Miten voi kehittää itseään, jos tavoitteena on parisuhde?
Täällä aina kehotetaan tekemään noin, jos joku valittaa sinkkuuttaan.
Kysyy sinkkunainen
Kommentit (86)
Vierailija wrote:
"Mutta milloin viimeksi tarkistit ja harkitsit niitä kriteereitä tai piirteitä, joita haluat mahd. kumppanillasi olevan. - Eli ovatko ne kaikki aivan ehdottomia vai voisitko parantaa mahdollisuuksiasi löytää ja kohdata hänet jos vähän löysäsisit?"
Ei ole kyse siitä, että tavoittelisin "liian korkeatasoisia" miehiä tai kriteerit olisi jotenkin tiukat. Riittäisi, että mies on siisti, kunnollinen, normaalipainoinen ja kiinnostunut minusta. Ulkonäkökriteerit on sellaiset, että löydän perus kauppareissullakin useita miehiä, jotka ulkonäön puolesta kelpuuttaisin riemusta kiljuen. Ongelma on siinä, että miehet eivät pidä mua kiinnostavana. Kukaan ei vaan ole koskaan uskaltanut kertoa miksi.
Ap
Löytyy. Googlaa käyttäjän antama oikea nimi sekä kuvat.Pidä kirjaa Skypeen päätyneiden miesten hyvistä sekä huonoista puolista.
https://www.rosebrides.com/search/results/?skey=2ad7043139f1f85def984ec…
Kotiäitiydestä ja tulevaisuudessa kotikoulun pidosta kiinnostuneille.
https://www.farmersonly.com/#step/1
https://www.singlefarmersdating.com/#step-1
Naiset ovat onnellisia yksin. Parisuhde pilaa naisten onnen.
Olkaa siis ihan hiljaa ja nauttikaa onnestanne.
En onnistu saamaan tähän lainausta viestistä, johon halusin vastata. Jäi näet mietityttämään pituudestaan maininneen miehen viesti. Minkähän pituinen olet, jos epäilet sen vaikuttavan kielteisesti? Toki osa naisista haluaa jopa reilusti itseään pidemmän kumppanin, mutta on meitäkin aika lailla, jotka tyytyväisinä ellemme itsemme mittaisen miehen rinnalla.
T. 169cm vaimo 168cm miehen rinnalla
Mieti sellainen todella sovitteleva lähestymistapa joka asiassa ja joissain asioissa ei edes sitäkään. Sillä pääsee pitkälle.
Toinen hyvä on: älä sano miten asiat oikeasti on tai kyseenalaista.
Vierailija wrote:
Toinen hyvä on: älä sano miten asiat oikeasti on tai kyseenalaista.
Tuo pätee aika moneen konfliktiin jos ei halua eskaloitumista. Jää sanomatta paljon, mutta...
Mene töihin, pyöräilemään ja uimahalliin. Tuo ratkaisee sitten muutkin.
Vierailija wrote:
Toisaalta, joku voi ottaa tur.. piin mielummin. Ihan vaan periaatteesta.
Kehität itseäsi olemaan hyvää seuraa ja miellyttävä ihminen. Et ole tökerö, arvosteleva, ilkeä, etkä itsekäs.
Hyvä ihminen löytää aina seuraa. Paha jää yksin.
Parisuhteessa tärkeää on toisen huomioiminen: kysyä miten toinen haluaisi asiassa toimittavan, ja tehdä sen mukaan jos se on mahdollista, tai jos ei ole, niin neuvotella millainen kompromissiratkaisu sopisi molemmille. Tarvitaan tahtoa joustaa sen mukaisesti, mikä toiselle olisi parasta. Muiden huomioimista voi opetella, samoin kuin itsensä tuntemista siinä, millaisten asioiden kohdalla ei pysty joustamaan. Niissä asioissa pitää valita puoliso sen mukaisesti, ettei asiasta tule ongelmaa.
Minulle oli nuorena ihan järkytys, kuinka tavalliset perusasiat ovatkin erityisiä kriteereitä, joita täyttäviä ihmisiä on todella vaikeata mistään löytää. Esim. tupakoimattomuus, kohtuullinen alkoholin käyttö (minulle tämä tarkoittaa melkeinpä selvää elämää), töissä käynti, rahan säästämien, empaattisuus, käytöstavat, henk.koht hygienia, kodin siisteys...
Suurimmalla osalla ihmisiä kun se ulkonäkö (eli värjätty tukka, naisilla meikit, trendikkäät vaatteet jne) on se mikä kiinnostaa. Itseäni kiinnostaa se, mitä ihmisen suusta tulee pihalle, mihin hän käyttää aikansa ja energiansa jne.
Riippuu ihan siitä mitkä on sun ongelmakohdat. Itse opin yhdestä suhteesta, että mun täytyy opetella siistimmäksi.
Vierailija wrote:
Kehität itseäsi olemaan hyvää seuraa ja miellyttävä ihminen. Et ole tökerö, arvosteleva, ilkeä, etkä itsekäs.
Nyt on kyllä iso emävale. Tälläkin hetkellä osa mun ystävistä on todella toksisissa suhteissa kamalien äijien kanssa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Nyt on kyllä iso emävale. Tälläkin hetkellä osa mun ystävistä on todella toksisissa suhteissa kamalien äijien kanssa.
Miksi ovat? Kun meitä vähemmän toksisiakin miehiä on, jotka jhaluaisimme löytää ja kohdata oman rakkaamme. Mutta toisaalta mistä meidät erottaisi. - Oma kohtaloni on ollut elää ikisinkkuna. Treffeille olen onneksei joitain kertoja päässyt. Vastavuoroisia ihmissuhteitakin onnistunut saamaan ja ylläpitämään. Omaa reiluuttani ja kunnollsuuttani: kiltteyttäni ja huomaavaisuuttani en osaa mainostaa.
Olen kai naivi kun olen kuvitellut, että nainen tai naiset ylipäätään muut arvostaisivat tai arvioisivat minun enempi tekojeni kuin sanojen perusteella.
Ei en ole eritysien inrtovertti. Mutta tarkoitan, että tuntuisi kovin kiusalliselta alleviivata, että kuinka sitä huolehtii itsestään sekä ympäristöstää että läheisistään.
Joskus on mielessäni käynyt, että pitäsikö minun yrittää olla dominoivampi ja heti ensimetreillä ja pyrkiä jyräämään toinen alleni. Vaan jos näin tekisin, tai jos edes kuvittelisin ja luulottelisin näin voivani tehdä.en olisi oma itseni.
Ei en ole kynnysmattokaan, jolla ei ole lainkaan omia mielipiteitä tai halua, jolle kaikki olsi aivan sama ja halu myötäillä ja odottaa toisen ohjetta tai ohjelmointia.
Silti tuntuu toisinaan on tuntunut tylsältä kun on huomannut olevnasa toiselle taas vain rätti, johon tartutaan ja turvaudutaan ja uskotaan silloin kun elämä potkii päähän tai halutaan apua ja tukea. Mutta parisuhteeseen he haluavat tai ajautuvat ja tai muuten päätyvät jonkun tosien kanssa.
Jonka havaitsessani tai kuullessani yritän joka kerta muistutataa itsesäni, että vielä joskus tulee minunkin vuoroni. Kateellsiena tai katkeruudella en tee itselleni kuin vahinkoa.
Vierailija wrote:
Kymmenen vuotta käynyt uimassa 2km neljä/viisi kertaa viikkoon. En tiedä, olenko kehittynyt parisuhdekelpoisemmaksi? No, ainakin olen onnistunut luomaan elämäntavan, joka toivottavasti auttaa terveyttä ja tuo jaksamista nyt ja vanhuudenpäiville.
Vierailija wrote:
Riippuu ihan siitä mitkä on sun ongelmakohdat. Itse opin yhdestä suhteesta, että mun täytyy opetella siistimmäksi.
En tiedä. Kukaan ei ole kertonut.
Ap
Miehelle peniksen kehitin ja naiselle geishapallot.
Kannattaa tuoda avoimesti esille omia mienkiinnonkohteita harrastuksia esim. Mun mielestä miehet valitsee naisen jonka kanssa voi lähtee esim.vaeltamaan, pelaamaan padelia, kuntosalille, laulaan karaokea...
Vierailija kirjoitti:
Itseään kehittäminen parisuhteen tavoitteena on erinomainen lähestymistapa, sillä vahva ja tyytyväinen itsetunto sekä hyvinvointi voivat edistää terveen ja onnellisen parisuhteen muodostumista. Tässä on joitakin vinkkejä, joita voit harkita:
Itsetuntemus: Ennen kuin voit rakentaa terveen suhteen toiseen, on tärkeää tuntea itsesi. Pohdi omia arvojasi, intohimojasi, tarpeitasi ja tavoitteitasi. Tämä auttaa sinua ymmärtämään, mitä etsit suhteelta ja mitä voit tarjota sille.
Vuorovaikutustaidot: Hyvät vuorovaikutustaidot ovat avainasemassa parisuhteessa. Kuuntele toista tarkkaavaisesti, ilmaise itseäsi selkeästi ja rehellisesti sekä ole avoin palautteelle.
Itsehoito: Huolehdi fyysisestä ja henkisestä hyvinvoinnistasi. Syö terveellisesti, liiku säännöllisesti ja varaa aikaa rentoutumiseen ja harrastuksiin, jotka tuovat sinulle iloa.
Tunteiden hallinta:
Tämä oli erinomainen vastaus, mutta siitä puuttui vielä tärkein kohta.
Ole aktiivinen: Hae seuraa äläkä vain odota ihmeen tapahtuvan. Lue seuranhakupalstoja ja ota kiinnostaviin ihmisiin yhteyttä. Rekisteröidy seuranhakupalveluihin ja tee itsestäsi kattava profiili. Ole valikoiva mutta aloitteellinen.
Luulen ymmärtäväni sinua. - Itsekin olen päässyt naisten kanssa parhaimmassakin tapauksessa vain kaveriksi tai jopa ystäväksi tai ovat halunneet edetä aina jtenkin muutoin kuin edetä kanssani yhteusymmärryksessä parisuhteeseen. Paljon tämäkin mutta joskskus on kyllä harmittanut ja surettanutkin hyvin paljon kun en itse pysty tai kyenen hahmottaan syytä siihen, että miksi näin on käynyt.
Se, missä Ap olet minusta fiksu on se, että etsit syytä -ikäänkuin olisi edes yhtä yksittäistä syytä tai syitä sille, että et kohtaa tai ole kohdannut kettän jonka kanssa olisit päässyt sinulle mieluisan kanssa parisuhteeseen on se, että haet toimia ja keinoja, joilla yrittää parantaa iseäsi sen sijaan, ett syyllistäisit ja asettaisit syyn tai syiden olevan muissa, kun eivät tajua arvoasi.
Joskus minua hämmentää myös täällä säännöllisen epäsäännölisesti esiintyvät avaukset siitäkin, etteivät nainen ja mies vosi olla ainoastaan kavereita ja/tai ystäviä. - Ehkä minä itse olen onnekkammpi kuin tajuankaan kun itselläni on kuitenkin muita läheisiä ihmissuhteita niin naisten kuin miesten kanssa,
Toivottavasti sinullakin. Eivät h tietenkään ole sama asia kuin löytää ja kohdata se yksi ja erityinen. Tarkoitan vain, että harvempi meistä uskoakseni erakko, jolloin on hyvä, että edes joku tai joitan jotka edes vähän ovat kiinnostumeita siitä, mitä meille kuuluu.- Tai joita kohtaan yhtä lailla voimme itse olla kiinnostuneita ja halukkaita viettämään aikaa ja olemaan yhdessä. - Erakoitakin varmasti on mutta oman käsitykseni mukaan heidän todellinen määränsä on hyvin pieni, Eli useimmat meistä on enempi ja vähempi lauma eläimiä. - Siksi usein myös pienillä eleillä ja ilmeillä saattaa toisnaan olla isompi merkitys kuin aina huomaammekaan. - - Kyllä minä tiedän, ettei kassalla ollut myyä varmastikaan tarkoittanut mitään henkilökohtaisempaa minulle hymyillessään ja kyeuessään, että onko ollut hyvä päivä ja maksettuani kun toivotti hyvät päivän jatkot ja mukavaa viikkoa alkavaa viikkoa mutta silti kaikki tämä tuntui mukavalta. - Eikä vain siksi, että hän oli tänään ainoa elävä ihminen joka puhui kanssani kasvokkain.