Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi laihdutus ei koskaan onnistu?? Olen jo 10v painanut n. 100kg

Vierailija
22.10.2023 |

Aloittanut satoja kertoja elämäntapa muutoksen, mutta aina repsahdan.

Nyt puolessa vuodessa paino noussut 98kg 106 kiloon.

N40

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon yrittänyt laihduttaa kaalisopalla, sitruunamehupaastolla, nutrilettilla, karppaamalla. Kaikilla oon laihtunut, mutta kilot ovat tulleet takas.

Nyt oon saanut 8kg pois elämäntapamuutoksella. Oon lisännyt kävelylenkit mukaan arkeen, yritän syödä 600g kasviksia joka päivä ja lasken kaloreita. Aloitin projektin helmikuussa ja kesän pidin taukoa kaloreiden laskemisesta, muttta kiloja tuli takaisin ehkä 2. Pidin taukoa siis kaloreiden laskemisesta ja ruuan punnitsemisesta, mutta jatkoin silti uutta elämäntapaa. Nyt silloin tällöin tsekkaan kaloreita, tavoite ois saada vielä ~4kg pois. (Lähtöpaino oli 78kg).

Nyt ekaa kertaa tuntuu oikeesti siltä, että onnistuin tässä :) 

Söin eilen karkkia, kun ihan hiton kovaa teki mieli, mutta ero entiseen on suuri. Silloin söin herkkuja päivittäin, nyt enää kerran pariin viikkoon. 

Ei kovin järkevält

Mikä ei vaikuta järkevältä? Laihduin 8kg laskemalla kaloreita. Nyt lasken kaloreita silloin tällöin, koska haluan oppia syömään oikein ja vain tarpeeseen ilman kaloreiden laskemista.

Mun mielestä helmikuu-joulukuu uutta elämäntapaa on onnistuminen. 

Vierailija
42/51 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on noin vaikeaa joillakin? Laihduin 10kg neljässä kuukaudessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon yrittänyt laihduttaa kaalisopalla, sitruunamehupaastolla, nutrilettilla, karppaamalla. Kaikilla oon laihtunut, mutta kilot ovat tulleet takas.

Nyt oon saanut 8kg pois elämäntapamuutoksella. Oon lisännyt kävelylenkit mukaan arkeen, yritän syödä 600g kasviksia joka päivä ja lasken kaloreita. Aloitin projektin helmikuussa ja kesän pidin taukoa kaloreiden laskemisesta, muttta kiloja tuli takaisin ehkä 2. Pidin taukoa siis kaloreiden laskemisesta ja ruuan punnitsemisesta, mutta jatkoin silti uutta elämäntapaa. Nyt silloin tällöin tsekkaan kaloreita, tavoite ois saada vielä ~4kg pois. (Lähtöpaino oli 78kg).

Nyt ekaa kertaa tuntuu oikeesti siltä, että onnistuin tässä :) 

Söin eilen karkkia, kun ihan hiton kovaa teki mieli, mutta ero entiseen on suuri. Silloin söin herkkuja päivittäin, nyt enää kerran pariin viikkoon. 

Ei kovin järkevält

Voitko vastata mikä ei vaikuta järkevältä?

Vierailija
44/51 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti

En mieti terveyttä,vaan ulkonäköä. Voisin olla lopun elämääni pyörätuolissa, jos vain olisin laiha (alle 50kg) ap

Ulkonäkö ei ehkä riitäkään motiiviksesi laihduttamiselle. Voisiko parempi hyvinvointi, mahdollisuus liikkua kevyemmin, parempi uni tms. olla kannustavampi motiivi? Ehkä voisit kokeilla siirtyä painokeskeisestä ajattelusta hyvinvointia tukevaan tekemiseen. Millainen terveyttä edistävä tekeminen tuottaa sinulle iloa, esim. kävely luonnossa, kunnon yöunet, kulttuurielämykset, laulaminen, maalaaminen, ystävän tapaaminen? Koita lisätä elämääsi hyvää mieltä tuottavia asioita laihdutuskituuttamisajattelun sijaan. Tällaisesta muutoksesta voi lähteä positiivinen kierre epäonnistumisten sijaan.

Vierailija
45/51 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mittauttanyt kilpirauhasarvot ja ferritiinin ja hemoglobiinin?

Syötkö säännöllisesti? Syötkö joka aterialla kasviksia ja riittävästi proteiinia? Syötkö joka aterialla myös hyvää rasvaa? Juotko tarpeeksi vettä päivän aikana? Syötkö hitaasti (väh 20 min) ei siis ahmien.

Vierailija
46/51 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai vain käytä keinotekoisia(kaan) makeutusaineita ja esim. kevytlimuja?Keinomaukeutusaineet muuttavat suoliston biomia ja saavat aikaan verensokerin heilahteluja. Sakariini on kaikista pahin, lisää mm. joidenkin syöpien riskiä. "Silti" esimerkiksi Prismassa näkyy olevan paljon runsaammin tarjolla sakariinia (Hermesetas) kuin vaikkapa steviaa, joka lienee harmittomin keinomakeuttajista, tai sitten ei... 

Vierailija
47/51 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä vaikka perunat (pastan, riisin) jäähtyneenä tai jopa yön yli jääkaapissä pidettynä niiden tärkkelys muuttuu resistentiksi (RS4, resistent starch?):

https://www.tervevatsa.fi/resistentti-taerkkelys/

Vierailija
48/51 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska on aina nälkä. Helppohan se on niiden huudella joilla ole samanlaista näläntunnetta vaan heillä on kylläisyydentunne. Sama minkä muut saavuttaa lääkkeillä. 

Vierailija
49/51 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska on aina nälkä. Helppohan se on niiden huudella joilla ole samanlaista näläntunnetta vaan heillä on kylläisyydentunne. Sama minkä muut saavuttaa lääkkeillä. 

Olet varmaankin kokeillut sietää näläntunnetta napostelematta muutaman tunnin. Itsellä se ainakin menee ohi, mikä on ollut erittäin toivottava piirre varsinkin silloin kun ravintoa ei ole ollut saatavilla mielin määrin esimerkiksi lähikaupasta (tilanne ennen maanviljelyksen keksimistä).

Vierailija
50/51 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä eräs kävi lihavuusleikkauksessa kunnallisella ja totesi operaation jälkeen et nyt on hyvä kun voi syödä mitä vaan. Ja hän todella syö mitä vaan: aamupalaksi suklaapatukka, lounaaksi pitsaa ja sokerimehua tai limpparia jne. Noh, eihän sitä laihtumista tietenkään ole tapahtunut kun yhden pitsasiivun sijaan menee jo kolme. Että näin ne leikkaukset toimii.

Vierailija
51/51 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

et vaan halua laihtua...