Miten voi kehittää itseään, jos tavoitteena on parisuhde?
Täällä aina kehotetaan tekemään noin, jos joku valittaa sinkkuuttaan.
Kysyy sinkkunainen
Kommentit (86)
- aloita kehon muokkaaminen voimaharjoittelulla
- laita ruokavalio kuntoon
- pukeudu tyylikkäästi
- harjoittele sosiaalisia taitoja, ole aktiivinen
- aloita harrastuksia joissa olet ihmisten ilmoilla
Vierailija kirjoitti:
Luet incel-oppaan ja alat sellaiseksi kuin he haluavat. Jos haluat olla onnellinen, niin pysy sinkkuna :)
Ai, vieläkin kelpaa yksinäisyydestä kärsiminen haukkumisen aiheeksi kiusaajapskoille! Haukutko yksinäisiä vanhuksiakin?
Mulla toimi tämä: Laihdutin, kasvatin pitkät hiukset ja värjäsin blondiksi, vaihdoin silmälasit piilolinsseihin, opettelin pukeutumaan ja meikkaamaan, etsin kavereita, opettelin sosiaaliseksi, opiskelin arvostetun koulutuksen. Näin muutuin aiemmin täysin näkymättömästä sellaiseksi joka pystyi valitsemaan mieleisen miehen useamman hyvän joukosta. Parisuhteen löytäminen on kovaa työtä, jos ei ole kiinnostava luonnostaan. Mutta se on mahdollista.
Ainakin itse lopetin liiallisen ulkonäkööni keskittymisen, keskityin sen sijaan kodin laittamiseen ja työuraan. Tuntuu, että sen jälkeen miehet ottaneet vakavasti ja olen ollut haluttu seurustelukumppani. Monet nuoret naiset puunaavat vain ulkonäköään, unohtavat, että kodin ja talouden tulisi myös olla mallillaan.
Henkisesti olin myös epäkypsä parisuhteeseen, olen käynyt esim. terapiassa ja lukenut itseapuoppaita. Olen löytänyt sisäisen rauhan, ja pärjään ja viihdyn hyvin myös ilman miestä. Miehet aistii, että osaan elää hyvää elämää myös yksin, se viehättää potentiaalisia seurustelukumppaneita sukupuoleen katsomatta.
Mieti millaisen kumppanin haluat, ja pyri olemaan sellainen myös itse. Toki ei tarvitse olla kuten miehet, mutta on hyvä edellyttää itseltään samoja standardeja, kuin tulevalta kumppaniltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Kehittämis ja muutos vaatimus koskee ainoastaan miehiä. Miesten täytyy muuttua naisen mieleiseksi. Nainen on aina kaikella tapaa täydellinen jonka ei tarvi muuttua ellei sitä itse halua.
Näin se oikeastaan on. Miehet ovat yleisesti ottaen todella huonoja kumppaneita. Itsekkäitä, kylmiä, kilpailuhenkisiä, yrittävät pomottaa. Eivät huolehdi ulkonäöstään eikä terveydestään. Yhteistyötaidot ovat heikot, puhuminenen ei suju. Kotityöt ja lastenhoito sysätään naiselle. Miehissä on paljon vikoja parisuhteen kannalta. Näin se vain on. Miesten pitää muuttua.
Kaikki mitä miehistä kirjoitit on liian usien totta. Ainoa mikä estää miehiä muuttumasta on se että jostain käsittämättömästä syystä miehet tuntuvat kelpaavan tuollaisina hyvin monille naisille.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin itse lopetin liiallisen ulkonäkööni keskittymisen, keskityin sen sijaan kodin laittamiseen ja työuraan. Tuntuu, että sen jälkeen miehet ottaneet vakavasti ja olen ollut haluttu seurustelukumppani. Monet nuoret naiset puunaavat vain ulkonäköään, unohtavat, että kodin ja talouden tulisi myös olla mallillaan.
Henkisesti olin myös epäkypsä parisuhteeseen, olen käynyt esim. terapiassa ja lukenut itseapuoppaita. Olen löytänyt sisäisen rauhan, ja pärjään ja viihdyn hyvin myös ilman miestä. Miehet aistii, että osaan elää hyvää elämää myös yksin, se viehättää potentiaalisia seurustelukumppaneita sukupuoleen katsomatta.
Mieti millaisen kumppanin haluat, ja pyri olemaan sellainen myös itse. Toki ei tarvitse olla kuten miehet, mutta on hyvä edellyttää itseltään samoja standardeja, kuin tulevalta kumppaniltaan.
Tuo ulkonäköön keskittymisen lopettaminen toimii vain jos on luonnonkaunis. Mä olen luonnostaan ruma. Ennen kuin todella aloin panostaa ulkonäkööni, en ulkonäön takia saanut edes mahdollisuutta tutustua, vaikka luonteessani on paljon hyviä ominaisuuksia.
Mulla auttoi myös se kun tajusin, että ei kukaan mies ilkeyttään kiinnostu kauniista naisista, se on vain biologiaa. Tajusin että turha syytellä ketään pinnalliseksi, ei miehet voi mitään sille kenestä kiinnostuvat. Helpompaa on muuttaa itseään kuin toisten preferenssejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Riippuu ihan siitä mitkä on sun ongelmakohdat. Itse opin yhdestä suhteesta, että mun täytyy opetella siistimmäksi.
En tiedä. Kukaan ei ole kertonut.
Ap
Kuten itsekin olet todennut, jotkut tuntuvat löytävän suhteita "tuosta vain" ja toiset eivät oikein millään. Ja mitä olen itse havainnoinut elämäni aikana niin mikään yksittäinen seikka ulkonäössä, koulutuksessa, harratuksissa jne. ei selitä tuota eroa. Mutta se joka erottaa on kyky heittäytyä. Kaikki jotka löytävät helposti suhteita ovat sellaisia jotka suhtautuvat lähtökohtaisesti hyvin positiivisesti siihen mahdollisuuteen että heidän tapaamansa ihmiset ovat potentiaalisia kumppaneita. He eivät takerru pikkuseikkoihin vaan menevät rohkeasti uusiin tilanteisiin. Usein menee pieleen mutta he eivät välitä vaan katsovat aina heti "uuden kortin".
Ne ihmiset taas jotka pohtivat kovin tarkasti sitä että onkohan tuo ihminen nyt se oikea tai kannattaako mennä treffeille tai tavata uudestaan kun se toinen on sellainen tai tällainen jäävät usein yksin. Ja varsinkin jos asenne on yhtään sellainen "ei tästä kuitenkaan mitään tule" niin se pariutuminen on hyvin hankalaa. Sitä tunnetta ei vain synny jos ei ole positiivisella asenteella liikkeellä.
Enkä siis tarkoita ettei pitäisi olla mitään kriteerejä tai mitään pidäkkeitä. Vaan että jos se toinen tuntuu kohtuullisen kunnoliselta niin kannattaa katsoa että mitä sillä toisella on tarjottavaa. Olisiko kuitenkin yhdessä hauskaa ja löytyisikä sitä yhteistä vaikka yllättävistäkin asioista.
"Mulla auttoi myös se kun tajusin, että ei kukaan mies ilkeyttään kiinnostu kauniista naisista, se on vain biologiaa."
Kannattaa myös huomata että kauneutta on monenlaista. Kauneutta on myös kiva hymy, tuikkivat silmät, kehonkieli jne. Niillä voi tehdä tosi paljon että ei ole liian "virallisen" oloinen vaan eloisa ja iloinen. Se mies etsii naisesta ihan tiedostamattaan niitä positiivisia singnaaleja että nainen olisi kiinnostunut. Ja ne ovat juuri noita pieniä juttuja.
"Toinen hyvä on: älä sano miten asiat oikeasti on tai kyseenalaista. "
Niin koska ihmiset jotka jatkuvasti kyseenalaistavat ja kertovat "miten asiat oikeasti ovat" eivät keskimäärin todellakaan tiedä vaan vaan vain kovasti luulevat tietävänsä. Maltilliset ihmiset ovat usein pohtineet asioita paljon syvällisemmin. Siksikin maltilliset ihmiset ovat mukavampaa seuraa. Kyseenalaistaja haluaa seurakseen yleensä vaan peesaajaan joka ihailee hänen oletettua älykkyyttään.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa tärkeää on toisen huomioiminen: kysyä miten toinen haluaisi asiassa toimittavan, ja tehdä sen mukaan jos se on mahdollista, tai jos ei ole, niin neuvotella millainen kompromissiratkaisu sopisi molemmille. Tarvitaan tahtoa joustaa sen mukaisesti, mikä toiselle olisi parasta. Muiden huomioimista voi opetella, samoin kuin itsensä tuntemista siinä, millaisten asioiden kohdalla ei pysty joustamaan. Niissä asioissa pitää valita puoliso sen mukaisesti, ettei asiasta tule ongelmaa.
Kyllä. Toisaalta parisuhde on aika raskas jos se on pelkkää kompromissia. Hyvä kumppani on luonnostaa aika lailla samalla aaltopituudella suurimmasta osasta asioita. Jos parisuhteessa pitää tehdä kompromissi 80% asioita niin se tuskin on se oikea ihminen sinulle vaikka nuo kompromissit kykenisikin tekemään.
Sellainen vinkki ainakin miehille, että vaikka muusikot saavat tunnetusti paljon huomiota naisilta, niin en lähtisi rakentamaan kiinnostavuutta sellaisen keskinkertaisen kitaranrämpyttelyn varaan.
"Silti tuntuu toisinaan on tuntunut tylsältä kun on huomannut olevnasa toiselle taas vain rätti, johon tartutaan ja turvaudutaan ja uskotaan silloin kun elämä potkii päähän tai halutaan apua ja tukea. Mutta parisuhteeseen he haluavat tai ajautuvat ja tai muuten päätyvät jonkun tosien kanssa."
Asia mitä ei juuri sanota on se että parisuhteen löytäminen on myös silkkaa tuuria. Varsinkin jos on sellainen ajatteleva vähän herkempi tavis joka ei osaa määrätietoisesti noita suhteita luoda niin se vaatii sen juuri itselle sopivan vastinparin löytymisen että se kumppani löytyy. Ja niitä ei vain ole joka oksalla ja sitten se pitää vielä tavata jollain tavalla oikeaan aikaan ja oikealla tavalla. Ei siis ole ollenkaan niin että asia olisi vain itsestä kiinni.
Itse olen ollut sillä tavalla onnekas mies että tapasin lopulta sen oman vastinparini. Mutta jos en olisi tavannut juuri häntä, voi olla että olisin jäänyt kokonaan yksin. Sitä ennen kun ei juuri mitään koskaan tapahtunut.
"Ole aktiivinen: Hae seuraa äläkä vain odota ihmeen tapahtuvan. "
Tämä! Ihan vain että kääntää sen oman päänsä siihen moodiin jossa on avoin sille että jotain ihan oikeasti tapahtuu saattaa olla maailmaa mullistava.
Itse olin aikoinani vuosia sinkkuna eikä mitään tuntunut tapahtuvat. Sitten huomasin itsessäni ajatusmallin jota en vain ollut ennen tajunnut. Olin vain mennyt treffeille ja tavannut miehiä sillä ajatuksella että "tuskin tästä mitään kuitenkaan tulee". Ihan mukavia ihmisiä olivat mutta kun en ollut avoimin mielin mukana niin ainahan niissä oli kuitenkin sitten jotain mikä ei muka toiminut.
Sitten tein sen klassisen uudenvuodenlupauksen. Lupasin olla seuraavan vuoden positiivisella asenteella liikkeellä ja mennä treffeille jos se toinen ei vaikuta ihan mahdottomalta. No ensimmäinen suhteen tapainen oli tosiasia jo kuukauden päästä. Siitä ei vielä sitten kehkeytynyt sen enempää mutta antoi toivoa että oikealla tiellä ollaan. Eikä tosiaan kestänyt kuin puolisen vuotta kun tapasin nykyisen mieheni. Siinäkin jouduin itselleni muutamaan kertaan hokemaan että muista että et luisu vanhaan kun koin näitä "ei tästä mitään tule" tunteita vaikka mikään ei tosiasiassa ollut huonosti, päinvastoin. Mies oli mahtava, kaikkea mitä olin hakenut, ja nyt minun on hankala edes tajuta miksi minulle tuli vieläkin noita jarrutuksen tunteita. Mutta ne olivat siis ihan vain pään sisällä olevia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tuoda avoimesti esille omia mienkiinnonkohteita harrastuksia esim. Mun mielestä miehet valitsee naisen jonka kanssa voi lähtee esim.vaeltamaan, pelaamaan padelia, kuntosalille, laulaan karaokea...
Miehet eivät pääsääntöisesti ole sellaisessa tilanteessa, jossa voivat valita useammasta vaihtoehdosta.
Suurin osa pääsee kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo Tuo ulkonäköön keskittymisen lopettaminen toimii vain jos on luonnonkaunis. Mä olen luonnostaan ruma. Ennen kuin todella aloin panostaa ulkonäkööni, en ulkonäön takia saanut edes mahdollisuutta tutustua, vaikka luonteessani on paljon hyviä ominaisuuksia.
Mulla auttoi myös se kun tajusin, että ei kukaan mies ilkeyttään kiinnostu kauniista naisista, se on vain biologiaa. Tajusin että turha syytellä ketään pinnalliseksi, ei miehet voi mitään sille kenestä kiinnostuvat. Helpompaa on muuttaa itseään kuin toisten preferenssejä.
Täsmälleen samaa mieltä. Mäkään en ole luontaisesti kaunis, ja ymmärsin jo aika varhaisessa vaiheessa että jos en halua tyytyä, mun on pakko tehdä jotain ulkonäölleni.
Kasvojeni luustoa en tietenkään pystynyt muuttamaan, mutta vartaloni eteen näin erittäin paljon vaivaa. Ja se vaivannäkö oikeasti kannatti: muutaman vuoden jälkeen olin tilanteessa, jossa pystyin oikeasti kilpailemaan hyvistä miehistä, sellaisista joihin minulla ei aikaisemmin ollut mitään mahdollisuuksia.
Säädä elämäsi sellaiseksi että siinä on tilaa toiselle ihmiselle!
Laita kotisi kutsuvaksi kahden ihmisen kodiksi, parisänky, iso sohva, parillinen määrä tuoleja ja kaikkea. Tämä vaikuttaa alitajuisesti sinuun itseesi niin että houkuttelet puolison itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Kehittämis ja muutos vaatimus koskee ainoastaan miehiä. Miesten täytyy muuttua naisen mieleiseksi. Nainen on aina kaikella tapaa täydellinen jonka ei tarvi muuttua ellei sitä itse halua.
Näin se oikeastaan on. Miehet ovat yleisesti ottaen todella huonoja kumppaneita. Itsekkäitä, kylmiä, kilpailuhenkisiä, yrittävät pomottaa. Eivät huolehdi ulkonäöstään eikä terveydestään. Yhteistyötaidot ovat heikot, puhuminenen ei suju. Kotityöt ja lastenhoito sysätään naiselle. Miehissä on paljon vikoja parisuhteen kannalta. Näin se vain on. Miesten pitää muuttua.
Kaikki mitä miehistä kirjoitit on liian usien totta. Ainoa mikä estää miehiä muuttumasta on se että jostain käsittämättömästä syystä miehet tuntuvat kelpaavan tuollaisina hyvin monille naisille.
Ei taida sua kiinnostaa sitten se, millainen se mies oikeasti on. Uskot kaiken, mitä hän sanoo, koska haluat uskoa sen. Sitten kun totuus selviää, alkaa valitus "miehet sitä ja tätä". Et vaivautunut tutustumaan tarpeeksi hyvin. Tai menit biologian viemänä niin kuin moni mieskin, etkä sen kummemmin ajatellut.
Ihan vinkkinä: mies joka sanoo, että haluaa juuri sinut yleensä valehtelee, koska a) hän ei oikeasti tunne sinua (tai jos tuntee, tarkoittaa se stalkkaajaa tms), b) haluaa vain sänkyyn tai c) ei niin välitä siitä, millainen oikeasti olet, vaan ulkonäkö on se, jota haetaan (eli ei haittaa vaikka olisi päässä tyhjää)
Vierailija kirjoitti:
Mulla toimi tämä: Laihdutin, kasvatin pitkät hiukset ja värjäsin blondiksi, vaihdoin silmälasit piilolinsseihin, opettelin pukeutumaan ja meikkaamaan, etsin kavereita, opettelin sosiaaliseksi, opiskelin arvostetun koulutuksen. Näin muutuin aiemmin täysin näkymättömästä sellaiseksi joka pystyi valitsemaan mieleisen miehen useamman hyvän joukosta. Parisuhteen löytäminen on kovaa työtä, jos ei ole kiinnostava luonnostaan. Mutta se on mahdollista.
Miksi alapeukkuja, kun tuo muodonmuutos selkeästi toimi kuten oli tarkoituksena.
Liian epätoivoista. Ei ne kohteetkaan itseään naisille kehitä.
Miehet eivät pääsääntöisesti ole sellaisessa tilanteessa, jossa voivat valita useammasta vaihtoehdosta.