Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ÄÖ:ni on 85-90 ja minulla on merkittäviä ongelmia arjessa

Vierailija
22.10.2023 |

Huvitti kun tuolla joku sanoi, että lääkäriksi riittää 90 äö/iq. Juu, ei ihan riitä..

Itsellä on aina ollut laskujen maksun, vaatteiden siistinä pitämisen, kodin siivouksen, ihmissuhteiden ja opiskelun kans ongelmaa. Hädintuskin peruskoulun pääsin läpi. Ja iq on jotain 90.

Eikä ole tarkkaavaisuushäiriötä, tai muuta nepsy ongelmaa, tutkittu monet kerrat. Heikkolahjaisuus voi olla taakka, kun se on siinä rajoilla, eikä sillä siltikään mitään tukitoimia saa, vaikka diagnoosin saisikin. 

Toki voit omatoimisesti hakea sossusta apua, mutta sossut todellakin töykeitä, kokemusta on. 

Kommentit (149)

Vierailija
141/149 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Itsellä on suvussa heikkolahjaisia, eikä heillä ole mitään asiaa lääkäriksi. Tosiaan monenlaista pientä ongelmaa on, esimerkiksi siisteyden kanssa ja monissa arjen asioissa. Sosiaalisesti eivät tule toimeen muiden kanssa myöskään. Vahvasti nepsyjä mutta kuitenkin sen verran tavallisia että joten kuten maailmassa pärjää. 

Vierailija
142/149 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tämän palstan älykkäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/149 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ÄO mitattu 134, eli on korkea, mutta ei tunnu missään, kun olen introvertti.

Veikkaan autismia (asperger), onko tutkittu?

Vierailija
144/149 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuitenkin fiksumpi kuin keskiverto s...m..ali, joiden keskimääräinen äo on 69, joten etköhän hyvin pärjää yhteiskunnassa.

Vierailija
145/149 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äö 89. Nuorempana lähdin pilottitakkiporukoihin kunnes otin niskasta kiinni tajuttuani miten väkivaltaisia ne ovat ja aloitin työt varastolla, hyllytyshommissa ja lehdenjakajana. Kaduttaa kun menin tuollaisiin porukoihin. Olin muiden vietävissä. Muistona näistä on huonosti töherretty hakaristitatuointi.

Peitä tuo jollain toisella kuvalla? Mene eri kaupunkiin tatuoijalle niin ei tunnista sinua

Vierailija
146/149 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaksesi heikkolahjainen, tekstisi sisältö, rakenne ja itseanalyysi on poikkeuksellisen selkeä. Joten muutama vaihtoehto: 1. feikkaat, 2. löit IQ-testit läskiksi, 3. alisuoriuduit testeissä tai 4. testit on laatinut joku hupia-ja-hyötyä  -sivuston ylläpitäjä.

Et selvästi ymmärrä mitä äo-testi testaa. Ei se testaa kirjoitustaitoa.

Äo voi olla 146 ja silti unohtuu verbit kirjoittaessa.

Somesta tunnettu kehitysvammainen aktivisti Nita osaa kirjoittaa hyvin lievästä kehitysvammastaan huolimatta. On kertonut muiden ihmisten olevan hämillään koska hänen tekstithän ovat hyvin kirjoitettuja ja näin sitten kehitysvammaa vähätellään. Kertokaas sitten,mikä kehitysvamma korkeasti koulutetuilla on, jotka kirjoittavat sähköpostinsa ilman välejä ja isoja alkukirjaimia. 

Vierailija
147/149 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kuitenkin fiksumpi kuin keskiverto s...m..ali, joiden keskimääräinen äo on 69, joten etköhän hyvin pärjää yhteiskunnassa.

Suomessa ne on insinöörejä ja aivokirurgeja.

Vierailija
148/149 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roturutsaus tunnetusti laskee älykkyyttä. Paljon näkee nykyään ruskettuneita suomalaislapsia valkoisten äitiensä kanssa. Suomalaiset tyhmenevät. Tarkkaan mietittävä lasten tulevaa koulupaikkaa. Missä vähemmän ruskettuneita suomalaislapsia, sitä vähemmän järjestyshäiriöitä.

Vierailija
149/149 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Uskon, on tosi ikävää, kun kaikki vaatimukset tuntuvat liiallisilta niin ettei niistä selviä. Olen seurannut läheltä tällaista tapausta. 

Kyllä! Jokainen päivä on pinnistelyä. Luullaan, että jos ihminen osaa täyttää Kela-hakemukset ja saa ajokortin ajettua, on hän normaali. Näin ei todellakaan ole.. 

Tai lukion ja amk:n käytyä.