Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ÄÖ:ni on 85-90 ja minulla on merkittäviä ongelmia arjessa

Vierailija
22.10.2023 |

Huvitti kun tuolla joku sanoi, että lääkäriksi riittää 90 äö/iq. Juu, ei ihan riitä..

Itsellä on aina ollut laskujen maksun, vaatteiden siistinä pitämisen, kodin siivouksen, ihmissuhteiden ja opiskelun kans ongelmaa. Hädintuskin peruskoulun pääsin läpi. Ja iq on jotain 90.

Eikä ole tarkkaavaisuushäiriötä, tai muuta nepsy ongelmaa, tutkittu monet kerrat. Heikkolahjaisuus voi olla taakka, kun se on siinä rajoilla, eikä sillä siltikään mitään tukitoimia saa, vaikka diagnoosin saisikin. 

Toki voit omatoimisesti hakea sossusta apua, mutta sossut todellakin töykeitä, kokemusta on. 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeasta ÄÖ:sta ei tässä yhteiskunnassa juurikaan iloa ole ollut. En suosittele.

Vierailija
22/26 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohtalontoveri! Ei menny hyvin koulussa. Silti ollaan jotenkin aina selvitty. Ei nykyäänkään mee sen paremmin kylläkään, mutta päivä kerrallaan mennään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

ÄO mitattu 134, eli on korkea, mutta ei tunnu missään, kun olen introvertti.

Tuskin oli 134 kun et kertonut samaan että millä keskijakaumalla.

Miten tuollekin alapeukutetaan? Ketjun fiksuin viesti 😀! 

Vierailija
24/26 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei tarvitse olla älykäs jos on hyvä muisti. Maisterin paperit saa jos muistaa mitä kirjoissa luki, ja sitten vaan julkiselle vaativaan erityisasiantuntijatyöhön kovalla palkalla

Muisti on älykkyyden osa-alue sinä kuin esim. avaruudellinen hahmottaminen tai kielellinen kyvykkyys, sitä testataan äo-testeissä.

Vierailija
25/26 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se keskiverto 100 on länsimainen standardi. Jos itä- Aasian keskiverto olisi standardi, länsimainen keskiverto ÄO olisi 95. Suomessa se olisi 98. Googlaileppa mitä maailman eri maissa on keskiverto ÄO lukemat, ja sulle tulee parempi mieli heti. Globaali keskiverto roikkuu jossain 89 tienoilla. Sä olet globaalisti hyvin keskiverto yksilö. Maailma pyörii ihan hyvin vaikka tilanne on tuo. Sun ÄO on aika sama mitä Meksikossa ja Brasiliassa.

Vierailija
26/26 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi about 90 ei ole vielä heikkolahjainen. Se on matala keskiverto. Se on myös ns. Yleinen Älykkyys osamäärä. Käy testaamassa verbaalinen ja matemaattinen ÄO erikseen. Auttaa selvittämään mitkä asiat on sellaisia, missä pärjäät. Mulla on matemaattinen jossain 90 ympärillä, mutta verbaalinen on todella korkea. Mulla on ollut aina ongelmia laskea vähänkin vaikeampia laskuja ja ylipäätään hahmottaa missä mä olen kartalla. Eksyn välillä vieläkin omaan kotikaupunkiini, missä olen syntynyt. Sellasta se on, mutta pysyypähän nöyränä.

Muista kuitenkin että sun ihmisarvo ei riipu sun kognitiivista kyvyistä. Sä et arvostele toisia ihmisiä niin, eli älä arvostele itseäsikään niin. Elämässä ihmissuhteet on ainoa asia, millä on oikeasti väliä, ja ÄO ei vaikuta siihen, onko ihmisen lähellä hyvä olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi