Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan uskomatonta kuinka monesta lahjakortit ovat nykyään sopiva joululahja. Onko mitään mielikuvituksettomampaa?

Vierailija
22.10.2023 |

Ettekö te tunne niitä ihmisiä lainkaan joille lahjoja ostatte? Jos ette, miksi edes ostatte ja jos tunnette, varmaan arvostaisivat jotain heille tasan tarkkaan suunniteltua heidän mieltymystensä mukaista lahjaa?

Ei, lahjakortti ei ole sellainen.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kaikki toimeentulotukea saavien lapsiperheiden lahjokortit pitäis vöhentää toimeentulotuesta. Samoin jos käy hakemassa ruokajonosta ruokaa. 

Moi Petteri! 

Vierailija
42/59 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000€ lahjakortit annan joka joulu teinisukulaisille ja omille lapsille toki mitä toivovat ja heillekin lahjakortit muut tutut ja ystävät saavat myös lahjakortit sekä osa kukan lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemillani ihmisillä on suurelta osin jo kaikki mitä he tarvitsevat. Ja jos ei olisikaan, heillä on varaa hankkia haluamansa. Sen lisäksi ovat sinänsä kiireisiä, joten on vaikeaa ostaa myös valmiiksi aikataulutettua ohjelmaa. Lahjakortti on helppo, sillä sen voi valita lahjansaajalle sopivasta liikkeestä.

Vierailija
44/59 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan kaikkia saamiani joululahjoja suuresti. Eräs sukulainen antaa joka joulu saman summan rahaa, toinen itsetehdyt villasukat. Arvostan ja jopa liikutun. 

Vierailija
45/59 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti on kiva lahja. Persoonallisempi kuin raha, muttei tarvi olla tarkkaa tietoa siitä mitä lahjan saajan kaapista löytyy.

Ymmärrän kyllä ap jos sinulle lahjat ovat tapa osoittaa välittämistä siinä mielessä, että olet tarkkaan kuunnellut tarpeet ja osoitat tuntevasi toisen hyvin. Se on hieno ja huomaavainen taito, mutta myös harvinainen. 

Vierailija
46/59 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei helkkari, kaapit on jo täynnä kaiken maailman turhaa krääsää jota olen vuosien varrella saanut, en tee niillä mitään. Ei ole riittävästi tuttavia kelle laittaisin kiertoon ja mitään kirppispöytää en ruve pitämään. Siellä ne sitten kaapissa nököttävät koska joku kuvitteli että minulla olisi käyttöä tai "ilahtuisin" noista. Ja tämä vain siksi että nämä lahjojen antajat ovat sitä mieltä että lahjakortti tai raha on tylsää, parempi kuin ymmärtäisivät sitten olla lahjomatta.

Olet kyllä helkkarin tympeä ihminen! Ei se lahjan saaminen voi olla noin vaikeaa 🙄

Nim. Kaikesta kiitollinen 

Vierailija
47/59 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei helkkari, kaapit on jo täynnä kaiken maailman turhaa krääsää jota olen vuosien varrella saanut, en tee niillä mitään. Ei ole riittävästi tuttavia kelle laittaisin kiertoon ja mitään kirppispöytää en ruve pitämään. Siellä ne sitten kaapissa nököttävät koska joku kuvitteli että minulla olisi käyttöä tai "ilahtuisin" noista. Ja tämä vain siksi että nämä lahjojen antajat ovat sitä mieltä että lahjakortti tai raha on tylsää, parempi kuin ymmärtäisivät sitten olla lahjomatta.

Ihan ilman sarvia ja hampaita:  mua kiinnostaisi tietää, mitä ne tavarat on, mitä olet saanut lahjoiksi ja siellä sun kaapissa ovat?

Ehkä siksikin, että tiedettäisiin mitä jätetään ostamatta, jos jollekin pitäisi jotain viedä tai ainakin luultaisiin, että pitäisi.

Mulla itsellä on kaksi rumaa maljakkoa ja yksi virkattu liina, joka olisi muuten hyvä, mutta kauhean värinen.

Ei sen enempää hutilahjoja, mutta mulle ei juuri kukaan koskaan mitään tuokaan.

Kerran saatiin miehen kanssa lahjakortti ravintolaan, joka sijaitsi meiltä yli sadan kilometrin päässä ja kun kerran sitten oltiin reissussa niin ajateltiin että nyt käytetään se lahjakortti ja syödään hyvin.  Se ravintola oli lopettanut toimintansa.

Vierailija
48/59 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjan antaja kuvittelee, että se rakkaudella valittu posliinikoira on rakas myös lahjan saajalle. Oikeestihan se ei mene niin. Se lahjakortti on vain mieluisampi saajalle joskin tylsä antajalle.

Vierailija
49/59 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kaikki toimeentulotukea saavien lapsiperheiden lahjokortit pitäis vöhentää toimeentulotuesta. Samoin jos käy hakemassa ruokajonosta ruokaa. 

Idioottivajakki on ilmeisesti niin tyhmä, että tosiaan kuvittelee jonkun ilmoittavan tuollaiset toimeentulotukea varten?

Vierailija
50/59 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Niin ne vähennetäänkin, jos tulevat tietoon.

Vierailija
51/59 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin lahjakortti ei olisi saajan mieltymysten mukainen?  Kysyn AP:ltä, koska hän näin väitti, siis että pitäisi ostaa saajan mieltymysten mukainen lahja, mutta lahjakortti ei ole sellainen.

Jos tiedän, että saaja pitää Pentikistä, miten niin Pentikin lahjakortti ei olisi hänelle mieleinen?

Innokkaalle teatterissa kävijälle ei muka lahjakortti teatterinäytöksiin (jotka on vieläpä itse valittavissa) ei olisi mieltymyksen mukainen?  Perustele.

Teinille lahjakortti teinien suosimaan vaate- ja asusteliikkeeseen ei olisi mieleinen?

Olen ostanut omille nuorilleni joka joulu reilun suuruisen lahjakortin paikalliseen nuorisovaateliikkeeseen ja aina ne on syöksyneet sinne heti joulun jälkeen intoa täynnä.

Sun mielestä ei sopiva lahja?

Vierailija
52/59 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kirjakaupan lahjakortti minulle, kiitos!!!!

Mulle tällainen oli ihan nappilahja. Hain tammialesta ison pinon kirjoja. Sain valkata itse mitä haluan lukea. Äiti tuntee mun kirjamaun ja usein häneltä tulee sopiva kirja. 

Vierailija
53/59 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhan tavaran määrää pyritään vähentämään. Siksi lahjakortit.

Vierailija
54/59 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti on tarkkaan juuri saajalle mietittynä ihana lahja. Tytär rakastaa miehensä kanssa brunsseja ja ostin heille viime vuonna kolmeen eri paikkaan brunssilahjakortit. Lisäksi tein mukaan 3kpl lapsenhoitolahjakortteja, jotka voivat hyödyntää mennessään brunssille. Asumme 340km päässä toisistamme ja lupauduin matkustamaan heille vauvaa hoitamaan, kunhan ilmoittavat brunssiaikeistaan vähintään viikkoa aiemmin. Molemmat tykkäsivät saamistaan lahjakorteista ja kaikki kolme tuli käytettyä kevään aikana.

Tämä vuonna lapsenlapseni on jo sen ikäinen, että voi olla yön erossa vanhemmistaan. Ehkäpä keksin heille jonkun kivan kahdenkeskisen yönylireissun lahjaksi.

Vierailija
55/59 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä musta lahjakortti on kivempi lahja kuin sellainen millä ei ole mitään käyttöä. Mä olen esimerkiksi absolutistina saanut kymmeniä viinipulloja, ja onhan niitä kiva antaa pois mutta tietysti mielummin ottaisin lahjan joka on mulle kiva. 

Vierailija
56/59 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheiseni nimenomaan tuntevat minut ja tietävät, että haluan valita itse kosmetiikkani/hajuveteni/vaatteeni/kirjani/kulttuurielämykseni.

Vierailija
57/59 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kummitytölleni aiempina vuosina joululahjoja, joita oli toivonut. Muutama viikko joulun jälkeen äitinsä aina kauppasi niitä facen kirpparilla. Oli ilmeisesti muutkin tienneet, mitä ostaa ja tuplakappaleet myytiin pois. Enää en viitsi vaivautua miettimään. Ostakoot lahjakortilla itse, mitä ei joulupukki tuonut. Ja joo, voi sanoa niinkin, että en tunne kummityttöäni. Ei olla oikein tekemisissä. 

Vierailija
58/59 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kirjakaupan lahjakortti minulle, kiitos!!!!

Mulle tällainen oli ihan nappilahja. Hain tammialesta ison pinon kirjoja. Sain valkata itse mitä haluan lukea. Äiti tuntee mun kirjamaun ja usein häneltä tulee sopiva kirja. 

Suomalainen kirjakauppa myy paljon muutakin kuin kirjoja.  Minulle se on kuin aarreaitta.  Parempaa lahjakorttia en voisi saada!

Vierailija
59/59 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä en osta ihmisille joululahjoja tai synttärilahjoja. Jos joku on köyhä, voin antaa rahaa tai jos muuten keksin tai saan vihiä mitä joku tarvii tai mistä tykkää niin voin ostaa vaikkei olisi joulu tai synttäri. Jouluksi en ryhdy väkisin yrittämään keksiä jotain enkä osta krääsää vain koska muka pitää ostaa jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän