Koirarekisteriin on mennyt jo 460 000 e
Hirveä summa.
Eikä rekisteri estä pentutehtaita.
Kommentit (122)
Juu, ei tarvittaisi tämmöisiä, siviilien koirille kaikkille piikki, paras ratkaisu.
Seuraavaksi kissarekisteri, nimittäin vuoden 2026 alusta. Sitten kissa- ja koiraverot kun lemmikit on rekisteröity.
Onkohan suunnitteilla kieltää joidenkin rotujen pito?
🐈⬛🐈🐕🐩
Vielä hirveämpi summa rekisterinpitäjälle on kilahtanut kassaan rek.maksuina. 900 000 euroa. 11% koiran haltijoista on maksanut sen 10 € vähintään sinne.
Älkää lähtekö mukaan tähän. Tässä on taustalla asioita, joista ei puhuta julkisuudessa.
Vuonna 2016 Royal Caninin Taloustutkimuksella teettämän tutkimuksen mukaan oli Suomessa noin 1,3 miljoonaa kissaa .
Tuosta kertyy jo mukavasti fyrkkaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei estä ei. Mitähän ne kuvitteli kun ne rekisteriä väsäsi. Varmaan iso osa ihan normaalejakin omistajia jättää koiransa sinne pistämättä. Sitä ei mitenkään pysty seuraamaan kenen koira siellä on ja kenen ei. Itselläni ei ole enää koiraa mutta en menisi pelleilyyn mukaan ja jättäisin omani sinne laittamatta.
Iso osa normaaleista ihmisistä ei todellakaan jätä rekisteröimättä koiraansa. Vain walkoroskaa huolettaa sen seuraukset, että koiran omistamisesta tulee "virallista". Että jää jälki, jos koiraa pallottelee toiselle omistajalle, kun siihen kyllästyy, tai ylipäätänsä koiran tekemien vahinkojen ja rikosten selvitys helpottuu. Puhumattakaan siitä, jos oman hurtan pentuja ei saa myytyä enää "pimeästi" käteisellä.
Keinoja tuon valvomiseen kyllä löytyy. Esim. koiran papereiden tarkistus eläinlääkäriin t
Ne uhkas ajaa ristiin eläinlääkärien ja koirarekisterin tiedot.
Samalla siinä menee joskus mylhemmin sitten verottajan, pankkien ja väestötietojärjestelmäkin tiedot pienellä lisävaivalla.
Seuraavaksi kasvojentunnistus kaduilla niin tiedetään onko koiraa ulkoilutettu tarpeeksi.
En ole ilmoittanut omaa koiraani kyseiseen rekisteriin. Minulle ei ole tullut mitään henkilökohtaista kirjettä tms, että tälläinen pitäisi tehdä.
Koira kuuluu jo kennelliiton rekisteriin ja on sirutettu, kyllä se riittää.
Vierailija wrote:
Tyypillistä koiranomistajien ylimielisyyttä ja itsekkyyttä, noudatetaan vain niitä lakeja mitä huvittaa, ”koska mä voin”.
Hihii, ja ”koska te ette voi mulle mitään koska koira!!” 🤭
Vierailija wrote:
Sitä rekisteriä ruvetaan hyödyntämään vuoden vaihteen jälkeen kun ihmisen ja koiran välinen seksi kielletään. Saadaan kiinni hyväksikäyttävät omistajat, taitaa moni Musti joutaa kodinvaihtajaksi sitten.
Onko tämä niitä asioita ”joista ei puhuta”?? Vai miks niin moni sekoilee tuon kanssa?
Vierailija wrote:
En ole ilmoittanut omaa koiraani kyseiseen rekisteriin. Minulle ei ole tullut mitään henkilökohtaista kirjettä tms, että tälläinen pitäisi tehdä.
Minä minä minä, kyllä vain, juuri Sinäkin joudut noudattamaan lakia, vaikkei siitä ole henkilökohtaista kirjettä tullut.
Vierailija wrote:
Älkää lähtekö mukaan tähän. Tässä on taustalla asioita, joista ei puhuta julkisuudessa.
Toisin kuin yleensä lainsäädännössä. Ja se onkin peruste olla noudattamatta? Kuinka pahasti koiranomistajilla on ääoo miinuksella?
No idioottimaista maksaa vaan kun ilmoitetaan. Minä en tuonne koiraani ilmoita ja maksa. Nuori steriloitu, sirutettu narttu joka Kennelliiton rekisterissä. Miksi ihmeessä mä ilmoittaisin koiran ruokaviraston rekisteriin?!? Miksi? En ole saanut yhtäkään järkevää vastausta. Ihmiset maksavat kaikesta turhasta ja tuo on taas yksi hyvä esimerkki.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minä minä minä, kyllä vain, juuri Sinäkin joudut noudattamaan lakia, vaikkei siitä ole henkilökohtaista kirjettä tullut.
Kukaan ei noudata aina ja kaikessa lakia, et sinäkään.
Vierailija wrote:
Laki = ei koske koiranomistajia
Ei tällä ole mitään tekemistä lain kanssa. Kerätään hölmöiltä rahat pois.
Vierailija wrote:
Juu, ei tarvittaisi tämmöisiä, siviilien koirille kaikkille piikki, paras ratkaisu.
Sulle se piikki pitäis antaa ja kiireesti.
Vierailija wrote:
No idioottimaista maksaa vaan kun ilmoitetaan. Minä en tuonne koiraani ilmoita ja maksa. Nuori steriloitu, sirutettu narttu joka Kennelliiton rekisterissä. Miksi ihmeessä mä ilmoittaisin koiran ruokaviraston rekisteriin?!? Miksi? En ole saanut yhtäkään järkevää vastausta. Ihmiset maksavat kaikesta turhasta ja tuo on taas yksi hyvä esimerkki.
No se nyt kuuluu kustannuksiin tossa koirakuviossa. Mutta todellakin turhasta maksamista ylipäätään koko koira.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei estä ei. Mitähän ne kuvitteli kun ne rekisteriä väsäsi. Varmaan iso osa ihan normaalejakin omistajia jättää koiransa sinne pistämättä. Sitä ei mitenkään pysty seuraamaan kenen koira siellä on ja kenen ei. Itselläni ei ole enää koiraa mutta en menisi pelleilyyn mukaan ja jättäisin omani sinne laittamatta.
Iso osa normaaleista ihmisistä ei todellakaan jätä rekisteröimättä koiraansa. Vain walkoroskaa huolettaa sen seuraukset, että koiran omistamisesta tulee "virallista". Että jää jälki, jos koiraa pallottelee toiselle omistajalle, kun siihen kyllästyy, tai ylipäätänsä koiran tekemien vahinkojen ja rikosten selvitys helpottuu. Puhumattakaan siitä, jos oman hurtan pentuja ei saa myytyä enää "pimeästi" käteisellä.
Keinoja tuon valvomiseen kyllä löytyy. Esim.
Henkilökohtaisesta hiilijalanjäljen seurantaa tässä rakennellaan.
Ei tulisi mielenkään tuonne koiran tietoja luovuttaa.
Tulkoot kyselemään jos riittävästi asia kiinnostaa.