festareita varten... :)

Mä en ymmärrä miten joku voi laittaa raketteihin 200 ¿? Meidän naapuri on vissiin vähän hullu. Meillä olisi ollut sille rahasummalle parempaakin käyttöä... Olisi vaik lahjoittanu ne meille, kerta on niin paljon ylimääräistä rahaa... :)

Mutta nyt pitää mennä...Pyykit odottaa narulle ripustajaa, jälleen kerran. Heh!

Hanna

Vierailija
34/35 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kävin tänään taas pojan luona ja soittelin tuossa äsken vielä perään. Tänään siis otettiin uusi ultra pojan päästä, ja siihen toissapäiväiseen verrattuna ei onneksi ollut tullut uutta verta. Eli siis se uusinut vuoto on ainakin tällä hetkellä tyrehdyksissä (kuinka toivonkaan, että ne nyt pysyisivätkin poissa). Aivokammiot olivat kyllä kasvaneet, nestettä sinne siis kertynyt. Se meille toki oli kerrottu jo, että sellainen riski on. Toisinaan rauhoittuu tuollainen itsekseen, mutta onneksi sille on sitten edes jotain tehtävissä jos ei rauhoitukaan. Painoa oli tänään 1200g. Tänään on myös totuteltu irti nasaalista (siis sellainen kevyempi hengitystuki). Poika on nyt kolmatta puolentoista tunnin pätkää irti siitä. Hienosti on pärjännyt ilman, ei sovi kuitenkaan väsyttää pientä liikaa.

Huomenna on itselläkin ihan välipäivä labrakokeista, ihan kiva, että saa nuo käsivarret välillä taukoa neuloista. Ihan näin vaikka pieni murhe onkin nyt tässä kaiken keskellä.

Ihania ovat muuten hoitajat ja lääkärit siellä vastasyntyneiden teholla. Aivan mielettömän hienosti ovat ottaneet huomioon vanhemmatkin. Ihan hämmästyttää miten niillä onkin aina aikaa huolehtia vanhemmistakin ja selittää kaikki asiat moneen kertaan, vaikka hoitavat pitkissä vuoroissa vauvoja siellä.

...Mutta siis tänään parempi päivä. Ja taas yksi vuorokausi mennyt. Edelleen eteenpäin päivä kerrallaan.

-Duppaduulix ja poika 8pv

Vierailija
35/35 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin paljon onnea ja voimia duppaduulikselle! Toivon todella, että kaikki menee teillä hyvin ja poika vahvistuu päivä päivältä! Hienosti olette tähän asti jo päässeet! Kerrohan kuulumisiasi jatkossakin, olemme henkisenä tukena.

Itse en ole vieraillut täällä pitkään aikaan työkiireiden takia. Olen aika paljon käynyt syksyn mittaan työmatkoilla ja joutunut ylitöitäkin vähän tekemään, vaikka kotona on vuoden ikäinen esikoinen. Aika väsynyt olen ollut, mutta muuten on mennyt ihan hyvin eikä mitään poikkeavaa ole ilmennyt. Vielä pitäisi muutama viikko jaksaa käydä töissä. Jaksaisihan sitä muuten, mutta kun en saa öisin nukuttua! Herään melkein joka yö siinä kolmen maissa. Tänään sentään nukuin kuuteen (!) asti, kun illalla katsottiin raketteja yli puolenyön.

Suurin murheeni raskauteen liittyen on tällä hetkellä synnytystapa-arvio. Kävin siellä perjantaina, ja minut pakotetaan synnyttämään alakautta, vaikka vuosi sitten repesin synnytyksessä tosi pahasti (=3.asteen repeämä eli peräsuolen sulkijalihas meni poikki, se jouduttiin korjaamaan kirurgin suorittamassa leikkauksessa synnytyksen jälkeen). Synnytyslääkärini sanoi silloin, että jos hankin lisää lapsia, tulee automaattisesti sektio. Nyt kuitenkin uusi lääkäri sanoi, ettei sektioon ole mitään syytä, koska olen toipunut repeämästä suht hyvin.

Olen tästä vähän paniikissa, koska minulle oli tähän asti sanottu, ettei ole muuta mahdollisuutta synnyttää kuin sektio. Synnytyksen jälkeen kärsin jonkin aikaa ulosteenpidätysongelmista, mutta onneksi tämä vaiva on poistunut. Peräsuolta kuitenkin särkee ja välilihaa, päivittäin edelleen.

Olen aika murheissani enkä tiedä mitä tekisin. Sen tiedän, että jos repeää yhtä pahasti uudestaan, voi olla, ettei sitä voi enää korjata onnistuneesti. Jopa synnytyssairaalan vaihto asian takia on käynyt mielessä. Toisaalta tekisi mieli luottaa ammattilaisiin ja synnyttää alakautta, koska olisihan se luonnollisempi tapa eikä minulla ole mitään synnytystä vastaan sinänsä enkä esim. pelkää kipua tms.

Hyvää uutta vuotta kuitenkin kaikille ja jaksamista loppuraskauteen!