Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästövinkit 2024

Vierailija
21.10.2023 |

-netflix yms. palvelut pois

-eroa kirkosta

-jätä ostamatta hampurilaisateria noin 25x /vuosi tai muuten vähennät herkuttelun määrää

Säästöä noin 1200 e /vuosi. 

Mitä muita 'vähennyksiä' ehdotat?

Kommentit (267)

Vierailija
61/267 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästötoimet joita olen tehnyt viime vuosina: liitosta ja kirkosta eroaminen. Ylitöiden tekeminen ja näin ollen vuosiansiot olen saanut vajaaseen 60 000€, alkoholin pois jättäminen kokonaan. Ensi vuonna otan hälyrahat kaikista ylitöistä. Viime vuosina en niistä ole niin välittänyt. Eli ylitöiden tekeminen ainostaan hälyrahalla ensi vuonna ja sillä saan n. 2500-3000€ lisää ensi vuonna. 

Vain tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä.

Viimeksi EILEN nostin kuukausitulojani ilman että tarvitsee tehdä sekuntiakaan lisätyötä. Pyrin nostamaan kuukausitulojani viikottain ja tänä vuonnakin se onnistui. Eli ensi vuoden tulot kasvoivat itseasiassa useammin kuin 52 kertaa, eikä ensi vuonna tarvitse tehdä sekuntiakaan lisää työtä.

Vierailija
62/267 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästötoimet joita olen tehnyt viime vuosina: liitosta ja kirkosta eroaminen. Ylitöiden tekeminen ja näin ollen vuosiansiot olen saanut vajaaseen 60 000€, alkoholin pois jättäminen kokonaan. Ensi vuonna otan hälyrahat kaikista ylitöistä. Viime vuosina en niistä ole niin välittänyt. Eli ylitöiden tekeminen ainostaan hälyrahalla ensi vuonna ja sillä saan n. 2500-3000€ lisää ensi vuonna. 

Viimeksi EILEN nostin kuukausitulojani ilman että tarvitsee tehdä sekuntiakaan lisätyötä. Pyrin nostamaan kuukausitulojani viikottain ja tänä vuonnakin se onnistui. Eli ensi vuoden tulot kasvoivat itseasiassa useammin kuin 52 kertaa, eikä ensi vuonna tarvitse tehdä sekuntiakaan lisää työtä.

No se on justiinsa näin. En ole kovinkaan älykäs, se on ihan totta. Jos olisin, tienasin varmasti enemmän kuin 60 000€ vuodessa ja omaisuuteni olisi varmasti moninkertainen nykyiseen verrattuna. Joten näillä on mentävä. Tyhjästä on paha nyhjästä, näin se vaan on. Olen kuitenkin tyytyväinen palkkaani. Älyä kun ei voi ostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/267 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten käytännössä teet sen että tulot nousee joka viikko isommaksi kuin edellisen viikon?

Vierailija
64/267 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asioit s-ryhmän liikkeissä, keskitä ostokset (etenkin isot) samalle kuukaudelle: bonustaso nousee. 

Vierailija
65/267 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ruokaostokset LIDL:ssä.

Vierailija
66/267 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna eli tänään en ole ostanut vielä mitään, enkä varmaan ostakaan. Talouspaperi on vähissä, mutta käytän sitten vessapaperia tai rättiä. En nyt viitsi pelkän talouspaperin takia lähteä kauppaan kun on kylmäkin ja kuitenkin ostaisin sitten samalla jotain muutakin turhaa.

Vierailija
67/267 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siellä lounasbuffetissa voisi käydä edes kerran viikossa perjantaisin. Noissa myös on usein perjantaisin parempaa ja paremman hinta-laatusuhteen ruokaa kuin alkuviikosta.

Tottakai voi. Ei kaikesta kannata säästää jos ei ole pakko. Itsekin säästän, eväät saattaa maksaa esim 50 senttiä päivässä, mutta sitten joskus syödäänkin buffassa. Välillä käydään kunnon ravintolassa jossa ilta maksaa helposti 150€ per lärvi. Ei ongelmaa kun ei tarvitse elää kädestä suuhun ja osaapahan sitten elää säästeliäästi jos joskus onkin pakko.

Vähän ennen kotonaa olin itse töissä, jossa oli sekä töitä yrityksessä paikan päällä, että jonkin verran etätöitä. Alkuviikolla ei ollut mahdollisuutta mennä lounasbuffettiin ja jouduin ottamaan eväät. Kun ostin näitä kaupasta sain näihin kulumaan yllättävänkin paljon rahaa. Sitten loppuviikosta kun pääsin lounasbuffetteihin, jotka maksoivat vielä tuolloin paljon vähemmän kuin nykyään menin niihin oikein mielellään, koska koin saaneeni paremman vastineen rahalle ja itseni oikeasti täyteen. Siinä ei sitten tarvinnut syödä loppupäivänä juuri muuta kuin ehkä tyyliin hedelmä. Valitsin eväät väärin kun noihin kului rahaa, enkä edes tullut täyteen ja tarvitsin uutta ruokaa vielä töiden jälkeen.

Vierailija
68/267 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kunnon ateria päivässä kannattaa syödä.  Kaikki soijarouheet ja muut, voi että.  Laskekaa yhden annoksen hinta joskus, jos ei ylitä 2 euroa, ihan hyvin rahapussi kestää.

Vähennän juustoja, leikkeleitä. 

Vierailija
69/267 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin olemaan vaatteiden ostolakossa koko vuoden, tehdään kotona enemmän ruokaa kerralla niin ei tarvitse käydä kaupassa niin usein ja jää ruuan tilaaminen toivottavasti pois kun on mietitty ja tehty ruoka itse valmiiksi. Ja joo, nämä on varmaan monelle ns pakko tai itsestäänselvyys mutta keskituloiselle meikäläiselle mahdollisuus säästää paljonkin.

Vierailija
70/267 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi vaihtui, uudet herkkubudjetit tehty.

2023 tein ison karsinnan sokerisissa herkuissa, nappaan vielä muutaman kympin niistä pois 2024, mutta kaikkea ei ole tarpeen.

Vierailija
71/267 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienillä muutoksilla saa yhteensä ison säästön. Kertokaa omia löytöjänne, hyvä tuote joka on halvempi tai jopa halvin.

Itse vaihtanut terveyssiteet Lidlin versioihin, kpl-hinta oli noin 4,6 senttiä.

Ainakin oivariini, oltermanni, valion ja arlan voit, santamarian kastikkeet, spagetti vaihdettu halvempaan. Jokaisesta meidän kulutuksella 5-15€ säästöä vuodessa.

Vierailija
72/267 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs on säästäminen alkanut tälle vuodelle? Itse olen tehnyt ylitöitä niin paljon että en ole ehtinyt tuhlaamaan ja tienannut vähän ylimääräistä.

Vierailija
73/267 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienillä muutoksilla saa yhteensä ison säästön. Kertokaa omia löytöjänne, hyvä tuote joka on halvempi tai jopa halvin.

Itse vaihtanut terveyssiteet Lidlin versioihin, kpl-hinta oli noin 4,6 senttiä.

Ainakin oivariini, oltermanni, valion ja arlan voit, santamarian kastikkeet, spagetti vaihdettu halvempaan. Jokaisesta meidän kulutuksella 5-15€ säästöä vuodessa.

Itseommelut kestositeet, kplhinta oli noin 10 senttiä, käyttöikä tähän mennessä 15 vuotta. Silloin oli halvalla myytävänä PUL-kankaita, tein lapsille kestovaipat ja loppupaloista sitten noita siteitä. Imuosana käytin kirpparilta ilmaiseksi ottamiani froteepyyhkeestä leikattuja imuja ja päälikankaana eurokankaan poistolaarista löytämäni puoli-ilmainen flanelli, jota käytin vaippoihin ja sitten jämäpalat taas siteisiin. En laskenut vaiposta, paljonko tuli säästöä pesut huomioiden, tuli kuitenkin.

Vaihdoin oivariinin s-marketin halvimpaan isoon margariinirasiaan, säästöä tulee joka rasiassa yli 2,60€. Mitään santamaria-kastikkeita ei käytetä (täytyy sanoa, etten tiedä mitä ne on, Santa Maria on tietenkin tuotemerkki, mausteita jne, mutta mitä kastikkeita?)

Hernis on pari vuoden takainen löytö, joka ilahduttaa edelleen. Se toimii paremmin kuin soijasta tehdyt vastaavat rouheet/suikaleet. Joka ateria, jossa käytän hernistä jauhelihan sijaan, säästää noin 2€.

Rainbow*n vessapaperi - ostin tokmannin tarjouksesta Serlan pehmoista vessapaperia, ja siihen meni hermot. Okei, oli per rulla siinä tarjouksessa halvempaa, mutta pehmeää mössöä, jota joutui kaksinkertaisen määrän Rainbow'n peruspaperiin verrattuna. Seuraavaksi testaan Kotimaista-merkin paperin. (Pirkan vastaava ei ollut hyvää, ja x'tra on kuraa).

Mutta kyllä tässä alkaa olla jo nämä korvaavilla ostetuilla tuotteilla säästöt- loppuunkaluttu luu. Viime talvena suurin säästö tuli ehdottomasti sillä, että lämmitin talon ja tein ruuat puita polttaen. Tämä säästi loppupeleissä tuhansia euroja, vaikka maksetusta sähköstä sai osan tukena takaisin. Tänä talvena olen samaa jatkanut, säästön hieman pienempiä, kun sähkön hinta on matalampi. Joo, puut ei ole ilmaisia, mutta tottakai niiden hankintahinnan ole huomioinut laskelmissa.

Vierailija
74/267 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörssisähkö, niin pesen pyykit ja astiat ainoastaan halvan sähkön päivinä/aikoina. Vesilaskun tasauksesta tuli takaisin 250 e, olen vaihtanut vettä säästävän suihkupään. Kerrostalossa on muuten vaikea säästää, niin säästöt on tehtävä muusta kulutuksesta, vaihdoin esim. kalliin salijäsenyyden kaupungin saliksi, ihan kelpoisat ryhmätunnit sielläkin on. Vaatteita ostan vain aleista lapsille ja itselle kirpparilta. Lisätöillä vähän lisätuloja, niin pystyy lomailemaan mukavasti ja laittamaan säästöönkin.

Vierailija
75/267 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kotikäytössä muutama itse ommeltu kestoside niukempina päivinä ja kuukuppi satunnaisesti. Vanheneva toosani  ei enää tykkää kuukupin ronkkimisesta, mutta jos käytössä edes päivän kuukaudessa niin eteenpäin sekin.

Santa Marian kastikkeet on niitä tacokastikkeita, teinit tykkää tortilloista ja nachoruuista, ei halpoja, mutta menee hyvin kasviksia ja näillä vähän halvemmalla aineksilla saa vähän kuluja alas.

Vierailija
76/267 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin kotikäytössä muutama itse ommeltu kestoside niukempina päivinä ja kuukuppi satunnaisesti. Vanheneva toosani  ei enää tykkää kuukupin ronkkimisesta, mutta jos käytössä edes päivän kuukaudessa niin eteenpäin sekin.

Santa Marian kastikkeet on niitä tacokastikkeita, teinit tykkää tortilloista ja nachoruuista, ei halpoja, mutta menee hyvin kasviksia ja näillä vähän halvemmalla aineksilla saa vähän kuluja alas.

Ok, kiitos, en tullut ajatelleeksi tuollaisia. Varmaan huomaa, etten noihin päin ole kauheasti kaupassa katseita luonut ;-D Nyt kun oikein pinnistelen, niin joo, olen varmaan nähnyt, mutta ne taitavat olla siellä ylemmillä hyllyillä, kun katselen alempaa niitä halvempia tuotteita.

Allergioiden takia tulee tehtyä noi itse, etenkin itsetehty salsa on hyvää.

Vierailija
77/267 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu jotain uutta pitäisi keksiä...

Kirkosta erottu kauan sitten.

Mitään lehtiä tai netflixejä ei ole koskaan tilattu.

Omista ja eläinten ruuista on jo tingitty siinä missä se on järkevää eikä huononna ruuan laatua, terveydestä ei tingitä. Eväät töissä.

Pörssisähköllä voi pelata sähkölaskua pienemmäksi.

Turhaa ei osteta/kuluteta.

Ylitöitä.

Vierailija
78/267 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä shköä kaikessa missä voit. Vettä myös. Nämä jos asut omakotitalossa. Kerrostalossa vaikutus on tietysti aika mitätön. Pidä säännöllisesti yksi puuropäivä viikossa. Muutenkin ruoka on se, missä voi parhaiten omilla valinnoillaan säästää. Osta käytettynä kaiken minkä voit, ja nekin harkiten. Avaa erillinen säästötili, jos sinulla ei jo ole, ja laita sinne tietty summa säännöllisesti joka kuukausi, äläkä koske niihin rahoihin ennen kuin on äärimmäinen pakko. Osta aleista, ja aina jos sopivaa tavaraa tulee vastaan valmiiksi erilaisia lahjoiksi sopivia juttuja. Säästää aikaa ja rahaa, kun ei sitten tarvitse etsiä lahjaa kun on tarve. Katsoo vain varasostaan tilanteeseen/ henkilölle sopivan lahjan. Kannnataa myös miettiä tarvitseeko oikeasti autoa, vai onko se vaan erittäin kallis mukavuustekijä. Jos paikkakunnalla on toimiva julkinen liikenne, niin sitä hyödyntämällä ja arkiliikuntaa lisäämällä voi arjessa pärjätä. Jos kuitenkin haluaa auton pitää vaikka kesän mökkireissuja ajatellen, kannattaa se laittaa talven ajaksi seisontavakuutukselle. Omaa autoaan voi myös vuokrata muille ja tienata sillä. Jokin sivusto on jo olemassa tällaiselle toiminnalle, mutta en muista tarkemmin. Jos on pakettiauto, ja itsellä aikaa, voi myös jonkin formaatin kautta ilmoittautua tarjolle erilaisiin kuljetushommiin ja muuttoihin korvausta vastaan. Joko siten, että vuokraa autoaan, lähtee itse kuskiksi, tai jopa kantoavuksi. Tämähän nyt ei tietenkään ole suoranaisesti säästövinkki, mutta lisäansioiden hankita on vähän sama asia. Enemmän rahaa käyttöön.

Vierailija
79/267 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se nyt ole tullut jo selväksi. Osta shamppanjan sijaan kuoharia. Sitä lirautetaan myös siihen purkkihernekeittoon ja kas, nyt onkin  tarjolla herrojen herkkua, hienostunutta melkein shamppanjahernaria. Tässä tärkeimmät.

Vierailija
80/267 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa velkoja pois. Kun pienenee velkapääoma vähenee siitä maksettu korko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan