Katotaanko kenen synnytys kestänyt vähiten
Kommentit (17)
mutta toki voit mukaan tulla jos haluat mutta tuskin kärkeen pääset ;)
Mitäs tuota kyselemään? Kerronpa vaikka sitä ei kukaan kysynytkään, että eka synnytys 2,5 tuntia ja toinen tunti + viisi minsaa päälle.
olen pystynyt/ miten kätilö on päästänyt.
Vierailija:
Onko kukaan muu kävellyt itse vauva sylissään ( n. 2, 5 h päästä synnytyksestä ) synnytyssalista vuodeosastolle. Mä olen ja moni ihmettelee miten
olen pystynyt/ miten kätilö on päästänyt. i]Esikoinen 2h20min ja siitä parin tunnin päästä osastolle kävellen. Vauvaa en sentään kantanut vaan työnsin kärryissä. Luulin että on ihan normaalia...
2 tuntia kestäneen synnytyksen jäljiltä :)
Minun nopein on 32 minuuttia. Siit toi kaks min on ponnistusvaihetta.
Näin mä olen lähtenyt kummastakin ja itse kvellyt ja työntänyt vauvaa, oisin kyllä kantanutkin.
Itse kun en oo koskaan synnyttänyt/ollut raskaana niin tutuis aika kivalta ajatukselta.. =)
nim. Laitetaan yks tuollainen parin vuoden päästä
olen itse kävellyt joka alatiesynnytyksen jälkeen itse vuodeosastolle(3 kertaa)
synnytyksen jälkeen oli sellainen olo et olis voinu juosta vaikka maratonin...en hetkeekään pysynyt paikoillani...synnytys kesti 4h50min
mulla kesti kylläkin37 minuuttia, mutta sen voin omalta osaltani sanoa että eteni tosi nopeasti eli myös kivut alkoi yht´äkkiä ja kovaa. Ei ollut mitään hentoja alkusuppareita vaan tosi kipeitä. Puudutusta ei ehditty mun kohdalla ees miettiä, just ehdin toiselta osaltolta synnytyssaliin.
Esikoiseen verrattuna kipeä, koska ei mitään puudutusta ja kokoajan tuntui olevan supistus päällä. Onneksi nopeasti ohi, mutta ottaisin kyllä mielummin vähän pidemmän. Esim esikoisen kesti 3,5 h josta nukuin 2 h epiduraalin voimalla. Ponnistuksessakaan ei suuria kipuja.
näin jälkikäteen ajateltuna..............
Itse kävelin salista osastolle, mutta kätilö kantoi vauvaa. Synnytyksessä hupeni hivenen yli litra verta, koska istukka ei suostunut synnytyksen jälkeen irtoamaan heti.