Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

84-vuotias nainen meni ostamaan Gigantista halpaa johtoa mutta tuli ulos satoja euroja köyhempänä: ”Kuinka moni muu joutuu tällaisen kohteek

Vierailija
23.10.2023 |

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä välttelen Gigantissa asiointia juuri tämän tyrkytyslisämyynnin takia.

Vierailija
2/62 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy Gigantissa juuri tuon takia, muutenkin huonoja kokemuksia kyseisestä firmasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini +70 v isoisä meni ostamaan 2000-luvun alun läppäpuhelimensa korvaajaksi samanlaista läppäpuhelinta Gigantista toissaviikolla.

Käveli ulos taittuvan älypuhelimen kanssa, maksoi tonnin. "Ei meillä muita läppäpuhelimia ole kuin tämä".

Vierailija
4/62 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset on niin höperöitä, että niiden ei pitäisi antaa käydä kaupoissa ollenkaan.

Vierailija
5/62 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigantti on ottanut Suomen markkinassa käyttöön täsmälleen samat metodit kasvattaa myyntikatetta asiakkaita kusettamalla kuin mitä kodinkoneketjut kuten Circuit City tekivät Amerikassa jo 90-luvulla. Palvelusopimukset, lisäturvat, jatkotakuut jne. , kaikki lähes puhdasta lisäkatetta. Jos vaikkapa puhelimen myynnistä jää liikkelle katetta pahimmillaan vain prosentteja ja nekin saa valmistajilta vain jälkihyvitteinä (Apple esim.), niin liikkeellä on valtava motivaatio ja halu pakkomyydä puhelimen kylkeen parempikatteista tarvikerojua, liittymäsopimuksia, jatkotakuita/lisäturvia jne. joiden katteet voivat olla 50-100% väliltä.

Älä KOSKAAN osta MITÄÄN jatkotakuuta tai lisäturvaa. Säästät pitkällä tähtäimellä todella pitkän pennin.

Vierailija
6/62 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Itsellä on tehty monta kertaa. Menin viimeksi ostamaan sinne puhelinta. He ottivat sen puhelinpaketin, veivät sen siihen infopisteeseen kun jotain siihen piti kirjata ja sitten alkoivat myymään vielä lisää sähkösopimuksia.

Mä vaan vähän ärhäkkäästi tokaisin "mä olen täällä vaan sitä puhelinta varten ja jos en sitä nyt saa niin menen ostamaan muualta"... Silloin antoi nopeasti puhelimen ja ohjeisti kassalle.

Kannattaa ottaa tuo asenne siellä siis. Sanokaa suoraan, että jos en nyt saa sitä tuotetta niin menen ostamaan muualta.

Vierailija
7/62 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vanhukset on niin höperöitä, että niiden ei pitäisi antaa käydä kaupoissa ollenkaan.

Ei näytä nuoremmat olevan sen fiksumpia. Katsopas Ilta-Sanomissa linkki juttuun Veerasta 23 v. Kaikesta huolimatta ostelu jatkuu edelleen. Luulisi, että edes sen aikaa voisi rajoittaa ostelua, että saa velat maksettua.

Vierailija
8/62 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mä välttelen Gigantissa asiointia juuri tämän tyrkytyslisämyynnin takia.

Minä menen sinne ja Poweriin juuri sen tyrkytysmyynnin takia. On kiva turhauttaa myyjiä kieltäytymällä kertomasta yhteystietoja kuittia varten. Powerin myyjä ei ollut myydä tonnin puhelinta, kun en millään suostunut tietojani kertomaan. Ei muka voinut myydä puhelinta ilman tietojani, mutta kyllä se sitten onnistui kun en vaan niitä antanut. Sanoin, että laita nimeksi vaikka Aku Ankka, minulle ei väliä. Siinä kohtaa tajusi, ettei oikeaa nimeä saa ja haki puhelimen.

Voin myös hakea itse tarvitsemani hyllystä ja kävellä suoraan kassalle, joka ihmettelee että eikö tämä taulutelkka ole myyjän laittamana millään nimellä jo järjestelmässä.

Vierailija
9/62 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutkia netissä valmiiksi mitä haluaa ja pyytää apuja jos ei itse siinä onnistu. Sitten ostaa sen netistä ja hakee myymälän noutotiskiltä, näin jää ne tuputtamiset pois kokonaan.

Perusmyyntikoulutuksessa opetetaan myymään niitä oheistuotteita varsinaisen tuotteen lisäksi, se on normaalia. Tuo että käytetään vanhuksien tietämättömyyttä hyväksi on täysin moraalitonta.

Vierailija
10/62 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyllä nuorempiakin vedätetään, kaveri oli ollut pikkuisen tuiskeessa liikenteessä, ja hänelle myytiin älypuhelin, mitä ei todellakaan tarvinnut. Taisi maksella sitä lopun elämäänsä' käyttämättä sitä kertaakaan. Kuoli siis suht nuorena.

Vierailija
11/62 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan tyhmää maksaa liikaa...

Vierailija
12/62 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigantin myymälästä ei kannata ostaa mitään. Laatikoistakin monet ovat nykyään tyhjiä ja hyllyt on lukittu.

Helpompi tilata vaikka Verkkokaupasta suoraan kotiin.

Vierailija
13/62 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla aika tavanomaista gigantin touhua, näistä saa lukea jatkuvasti kun joku (yleensä vanhus) on mennyt gigantista jotain halpaa ostamaan ja heille on sitten tyrkytetty vaikka mitä ja kah, loppusumma onkin tosi kallis.

Omalle isällenikin(iältään 72v) meinasi niin käydä kun kävi kesällä gigantissa, onneksi hoksasi soittaa minulle ja kysyi että tarvitseeko todella niitä juttuja ja palveluita mitä hänelle kaupataan.

Vierailija
14/62 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kannattaa tutkia netissä valmiiksi mitä haluaa ja pyytää apuja jos ei itse siinä onnistu. Sitten ostaa sen netistä ja hakee myymälän noutotiskiltä, näin jää ne tuputtamiset pois kokonaan.

Perusmyyntikoulutuksessa opetetaan myymään niitä oheistuotteita varsinaisen tuotteen lisäksi, se on normaalia. Tuo että käytetään vanhuksien tietämättömyyttä hyväksi on täysin moraalitonta.

Gigantissa on kusetettu siinäkin, että myydään palautustuotteita,  jopa viallisia, uutena noutopisteestä haettuna. Kokemusta on. 

Vierailija
15/62 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätakuu on ihan vitsi. Jollain hajosi joku OLED-töllö varsinaisen takuuajan jälkeen ja siihen olisi pitänyt tehdä tosi kallis remontti. 

Vakuutusyhtiö ei aikonut maksaa korjausta eikä antaa uutta vastaavaa telkkaria, mutta tarjosi sentään muutaman satasen mielipahasta.

Vierailija
16/62 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäväähä se o mut onks niit pakko ostaa??

Vierailija
17/62 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alta 50 v mies ja menin myös kerran ostamaan adapteri johtoa ja myyjä alkoi heti tyrkyttää sähkösopimusta. Se ei millään uskonut etten halua mitään sähköä ja tyrkytti ja tyrkytti ja toi papereita eteeni. Lopulta huusin että on täällä paska palvelu ja lähdin toiseen kauppaan.

Vierailija
18/62 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Niin että lukitaan vanhukset koteihinsa, jotta myyjille ei tule houkutusta käyttää heitä hyväkseen? Samalla periaatteella varmaan pitäisi kieltää naisia lähtemästä ikinä ulos jotta kenellekään ei tule  houkutusta r*iskata heitä.

Vierailija
19/62 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan netin kautta aina kun mahdollista. Ihan järkyttävää tyrkytystä ja painostusta kaikenlaisissa elektroniikkaliikkeissä. Sama teleoperaattoriliikkeet. Puhelintakaan ei saa ostettua ilman, että painostetaan ottamaan erilaisia sopimuksia päälle ja kun kieltäytyy, saa selvää vitttuilua takaisin. 

Vierailija
20/62 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

huijaustahan tuo on ei siinä ole mitään selittelemistä...

Suomessa näitä ja korruptioita riittää... pahenee vain... baanaanivaltion piirteet...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän