Te, jotka vihaatte Helsinkiä, missä asutte itse?
Kommentit (74)
Vierailija wrote:
Ei paikkaa ja kaupunkia vihata vaa siellä asuvia itserakkaita, omahyväisiä ja itsekeskeisiä asukkaita jotka pilaa koko kaupungin ja yleensäkin koko paikan
Missä itse asut?
Ai helsinkiläinen ei voisi vihata Helsinkiä? Hyvä logiikka.
Juuri tällaista aika tunnepitoista ja vähän kphtuutontakin Helsinki-vihaa täällä on. Lähes päivittäin, voi sanoa, niinkuin tuo ensimmäinen:.Jos joku muuttaa Helsinkiin vaikka Juankoskelta töitä saadakseen hän muuttuu heti "itserakkaaksi, omahyväiseksi ja itsekeskeiseksi asukkaaksi".
Sehän ei myöskään sovi että samassa kaupungissa olisi monenlaisia puolia. Kaupunki on myös kokijansa tulkinta.
Tylsää miten ohjelmallista tiettyjen kielteisten teemojen jauhaminen on.
En vihaa, en vain voisi kuvitella asuvani siellä itse, liikaa ihmisiä, meteliä, ruuhkaa ja ,aahan tulleita.
Asun Turun suunnalla ja suunnittelen muuttoa lumen perässä johonkin pohjoisemmas, pieneen lintukotoon jossa enemmistö on valkoisia lihaasyöviä heteroita.
En vihaa Helsinkiä, pidän sitä vain epäsopivana paikkana minulle. Sama tunne kaikista isoista kaupungista, johtuu enimmäkseen ihmispaljoudesta. Olen introvertti omissa oloissani viihtyvä maalaisjuntti ja sellaisena pysyn varmaan elämäni loppuun saakka.
Vierailija wrote:
En vihaa Helsinkiä, pidän sitä vain epäsopivana paikkana minulle. Sama tunne kaikista isoista kaupungista, johtuu enimmäkseen ihmispaljoudesta. Olen introvertti omissa oloissani viihtyvä maalaisjuntti ja sellaisena pysyn varmaan elämäni loppuun saakka.
Ai niin, asun pikkupaikkakunnalla Varsinais-Suomessa. Sen tarkempaa sijaintia en anna.
Helposti mielikuva muodostetaan siinä rautatieaseman seudulla tai stockan kulmalla: liikaa melua, liikaa kiirettä. Liikaa väkeä.
Yllätys: siellä on helsinkiläisillekin liikaa melua ja liikaa väkeä. Ei useimmat asu ihan siellä ytimessä vaan jossain rauhaisassa kaupunginosassa. Minäkin asun Maunulassa jossa liikenne ei edes kuulu sisään ja metsä vieressä. Työpaikka on lähellä keskustaa Töölössä.
Olisi se henkilökohtainen tappio/pettymys jos ei muualla työllisty kuin pääkaupunkiseudulla.
Pääkaupunkiseutu on mennyt yhdeksi mogadishuksi, joka kerta kun siellä joutuu käymään on entistä kansainvälisempi katukuva.
Asun Peräseinäjoella ja vihaan Helsinkiä.
Asun Helsingissä. Vihaan sitä, että tämä kaupunki on tuhottu "rikkaudella".
Alavudella. En vihaa, ruuhkat vaan eivät miellytä eikä katuryöstöt. Hienoja vanhoja rakennuksia Helsingistä löytyy kyllä, ja merenrantaa.
Vierailija wrote:
Ei paikkaa ja kaupunkia vihata vaa siellä asuvia itserakkaita, omahyväisiä ja itsekeskeisiä asukkaita jotka pilaa koko kaupungin ja yleensäkin koko paikan
Vaikutat itse mielyttävältä ja suvaitsevalta ihmiseltä. Paikassa, jossa paljon kaltaisiasi, olisi varmaan kiva asua. Missähän tämä paikka on?
Vierailija wrote:
Helposti mielikuva muodostetaan siinä rautatieaseman seudulla tai stockan kulmalla: liikaa melua, liikaa kiirettä. Liikaa väkeä.
Yllätys: siellä on helsinkiläisillekin liikaa melua ja liikaa väkeä. Ei useimmat asu ihan siellä ytimessä vaan jossain rauhaisassa kaupunginosassa. Minäkin asun Maunulassa jossa liikenne ei edes kuulu sisään ja metsä vieressä. Työpaikka on lähellä keskustaa Töölössä.
Juuri näin! Minä asun Taka-Töölössä, käyn työssä Meilahdessa, ostan ruokani Kaartin K-supermarketista, lenkkeilen myöhäänkin iltaisin pitkin Helsingin rantoja, enkä ole ikinä törmännyt mihinkään väkivaltaiseen käytökseen tai kärsinyt metelistä tai ruuhkista.
Meillä on mökki Järvi-Suomessa. Siellä olen joutunut keskelle humalaisten uhkailua, meidän kasvimaan mopoilijat ajoivat piloille, naapurin kaivoon kaadettiin maalia, kirkonkylässä on ollut kolme tappoa viiden vuoden aikana, pikkuteillä ajetaan rallia humalassa jne.
Vierailija wrote:
Hyvä oivallus. Tosin vielä parempi oivallus on se, että ihmispaljous tuo vapauden. Se tuo vapauden olla millainen tahansa. Olen myös introvertti mutta mikään ei ole ahdistavampaa kuin pikkukaupunkien yhden ainoan oikeanlaisen elämän hyväksyminen ja kaiken muun vieroksuminen.
Vierailija wrote:
En tykkää ma tujen takia, myös tuollainen punaviher-meininki pilaa hienon kaupungin. Itse asun Espoossa ja valitettavasti sama porukka alkaa pilaamaan tätäkin. Ja kyllä äänestin metroa vastaan.
Espoossa on yli 20% muualta tulleita, Vantaalla lähemmäs 25%. Helsingissä prosentti on 16 ja muuttajista suurin osa on muita kuin niitä, joita luulet.
En vihaa Helsinkiä, enkä kyllä mitään muutakaan paikkaa. En vaan haluaisi enää ikinä asua kaupungissa. Kasvoin koko elämäni Turussa ja jo siellä oli liikaa ihmisiä mielestäni. Nykyään asun Varsinais-Suomessa n. 2000 asukkaan pikkukunnassa, taajama-alueen ulkopuolella. Lähimpään naapuriin on muutama kilometri ja voin viettää päiviä näkemättä ketään muuta ihmistä.
Olen asunut Helsingissä viisi vuotta ja asun nykyään Porvoossa.
En viitsi haukkua Helsinkiä, mutta Porvoossa saan kaikki hyvät asiat elämääni: Helsingin tapahtumat, satamat, lentoasema jne. Mutta Porvoossa on ystävät, perhe, harrastusmahdollisuudet, kaunis miljöö ja lyhyet välimatkat.
Käyn Helsingissä 2-4 kertaa vuodessa eli en juuri kaipaa sinne.
Helsingissä, valitettavasti. Työ ja parisuhde "pakottanut" jämähtämään tänne. En ole käyttänyt Helsingin paremmiksi kehuttuja mahdollisuuksia sen enempää täällä asuessa kuin muualta täällä vieraillessa.