Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ÄÖ:ni on 85-90 ja minulla on merkittäviä ongelmia arjessa

Vierailija
22.10.2023 |

Huvitti kun tuolla joku sanoi, että lääkäriksi riittää 90 äö/iq. Juu, ei ihan riitä..

Itsellä on aina ollut laskujen maksun, vaatteiden siistinä pitämisen, kodin siivouksen, ihmissuhteiden ja opiskelun kans ongelmaa. Hädintuskin peruskoulun pääsin läpi. Ja iq on jotain 90.

Eikä ole tarkkaavaisuushäiriötä, tai muuta nepsy ongelmaa, tutkittu monet kerrat. Heikkolahjaisuus voi olla taakka, kun se on siinä rajoilla, eikä sillä siltikään mitään tukitoimia saa, vaikka diagnoosin saisikin. 

Toki voit omatoimisesti hakea sossusta apua, mutta sossut todellakin töykeitä, kokemusta on. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Olin just ja just laaja-alaiset oppimishäiriöiden yläpuolella testissä, en muista kuinka paljon meni yli.

Lukio kesken ja yhden ammattitutkinnon olen opiskellut vahvasti tuettuna. Työmarkkinatukee nostan, koska töissä en kelpaa muihin kun siivoustöihin. 

Vierailija
2/26 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin kysyä, mikä on äö, mutta sen suu riin jäi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Yritin kysyä, mikä on äö, mutta sen suu riin jäi.

Se on älykkyysösämäärä. 

Vierailija
4/26 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄO mitattu 134, eli on korkea, mutta ei tunnu missään, kun olen introvertti.

Vierailija
5/26 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sama täällä. Olin just ja just laaja-alaiset oppimishäiriöiden yläpuolella testissä, en muista kuinka paljon meni yli.

Lukio kesken ja yhden ammattitutkinnon olen opiskellut vahvasti tuettuna. Työmarkkinatukee nostan, koska töissä en kelpaa muihin kun siivoustöihin. 

Miksi sitten et tee niitä töitä mihin kelpaat?

Vierailija
6/26 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla älykäs jos on hyvä muisti. Maisterin paperit saa jos muistaa mitä kirjoissa luki, ja sitten vaan julkiselle vaativaan erityisasiantuntijatyöhön kovalla palkalla

Vierailija
7/26 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, on tosi ikävää, kun kaikki vaatimukset tuntuvat liiallisilta niin ettei niistä selviä. Olen seurannut läheltä tällaista tapausta. 

Vierailija
8/26 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Uskon, on tosi ikävää, kun kaikki vaatimukset tuntuvat liiallisilta niin ettei niistä selviä. Olen seurannut läheltä tällaista tapausta. 

Kyllä! Jokainen päivä on pinnistelyä. Luullaan, että jos ihminen osaa täyttää Kela-hakemukset ja saa ajokortin ajettua, on hän normaali. Näin ei todellakaan ole.. 

Vierailija
9/26 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei tarvitse olla älykäs jos on hyvä muisti. Maisterin paperit saa jos muistaa mitä kirjoissa luki, ja sitten vaan julkiselle vaativaan erityisasiantuntijatyöhön kovalla palkalla

Sinulle tämä ilmeisesti on onnistunut, mutta ei se kaikille onnistu. 

Vierailija
10/26 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Millä planeetalla oikein elät? 🤣

Vierailija
11/26 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotettava vähä-älyinen on yhteiskunnalle ja monille työnantajille arvokkaampi kuin älykäs epäluotettava.

Vierailija
12/26 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äo on 85 ja "normaali" äo on 90-115. Minä en kyllä allekirjoita tuota minun saamaa tulosta, jos olen vain 5 pisteen päässä heihin verrattuna joiden älykkyys on niin sanotusti normaali. Minun omasta mielestä olen keskivaikeasti kehitysvammainen äo on 35-49 olen noin 6-9 vuotiaan lapsen tasolla älyllisesti mutta ei huolta olen arjessa melko omatoiminen ainakin tutussa ympäristössä olen kehitykseni huipulla osaan asua melko itsenäisesti mutta tarvitsen vähän peräänkatsojaa että en tee hullun hommia kuten osta kaupasta montaa karkkipussia tai energiajuomaa kerralla.

Vierailija
13/26 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuttava joka sai tradenomin paperit huijaamalla. Ei vaan pärjännyt koulussa ja maksoi kaverilleen, että sai luntata melkeinpä joka vaiheen.. Ei hän heikkolahjainen kyllä ollut, vaan melko onneton muuten. 

Heikkolahjaisella voi olla, ettei ole kykyjä /jaksamista edes luntata. 

Vierailija
14/26 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin noin viikko sitten että lääkäriksi päästäkseen ei tarvi olla mitenkään erityisen älykäs. Hyvää muistia ja todella kovaa motivaatiota vaatii. Ihan tavallisia tyyppejä ovat, oikeasti älykkäät hakevat muille aloille.

Vierailija
15/26 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kyllä! Jokainen päivä on pinnistelyä. Luullaan, että jos ihminen osaa täyttää Kela-hakemukset ja saa ajokortin ajettua, on hän normaali. Näin ei todellakaan ole.. 

Itsellesi vastailet? 

Vierailija
16/26 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

ÄO mitattu 134, eli on korkea, mutta ei tunnu missään, kun olen introvertti.

Tuskin oli 134 kun et kertonut samaan että millä keskijakaumalla.

Vierailija
17/26 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tässä ketjussa voi taas vastata mihinkään ku kaikki häviää sensuuriin?

Taidanpa häippästä palstalta.. 

Vierailija
18/26 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä sanoin noin viikko sitten että lääkäriksi päästäkseen ei tarvi olla mitenkään erityisen älykäs. Hyvää muistia ja todella kovaa motivaatiota vaatii. Ihan tavallisia tyyppejä ovat, oikeasti älykkäät hakevat muille aloille.

Miksi kerrot meille, mitä sanoit viikko sitten? Miksi et vain sano samaa asiaa täällä ilman johdantoa. Ei se tee lausumaasi sen enempää todeksi, että olet sanonut sen aiemmin. :)

Lääkärin pitää pystyä päättelemään asioita, se vaatii älykkyyttä. Luulisin, että hyvin älykkäät lääkärit päättyvät erikoislääkäreiksi tai tutkimukseen.

On myös muistettava, että älykkyyttäkin on monenlaista.

Vierailija
19/26 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvin kuitenkin itseäsi kirjallisesti ilmaiset, joten en usko, että olet niin huono kuin äo-testin tulos näyttää. Ehkäpä siellä on sitten jossain tietyillä osa-alueilla heikompaa suoritusta tai et ole keskittynyt kunnolla. Tyhmältä et vaikuta. Tsemppiä, äläkä missään nimessä arvota itseäsi jonkin testituloksen perusteella. Monesti ne paremmat piirteet kompensoi niitä huonompia. Elämässä pärjää hyvin muilla  taidoilla, vaikka jollain osa-alueella olisi puutteita. 

Vierailija
20/26 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa hukut tuolla äo:lla massaan, etkä poikkea neljän ruuhkassa muista millään tavalla, eli täkäläisittäin olet normaalia harmaata massaa, ns. ihan tavallinen ihminen, et poikkeama. Mitä se sitten kertoo suomalaisesta tavallisuudesta ja normaaliudesta on eri asia. Valitettavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan