Ihan uskomatonta kuinka monesta lahjakortit ovat nykyään sopiva joululahja. Onko mitään mielikuvituksettomampaa?
Ettekö te tunne niitä ihmisiä lainkaan joille lahjoja ostatte? Jos ette, miksi edes ostatte ja jos tunnette, varmaan arvostaisivat jotain heille tasan tarkkaan suunniteltua heidän mieltymystensä mukaista lahjaa?
Ei, lahjakortti ei ole sellainen.
Kommentit (59)
Kakaise ulos mitä haluat lahjaksi. Muuten ei toiset osaa valita. Lahjakortti on aika turvallinen, koska toinen saa ostaa mitä haluaa.
Vierailija wrote:
Mieluummin lahjakortti kuin se ikuinen herkkukori, jossa on maustettu joulutee, joulukahvi ja paketti tonttuaiheisia servettejä. Ja se glögi on alkoholipitoinen. Mitään näistä ei mene käyttöön.
Meillä menisi ne servetit. Ja kenties se kori itsessään voisi olla kelvollinen johonkin tarkoitukseen.
Mutta joku piparkakulle maistuva tee ja kahvi on ällötys.
Alkoholipitoinen glögi kuten kaikki muutkin alkoholit menee aina mun veljelle. Sille kelpaa. Kivahan sekin.
Lahjahevosta ei katsota suuhun jne tulee mieleen tästä valituksesta
Ei oikein tunneta mitä äidit haluavat tai iäkkäät. Jos on jo kaikkea. Pitää vain arpoa.
Se on lahja kauppiaalle joka nauraa. Saajaa vituttaa.
Aikuiset ihmiset ränkättää lahjoistaan...
Onneksi ainakin minut tutut ja sukulaiset tietää mitä kannattaa antaa, alkoholi, raha, lahjakortit ja vakio tuoksuni.
Se on helpointa. Lahjan saaja voi hankkia lahjakortilla mitä haluaa. Itse en viitsi edes hankkia lahjakortteja. Pistän vaan setelit joulukortin kanssa kirjekuoreen ja annan ne käteen.
Nykyaikainen sivistynyt ja moderni ihminen ei osta joululahjoja. Joulua juhlitaan muuten. Mikäli on sukulaisia, ystäviä ja tuttuja jotka ovat pienituloisia, heille annetaan lahjakortteja tai ruokakoreja ym. Meidän perheessä ja suvussa emme ole 30 vuoteen ostaneet joululahjoja. Se vapautti kummasti viettämään mukavaa ja stressitöntä joulunaikaa.
Älä vaan vie muille mitään itseäsi kiinnostavia ja omia mielikuviteksellaisia kun siinä on taas oma vaivansa mitenkä siitä pääsee eroon. ☹️
Nykyään ei kukaan halua ihan mitä vain.
Ei helkkari, kaapit on jo täynnä kaiken maailman turhaa krääsää jota olen vuosien varrella saanut, en tee niillä mitään. Ei ole riittävästi tuttavia kelle laittaisin kiertoon ja mitään kirppispöytää en ruve pitämään. Siellä ne sitten kaapissa nököttävät koska joku kuvitteli että minulla olisi käyttöä tai "ilahtuisin" noista. Ja tämä vain siksi että nämä lahjojen antajat ovat sitä mieltä että lahjakortti tai raha on tylsää, parempi kuin ymmärtäisivät sitten olla lahjomatta.
Muutama tonni käteistä aina kuoriin. En ole kuullut vielä valituksia.
Entäs jos lahjansaaja nimenomaan toivoo vaikka hierojakäyntiä, kosmetologin hemmottelua tai tutustumista uuteen harrastukseen? Lahjakortilla kun saa myös palveluita, ei pelkästään tavaraa kaupasta.
Kummilapsille olen ostanut askarrellut mm. lahjakortteja, joilla saa yhteisen reissun vaikka Särkänniemeen tai elokuviin. Mieluisia ovat olleet tähän asti.
Vierailija wrote:
Nykyaikainen sivistynyt ja moderni ihminen ei osta joululahjoja. Joulua juhlitaan muuten. Mikäli on sukulaisia, ystäviä ja tuttuja jotka ovat pienituloisia, heille annetaan lahjakortteja tai ruokakoreja ym. Meidän perheessä ja suvussa emme ole 30 vuoteen ostaneet joululahjoja. Se vapautti kummasti viettämään mukavaa ja stressitöntä joulunaikaa.
Meidän suvuissa ei niin pienituloista olekkaan että tarvis muiden jotain jakaa. Kaikki ovat alkaneet vuodenvaihteessa välttelemään turhaa kulutusta. Joulukukka -ja ruokakauppiasta vain tuetaan.
Mielellään Lidlin 50e lahjakortti mulle kiitos! Sillä saa melkein kuukauden sapuskat. Eikä turhia hienosteluja jouluhässäkän jälkeen
Ostan usein lahjakortin lahjaksi, saaja voi itse käyttää miten haluaa. Lapsille Hesburgeriin ja aikuisille kauppaan. Turhaa tavaraa on liikaa maailmassa.
Aikuinen tyttäreni sanoi juuri, että lahjakortti on hänestä järkevä lahjavalinta. On tarkka, millaista tavaraa/vaatetta ostaa itselleen eikä halua kaappeihinsa mitään turhaa.
Lahjakortilla tälläinen henkilö saa juuri sellaista, mitä itse haluaa. Eihän sekään mikään yllätys ole, jos tivaamalla tivaa, mitä ja millaista lahjaa haluaa, mitä astiasarjaa, montako lautasta, kuppia ja kippoa.
En minä ainakaan toisten kaappien sisältöä tiedä.
Kaikkein tyhmintä on täyttää kotinsa kaikenmaailman roinalla, jota ei tarvitse tai josta ei tykkää. Minä en halua yhtäkään ehkä vain semikivaa tuotetta eikä halua läheisenikään. Olemme sopineet, että jokainen ilmoittaa tarkkaan minkä tuotteen haluaa tai vastaavasti minkä lahjakortin. Typerintä on täyttää kotinsa, elämänsä, mielensä ja maapallon jollain muulla kuin mitä ihan oikeasti haluaa ja tarvitsee. Sinäkään ap tuskin tiedät aivan viimeistä pilkkua myöten mitä joku haluaa ja ihan kiva on täyttä turhuutta.
Vierailija wrote:
Otan veljen muksuille lahjakortteja koska en millään pysy kärryillä kuka nyt tarvitsee minkä kokoista vaatetta. Ovat jo teinejä niin saavat itse ostaa. Aikuisille ei ostella mitään, kyläilemään mennessä voi viedä jotain herkkua.
Mikä ihmeen joulupaniikki ihmisiin on keskustelupalstalla jo iskenyt?
Mä en osaa enää ostaa edes omille teineilleni vaatteita. Tiedän kyllä minkä kokoista käyttävät, mutta vaikka mielestäni tunnen lapseni hyvin, en pysy kärryillä millainen vaate on milläkin hetkellä se juttu. Ja ei, ei auta nuorisomuodin seuraaminen, kun kaverin saman ikäisen mielestä pitää olla just määrättyä hienoa merkkiä ja oman lapsen mielestä ei missään tapauksessa mitään hienoa merkkivaatetta.
En todellakaan yritä pysyä perillä sisaruksen teinien vaatemieltymyksistä, tuhoon tuomittu yritys.
Kirjakaupan lahjakortti minulle, kiitos!!!!