Selänteillä aivan ihanat lapset
Ei voi kuin ihailla, miten upeat lapset Sirpa ja Teemu on kasvattaneet. Tuoreet jutut Leevistä ja Eetusta, wau. Jalat maassa ja hyvin fiksun oloisia, kohteliaita ja hyvällä tavalla tavallisia, ja puhuvat täydellistä suomea. En ole aiemmin edes tajunnut.
Kommentit (35)
Vierailija wrote:
Muistan kun aikanaan Teemu maksoi vain tyttönsä lentokoneessa ykkösluokkaan.
kuulema poikien pitää se itse kustantaa.
ei siis edes lapsena pojat päässeet, itse matkusti sirpan ja Veeran kans ykkösluokass.
aika typerää! Antoi tytölleen käsityksen, ettei itse tarvitse sitä hommata, miehet maksaa..
Se meni kyllä niin että nuorin tyttö matkusti businessluokassa (ei ykkösluokassa) vanhempiensa kanssa koska hän oli vielä niin nuori. Pojat olivat isompia ja pärjäsivät ilman vanhempia ekonomiluokassa.
Vierailija wrote:
ei siis edes lapsena pojat päässeet, itse matkusti sirpan ja Veeran kans ykkösluokass.
aika typerää! Antoi tytölleen käsityksen, ettei itse tarvitse sitä hommata, miehet maksaa..
Itse muistan saman jutun ja mielestäni se meni lähinnä niin, että Veera oli silloin vielä tosi nuori ja pojat noin noin 15-18-vuotiaita. Tyttö oli niin pieni vielä, joten ottivat tytön mukaan bisnekseen ja pojat keskenään turistiluokassa.
Kyllä se on lähinnä vanhempien tehtävä hoitaa lasta eikä työntään häntä isoveljien hoidettavaksi lennon ajaksi. Ihan hyvä periaate ja kyllä ne pojatkin sen varmaan ymmärtää. Mielestäni Selänteet on kaikessa rikkauksissaan kasvattaneet lapset tosi maanläheisiksi, jotka haluavat itsekin ansaita asioita ja ymmärtävät, että eivät voi olettaa, että isä maksaa aina kaiken.
Miksi yksi Selänteiden pojista näyttää aivan Ed Ronanilta ja muut pojat näyttävät Teemulta?
Vierailija wrote:
Emilistä ei koskaan mitään juttua, eikä harrasta hän urheilua.
Eikö se pelaa Mestiksessä kiekkoa?
Vierailija wrote:
Selänteet on järkkyy porukkaa, siis Sirpa ja petturi Teemu.
Mitä pirua ne itseään ja lapsiaan täällä mainostaa.. Teemun ura loppui jo100 vuotta sitten.. Tyrkytä.
Vierailija wrote:
Enpä tiedä olisiko Teemu noin idiootti kuitenkaan... Syy voi olla myös lasten iässä, koska tyttö on nuorin. Pikkulasta ei voi jättää valvomatta turistiluokkaan, jos aikuiset aikoo istua ykkösessä. Hemmetin hyvä kuitenkin, että ei kustannut lapsilleen turhia luksuksia, siinä pilaisi heidän elämänsä. Toivottavasti pätee kaikkiin lapsiinsa ikätason mukaan!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Sehän osti pojille Ferrarit.
Ei ostanut.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Selänteet on järkkyy porukkaa, siis Sirpa ja petturi Teemu.
Mitä pirua ne itseään ja lapsiaan täällä mainostaa.. Teemun ura loppui jo100 vuotta sitten.. Tyrkytä.
No katso, kun Sirpa viisaana meille opettaa miten riidan tullen nostetaan kissa pöydälle... Tarkoittaako että mirri levällään keittiön pöydällä..
No eipä ole pojat kummoisia pelaajia kun Kajaanissa pelaavat.
Ihmettelen,miksi Teemu toimii tyttärensä tennisvalmentajana,kun ei ole siinä pro. Meinaan,jos tytär haluaa oikeasti menestyä tenniksessä. El nyt millään pahaööa,mutta ammattivalmentaja on ammattivalmentaja. Teemu on vain itse harrastustason pelaaja tenniksessä. Eikä olisi hyvä lätkävalmentaja myöskään,vaikka oli hyvä lätkä pelaaja.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Se meni kyllä niin että nuorin tyttö matkusti businessluokassa (ei ykkösluokassa) vanhempiensa kanssa koska hän oli vielä niin nuori. Pojat olivat isompia ja pärjäsivät ilman vanhempia ekonomiluokassa.
Ei, vaan Teemu toi nimenomaan ilmi, että syy tytön parempaan paikkaan on sukupuoli, ei ikä.
minä muistan tallaiset i..diotismit!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Oikeasti? Näin luodaan "narsistin etuoikeus". Ei ykkösluokassa matkustamisella vaan sillä, että hyväksikäytetään kolmatta osapuolta etuoikeuden luomiseksi. Hyväksikäytetylle jää luultavasti tunne, että hän on naristille velkaa. Mutta sehän onkin valmennuksen tarkoitus. Kenellä on kivaa?
Minä muistan että Teemu laittoi pojat turistiluokkaan, maksoi kyllä matkat. Veera oli silloin niin pieni että että kulki vielä vanhempiensa kanssa.
Vierailija wrote:
Hyvä vaan että pojat asuvat nyt Suomessa niin oppivat kunnolla suomea puhumaan. Ennenhän se on ollut aikamoista hakemista ja finglishiä
Lapset on viettäneet kesät Suomessa, kotona on puhuttu aina suomea, suomalaisia sukulaisia on ollut paljon heillä Kaliforniassa esimerkiksi Teemun äiti oli aina pitkiä aikoja perheen kanssa. Hyvin sujuvasti puhuvat kaikki lapset suomea, paljon paremmin kuin monet muut koko ikänsä ulkomailla asuneet suomalaiset.
Mulla on jo pitkä aika sitten mennyt maku Selänteen pariskunnasta, mutta täytyy myöntää, että lapset vaikuttavat hyvinkasvatetuilta. Etuoikeutetuilta kyllä, mutta silti hyvinkasvatetuilta sekä suhteellisen maanläheisiltä.
Poikien ulkonäöstä sen verran, että nuo kaikki 3 lastahan on hämmentävän paljon Teemun näköisiä. On aika harvinaista, että kaikki ovat noin isänsä näköisiä. Niihin verrattuna toki Eemil näyttää sitten siltä, että ei sovi joukkoon. Mun mielestä on aika normaalia, että lapsi ei näytä vanhemmaltaan. En ainakaan omasta lähipiiristä kovin montaa lasta keksi, jotka olisivat vanhempansa näköisiä.
Awsss?