Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi laihdutus ei koskaan onnistu?? Olen jo 10v painanut n. 100kg

Vierailija
22.10.2023 |

Aloittanut satoja kertoja elämäntapa muutoksen, mutta aina repsahdan.

Nyt puolessa vuodessa paino noussut 98kg 106 kiloon.

N40

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

itsekuri puuttuu kokonaan, ei laihduttavan ihmisenkään tarvitse näkää nähdä, kuhan syö oikein. Ja mikään ei estä herkuttelemasta viikonloppuisin, kunhan sitä ei tee kokoajan. 

Tuosta olen kyllä täysin eri mieltä, ainakin minä tarvitsen laihtuakseni niin suuren kalorivajeen, että on koko ajan nälkä. Kaikki eivät laihdu helposti, olen esimerkiksi joskus noudattanut orjallisesti superdieettiä, jolla monet saavat jopa normaalipainon sisällä useita kiloja pois kuukaudessa. Minulla ei vaikuttanut mitenkään, vaikka ylipainoa on 20 kg. Olen aina liikkunut paljon, joten vika ei ole siinäkään, että olisin passiivinen tai makaisin sohvalla syömässä herkkuja.

Ohis.

Vierailija
22/51 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene terapiaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tutustupa diabetesliiton sivuilta löytyvään ateriaohjelmaan. Itselläni tuntuu löytyneen siitä vastaus esimerkiksi ylisuuriin annoskokoihin. Kamppailua takana vähintäänkin yhtä kauan kuin sinulla. Verensokeri kannattaa pitää tasaisena, ettei ole sutena ruoan kimpussa kun sellaista (vihdoin) saa. Välipalat on se vastaus. Eikä ne ole sen kummempia kuin leipäsiivu tai hedelmä. Näitä ruokailujen välissä.

Mutta jos ongelmaasi liittyy jo se, ettet saa laitettua ruokaakaan, niin sun pitää aloittaa siitä.

Kaikille ei sovi jatkuva puputtaminen, siitä seuraa ainakin itselleni loputon ruuanhimo. Minulla toimii kaksi kunnon ateriaa päivässä, ei tarvitse miettiä välipaloja tai mitään muitakaan paloja. Syön yleensä lounasta siinä yhden maissa ja toisen kerran seiskan kasin aikaan illalla.

Vierailija
24/51 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tutustupa diabetesliiton sivuilta löytyvään ateriaohjelmaan. Itselläni tuntuu löytyneen siitä vastaus esimerkiksi ylisuuriin annoskokoihin. Kamppailua takana vähintäänkin yhtä kauan kuin sinulla. Verensokeri kannattaa pitää tasaisena, ettei ole sutena ruoan kimpussa kun sellaista (vihdoin) saa. Välipalat on se vastaus. Eikä ne ole sen kummempia kuin leipäsiivu tai hedelmä. Näitä ruokailujen välissä.

Mutta jos ongelmaasi liittyy jo se, ettet saa laitettua ruokaakaan, niin sun pitää aloittaa siitä.

Kaikille ei sovi jatkuva puputtaminen, siitä seuraa ainakin itselleni loputon ruuanhimo. Minulla toimii kaksi kunnon ateriaa päivässä, ei tarvitse miettiä välipaloja tai mitään muitakaan paloja. Syön yleensä lounasta siinä yhden maissa ja toisen kerran seiskan kasin aikaan illalla.

Joo, eri ihmisille sopii eri asiat. Mutta on myös tutkittu, että ylipainoiset kestävät huonommin näläntunnetta kuin normaalipainoiset, varmaankin joku hormonijuttu tai liittyy verensokeriin. Tulee helposti ylilyöntejä, jos yrittää liian kauan olla syömättä. olen saanut nyt puolitettua annoskokoni tuolla välipalasysteemillä, joten ehdotin ap:lle tätä omaan kokemukseeni nojaten. Olen kokeillut tätä ennen käytännössä kaiken.

Vierailija
25/51 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdat vaan ruokavalion terveelliseksi ja herkut pois. 

Vierailija
26/51 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaileppa AP tyypillinen ruokalistasi/vuorokausi. 

Vierailija
27/51 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä sanoit sen itse: Koska sinä aina repsahdat.

Vierailija
28/51 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

100kg on sun ihannepainosi, sopeudu siihen. Olet jo varmaan sopeutunutkin.

Vierailija
29/51 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla stressiä? Nukutko tarpeeksi? Yllättävän paljon sillä on vaikutusta rasvan juuttumiseen. Ks. Youtubesta hakusanoilla dr Tara Swart Stress leaks through skin, is contagious gives you belly fat 

Jos saat stressiä taltutettua, nukut 8 tuntia yössä ja noudatat säännöllisiä elämäntapoja, sinun pitäisi laihtua.

Vierailija
30/51 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikotietä onneenei ole. Kokeile ensin lisätä liikuntaa, se auttaa usein esimerkiksi unen laatuun.

Seuraavaksi jätä herkuttelu pois ja ala korvata aiemmin syömiäsi ruokia terveellisemmillä vaihtoehdoilla, syö säännöllisesti- siirry ruuan kanssa juomaan vettä. Olo kohenee, voit taas vähän lisätä liikuntaa jne.

Jos rasva ei pala kehossa, kokeile vähähiilihyraattisempaa ruokavaliota.

Itselläni tapahtui näin, pikkuhiljaa olo koheni viime talvesta alkaen ja kroppa tuntui liikunnan myötä kiinteämmältä, mutta paino ei ollut juurikaan laskenut. Vähähiilariseen siirryttyäni vyötäröltä hävisi viikossa 4cm- kehoni oppi vihdoin polttamaan rasvaa, olen innoissani ja ensi kesänä aion olla upea.

Vierailija
31/51 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ero puolisostasi. Minulla auttoi se.  Kuin itsestään alkoi paino pudota sen myötä, kun huono parisuhde jäi taakse. N54

Vierailija
32/51 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska 99% laihduttajista ajattelee koko konseptin väärin. Että vedetään projekti ja sitten jatketaan elämää kuten ennenkin.En ymmärrä millä matematiikalla joku kuvittelee, että tuo sitten onnistuu.

Vierailija
33/51 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsit laihdutuksen aiheuttamasta loppuunpalamisesta. Mulla auttoi useiden vuosien tauko. Keho kävi ylikierroksilla jatkuvasta diettauksesta. Palaa asiaan vuoden päästä. Lähde liikenteeseen toisenlaisella asenteella.

Onko tästä enemmän kokemusta kellään? Laihduin useampia vuosia sitten n. 25 kg, josta osa on tullut takaisin, mutta nykyään painonpudotus on todella vaikeaa. Liikun paljon ja syön kohtuullisia annoksia, enkä juurikaan syö mitään herkkuja. Viimeksi painonpudotus oli melko helppoa, nyt en tiedä mitä pitäisi tehdä.

Vierailija
34/51 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikotietä onneenei ole. Kokeile ensin lisätä liikuntaa, se auttaa usein esimerkiksi unen laatuun.

Seuraavaksi jätä herkuttelu pois ja ala korvata aiemmin syömiäsi ruokia terveellisemmillä vaihtoehdoilla, syö säännöllisesti- siirry ruuan kanssa juomaan vettä. Olo kohenee, voit taas vähän lisätä liikuntaa jne.

Jos rasva ei pala kehossa, kokeile vähähiilihyraattisempaa ruokavaliota.

Itselläni tapahtui näin, pikkuhiljaa olo koheni viime talvesta alkaen ja kroppa tuntui liikunnan myötä kiinteämmältä, mutta paino ei ollut juurikaan laskenut. Vähähiilariseen siirryttyäni vyötäröltä hävisi viikossa 4cm- kehoni oppi vihdoin polttamaan rasvaa, olen innoissani ja ensi kesänä aion olla upea.

Kirjoitin tuo ylläolevan. Ihmettelin siis pitkään miksi paino pysyy aina vaan yli 90kg vaikka mitään näkyvää  syytä painon ylhäälläpysymiseen ei ollut. En siis juuri laihtunut mutta e lihonutkaan

Nyt olen miettinyt että kilojen kertymistä ja painon korkeana pysymistä ei tarvitse sietää- se on oravanpyörä joka lakkaa lopulta pyörimästä kun yksi asia korjaantuu, johtaa toiseen ja lopulta asiat korjaantuu

Toivottavasti ajatuksistani on edes vähän tsemppiapua muille painon kanssa taisteleville.

Vierailija
35/51 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä että verensokeri pitää pitää tasaisena. Välipalaa vähän ruokailujen välissä. Itse vältän prosessoitua ruokaa. Eli kannattaa tehdä ruuat itse. Makkarakeitossa paljon selleriä, lanttua, porkkanaa, palsternakkaa. On muuten tosi hyvää:). Ja mikä tärkeää, säännöllinen ruokarytmi. Ja ateriat suunnitellaan etukäteen. Nälkäisenä ei kannata mennä kauppaan.

Vierailija
36/51 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni (mies) teki kunnon rääkkikuurin aikanaan, laihtui n. 4 kuukaudessa 30 kiloa tippuen n. 72kg painoon.

Söi vain kerran päivässä ison aterian, joka päivä lenkille ja jonkun verran salilla käyntiä.

Sanoi, että ensimmäiset kaksi viikkoa oli yhtä helvettiä nälän ja liikunnan lisäämisen kanssa, mutta sitten helpotti ja jatkoi kunnes pääsi haluamaansa lukemaan.

Vierailija
37/51 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku enemmän ja jätä sipsit, karkit, leipä, pulla ja pasta pois. 

Näin laihduin 97 kilosta 67 kiloon- ja olen ihan tyytyväinen nykyiseen painooni.

Vierailija
38/51 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon yrittänyt laihduttaa kaalisopalla, sitruunamehupaastolla, nutrilettilla, karppaamalla. Kaikilla oon laihtunut, mutta kilot ovat tulleet takas.

Nyt oon saanut 8kg pois elämäntapamuutoksella. Oon lisännyt kävelylenkit mukaan arkeen, yritän syödä 600g kasviksia joka päivä ja lasken kaloreita. Aloitin projektin helmikuussa ja kesän pidin taukoa kaloreiden laskemisesta, muttta kiloja tuli takaisin ehkä 2. Pidin taukoa siis kaloreiden laskemisesta ja ruuan punnitsemisesta, mutta jatkoin silti uutta elämäntapaa. Nyt silloin tällöin tsekkaan kaloreita, tavoite ois saada vielä ~4kg pois. (Lähtöpaino oli 78kg).

Nyt ekaa kertaa tuntuu oikeesti siltä, että onnistuin tässä :) 

Söin eilen karkkia, kun ihan hiton kovaa teki mieli, mutta ero entiseen on suuri. Silloin söin herkkuja päivittäin, nyt enää kerran pariin viikkoon. 

Vierailija
39/51 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon yrittänyt laihduttaa kaalisopalla, sitruunamehupaastolla, nutrilettilla, karppaamalla. Kaikilla oon laihtunut, mutta kilot ovat tulleet takas.

Nyt oon saanut 8kg pois elämäntapamuutoksella. Oon lisännyt kävelylenkit mukaan arkeen, yritän syödä 600g kasviksia joka päivä ja lasken kaloreita. Aloitin projektin helmikuussa ja kesän pidin taukoa kaloreiden laskemisesta, muttta kiloja tuli takaisin ehkä 2. Pidin taukoa siis kaloreiden laskemisesta ja ruuan punnitsemisesta, mutta jatkoin silti uutta elämäntapaa. Nyt silloin tällöin tsekkaan kaloreita, tavoite ois saada vielä ~4kg pois. (Lähtöpaino oli 78kg).

Nyt ekaa kertaa tuntuu oikeesti siltä, että onnistuin tässä :) 

Söin eilen karkkia, kun ihan hiton kovaa teki mieli, mutta ero entiseen on suuri. Silloin söin herkkuja päivittäin, nyt enää kerran pariin viikkoon. 

Ei kovin järkevältä vaikuta :)

Vierailija
40/51 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisenä painon pudottaminen on oikeasti vaikeaa, jos ei tee pysyviä merkittäviä muutoksia sekä ruokavalioon että fyysiseen aktiivisuuteen. Oma kokemus on, että vähähiilihydraattinen pätkäpaasto toimii kaikkein parhaiten ja on "inhimillisin" keino saada kiloja karistettua. Siinä on myös kaikkein helpoin pysyä, koska kilothan tulevat takaisin, jos palaa entiseen.

Fyysisen aktiivisuuden merkitys korostuu siinä vaiheessa, kun paino on halutuissa lukemissa eikä sen tahdo enää nousevan.

Jos aloittajalla on kilojen ansiosta mitään fyysistä vaivaa, saat varmasti laihdutuksen tueksi laihdutuslääkkeen. Toki se vaatii varmasti useammankin käynnin lääkärillä ensin. Kaveri laihtuu tasaiseen tahtiin ozempicin kaltaisen lääkkeen avulla, vaikka aiemmin ei saanut painoa alas millään keinoin. En nyt muista lääkkeen nimeä - niitähän on useita saman kaltaisia markkinoilla.