Islannin naiset lakkoon - jopa pääministeri
Islannissa kymmenet tuhannet naiset menevät tiistaina lakkoon – jopa pääministeri, uutisoi brittilehti The Guardian.
Lakon järjestäjät toivovat, että lakko pysäyttäisi koko yhteiskunnan ja sen ansiosta huomio kiinnittyisi maan jatkuviin sukupuolten välisiin palkkaeroihin sekä laajalle levinneeseen sukupuoleen perustuvaan seksuaaliseen väkivaltaan.
Naisten lakkoon osallistuu muun muassa kalastusalan työntekijöitä, opettajia, sairaanhoitaja ja maan pääministeri Katrín Jakobsdóttir.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/443c57c4-90fa-4567-8ae0-3aa3ba1487f4
Vuosi sitten Suomessa: Pääministeri Marin puolustaa hoitajien "pakkolakia".
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/paaministeri-marin-puolustaa-hoitaj…
Kommentit (69)
Minkälaista palkkaa muunsukupuoliset saa?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Naisia ei oikeasti tarvita työelämässä kuin ihan muutamilla aloilla esim sairaanhoito. Eikä ole mitään naisvihaa, olen itsekin nainen mutta yhteiskunnan kannalta tärkeää olisi saada kaikki miehet töihin ja naiset hoitamaan kodin ja lapset.
Jää ihan rauhassa vaan ja anna muiden naisten tehdä mitä he haluavat.
Tämä saattaisi oikeasti passata jos naiset eivät vaatisi jopa 60% verotusta miehiltä. Että näin eikä siitä sen enempää. Tienatkaa omat rahanne ja tehkää asiat itse älkääkä vaatiko sitä että miehiltä viedään jopa 60% palkasta veroina. Että nähääin.
Verotus on sukupuolineutraalia. Että nähääin.
Miehet tienaavat miljoona kertaa enemmän kuin naiset ja
Menehän jonne sinne matikan tunnille. Ope oottaa ja totisesti tarvitset sitä. Halit! Kyl se siitä.
Vierailija wrote:
Minä-siis mies- olen ollut pelkästään pienipalkkaisissa töissä, enkä ole koskaan ajatellut sukupuoliseksi sorroksi että naislääkäri tienaa enemmän kuin minä tiskaajana.
Pitäisikö?
Yhden ihmisen makrokokemus ei auta. Puhutaan systemaattisesta sorrosta joka on ollut vallalla vuosisatoja. Se ettet ole opiskellut lääkäriksi ei ole naisten syy.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Naisia ei oikeasti tarvita työelämässä kuin ihan muutamilla aloilla esim sairaanhoito. Eikä ole mitään naisvihaa, olen itsekin nainen mutta yhteiskunnan kannalta tärkeää olisi saada kaikki miehet töihin ja naiset hoitamaan kodin ja lapset.
Tämä saattaisi oikeasti passata jos naiset eivät vaatisi jopa 60% verotusta miehiltä. Että näin eikä siitä sen enempää. Tienatkaa omat rahanne ja tehkää asiat itse älkääkä vaatiko sitä että miehiltä viedään jopa 60% palkasta veroina. Että nähääin.
Näinhän se on mutta jostain syystä vain miehet maksavat noita veroja oikeasti kun naiset tekevät... mitä ikinä tekevätkään. Nukkuvat jossain yliopistolla vaatimassa lisää tukia miehiltä. Sano yksikin miljonääri-nainen Suomesta. Nallekin muutti Ruotsiin kun täällä Suomessa oli sairas verotus.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Se on neutraalia kaikille ihan mistä tahansa vaikka etnisyydestä riippuen. SIlti somalít eivät palljoa noita veroja maksa. Mistähän johtuu? Johtuisikohan siitä että eivät tee töitä?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Näinhän se on mutta jostain syystä vain miehet maksava
En tiedä missä maailmassa sinä asut, mutta et ainakaan tässä samassa kuin muut suomalaiset.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minä-siis mies- olen ollut pelkästään pienipalkkaisissa töissä, enkä ole koskaan ajatellut sukupuoliseksi sorroksi että naislääkäri tienaa enemmän kuin minä tiskaajana.
Pitäisikö?
Yhden ihmisen makrokokemus ei auta. Puhutaan systemaattisesta sorrosta joka on ollut vallalla vuosisatoja. Se ettet ole opiskellut lääkäriksi ei ole naisten syy.
Mutta samaahan naiset tarjoavat "sorroksi"- että pienempipalkkaista työtä tekevä nainen ei saa yhtä suurta palkkaa kuin isompipalkkaista työtä tekevä mies! Vaikka asialla ei ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa- myös pienipalkkaista työtä tekevä mies saa pientä palkkaa ja isompipalkkaista työtä tekevä nainen isoa palkkaa!
Eikä kukaan ole väittänytkään koulutustasoani naisten syyksi- mistä ihmeestä tuonkin sait väännettyä?
Vierailija wrote:
Lakkoilemallako se paranee että naiset hakeutuu huonommin palkatuille aloille?
Kuka ne naisvaltaisten alojen työt tekisi, jos kaikki naiset hakeutuisivat muille aloille?
Nytkin on jo pulaa mm. hoitajista ja alan suosio on laskenut, koulutukseen ei enää hakeudu yhtä paljon opiskelijoita kuin ennen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Se on neutraalia kaikille ihan mistä tahansa vaikka etni
Osa tekee ja osa ei. Ihan kuten kantasuomalaisistakin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Näinhän se on mutta jostain syystä vain miehet maksava
Mitä nuo "tuet" miehiltä ovat? Jos tarkoitat osallistumista ruoka- asumis- tai lasten kuluihin, en kutsuisi tuiksi.
Miesten verovaroilla sielläkin ronkitaan naisten tissejä ja synnytyslootaa vuoden välein, kun miehille tehdään eka tarkastus 60 vuotiaana ja sanotaan että sulla on pari kuukautta elinaikaa
Uusiksi: kun miessiivooja saa pienempää palkkaa kuin naislääkäri, onko kysymys sukupuoleen perustuvasta sorrosta?
Vai ainoastaan toisinpäin ollessa?
Ja kieroilematon vastaus ois kiva ylläri!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Lakkoilemallako se paranee että naiset hakeutuu huonommin palkatuille aloille?
Suomessa on ihan hallitus päättänyt vuonna 1948 että naisille maksetaan huonompi palkka , koska miehet elättävät perheet. Tämä kuilu ei ole vieläkään tasoittunut. Vaadin joko saman palkan kuin miehillä, tai sitten sen miehen, joka elättää, ja siis oikeasti elättää, eli maksaa kaiken, ei kuten Suomessa, jossa nainen tekee enemmistön kotitöistä, vastaa Lapsista ja maksaa silti puolet kotitalouden menoista. Vaadin myös, että raskaana olevan naisen miehen työnantaja maksaa 50% raskausajan ha äitiysloman kuluista- nythän maksajana on lapsen äidin työnantaja. Vaadin myös, että miehet ovat töistä yhtä kauan pois, kuin naiset raskauden, äitiysloman ha hoitovapaan aikana, ha ottavat ne tappiot tuloihinsa. Vaadin myös, että miehet vastaavat lastenhoidosta siten, että mies ottaa siitä kuprut omaan työura
Jep. Ja kun tähän lisätään seksuaalinen väk*valta, niin alkaa itsekin tehdä mieli ruveta lakkoilemaan. Hienoa, Islannin naiset!
Naiset maksavat jo 55% tuloveroista. Lisäksi me naiset teemme kaikki ihmlset kaikki miehetkin eli naisten panos yhteiskunnalle on valovuosia suurempi kuin miesten. Yksikään naisen tekemä mies ei yllä koskaan sinne päinkään.
Vierailija wrote:
Uusiksi: kun miessiivooja saa pienempää palkkaa kuin naislääkäri, onko kysymys sukupuoleen perustuvasta sorrosta?
Vai ainoastaan toisinpäin ollessa?
Ja kieroilematon vastaus ois kiva ylläri!
Jos miehet saa samalla koulutustasolla ja työtunneilla naisten kanssa huomattavan paljon pienempää palkkaa, niin silloin on joo varmaan jotain sellaista taustalla.
Vierailija wrote:
Pitäisikö?
Naiset nyt vaan on poikkeuksetta aika tyhmiä, ei ne ymmärrä tätä, niiden mielestä naisten pitäisi saada joku naislisä. Olen nainen itsekin mutta näen miten naiset toimii, mikään ei kelpaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miehen palkka ei riitä elättämään perhettä maassa jota PersKok globalisti hallitus ajaa alas: Palkat jäädytetään ja hinnat nousee.
Ei vielä riitäkään, mutta toki palkat nostetaan sille tasolle mille ne kuuluu. Palkat on siksi huonot koska naiset tunkee aloille joita ei edes tarvita.
Vierailija wrote:
Naiset maksavat jo 55% tuloveroista. Lisäksi me naiset teemme kaikki ihmlset kaikki miehetkin eli naisten panos yhteiskunnalle on valovuosia suurempi kuin miesten. Yksikään naisen tekemä mies ei yllä koskaan sinne päinkään.
niin, kaikki tähänastinen tiede ja taide on putkahtanut tyhjästä. eipä ylimielistä!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
niin, kaikki tähänastinen tiede ja taide on putkahtanut tyhjästä. eipä ylimielistä!
Se on putkahtanut naisen alapäästä. Jos halutaan jatkaa teidän typerien yleistystenne linjalla.
Miksei Islannissa naiset sitte perusta itse omia firmoja ja anna naisille enemmän palkkaa mitä miehille?
Ihme ongelmia...