Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MAALImasut vuodenvaihteeseen johdattaa

30.12.2006 |

Tässäpä eilistä:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9187357&p=1&tmode=1&smode…

Käykäähän kaikki kurkkimassa Duppaduulixin kuulumiset (ja toki meidän muidenkin!) :)

Hyvää Uutta Vuotta kaikille kanssasisarille!!

Ja jos vielä se perinteinen kysely pistetään kehiin:

Uudenvuodenlupauksesi vai onko sellaista tulossa??

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä taasen siis ekana. No ei ole ihme, kun kelloa katsoo.. Kaikki ketkä nukkumaan pystyvät, luultavasti nukkuvat.

Illalla oli vaikea saada unta, kun jalkoja särki. Mies uinahti heti makuulle päästyään, joten en raaskinut herätellä hieromaan. Kaipa sitä jokunen tunti tuli nukuttua, mut sit neljän aikaan jo heräilin ja ei unesta tietoakaan. Ei nukuta, jotenkin surku olo. Ajattelin asioita ja tuli parempi mieli, mut sitten särkee jalkoja ja särkee hartioita ja sen vielä oisin sisulla kestänyt, mutta kun tuli nälkä niin luovutin ja laitoin itselleni aikaisen aamupalan ja nyt tässä leipää mutustelen. Ehtii kait sitä päivälläkin nukkua. Passitan perheen uimahalliin, jos ei muuten ole hiljaista. :D

Supisteluja tuli taas illalla napakasti ja piiiitkiäkin olivat. Ihan nauratti, kun tähän asti olen ollut niin huolissani jokaisesta supistuksesta, mutta kunei kert ollut alakerrassa mitään tapahtunut niiden olemassa olosta huolimatta. Hittoako tässä enää stressailee. :)

Vaunuja asettelin eteiseen eilen. Kyllä ne siihen hyvin istuu ja saavat nyt luvan olla siinä sitten seuraavat vuodet. Ja nyt, kun TAPPI mainitsit niin muistan toki, kun kirosit sitä kasaamista. Eipä nuokaan ohjeet niin kummoset olleet, mut saatiinhan niistä sitten pirullisen väkertämisen jälkeen ihan oikean näköset kärryt. :D

Hankinnoista olikin puhetta muuallakin ja mä tossa pohdiskelin, että juu-u, meiltä puuttuu sitteri. Se on sellai vempain, joka mun on saatava. Anoppi puhalteli ilmaa, kun kerroin hinnan.. Se jää siis ilmeisesti meidän ostettavaksi, kuten muukin. Kun meillehän on se saatava minkä mies ja minä halutaan ja taitaakin olla markkinoiden kallein. Muuten on kaikkea tarpeellista ja kaikki vaatteet ja muut pesty ja silitetty ja viikattu ja sen sellasta. Paitsi tietty omat liivinsuoja- ja sidevarastot täytän sitten myöhempänä. Että ihan superahkerana on oltu.

Mullapa on enää 20päivää äippälomaan! Herranjee, että aika menee äkkiä. Tosin tässä 2kk työttömänä ollessa ehti jo tottua tähän kotona oloon. Äitini oli jo tuolta mieheltäni kysellyt, että mitenkä mie saan ajan kulumaan kotosalla. Outo kysymys, kun kerran itse on koko ikäni haukkunut mua patalaiskaksi ja työhön sopimattomaksi. Kyllä mä sovin työhön, työt vaan ei sovi mulle. ;)

Noh, mutta palstatilaa taas muillekin..

Papu ja Hermanni 29+1

Ja niin.. Se uusvuoslupausglup: Ei mitään hajua ole mistään lupauksista tai muusta.. Täytynee pohtia asiaa. :)

Vierailija
2/35 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papu se on taas ehtinyt ensin:)

Ja sitten hirmuisesti ONNEA duppikselle ja perheelle, ja voimia jaksaa pikkuruisen kanssa.

Mä keikun kanssa aina aikaisin pystyssä, oon siis yleensäkin aamuvirkku, mut nyt tuntu ett herään aina vaan aiemmin ja aiemmin. Ja eilen illalla just miehelle valitin, ett eihän tästä tuu mitään, kun otettiin kuopukselta tutti pois, ni sen nukuttaminen kestää paljon kauemmin kun aikasemmin, ja sit siinä on nyt käyny monena iltana niin ett mä oonkin ite nukahtanu sinne ukkelin viereen, heti yhdeksän jälkeen. Ei se sitte ihme ole ettei aamusta nukuta. Uutena vuotenakan en varmasti pysy hereillä puoleen yöhön asti:)

Eilen kävin uudelleen alennusmyynneissä, ja ostin vauvelille bodyn, pikkuruiset sukkahousut ja housut. Ihania vauvanvaatteita olis ollu, mut tosi paljon sellaisia ett sopii jommalle kummalle sukupuolelle, ja kun en tiedä mitä laatua tämä tulokas on, ni ei sit uskalla ostaa.

Mies lähtee tänään kaverin muuttoon, ja pitäis keksiä itelle tekemistä, mitähän sitä rupeais puuhaamaan, nii oishan sitä kaappien siivoamista ja muuta, mut ei houkuttele. Pitää varmaan lähteä johonkin kyläilemään.

Mukavaa päivää kaikille, nyt täytyy mennä pikkumiehen pylly pesemään, ennenkuin se hermostuu ihan kokonaan.

T Petriina rv 29+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jo monena vuonna tehny uudenvuoden lupauksen karkkilakosta, uudestavuodesta seuraavaan jouluun ja hyvin on pitäny. Viime vuonna muutin lupausta niin, ett saan syödä karkkia silloin kun on jotkut juhlat, kalenterin mukaan, synttärit jne...Ja sellaisen lupauksen teen tänäkin vuonna:)

Se on muuten aika hauskaa kun kaverit varaa karkkia, kaikkiin mahdollisiin juhliin, kun tietävät ett mäkin voin silloin syödä, eikö oo ihania kavereita...

petriina

Vierailija
4/35 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleva isoveli lähti mummolaan eilen pariksi yöksi " lomalle" . Tulee sitten huomenna viettämään kuitenkin uutta vuotta kotiin. Ajattelin hieman siivoilla ja leipoa kun on vieraitakin tulossa. Kävelyllä pitäis käydä, ettei ihan sisätiloissa ole koko päivää ja kun mieskin on kotona niin saa lähteä kävelytueksi...liukkaalta näyttää taas tuo tie. Sanoin eilen, että haluan käydä valoisaan aikaan kävelyllä, mutta aika harmaa päivä näytti tulevan :(

Eilisiltana masussa tehtiin jotain ympäripyörimisjuttua, kun potkut tuntui välillä oikeassa ja välillä vasemmassa kyljessä, sitten hetken päästä taas tuolla alavatsalla. Ihan ihmeellinen oli kyllä koko ilta tuolla masussa. Aamulla heräsin jo vaille 6, mutta mies sanoi ettei vielä saa herätä :D Saa nähdä milloin tuo pyöriminen masussa vähenee, vai johtuneeko se taas siitä kun istuin useamman tunnin autossa ?

Vaunun paikka on meilläkin tuulikaapissa valmiina, koskapa itse pääsin jo rakennuksen suunnitteluvaiheessa vaikuttamaan asiaan :) Minun ei ole tarvinut ostella pikkuvaatteita, koskapa niitä on jo saatu ihan mahdottomasti. Eilen viimeksi kaksi isoa kassillista saatiin mukaan kyläillessä. Vuoden alussa alankin sitten niitä pestä ja viikata kaappiin.

Lupauksia en ole miettinyt. En aio laihdutella isommin ainakaan nyt alkuvuodesta ;)

Mutta nyt pitää mennä katsomaan missä vaiheessa tuo leivinuuni on ja jokohan sitä tekis jo taikinat nousemaan... voi olla että jää iltaan jos on päässy lämmöt liian korkealle. Miehenkin kanssa meinattiin jotain vähän parempaa tehdä ruuaksi, kun kerran kaksin(...tai kolmin) ollaan ja poika saa kuitenkin mummolassa omia herkkujaan :)

Ja kuten poika sanoi eilen, kun jäi mummolaan, että....

Olkaa kiltisti !

t. Punkeli rv 29+5

Vierailija
5/35 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkat on matkailtu ja koville otti!!

Autossa istumista 2000km ja liikkumista ulkona pulkkaa vedellen ym.Hullu olin kun kys matkaan suostuin näillä viikoilla...

Mutta olihan se ihan mukavaa,kuitenkin!

Nyt on alkanut liitokset vaivata ja sukkapuikkoilmiö iskee vähän väliä kohdunsuulle...

Ensiviikolla onneksi neuvola ja ajattelin että täytyy pyytää pääsyä lääkäriin.Viimeksi onkin alakerta tarkistettu rv 6+

Hurjaa!Ensimmäinen maaliskuinen jo maailmassa!!!!Onnittelut Dupaduuriks(?)ja paljon voimia rankkaan alkuun pikkiriikkisen pojan kanssa!!!!!Millä viikoilla synnytys tapahtui?

Ihan ulalla olen maalien tapahtumista mutta yritän pinoja selvittää.

Lapset kovin alkaneet kysellä koska vauva syntyy ja tuntuu hurjan pitkältä ajalta sanoa että 3kk päästä vasta.Ja sitten kuuluukin isompien suusta että hurjan iso vatsa sulla silti on,äiti!!!

L+5 vekaraa ja rv 28+(kai)

Vierailija
6/35 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en eilen illalla sitten kerennytkään enää koneelle, vaikka vähän lupailin kuulumisiani kirjoitella... No parempi myöhään, kun ei milloinkaan. Sitä paitsi ei mun kuulumiset ole mielettömästi yhden päivän aikana muuttuneet! :)

Pitää varmaan ottaa opikseni ja en kirjoittele enää pitkiä juttuja, kerta ne aina häviää... Niin kuin NAPOLTTI sanoi, niin kannattaa aina kopioida teksti. Nii-in,kannattaisi! Nooh, mä olen niin tumpelo näiden koneiden kanssa etten osaa. Voisitteko neuvoa minua???

Omaan masuun ei mitään ihmeempiä. Huomaan selvästi että pikkuisen tila käy ahtaammaksi ja ahtaammaksi päivä päivältä... Nytkin pikku menninkäinen ilmoittelee itsestään möyrinnällä ja masu heiluu puolelta toiselle. :) Liitoskivut ja muutkin kolotukset ovat hävinneet melekin kokonaan. Kiitos tukivyön! Enpä olis uskonut, et auttaa niin nopeasti. Minä kun otan yleensä vähän varauksellisesti tuollaiset jutut...

Täällä ihan suht hyvin nukuttu yö takana. Mitä nyt poika heräsi syömään ja minä vessaan. Aamuyöstä tulikin sitten taas vähän pyöriskeltyä, kun etsin sopivaa asentoa... No ei ole yhtään levännyt olo!! Väsyttää ja päätä särkee aivan pirusti!! Eipä ole piiitkään aikaan särkenytkään tällä tavalla. Inhottavaa!!

Neuvolakin on vasta parin viikon päästä. En jaksaisi millään odottaa sinne saakka... Okei, olen vähän hätähousu!! :)

Patjasta: Kyllähän sitä aina suositellaan ostettavaksi jokaiselle lapselle uusi patja. En tuosta kätkytkuolemariskistä tiedä niinkään. Nukkuuhan lapsie perhepedeissä ja miten entisaikaan on selvitty, kun on ollut pula kaikesta?! Mutta jokainenhan tekee kuten tahtoo ja tämä on vain minun ajatuksiani... :) Luulisin et uuden patjan ostamsiat suositellaan siksi et jos on ollut tuota pissimisongelmaa ja ei ole kuivattanut patjaa kunnolla, ettei sitten siinä elä kaiken maailman bakteerit ja homeitiöt. Meillä kylläkin esikoienn peri serkkupojan vanhan patjan,johon hankimme sitten päälle uuden petarin. Patja alkoi olla aika luttana ja ostimme sitten pian uuden. Ostimme Jyskistä sellaisen vähän laadukkaamman patjan, joka on paloturvallinen jne. BlaaBlaaBlaa!! Se oli vähän hinnakkaampi, mutta kuitenkin halvempi kuin vastaavanlainen patja muissa huonekaluliikkeissä!!

Meidän uudelle tulokkaalle tulee väkisinkin uusi patja, sillä esikoinen nukkuu vielä pinnasängyssä. Eihän reilu vuoden ikäinen vielä missään juniorisängyssä pysy... Eli meillä on edessä myös toisen pinnasängyn osto! :)

Ai kamala! Parin päivän päästä on uusi vuosi... Aika menee ihan mielettömän sukkelaan. Tuntuu ihan oudolta, et siitä on kohta vuosi aikaa kun näin appiukkoni viimeistä kertaa. En ole hänen kuolemaansa veläkään sisäistänyt! On vaan sellainen tunne, et hän on vaan jossain matkoilla...

Me vietämme uutta vuota ihan kotona. Aattona voisi kylläkin käydä syömässä jossain ravintolassa. Saapi nähdä mitä mieltä poika on raketeista ja räiskeestä?! Viime vuonna hän tyytyväisenä kuunteli pauketta hieman vaimennettuna, masussa... :)

Pikku hiljaa voisi alkaa katselemaan noita uuden tulokkaan tavaroita. Eilen itse asiassa pesin jo yhden koneellisen niitä pieniä vaatteita. Niitä onkin kertynyt aikamoinen läjä... :) On ne vaan niin pieniä. Outoa et poikakin on niihin joskus mahtunut. hankintoja ei tartte kamalasti tehdä pinnsängyn, patjan ja petarin lisäksi. No tuttipulloihin uudet tutit, korviketta varuiksi, pari huvituttia ja vaippoja. Muut pikkuinen perii veikaltaan. Tuskin perusvoiteet yms. menevät alle vuodessa miksikään?!

Mä kun en osaa tuota kopiointia, niin laitan tän nyt tulemaan ensiksi ja kirjoittelen sitten heti perään lisää... Naurakaa vaan!! Mä olen tumpelo, tiedän... :D

Hanna

Vierailija
7/35 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin katoin sen dokkarin... Mitäköhän mömmöjä sille kyseiselle synnyttäjälle oli syötetty?? Mun esikoisen synnytys oli suht helppo, vaikka olikin niin iso. Mutta kuitenkin oli mulla synnytyksen jälkeen aika väsy olo!! Enkä pahemmin naureskellut tai puhunut ponnistusvaiheessa... :) Lisäksi mulla oli hiukset pystyssä kuin peikolla ja naama valkoinen kuin lakana uurastuksen jälkeen. Ja mä kuulemma punoitin ponnistaessa kuin punajuuri... Heh!! :)

No maassa maan tavalla... Olisipa seuraava synnytys yhtä helppo, kuin siinä dokkarissa. Sellaista varmaan jokainen toivoo... :)

Uuden vuoden lupauksesta: En ole vielä miettinyt... Karkkilakkoon en rupea, kun olen herkkuhäntä (mieletön sellainen) ja en pysty ottamaan itseäni niskasta kiinni!! :)

Okei nyt tuli vaan kirjoiteltua omasta voinnista sun muista... Mut en muista mitä te muut olitte kirjoitellut, joten jos alan kommentoimaan niin voi mennä ihan päin prinkkalaa!! Joten jätän väliin... :)

Hanna

Vierailija
8/35 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAPU;

Sitä ollaan taas oltu aamuvirkkuja. Jostain syystä mä valvon aina tuolla kahden ja viiden välillä..sinä aikana käyn vessassa ja käytän tyhmät koirat tarhassa kusella ja jutskailen Puksun kanssa..sitten nukahdan ennenkun mies lähtee ennen kuutta töihin ja nukun autuaasti kymmeneen..tai ylikin niinkun tänään.

LEANNA;

No kuulehan sunkin kuulumisia välillä :) Kävin tsekkaamassa DUPPIKSEN la;n esittelypinosta kun kiinnosti myös nuo vkot, ja la olis vasta 18.3, tosi hurjaa. Täytyy vaan toivoa että kaikki menis nyt oikein hienosti!

SANDI;

Ikävä kyllä yhä vain tiedän mistä kivusta puhut..mulla helpottaa hetkeksi kun käy lattialle selälleen (onneks vielä pystyy selällään olemaan ilman pahaa oloa). Jotenkin tuo lapa kiskoo selkää ja rintaa väärään asentoon kun vatsa painaa, selällään sen pystyy rentouttamaan. Lisäks päällekäin monta kerrosta kylmägeeliä, se vie ainakin terän siltä kivulta, muttei auta kun hetken. Fys.terapeutti tuttu kertoili ettei siihen auta kun liike, ja kylmä, ei missään tapauksessa kuumaa kun on jo varmasti vähän tulehtunut. Otapa kävelysauva/keppijumppakeppi tms ja ala heilutella puolelta toiselle ylhäällä ja kumarassa..se mikä vähän sattuu on se oikee kohta :) Tsemppiä!!

DUPPIS;

Mut testattiin tukostaipumuksen varalta sillon alkuraskaudessa. Onneks se taipumuskaan ei vielä ole paha, siskollani tuo taipumus on - hänen esikoisensa kuoli kohtuun käynnistyspäivänä, kun tukos oli kulkeutunut napanuoraan :( tämän vuoksi minutkin testattiin, tosin vaan kun sitä itse vaadin. Toisessa raskaudessa sisko söi sitten aspiriinia koko raskausajan varmuuden vuoks ja hyvin meni. Muutenhan tuo taipumus ei kai vaikuta muuhun kuin mahdollisten leikkausten osalta - siis että sillonkin syöttävät jotain joka estää hyytymiä. Mutta vielä kerran teille kovasti tsemppiä!!

PUNKELI ja muut lenkkeilijät!

Kai teillä on ne kenkiin laitettavat " liukuesteet" - semmoset kunnon nastat, edessä JA takana? jos ei ole niin...mars hankkimaan! Ettei nyt vaan näät satu mitään.

G;uudenvuoden lupaus...

mä joskus lupasin etten tee enää uudenvuoden lupauksia (kun ei ne koskaan pitäny), ja se lupaus pitää yhä :)

( . ) oma jättinapa hyvä napa, paitsi aamulla vessassa kun kumarruin ottamaan uuden rullan lattialta ja vihlas oikeeta puolta alavatsasta NIIN paljon että piti kai monta minuttia istua ihan hiljaa paikallaan ja kirota mielessään..tosi kova viiltävä kipu, mutta onneks vaan hetken. Äidin hätyytin tänään käymään täällä ja kiikuttamaan mut kauppaan..mies kun nappas mun auton enkä viitsis lähteä het ekana kokeilemaan tonne reilun km:n päähän kävelyä ja sieltä reppu selässä tallailua mäkiä ylös..parempi mennä vielä autolla kun kiellettiin tältä viikolta kaikki turha..plääh, no, koiran kanssa en ainaka kehtaa lähteä kun se kuitenki teloo taas ittensä ja jään taas kiinni ja saan kuunnella mäkätystä :) no on se kyllä hyväkin että on huolehtivainen mies (aina välillä).

Mut nyt tää hirmupitkä romaani saa loppua ja muut jatkaa...

Tappert ja Puksu 29+6 lähtee tekee niitä " kiitos-kortteja" tietämättömille kahvivieraille...*virn.

Vierailija
9/35 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HANNA_N;

se kopiointi, kirjota teksti..sitten mustaat sen koko tekstin (mee sinne ihan alkuun ja paina siitä vasemmalla olevasta " ylöspäin nuolesta" jolla teet isoja kirjaimiakin. Pidä se nappula pohjassa ja paina nuolinäppäimellä alaspäin kunnes koko teksti on musta. TAI paina samalla PG DN nappulaa joka vie sivun alareunaan (no olipahan taas selkeesti)). Sitten paina CTRL ja C samaan aikaan, sillon se on kopioituna leikepöydälle.

Jos se teksti katoaa niin otat uuden alotuksen ja painat ekan kirjaimen kohdilla CTRL ja V samaan aikaan...simsalabim...teksti ilmaantuu näkyviin taas.

Näät Tappi yrittää opastaa eikä osaa ollenkaan...sillee selkeesti

Vierailija
10/35 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi onnittelut Duppiksen perheelle, toivottavasti kaikki menisi hyvin rankasta alusta huolimatta!! Täällä on varmasti kaikki maalikset hengessä mukana, joten saa tulla tuntoja purkamaan.

Hanna_N mä kopsaan tekstin niin et menen hiiren nuolella tekstin alkuun ja vasenta nappia ja vedän nappialhaalla tekstin loppuun (teksti mene mustaksi) sitten klikkaan hiiren oikeanpuoleista nappia ja valitsen sieltä koipioi/leikkaa/copy (joku nuista). Sitten kun haluat kirjoittamasi teksitin esille (olettaen, että se on hävinnyt) painat hiiren oikeanpuoleista nappia ja valitset sieltä liitä/paste. Todella selkeästi selitetty :), yritä ymmärtää.

Eilen en jaksanut kirjoitella kun oli niin kova päänsärky, niskat ja hartiat niin jumissa. Mies tuossa just levitteli kylmägeeliä niskoihin ja hartioihin ja kohta otan särkylääkettä, kun taas alkaa päätä juilia.

Eilen käytiin pojan kanssa neuvolassa, terkkari oli ihan ihmeissää miten hyvin meidä poika puhuu ja miten hyvin on kehittynyt ja vielä ketteräkin ja äiti loisti :D. Painoa pojalle ei ole tullut ihan tarpeeksi, mutta ei mitenkään huolestuttavaa. Sitten kävin kelalla sairaspäiväraha-asiossa ja piti palauttaa uudellen se äitiyspäivärahahakemus, mutta kelalla huomasin, että miehen nimikirjoitus puuttui lapusta (raskausajan dementia).

Tänään pitäis lähtee kauppaan ostaa kaikkea hyvää uudeksivuodeksi ja pari paukkua. Vietetään uusivuosi ihan perhenn kesken herkutellen.

G: Ei ole ollut tapana tehdä lupauksia, joten niitä ei tule tänä vuonnakaan.

möhkis ja tiitiäinen 28+0 *poks*

Vierailija
11/35 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elenhän ne viikot poksu, eli tänään 28+1 :D

Vierailija
12/35 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ei olla mitään hankittu kun esikoiselta joutaa tavarat niin ei hirveästi ole hankittavaa... Tuota tyttö vaatetta vois ostaa, ja sen petari lupaan tällä kertaa ostaa. Uutta patjaa en osta, kun tuohon pinnikseen on niin vaikea löytää sopivaa, nytkin hieman liian iso, enkä usko noihin kätkyt kuolema juttuihin. Pissivahinkoja ei patja ole kokenut, pesen siis vain päällisen ja patjan vien pakkaseen ja ostan sen petarin. Muovitettua froteeta pitää ostaa lisää, vaippoja, tuteja, tuttipullon tutteja, liivinsuojia, vauvan hiusharja, mitähän vielä... Mutta ne kerkee. Ai niin vauvalehden tilaajalahjana saatiin kantoliina...

Vierailija
13/35 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut pienen pojan vanhemmille...toivottelen voimia kaikille!

Uuden vuoden lupauksia en ole tehnyt,ne tuppaa jäämään niin helposti.

Hassulta tuntuu et vuosi sitten olin päättänyt et mun ja ukon edestakas-soutaa-huopaa suhde saa jäädä kun ei herraa kerran kunnolla kiinnosta. uusi vuosi oli kuitenkin päätetty juhlia yhdessä hotellissa ja sinne mennessä se sitten heittäytyikin hempeäksi. (Oltiin siis ei virallisesti yhdessä silloin.tapailtiin vaan joskus) Kertoi olleensa pareilla treffeillä ja vasta nyt tajunneensa kuinka tyhmä on ja mitä minä hänelle merkitsen. Yhteenhän siitä päädyttiin. Vuosi tuosta kulunut. Sisältänyt myö sei onnellisia jaksoja mut nyt asiat niin hyvin entiseen verrattuna...vertaa sitten sinne vuoden taakse tai vaikka vaan kesään.

Sitten hiukan näistä vaivoista: Mulle määrättiin Kättäriltä silloin tähän käteen Panacodia ja Panadolia yhdessä otettavaksi. Ne ei kauheasti auttaneet vaivoihin mut vauva alkoi liikkua tosi paljon niiden myötä. Torstaina sain kuulla et kun kerran Panacod ei vie kipua pois,voisin aivan yhtä hyvin olla ottamattakin sitä...Ja eilisen olin niin. Käden kanssa pärjäsin iha suht okei,mut vauva ei liikkunut päivän aikana kuin pari kertaa,tänään en ole tuntenut vielä mitään. Lääkärit sanoi silloin et liikkeet ei ole pahasta,et jos tuollaisen lääkityksen aikana liikkeet loppuisi niin silloin olisi pahempi juttu. Onkohan se nytkin vaikka panacodia ei ole otettu.... Hiukan huolestuttaa! Jos jollain kokemusta niin kommentoikaa...

T:Masu-mamma 28+6

Vierailija
14/35 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MASU-MAMMA;

Ei luulis olevan ihmekään jos muksu ei pariin päivään kauheesti liikuskele - meinaan että mulla ainakin on joskus ihan älyttömiä potkintapäiviä ja sitten pari pvää ihan hiljasta, muutama mukkaus vaan harvakseltaan, jos niitäkään. Joskushan sen muksunkin pitäs nukkua ja levätä. Jos sitten noi lääkkeet on pitäny sen liikkeessä niin ehkä se nyt sitten lepäilee? Tai jos sä olet nyt tottunut hurjaan menoon ja tuntuu vaan hiljaselta?

En siis tosiaan mistään mitään tiedä, mutta ajattelin vaan näin. Kokeile sitä että juot laisllisen tai pari oikein sokerista mehua..liikkuuko sitten paremmin?

Tappi agen

Vierailija
15/35 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä taas... :) Kunnon terroristi, heh!!

Poika vielä nukkuu päiviksiään, joten hyvin kerkeän taas vähän kirjoittelemaan...

Leanna: Miten ihmeessä olet jaksanut istua autossa niin pitkän matkan?? Mä istuin joulun tienoilla n. 400 km ja mulle riitti jo sekin määrä. Huomasin myös että minuakin matkustaminen väsyttää. Tuntuu et vieläkään en ole kunnolla palautunut reissaamisesta... Miten ihmeessä olen jaksanut istua viime jouluna saman määrän, kun odotin silloin esikkoa viimesilläni??!! :)

Masu-mamma: Mä kärsin esikkoa odottaessa pari päivää ennen synnytystä ihan mielettömistä päänsäryistä. Tuntui et pää räjähtää! Jouduin sitten samana päivänä sairaalaan tarkkailuun, kun aluksi luultiin et se on raskausmyrkytystä. Mulle syötettiin Panacodia ja voin sanoa et se ei auttanut tipan tippaa. Panacodin jälkeen mulle annettiin Diapamia ja se auttoi vielä vähemmän... Eli niitä lääkkeitä en enää koskaan syö, vaikka pakko olisi. Sillä huomasin sen olevan aivan turhaa... Se päänsärky oli jotain hormonaalista ja enteili seuraavana päivänä alkavaa synnytystä! :)

Noista liikkeistä vielä... Kyllähän niiden masuasukkienkin pitää joskus levätä. :) Esikkoa odottaessa mun oli pakko lähteä myöhään illalla käymään äippäpolilla, sillä liikkeet olivat kateissa pari päivää. Mä pelkäsin aivan mielttömästi et jokin on pielessä... No sinne kun päästiin ja lääkäri ultrasi niin alkoikin aivan miletön möyrintä. Mut onneksi tuli käytyä, sillä en olisi yöllä saanut nukutuksi!! :)

Tappert: Kamala juttu toi sun siskon juttu mistä kerroit. Ymmärrän varsin hyvin, et halusit ottaa selvillä tuon tukosriskin!! Olisiko se käynnistetty juuri sen tukoksen takia, vai jonkun muun?? Anteeksi, jos olen niin hurjan utelias... Ei sun tarvitse siitä kertoa sen enempää, jos et sitten itse halua...Mun kaverini vauva kuoli kohtuun viikko ennen laskettua aikaa, oli kuristunut napanuoraan ja happi ei päässyt kiertämään. Noi on aina aivan todella surullisia juttuja...

Papu: Kiva kuulla että vaunut olivat mieleiset. Jos nyt mieskin innostuisi niiden kanssa lenkkeilemään, kerta oli niiin tyytyväinen!! :) Minkäs merkkiset vaunut te nyt hankittekaan?

Me kun ostimme ne ensimmäiset vaunut (ne todella paskat ja vialliset, joita työnsin vajaa 10 krt), niin saimme kaupassa valita haluammeko ne laatikossa vai kasattuina. Onneksi päädyin niihin kasattuihin versioihin.(ohjekirjasen kasausohjeet olivat nimittäin todella hepreaa) Mulla on nimittäin ihan todella lyhyt pinna ja miehelläni on vielä lyhyempi tuollaisissa kasausjutuissa... Veet ja peet olisivat vaan lennelleet, jos olisin joutunut niitä kasailemaan!! :) Niiden jälkeen olen ostanut kahdet vaunut (esikoiselle uudet ja sit ne sisarrattaat)ja yhdet matkarattaat ja kukaan ei ole enää kysellyt kummin ne haluan... :)

Kiitos " tietokonenörteille" , jotka osasivat auttaa mua ton kopioinnin kanssa. *virn* Nyt mä osaan sen tehdä... Ai kun mä olen sitten ylpeä!! :D

Hanna

Vierailija
16/35 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin aamulla kaupoilla ostamassa uuden vuoden sapuskat. Pitsaa meinasin tehdä ja jos tänään pasteijoita tekisi...

Massussa ollut tänään aika rauhallista. Ei kamalasti ole temunnut. Alamahan nipistelyt vähän rauhoittuneet ja hyvä niin. Kaupassa käydessä vähän yltyi, mutta jos kohta menisi pitkäkseen esikoisen viereen ja ottas itekkin päikkärit niin sais mahakin huilata :)

Rauhallisesti ajattelin tässä elellä, niin eiköhän se siitä. Maanantaina pitää viedä neuvolaan sokeriarvoja ja samalla meinaan mainita noista nipasuista, jos vaikka pissa näyteelle sais lähetteen labraan. Tietäs ettei sit mitään tukehdusta tai muuta ole...

Ja unehtui sitten eilen kommentoisa sitä MTV3 Dok.

Oli pikkasen erilainen synnytys kuin itselläni :) Esikoisesta sikäli samantapainen, että minua silloin käynnisteltiin (vaatimattomat 5pv, 6pv syntyi) Ja itselläni epiduraalin seurauksena lähti ponnistamisen tarve. Silloin tosiaan ponnistettiin käskystä, eikä omaan tahtiin. Mutta juttutuulella en TOD ollut siinä vaiheessa! Sitä ponnistamista kun kesti päälle tunti ja kyllä oli itselläni verisuonet katketa silmistä siinä touhussa... Mutta ihana pikkasen päälle nelikiloinen poika sai kaiken tuon unohtumaan :)

Kakkonen syntyikin helpommin. Itsestään supistuksillä lähti käyntiin ja ponnistus vaihe oli sen 12min muistaakseen... ja ponnistamisen tarvetta oli! Ja aika sutjakkaasi tuo poitsu maailmaan singahtikin :) Voi noita muistoja... On se vaan ihanaa vielä kerran saada kokea se kaikki :)

Itseäni ihmetytti puudutteen laitto istuvillaan, itse olen siis saanut epiduraalin esikoisesta ja spinaalin kakkosesta ja molemmat laitettu kyljelleen makuulla. Ja samanlaista synnytys sänkyä ei minulla ollut, ihan sellainen tavallinen sairaala peti taisi olla josta sitä pään puolta korotettiin ponnistuksen ajaksi. Sukista kiinni pidellen ponnistettiin...

Mutta... nyt päikkäreille.

Uskomatonta, miten ihmisellä voi olla hyvät unenlahjat! Herättiin tänään ysiltä ja johan tässä onkin hereillä oltu 5 tuntia ja taas nukkumaan...

t. K@tju rv: 30+3

Vierailija
17/35 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutkin.. Meidän vaunut on Brion Duot. Me niihin päädyttiin, kert ovat sellaset meidän tarpeet kattavat. :) Kyllä noihin nyt vielä tyytyväinen on, mut saa nähdä sitten käytössä, että miten kestää ja jaksaa ja toimii jne.. ;)

Ja takas sohvalle rötköttää.. :D

Papu ja Herppu

Vierailija
18/35 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HANNA_N;

Kysele vaan, vastailen mitä tiedän..siskolla meni esikoinen siis yliaikaseks - kaikki oli menny hyvin ni odottelivat ja yks tiistai sitte piti käynnistää..sunnuntaina oli illalla muksu riehunu ihan hulluna (kuten jälkeenpäin saatto arvata), ja maanantaina ei enää liikkunut ollenkaan. Sillon sitten selvis että oli jostain syystä menehtynyt kohtuun. Tuolloin vasta alettiin tutkia tukostaipumuksia kaikkien muiden kokeiden yhteydessä, ja sieltä se todennäköinen syy sitten löytyi - tukos napanuorassa joka esti hapen kulun.

Mä jouduin vaatimalla vaatimaan sitä saakutin verikoetta (kun se on niin kallis ja kaikkee..), onneks tekivät kuitenkin suosiolla, vaikka puhtaat paperit sainkin..(suvussakin kun on ollu isän puolelta ihan järestään tulppia siellä sun täällä.)

Just tosta syystä olin ihan paniikissa sillon muutama kk sitten kun Puksu riehu koko illan ja oli seuraavan puoltoista päivää ihan hipihiljaa, onneks oli neuvola sillon ja pääs kuulemaan sydänäänet sun muut - sillä olikin vaan lepohetki :)

Hehee, joku osas tollee fiksusti selittää ton kopioimisen helpomminkin, mulla kun on kannettava niin tässä ei ole erillistä hiirtä, tommonen sormella tökittävä hiirulainen vaan. Enhän mä muistanu että se noin yksinkertasesti sen hiiren kanssa toimii *pyörittelee päätään*

Kuka saakutti meni mainitsemaan jotain leipomisesta?? Tunnusta heti..teit sen tahallas!

Kiitosta vaan, nyt on sitten puolen litran pullataikina kohoomassa - kyllä vuodelepo on lystiä :) Arvatkaa syönkö mä kaikki ne pullat taas ite, mies kun ei ole tällänen sokerihiiri kun mä. Arvatkaas kuka siitä hyvästä taas lihoo ja lihoo..kettu...

KOIRALLISET sun muut ALLERGIKOT tai jotkut..IMUREISTA;

Millasia imureita teiltä löytyy? Vanha heitti näät savut ulos eikä suostu enää yhteistyöhön..nyt lainassa on mutsin vanha mini-imuri jonka pussi on tukossa jo puolessa välissä taloa (se on pieni pussi, ei meillä NIIN sotkusta ole). Nyt pitäs sitten ostaa uus imppari..mutsi lupaili jo häälahjaks :D legendaarista. Että hyviä kokemuksia???? Talossa ne kirotut kaks karvakasaa ja paljon pölyä..eli tehoja tarvii, haaveilen vielä semmosesta mihin ei tulis pölypussia ollenkaa. Onks kellää kokemuksia mikä olis oikein hyvä..enhän mä tahdo että Puksutti joutuu kauheessa karvavuoressa ja pölyssä elelemää :)

Tappi menee nyt leipomaan..kelpais varmaan sullekin :)

Vierailija
19/35 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tulin kotiin poikaa katsomasta, ja isäntä lähti sitten sinne heti perään.

Joku ehtikin jo kysellä, että monesko lapsi on, niin kolmashan tuo on. Sitä se lääkäri just vähän sanoikin, että vaikuttais kovasti siltä, että mulla on käynyt hemmetin hyvä tuuri ettei kaksi edellistä ole menneet samalla tavalla. Niin ja poika syntyi siis rv 27+6.

Eilisessä pään ultrassa oli nyt sitten näkynyt keskiviikkoiseen verrattuna uutta verta, että se aivoverenvuoto on jossain välissä ainakin uusinut. Ennusteeseen ei kuulemma vaikuta (en kyllä ymmärrä miksei, mutta ehkä vaan luotan siihen että ne lääkärit tietää mitä ne sanoo ja tekee).

Mutta sitten päivän iloiset uutiset. Pääsin tänään vaihtamaan pojun vaipan ja pesemään pyllyn :) ihanata! Niin ja nenunkin sain rasvata. Siinä se poika aukoili silmiään ja killitteli ihanasti. Virkeältä ja rauhalliselta hän kumminkin vaikuttaa, kaikesta huolimatta...

Eteenpäin on taas menty vuorokausi!

-Duppaduulix ja viikon vanha pikkumies

Vierailija
20/35 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Dubbikselle,uudelle tulokkaalle ja koko perheelle.

Minä täällä kärvistelen pahan oloni kanssa jota on jo jatkunut kohta viikon

eikä tuo turvotuskaan ole juuri laskenut vaikka olen ollut 1½ viikkoa sairaslomalla ja nyt kohta viikon lomalla eipä taida olla meikäläisestä enään töihin ennen äippälomaa jalat on kuin norsulla.On se ihanaa että joku paikka mihin pääsee valittamaan kun perhe ei jaksa aina kuunnella.

Mutta nyt toivotan kaikille oikein hyvää uutta vuotta ja ottakaahan iisisti.