Miten voi kehittää itseään, jos tavoitteena on parisuhde?
Täällä aina kehotetaan tekemään noin, jos joku valittaa sinkkuuttaan.
Kysyy sinkkunainen
Kommentit (86)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Itse yritän olla parhain versio itsestäni- - Luultavasti naiset eivät halua kanssani parisuhdetta kun aistivat, että viihdyn "liian hyvin sinkkuna" Äh. En minä tiedä. Turhauttaa kun itse olen päässyt tai joutunut mitenkä vain nais(t)en kanssa kaveriksi tai jopa ystäväksi. Paljon toki tämäkin ja enemmän mutta olisihan se yksi ja erityinenkin enemmän kuin mukava löytää ja kohdata.Harmittaa. En oikeasti tiedä, mitä minun pitäsi tehdä toisin. En nyt kuitenkaan ajatellut uhriutua tämän vuoksi, koska se tuskin on kovin puoleensa vetävää. Parisuhde on, kuitenkin enempi mahdollsiuus kuin velvollisuus.
Kirjoittelisiko itsesi parhain versio vauvapalstalla? Siitä voisi aloittaa.
Haluatko täsmentää, mitä tarkoitat? - Vastaan, että kyllä itseni tämänhetkinen "paras versio" saattanee toisinaan myös kirjoitellaVauva -palstalla. Miksei kirjoittelsi? - Tämä palsta on kuitenkin hyvä tapa toisinaan tehdä omaan rajoittuneeseen kuplaani reikiä e. saada mahdollisuus paitsi itse kirjoittaa mutta myös lukea ja kohdata erilaisia näkökulmia, joihin ei välttämättä muutoin törmäisi. Kuitenkin minusta on arvokasta välillä yrittää haastaa / kyseenalaistaa omiakin valintoja ja mielipiteitään.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tee profiili deittipalveluun. Sen jälkeen miehiä tulee ovista ja ikkunoista.
Jos toiveissa on parisuhde, niin tämän tyyppiset miehet ei hyödytä mitään, kun ovat vaan (kerta)seksin perässä.
Ap
Ensimmäisenä voisit hankkiutua eroon tuosta asenteesta. Seuranhakupalvelussa on paljon kivoja ja menestyviä miehiä, jotka etsivät rinnalleen elämänkumppania, kun eivät pysty tai ehdi löytämään sellaista muutakaan kautta. Ehkä he työskentelevät miesvaltaisella alalla tai eivät muuten vain kuulu sopiviin sosiaalisiin piireihin. Kokeile, niin voit yllättyä positiivisesti.
t. löysin kivan tohtorismiehen netistä
Mieti tarkkaan mitä haluat parisuhteelta. Minkälaisen kumppanin haluat ja mistä asioista olet valmis joustamaan. Jos/kun teet profiilia johonkin treffipalveluun niin tee selväksi mitä etsit ja mihin kaipaat kumppania. Tee myös treffikumppaneille selväksi se etsitkö oikeaa parisuhdetta vai pelkkää kevyttä deittailua.
Muista että se mitä tarvitset ja se mitä haluat saattaa olla eri asia, voi olla että ihastut helposti tyyppeihin joiden kanssa haluamasi pitkä parisuhde ei ole realistista, mieti kannattaako kuitenkin etsiä vähän erilaista kumppania.
Jos olet aiemmin ollut parisuhteessa niin olet jo varmaan huomannutkin itsessäsi erilaisia käytösmalleja jotka triggeröityy erinäisissä tilanteissa, niitä kannattaa työstää ennakkoon, miettiä mistä johtuu, onko joku lapsuuden perheen malli jäänyt päälle tms.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jos toiveissa on parisuhde, niin tämän tyyppiset miehet ei hyödytä mitään, kun ovat vaan (kerta)seksin perässä.
Ap
Ensimmäisenä voisit hankkiutua eroon tuosta asenteesta. Seuranhakupalvelussa on paljon kivoja ja menestyviä miehiä, jotka etsivät rinnalleen elämänkumppania, kun eivät pysty tai ehdi löytämään sellaista muutakaan kautta. Ehkä he työskentelevät miesvaltaisella alalla tai eivät muuten vain kuulu sopiviin sosiaalisiin piireihin. Kokeile, niin voit yllättyä positiivisesti.
Kolmen ja puolen vuoden kokemuksella voin jo todeta, että tämä on ainakin mun kohdalla totuus eikä mikään asenne.
Ap
Millä tavoin olet jo itseäsi kehittänyt?
Mihin olet itsessäsi ja elämässäsi tyytyväinen? Mitkä ovat hyvät puolesi, jotka ovat sinulle eduksi kumppania hakiessasi?
Haluatko kehittää itseäsi myös itsesi vuoksi, et ainoastaan parisuhteen saadaksesi?
Onko sinulla motivaatiota jatkaa itsesi kehittämistä parisuhteessa ollessasikin?
Viestisi ovat aika niukkasanaisia eivätkä kerro paljoakaan siitä, millainen ihminen olet tällä hetkellä, mihin itsessäsi olet tyytyväinen ja haluatko kehittää itseäsi muutenkin kuin vain kumppaninhaun kannalta. On vaikea antaa kehittymis- ja kehittämisvinkkejä kenellekään, jonka tämänhetkisestä tilanteesta ei tiedä mitään.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ap
Kolmen ja puolen vuoden kokemuksella voin jo todeta, että tämä on ainakin mun kohdalla totuus eikä mikään asenne.
Mutta milloin viimeksi tarkistit ja harkitsit niitä kriteereitä tai piirteitä, joita haluat mahd. kumppanillasi olevan. - Eli ovatko ne kaikki aivan ehdottomia vai voisitko parantaa mahdollisuuksiasi löytää ja kohdata hänet jos vähän löysäsisit? - Tietysti jokaisella meistä on omia toiveita, enkä itsekään ole miehenä valmis keenn hyvänsä kanssa parisuhteeseen joka olisi se toine ääripää,, johon ei minusta kenenkään pidä sortua
Tarkoitukseni oli vain huomauttaa tai muistuttaa, että minusta ihminen on aina enemmän mutta myös vähemmän kuinse, mitä hänestä voidaan kirjoittaa tai kuvata paperille.
Mutta aivan varmasti osalle pelkkästään oma pituuteni on rajaava seikka, vaikka itse en saata täysin ymmärtää miksi.
Minkäs teet.- No sitä yritän keskiittyä enempi niihin seikkoihin ja asioihin joille voin jotain. - Kuten vaikka siihen, että en uhriudu pituudestani tai syytä ketään siitä, että kokevat tai tuntevat väärin kun eivät koe minua viehättäväksi mahd. juuri pituudestani johtuen.
Kehittämis ja muutos vaatimus koskee ainoastaan miehiä. Miesten täytyy muuttua naisen mieleiseksi. Nainen on aina kaikella tapaa täydellinen jonka ei tarvi muuttua ellei sitä itse halua.
Vierailija wrote:
Kehittämis ja muutos vaatimus koskee ainoastaan miehiä. Miesten täytyy muuttua naisen mieleiseksi. Nainen on aina kaikella tapaa täydellinen jonka ei tarvi muuttua ellei sitä itse halua.
Mikä vaatimus? Enpä ole kuullut että ketään, sen enempää miehiä kuin naisiakaan, _vaadittaisiin_ muuttumaan. Jos sulla on just hyvä olla itsesi kanssa sellaisena kuin olet niin jatka ihmeessä samaa rataa, taatusti ei ole ongelma yhtään kenellekään. Eri asia jos et ole tyytyväinen tilanteeseesi, silloin on hyvä vilkaista peiliin ja harkita jotain muutosta. Ja tämä pätee sitten taas sekä miehiin että naisiin. Mutta vaatimuksesta ei ole edelleenkään kyse.
Tähän on olemassa mielestäni hyvin yksinkertainen ohje: "Ole sellainen ihminen, jonka kanssa itse haluaisit olla parisuhteessa."
Mieti, millaisia ihmisiä pidät hyvinä ja mukavina ihmisinä, joiden seurassa viihtyy ja joiden seurassa on levollista olla. Millaisia ihmisiä ihailet? Mitä haluaisit elämässäsi saavuttaa?
Kun pyrit parhaaksi itseksesi, hyviä asioita alkaa tapahtua. Usko siihen. Anna aikaa omille kiinnostuksen kohteillesi, kuten harrastuksille, sillä ne kehittävät sinua. Innostu jostakin ja opettele lisää siihen liittyviä taitoja. Ole avoin ja ystävällinen, kuuntele ja keskustele muiden kanssa. Auta muita pienissä arjen asioissa silloin, kun siihen tarjoutuu tilaisuus. Älä ylenkatso ketään.
Pidä myös kiinni omasta arvostasi äläkä anna kenenkään kohdella itseäsi huonosti.
Ystävällinen ja positiivinen, mutta terveellä tavalla omat rajansa hallitseva ihminen huomataan aina, ja häntä arvostetaan.Tämä on minun neuvoni.
Vierailija wrote:
Tähän on olemassa mielestäni hyvin yksinkertainen ohje: "Ole sellainen ihminen, jonka kanssa itse haluaisit olla parisuhteessa."
Mieti, millaisia ihmisiä pidät hyvinä ja mukavina ihmisinä, joiden seurassa viihtyy ja joiden seurassa on levollista olla. Millaisia ihmisiä ihailet? Mitä haluaisit elämässäsi saavuttaa?
Kun pyrit parhaaksi itseksesi, hyviä asioita alkaa tapahtua. Usko siihen. Anna aikaa omille kiinnostuksen kohteillesi, kuten harrastuksille, sillä ne kehittävät sinua. Innostu jostakin ja opettele lisää siihen liittyviä taitoja. Ole avoin ja ystävällinen, kuuntele ja keskustele muiden kanssa. Auta muita pienissä arjen asioissa silloin, kun siihen tarjoutuu tilaisuus. Älä ylenkatso ketään.
Pidä myös kiinni omasta arvostasi äläkä anna kenenkään kohdella itseäsi huonosti.
Ystävällinen ja positiivinen, mutta terveellä tavalla omat rajansa hallitseva ihminen huomataan aina, ja häntä arvos
Niin. - Se että huomataan ja kai jollain tavoin arvosteaankin kun olen päässyt ja mahdollsiuuden elää ja olla kaverina ja ystävänä jne naisten kanssa mutta parisuhteeseen ovat halunneet edetä aina jonkun tosien kuin minun kanssani. - Joskus on käynyt mielessäni, että olenko oikeasti liian nössö ja minun tulis osata olla päälekäyvempi, röyhkeämpi ja vaativampi ja jollain lailla suoraviisempi, eläiemllsiempi...
.Mutta, jos toiimisin ed. kertomallani tavalla, niin en olisi oma itseni. - Itseni, joka kuitenkin nauttii, ainakin enimmälkseem omasta sinkkuelostani. Tulsi sitä paitsi tarpeettomia odotuksia kumppania kohtaan, jos vasta hänen kauttaan saattaisi kokea elosna mielekkääksi.
- Kai minä olen vain sinisilmäienn ja hölmö kun jaksan uskoa ja toivoa, että se kohtaan ja löydän kumppanini kuin jonkun taian saattelemana, enkä ainakaan väksin ja pakolla, Mutta silti toisnaan harmittaa ja kokee pienen kateuden psiton kun tuntee, miten muut onnistuvat löytämään ja kohtaamaan omansa niin paljon mutkikkaamman oloisesti. - osa jopa aiemmin kuin heidän nykyinenkään parisuhteensa on päättynyt; samalla kun itse huomaa taas pian yhden vuoden lisää vierähtäneen sinkkuna.
Noin kymmenen vuotta sitten mietin samaa. Olin epätoivoinen. - Ymmärsin, ettei epätoivoisuuteni ole kovinkaan puoleensa vetävää. Eikä uhriutuminen liioin. En toisaalta ymmärtänyt, miksi naiset halusivat edetä ja valita parisuhteeseen jonkun muun kuin minun kanssani.
En tietenkään ole, enkä tuolloinkaan ollut täydellinen, vaan kukapa meistä olsi. Päätin opetella nauttimaan sinkkuudestani. Edelleen olen sinkku. Yhä useammin huomaan kysyväni, mitä oikeastaan menetän, jos elän loppuikäni sinkkuna. Ei siihen, että ei pääse harrastamaan seksiä kuole, vaikka en koe tai tunne olevani myöskään aseksuaali.
Monesti toivosin aina toisiaan voivani jakaa asioita jonkun toisen kanssa; mahdollsiesti ehkä vielä joskus sen yhden ja erityisen kanssa,
Vaikka kai minun pitäisi jakaa olla iloinen ja hyvilläni siitä, että vaikka en ole edennyt parisuhteeseen, niin voin iloita ja olla hyvilläni kavereistani ja ystävistäni, koska ilman sekä nais että mies -puolsia läheisiäno oloni olisi varmasti toinen kun en kuitenkaan koe olevani esimerkiksi erakko,
Vierailija wrote:
Monin tavoin. Ulkonäköään voi parantaa. Nainen voi kasvattaa pitkät hiukset, laihduttaa, jos on ylipainoa, ostaa vaatteita, meikata jne. Lisäksi voi olla enemmän esillä liikkumalla ihmisten ilmoilla ja olla itse aloitteellinen arkielämän tilanteissa Tinderistä puhumattakaan.
Vaan monille naisille nämä ovat itsensä tyrkyttämistä, eivätkä ole kelvollisia neuvoja. Kyllähän se kiinnostunut mies tulee vaikka kotoa hakemaan.
Jaa että pitkät hiukset parantaa parisuhdekelpoisuutta? Olet joko mies tai äärimmäisen tyhmä nainen.
Hyi, miksi kukaan haluaa parisuhdetta.
Vierailija wrote:
Näin se oikeastaan on. Miehet ovat yleisesti ottaen todella huonoja kumppaneita. Itsekkäitä, kylmiä, kilpailuhenkisiä, yrittävät pomottaa. Eivät huolehdi ulkonäöstään eikä terveydestään. Yhteistyötaidot ovat heikot, puhuminenen ei suju. Kotityöt ja lastenhoito sysätään naiselle. Miehissä on paljon vikoja parisuhteen kannalta. Näin se vain on. Miesten pitää muuttua.
Vierailija wrote:
Hyi, miksi kukaan haluaa parisuhdetta.
Esimerkiksi itse sinkkuna vuosina eläneenä miehänä kaipaan toisiaan läheisyyttä kosketusta ja toisen eritavoin tuntemista sekä sitä, että vosin jakaa asioita ja tapahtumia toisen kanssa. Olen iloinen ja hyvilläni vastavuoroisista ja paljon antavista ihmissuhteistani mutta eivät ne tai niistä yskikään ole sama asia kuin elää ja olla parisuhteessa sen yhden ja erityisen rinnalla. . Esimerkiksi yksikään lähesiten ihmisteni joukosta ei edusta tai ole minulle potentiaalinen seksikumppani. - Tiedän kyllä, että on ihmsiä jotla onnistuvat ja pystyvät ja haluavat vapaasta ja omasta tahdostaan luoda ja yllläpitää sellaisiakin ihmissuhtita, joissa tos(t)ien kanssa ei ole välttämättä mitään muuta yhteistä kuin säännöllinen tai säännölllisen epäsäännölline seksi, muuta tällaine suhde tai suhteet ei ole sellaista, mihin itse olsin valmis tai edes halukas.
Vierailija wrote:
Monin tavoin. Ulkonäköään voi parantaa. Nainen voi kasvattaa pitkät hiukset, laihduttaa, jos on ylipainoa, ostaa vaatteita, meikata jne. Lisäksi voi olla enemmän esillä liikkumalla ihmisten ilmoilla ja olla itse aloitteellinen arkielämän tilanteissa Tinderistä puhumattakaan.
Vaan monille naisille nämä ovat itsensä tyrkyttämistä, eivätkä ole kelvollisia neuvoja. Kyllähän se kiinnostunut mies tulee vaikka kotoa hakemaan.
Minä ehdottaisin ennemminkin keskustelutaitojen parantamista, mutta kaikille omansa.
No jos sulla on suhteita takana ja joku homma ei toiminut missään niistä, niin vika on sinussa. Kannattaa miettiä mikä se voisi olla ja tehdä jotain sille.
"Mutta milloin viimeksi tarkistit ja harkitsit niitä kriteereitä tai piirteitä, joita haluat mahd. kumppanillasi olevan. - Eli ovatko ne kaikki aivan ehdottomia vai voisitko parantaa mahdollisuuksiasi löytää ja kohdata hänet jos vähän löysäsisit?"
Ei ole kyse siitä, että tavoittelisin "liian korkeatasoisia" miehiä tai kriteerit olisi jotenkin tiukat. Riittäisi, että mies on siisti, kunnollinen, normaalipainoinen ja kiinnostunut minusta. Ulkonäkökriteerit on sellaiset, että löydän perus kauppareissullakin useita miehiä, jotka ulkonäön puolesta kelpuuttaisin riemusta kiljuen. Ongelma on siinä, että miehet eivät pidä mua kiinnostavana. Kukaan ei vaan ole koskaan uskaltanut kertoa miksi.
Ap
Ap