84-vuotias nainen meni ostamaan Gigantista halpaa johtoa mutta tuli ulos satoja euroja köyhempänä: ”Kuinka moni muu joutuu tällaisen kohteek
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009911815.html
Kauppa se on mikä kannattaa
Kommentit (62)
Vierailija wrote:
Ei liity tähän eikä muutakaan negatiivista sanottavaa gigantista, mutta jos täällä on joku joka työskentelee gigantin palveluksessa, saattaa tunnistaa tämän tapauksen; olisikohan ollut vuonna 2018 tai 2019, kun vierailin itäkeskuksen gigantissa, ja minulla oli erään naispuolisen myyjän kanssa pientä "flirttiä", mutta en muista ihan tarkalleen miksi tilanteet suttaantuivat. Kävin siis muutaman kerran kyseisessä liikkeessä, ja eräällä kerralla jo sisäänkäynnillä vilkuilin, näkyisi kyseinen myyjä olevan paikalla, mutta sitten myymälän vartija huomasi vilkuiluni, ja vartija epäili ehkä että olen varastamassa jotain. Vartija seisoi takanani kokoajan kun keskustelin toisen miespuolisen myyjän kanssa. Tämä naispuolinen myyjä ei tuolloin ollut työvuorossa. Laitoin jopa itäkeskuksen myymälään palautetta, että sain erinomaisen hyvää palvelua naispuoliselta myyjältä. Muistan kyllä nimen, mutta se on oma salaisuuteni
Onkohan tuokin joku myyntikikka jota Gigantti kannustaa myyjiään tekemään? Ainakin itse jouduin kärsimään yhden myyjän ahdistelusta ja kun juttelin kaverini kanssa niin hänellä oli ihan sama kokemus samasta myyjästä. Ostin sitten keittiöni muualta.
Vierailija wrote:
Lisätakuu on ihan vitsi. Jollain hajosi joku OLED-töllö varsinaisen takuuajan jälkeen ja siihen olisi pitänyt tehdä tosi kallis remontti.
Vakuutusyhtiö ei aikonut maksaa korjausta eikä antaa uutta vastaavaa telkkaria, mutta tarjosi sentään muutaman satasen mielipahasta.
Korjauksen saa myyjäliikkeeltä ilman lisäturvaakin vielä takuuajan jälkeen mutta sitä pitää osta vaatia virhevastuun nojalla. Monikaan ei osaa. Elämä on. Nokkela vie tyhmältä rajat
Myös 2018 vuoden tuotteita myyty uutena jos niin tarkka ostaja.
Ihmetyttää että puhelinoperaattorilla asioidessa siellä väkisin työnnetään liittymää hankkiessa ruudulle valmiina vakuutuksia ja ylimääräisiä maksavia palveluja. Joita kiusallisesti sitten poistetaan sieltä, ruksi pois ruudusta menetelmällä. Ja siltikin kaikki maksaa paljon (jos ei halua pelkkää mobiilinettiä) ja myös videoalustat haluavat rahansa. Eikö rahastusta saisi kuriin, varsinkin köyhiä ja iäkkäitä kohtaan. Vanhempi saa halvemmalla omat liittymänsä, hänellä on tuloja, mulla ei. Voin kuvitella että ihmisiä huijataan joka paikassa, vaikka firma saisi muualtakin rahansa.
Itse ostan Gigantista ja Powerista vain verkkokaupan kautta ja haen tuotteeni kassalta. Kertaakaan eivät ole yrittäneet tarjota mitään lisää, kun se ei ole kassojen hommaa.
Ostin Gigantista uuden iPhonen. Ostotilanteessa haluttiin saada yhteystiedot-kysyin GDPR-asetuksesta ja siinä vaiheessa vielä asiat ok. Sitten tyrkytettiinkin Apple-lisäturvaa ilmaiseksi 3kk. En ottanut, koska aina epäilys tällaiseen muka-ilmaiseen. Sitten kokeiltiin tietty kuoret, nöytönsuojat yms perus. Ei ja ei, valmiiksi ostettu.
Sitten yllätettiin takavasemmalta. Tyrkytettiin 5G-liittymää. Ja lisänä, että haluanko ettei puhelin toimi. Pazzkat! Puhelin toimii erinomaisesti nykyisellä liittymällä ja 5G-liittymää ei todellakaan tarvita. Älkää menkö siis halpaan.
Ja viimeisenä-haluatko osamaksulla tai mikä kytkyklarna olikaan taas taustalla? No en tod. Pikkuisen jo alkoi ärsyttämään.
Ja en yhtään ihmettele, miksi näitä mummoja huijataan.
Koskaan en ole GIgantissa käynyt, mutta kun näitä juttuja on vuosia nähnyt, niin en taatusti koskaan mene ensimmäistäkään kertaa.
Minun mielestäni ei ollut, mutta en sano varmuudella koska en muista. Muistini mukaan kävin Itäkeskuksen myymälässä 3 kertaa, jossa ensimmäisellä kerralla oli ensitutustuminen. Toisella kerralla oli tapaus, jossa vartija kiinnostui minusta. Kolmas kerta oli sellainen, että tämä myyjä, jonka kanssa minulla oli ollut flirttiä, niin oli kihartanut hiuksensa, ja hankkinut erilaiset housut. Aikaisemmin hänellä oli suorat hiukset. Siinä tilanteessa kävin hänen kanssaan jotain keskustelua ja sanoin muistaakseni, että "minun pitää miettiä". Ja lähdin myymälästä pois. Muistini mukaan kyseessä ei ollut mikään myyntitilanne, koska olin jo ensimmäisellä kerralla tehnyt ostoksen. Tämä saattoi olla se tilanne, jossa asiat suttaantuivat, vaikka ei ollut tarkoitus. Joskus asiat tapahtuvat liian nopeasti, vailla pohtimisaikaa. Minulla on outo muistikuva, että olisin käynyt tämän myyjän kanssa yksityistä keskustelua jossain, ja lupasin laittaa hänestä positiivisen palautteen myymälän nettisivujen kautta. Ja tämän jälkeen kyseinen myyjä ei enää työskennellyt kyseisessä myymällä
Olen kerran käynyt gigantissa. Olisi pitänyt maksaa varausraha tuotteesta joka ehkä löytyy varastosta. Menin sitten naapuriliikkeeseen ostamaan tuotteen.
Vierailija wrote:
Minä menin ostamaan uutta puhelinta, riitti perusmalli jolla voi soittaa ja ottaa kunnollisia kuvia (kissanpentu talossa heh). Myyjä pilkkasi valitsemaani mallia,koetti tyrkyttää väkisin toista mallia jossa sormenjälki tunnistus ym ja kysyy miksi joku haluaa Ladan kun voi ostaa Ferrarin. Pidin kuitenkin pääni.
Mulle myyjä yritti tyrkyttää kalliimpaa luuria, kun siinä jota olin ostamassa on niin pieni näyttö. Kyllä isompi pitää olla, ei tuollaisesta pienestä jaksa katsella mitään videoita pitkään. Tulen kuulemma katumaan hyvin pian sitä että ostin niin pienen kokoisen puhelimen.
No, nyt 6 vuotta myöhemmin sama luuri kourassa mietin, että kun tämä hajoaa niin mistä saan uuden saman kokoisen. Nykyluurit ovat niin tolkuttoman isoja ettei niitä voi käyttää yhdellä kädellä kuten nyt pääasiassa teen. Eivätkä mahdu taskuihin.
Ehkä se katumus vielä tulee ennen kuin tuo hajoaa, en tiedä.
Gigantissa usein hinta kohdallaan tuotteissa joten netistä tilaan ja käyn vain noutamassa liikkeessä niin ei ole mitään tuputusta 👍
Minkä sille mahtaa, että vanhukset hyviä maksavia asikkaita. Meillä provikkapalkkaus niin tottakai syöksyn palvelemaan 78v Irmaa ennemmin kuin 26v Jesseä siellä puhelinosastolla.
Geelitukkamyyjä
Menin siskoni kanssa pari vuotta, sitten ostamaan äitille telkkaria, tyly myyjä tuputti aina vaan kalliimpia ja moninutkaisempia laitteita, vaikka päädyttiin sopivan kokoiseen tarjoustelkkariin. Kassalla meinasi väkisin vielä ujuttaa puhelinliittymän oston mukaan, ikäänkuin olis ollut pakko tms, kauan sai jankuttaa että se televisio ostetaan, piste.
Kyllä on kusinen kauppa, en mee toista kertaa. Sääliksi käy vanhempia ihmisiä, jotka ei osaa pysyä tässä hulluusmaailmassa mukana ja jos kukaan ei auta niitä asioissa. Huijarit senkun porskuttaa.
Mutta niinhän kaikissa kaupoissa on houkuttimena vaikka mitä, mutta ei oo pakko ostaa :). Herkkuja vaikka millä mitalla, tarjouksia,joilla houkutellaan asiakas monen muun ostettavan äärelle. Tarvitse tuota ja tuota. Maistiaisia, hyvää leipää ja sun tekeekin ostaa uunituore leipä kun se maistui niin taivaalliselle.
Minä ihmettelen, miten kukaan edes menee Giganttiin, kun tiedossa on tuo ikäihmisten huijaaminen. "Palveluun" kuuluu lisäksi, että jos olet hyväpeppuinen nainen, niin joku juuri ja juuri jaksaa raahautua paikalle. Muita ei sitten palvellakaan, jos jaksaa vaatia vastausta edes perusasioihin se vastaus tulee ylimielisesti kahdella sanalla.
Terveisiä Gigantin viestintään. "Yksikin tapaus on liikaa, koulutamme kyllä myyjämme, nyt olemme epäonnistuneet" vai miten tämä meni. Olemme niin pahoillamme.
Juupas. Ja huomenna sama meno jatkuu.
Menin ostamaan pakastinta gigantista niin heti mies myyjä alkoi myymään minulle jotain puhelin palveluita ja sähkösopimusta. Sanoin haluan vain pakastimia katsoa niin se sitten sanoi että heillä on 12 kk halpa sähkäsopimuksia tarjolla. Ei ne kuuntele yhtään asiakasta minä lähdin pois sitten. Powerilla oli kerran sama juttu että sähkösopimusta tyrkyttivät ekaksi.
Vierailija wrote:
Jos ei itse ymmärrä että jos menee ostamaan vitosen latausjohtoa ei tarvitse tehdä mitään satojen eurojen tukisopimuksia niin on aika joutua holhoukseen.
Moni on liian kohtelias sekä kiltti ja taipuu painostuksen alla. Siihenhän esimerkiksi lomaosakemarkkinointi perustuu täysin.
Onneksi en ole ostanut mitään gigantista. Ja tarkoitus etten koskaan ostakaan. Gigantin mainoksetkin menevät suoraan kierrätyspaperiksi-pinoon.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vanhukset on niin höperöitä, että niiden ei pitäisi antaa käydä kaupoissa ollenkaan.
Ei näytä nuoremmat olevan sen fiksumpia. Katsopas Ilta-Sanomissa linkki juttuun Veerasta 23 v. Kaikesta huolimatta ostelu jatkuu edelleen. Luulisi, että edes sen aikaa voisi rajoittaa ostelua, että saa velat maksettua.
Mutta Veeran pitää elää,on vain kerran nuori,näin kertoo.
Ei liity tähän eikä muutakaan negatiivista sanottavaa gigantista, mutta jos täällä on joku joka työskentelee gigantin palveluksessa, saattaa tunnistaa tämän tapauksen; olisikohan ollut vuonna 2018 tai 2019, kun vierailin itäkeskuksen gigantissa, ja minulla oli erään naispuolisen myyjän kanssa pientä "flirttiä", mutta en muista ihan tarkalleen miksi tilanteet suttaantuivat. Kävin siis muutaman kerran kyseisessä liikkeessä, ja eräällä kerralla jo sisäänkäynnillä vilkuilin, näkyisi kyseinen myyjä olevan paikalla, mutta sitten myymälän vartija huomasi vilkuiluni, ja vartija epäili ehkä että olen varastamassa jotain. Vartija seisoi takanani kokoajan kun keskustelin toisen miespuolisen myyjän kanssa. Tämä naispuolinen myyjä ei tuolloin ollut työvuorossa. Laitoin jopa itäkeskuksen myymälään palautetta, että sain erinomaisen hyvää palvelua naispuoliselta myyjältä. Muistan kyllä nimen, mutta se on oma salaisuuteni