Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästövinkit 2024

Vierailija
21.10.2023 |

-netflix yms. palvelut pois

-eroa kirkosta

-jätä ostamatta hampurilaisateria noin 25x /vuosi tai muuten vähennät herkuttelun määrää

Säästöä noin 1200 e /vuosi. 

Mitä muita 'vähennyksiä' ehdotat?

Kommentit (267)

Vierailija
81/267 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin moni haluaa tehdä lisäTÖITÄ, mutta harva puhuu sijoittamisesta. Sijoittamalla sitä oikeaa liikumavaraa saa talouteen. Varsinkin jos sijoittaa siten että siitä tulee säännöllistä tuloa. Ainakin minulla ylimääräinen touhutonni nettona minimissään kuussa helpottaa huomattavasti arjessa pärjäämistä.

Vierailija
82/267 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin moni haluaa tehdä lisäTÖITÄ, mutta harva puhuu sijoittamisesta. Sijoittamalla sitä oikeaa liikumavaraa saa talouteen. Varsinkin jos sijoittaa siten että siitä tulee säännöllistä tuloa. Ainakin minulla ylimääräinen touhutonni nettona minimissään kuussa helpottaa huomattavasti arjessa pärjäämistä.

Mistä saat paremman tuoton kuin maksamalla velkoja pois korkoja tuottamasta pankille? Riskikin hieman eri kuin sijoittamisessa jossa kaikki rahat voi hävitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/267 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-opettele käyttämään neulaa ja lankaa jos irtoaa nappi tai tulee reikä sen voi parsia eikä heti ostaa uutta

-vaatteet voi pestä 30 asteessa nykyaikaiset pesuaineet on niin tehokkaita että pesee yhtä hyvin ja säästyy roimasti sähköä kun pesukoneen ei tarvitse lämmittää vastuksilla sitä pesuvettä

Vierailija
84/267 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu jotain uutta pitäisi keksiä...

Kirkosta erottu kauan sitten.

Mitään lehtiä tai netflixejä ei ole koskaan tilattu.

Omista ja eläinten ruuista on jo tingitty siinä missä se on järkevää eikä huononna ruuan laatua, terveydestä ei tingitä. Eväät töissä.

Pörssisähköllä voi pelata sähkölaskua pienemmäksi.

Turhaa ei osteta/kuluteta.

Ylitöitä.

Kotieläimistä kun luopuu säästyy monta tonnia. Samoin viina ja tupakka maksaa tonneja vuodessa.

Vierailija
85/267 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä saat paremman tuoton kuin maksamalla velkoja pois korkoja tuottamasta pankille? Riskikin hieman eri kuin sijoittamisessa jossa kaikki rahat voi hävitä.

Monessakin kohteessa. Minulla viime vuonna sijoitusten tuotto 16,8%. Aika kova korko saa olla lainassa että tuo ylittyy.

Vierailija
86/267 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin katosivat Pirkka asettimelliset tamponit? Ostin aina niitä, ainakin kolmanneksen halvempia kuin alkuperäinen merkkituote, mutta viime aikoina niitä ei ole olut kaupan hyllyssä.  Ovatko poistuneet/ poistumassa?

Vierailija
87/267 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vieläkään mitään uutta, kaikki on vissiin keksitty jo. Toki jollekin kaikki vinkit on uusia ja toivottavasti auttaa :)

Sästäminen ja lisätöiden haluaminen ei tarkoita etteikö ihminen myös sijoittaisi, itse sijoitan säästyneitä rahoja. Velkaa ei ole eikä tule koska säästöillä voi ostaa autot, remontit ja kodinkoneet.

Vierailija
88/267 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda samppanja kuohuviiniin ja laske uima-altasn lämpötilaa.

Olen vaihtanut dompan mummiin. Allas lämpiää aurinkoenergialla.

Vierailija
89/267 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tammikuussa käyt pakastimen, jääkaapin ja kuivakaappien sisällön läpi ja käytät sieltä kaikki ensin pois ennenkuin ostat mitään uutta ko. kategoriaan liittyvää. Eli kaikki lihat, kalat, soijarouheet, pavut jne. ennen uusien proteiinilähteiden ostoa. Marjat, hillot, mehut hyödynnät jollain tapaa esim. kiisseliä, marjapuuroa, smoothieta. Ei mitään muroja kaupasta. Jätät maustetut jugurtit kauppaan, ja korkeintaan ostat maustamatonta ja hyödynnät em. Monella on pakastimet ja kaapit täynnä kaikkea, mutta unohtuvat sinne.

Tämä on toimiva neuvo. Olen ollut nyt 1,5vkoa käymättä kaupassa kun tyhjennän varastoja 

Vierailija
90/267 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn jatkuvasti jääkaappia läpi niin ettei mitään menisi hävikkiin. Tosi monenlaista jämää voi upottaa evässalaattiin ja jää taas käymättä hakemassa paistopisteeltä pullaa tms.

Vierailija
91/267 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vieläkään mitään uutta, kaikki on vissiin keksitty jo. Toki jollekin kaikki vinkit on uusia ja toivottavasti auttaa :)

Sästäminen ja lisätöiden haluaminen ei tarkoita etteikö ihminen myös sijoittaisi, itse sijoitan säästyneitä rahoja. Velkaa ei ole eikä tule koska säästöillä voi ostaa autot, remontit ja kodinkoneet.

Juuri näin. Itse teen paljon töitä ja sijoitan myös. Se on elämäntapa ja harrastus samalla. Asun myös vuokralla koska sä on tällähetkellä kannattavampaa kuin omistaa. Itsellä menee asumiseen nyt vain 15% nettopalkasta ja asutaan kivasti suuren kaupungin keskustassa mieheni kanssa. Asunto maksetaan puoleksi. Olen aina pitänyt tiettyä rajaa, jonka suostun maksamaan asumisesta. Kaikki ylimääräinen raha menee sijoituksiin. Haaveita on höllentää tahtia muutaman vuoteen päästä ja muuttaa talveksi ulkomaille omien säästöjen turvin. 

Vierailija
92/267 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut, että monet perinteisesti edullisina ja järkevinä pidetyt ruoat ovat kallistuneet huomattavasti, jos on pörssisähkö ja kallis päivä. Ei kannata haudutella juureksia uunissa vaan ostaa halvin mikroateria ja leipää ei todellakaan kannata itse leipoa. Jotenkin tuntuu, että noissa vanhoissa ohjeissa ja vinkeissä ei edes huomioitu sähkön hintaa.

Vierailija
93/267 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on leivinuuni, haudutettavat ruuat tulee aina ilman sähköä ja yleensä muutkin, samoin leivät voi leipoa itse sähkön hinnasta piittaamatta.

Muuten kyllä katsotaan aina milloin pyykkikone, tiskikone ja muut sähkövehkeet on päällä, ei ole tarvinnut säästöjä tuhlata sähkölaskuihin 🙂

Vierailija
94/267 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on leipää menossa leivinuuniin paistumaan ja yöksi sinne menee hautumaan luullista lihaa mausteineen, lihat syödään huomenna ja liemi hyödynnetään myöhemmin. Tällaista ruuanlaittoa on lisätty tänä talvena entisestään.

Nyt on halpaa sähköä pörssisähköläisillä, miinushinnalla menee pitkän ja kuuman ohjelman pyykkiä pyörimään.

Vierailija
95/267 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tullut uusia ideoita? Meillä menee ihan hyvin, säästöönkin jää vielä, mutta opiskelevan nuoren tuleva asumistuki huolettaa, ehkä tarvii auttaa häntäkin enemmän.

Vierailija
96/267 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyödynnä viihteessä ilmaistarjonta, Yle Areena, kaupallisten kanavien ilmaisosiot, kirjastopalvelut. Voit myös ottaa Netflixin tai muun palvelun yhdeksi yksittäiseksi kuukaudeksi, ei ole mikään pakko pitää sitä koko aikaa.

Yle Areenahan ei ole ilmainen vaan siitä jokainen joutuu maksamaan. Kannattaa siis käyttää niitä ostamiaan palveluja..

Se on lisäksi parempi tarjonnaltaan kuin kaupalliset kanavat.

Vierailija
97/267 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu ja alkuviikko herkuteltu eikä yhtään säästetty, lasten hiihtoloma. Loppuviikko kuluukin töissä ja lupauduin jo ylitöihinkin, eväät jo suunniteltu niin ei tule hopussa haettua eineksiä.

Vierailija
98/267 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimääräisen sunnuntaivuoron töitä otin, muuten kaipaisin uusia ideoita. Turhat on jo karsittu, ruuastakin halvempiin vaihdettu. Herkut poistamalla laihduin huomaamatta monta kiloa eli ruokaan liittyviä säästövinkkejä en kaipaa, ei ole varaa laihtua enää :D

Vierailija
99/267 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästä shköä kaikessa missä voit. Vettä myös. Nämä jos asut omakotitalossa. Kerrostalossa vaikutus on tietysti aika mitätön. Pidä säännöllisesti yksi puuropäivä viikossa. Muutenkin ruoka on se, missä voi parhaiten omilla valinnoillaan säästää. Osta käytettynä kaiken minkä voit, ja nekin harkiten. Avaa erillinen säästötili, jos sinulla ei jo ole, ja laita sinne tietty summa säännöllisesti joka kuukausi, äläkä koske niihin rahoihin ennen kuin on äärimmäinen pakko. Osta aleista, ja aina jos sopivaa tavaraa tulee vastaan valmiiksi erilaisia lahjoiksi sopivia juttuja. Säästää aikaa ja rahaa, kun ei sitten tarvitse etsiä lahjaa kun on tarve. Katsoo vain varasostaan tilanteeseen/ henkilölle sopivan lahjan. Kannnataa myös miettiä tarvitseeko oikeasti autoa, vai onko se vaan erittäin kallis mukavuustekijä. Jos paikkakunnalla on toimiva julkinen liikenne, niin sitä hyödyntämällä ja arkiliikuntaa lisäämällä voi arjessa pärjätä. Jos ku

Lahjojen antaminen tavarana alkaa olla riskaabelia siksi, ettei tiedä mitä toinen oikeasti tarvii. Siksi olisi parempi antaa sovinnolla lahjakortti jos ei tiedä 100% toisen tarpeita.

Vierailija
100/267 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortista tuli vielä mieleen se, että fiksut vieraat laittavat rahansa yhdessä lahjakorttiin ja antavat sen päivänsankarille. Näin siis jo lapsille, joilla on myös tarpeensa. Yhdessä vaiheessa lapsen jalka voi kasvaa kolme numeroa vuodessa. Silloin on tärkeää, että saa uudet suuremmat ja mieluisat kengät.

Lapset oppivat suhteensa tavaraan aikuisilta. Siten jo se, että kaverit tulevat synttärijuhliin ja syödään herkkuja jne on jo yhdessäolon lahja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä