Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla " omaa" aikaa?

Vierailija
29.12.2006 |

Minun on pakko kysyä tätä. Tätä palstaa lukiessa tuntuu olevan vain superäitejä jotka kykenevät kaikkeen.

Itse olen uupunut ja myönnän sen, minulla ei ole omaa aikaa lähes ollenkaan, lapsi on 7 kuukautta ja tähän mennessä olen käynyt elokuvissa 2 kertaa yksin, siivonnut 3 kertaa yksin kotona ja nukkunut 3 kertaa päiväunet yksin kotona, tässä siis " oma aikani" . Muuten olen lapsen kanssa 24/7, mieheni syöttää lapsen yöllä kyllä, mutta herään herkkäunisena myös siihen enkä enää saa unta.

Lapsi on oppinut nousemaan seisomaan ja tällä hetkellä päivät kuluu niin etten pääse edes wc:hen yksin lapsi on otettava mukaan ettei sillä aikaa kaatua ja satuta itseään, pääsen/jaksan käydä suihkussa noin kerran viikossa, koska se on tehtävä kun lapsi nukkuu+kaikki muut kodin työt, siivoukset, pyykin pesu jne jne... En syö koska minulla ei yksinkertaisesti ole aikaa tai voimavaroja laittaa ruokaa. Vietämme lapsen kanssa päivät ulkoillen, leikkien ja laulaen.... Lapsi ei hyväksy jos istun esim. sohvalla ja hän leikkisi yksin lattialla, äidin on oltava koko ajan vieressä...

Nukun noin 5 tunnin yöunet yössä ja loppuaika kuluu lapsen kanssa aikaa viettäessä. Rakastan lastani enemmän kuin mitään muuta maailmassa, mutta mietin myös kateellisena ihmisiä jotka kirjoittavat siitä etta voivat harrastaa jne... itselleni tämä on haavetta vaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme opettaneet, etteivät lapset koko aikaa roiku jalassa kiinni ja ala parkumaan jos eivät mutsia näe 5 sekunttiin.

Vierailija
2/10 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tuomitsevat härvelin (väärä askellus tai jotain, meillä ei ongelmia), mutta oma nassikkani viihtyi (kaahasi) tuolissaan ympäri kämppää ja minä sain tiskattua (hän vieressä), imuroitua (hän perässä), laitettua ruokaa (kas koira, peräääään).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

n ei tunnu niin raskaalle arki.

Vierailija
4/10 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos muille asiallisista viesteistä.

Vierailija
5/10 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on kotona, lähden kävelylle, leffaan, kaverin luokse, kahvilaan, yksin ostoksille tms.

Meidänkin lapsi olisi halunnut minun olevan koko ajan vieressä, mutta kyllä sekin oppi siihen, etten minä leiki koko ajan. Kotityöt teen aina lapsen hereillä ollessa ja saa puuhastella jotain siinä sivussa. Vaikka lapsissa on tietysti eroja, on kyse osittain myös siitä, että uskaltaa tuottaa lapselle pettymyksiä ja edesauttaa äidin jaksamista.

Vierailija
6/10 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee kotityöt lapsen hereillä ollessa ja käytä nukkuma-ajat täysin itsellesi. Vauvaa ei tarvitse koko aikaa viihdyttää, vaikka esikoisen kanssa monet siihen sortuvatkin (itsekin tein niin). Ota mukaan vaikka ripustamaan pyykkejä ja esittele erivärisiä vaatteita ja juttele samalla.

Vierailija
7/10 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun lapsi vähänkin " inahtaa" kun yritän jotakin tehdä sen hereillä ollessa niin olen heti paikalla ja vieressä, eli on tottunut siihen, mies taas on tottunut/haluaa kun on vapaat että olemme yhdessä eli se siitä omasta ajasta silloin... Mutta miehen vapailla tarkoittaa myös sitä, että hoidan myös lapsen, että hänellä on " vapaapäivien tuntua" .

Jotenkin sitä kokee olevansa vaan niin huono äiti " nykynormien" mukaan jollei ole läsnä koko ajan lapselle (olisi varmaan pitänyt jättää väliin muutaman psykologin kirjoittamien väitteiden lukeminen), joten olen keskittynyt vaan ja ainoastaan lapseen ja sen virikkeisiin, mutta nyt alkaa tosiaan olla rahkeet lopussa ja oma itse unohtunut kokonaan.

Vierailija
8/10 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toimi sen oppien mukaan! Eli lapsi on otettava mukaan kodin askareisiin. Lapselle opetetaan myös itsenäistä leikkimistä, jopa 2 h joka aamu (turvallisesti pinnasängyssä)!

Suosittelen myös kantoliinaa, voit tehdä kotitöitä lapsi turvallisesti mukanasi.

Ja mies nyt herran jestas hoitamaan vauvaa myös, lähdet vaan reippaasti kaupungille tuulettumaan.

Vierailija
9/10 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jotenkin sitä kokee olevansa vaan niin huono äiti " nykynormien" mukaan jollei ole läsnä koko ajan lapselle (olisi varmaan pitänyt jättää väliin muutaman psykologin kirjoittamien väitteiden lukeminen), joten olen keskittynyt vaan ja ainoastaan lapseen ja sen virikkeisiin, mutta nyt alkaa tosiaan olla rahkeet lopussa ja oma itse unohtunut kokonaan.

Olet läsnä lapselle, vaikka puuhailet kotitöitä siinä samassa. Tuon ikäinen tykkää olla mukana vaikka laittamassa tiskejä, jos saa siinä samalla tutkia joitain keittiövälineitä (meillä esim oli yksi laatikko, jossa oli vauvalle sopivia käytöstä poistuneita mittoja, kippoja, lastoja yms). Ja pyykkien laiton ajaksi vauvalle joku pieni vaatekasa, joita saa tutkia sillä aikaa. Ja kunhan vielä tulee vähän ikää lisää, niin ota lapsi mukaan avuksi (esim. kaivamaan pyykit korista lattialle). Mietintämyssy päähän niin keksit varmasti konstit, joilla yhdistät kotityöt ja lapsen kanssa olemisen.

Vierailija
10/10 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti ja poika 2v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi