Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8325)

Vierailija
1541/8325 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia, koiria,  ja miksei miehiäkin, koulutetaan reagoimalla hyvään tai huonoon käytökseen HETI - ei lapsi, koira (tai mies) ymmärrä tilannetta vuosien jälkeen....

Mä olisin aivan helvetin loukkaantunut, jos mut asemoitaisiin aikuisena samaan tasoon lasten ja koirien kanssa, ja sinä teet sen vapaaehtoisesti? Tässä on varmaan se pieni ero, mä en ole mies.

En missään nimessä asettaisi vauva-foorumin naista samaan tasoon koiran kanssa.... Koirat ovat luotettavia, empaattisia, uskollisia, ystävällisiä, ystäviä, iloisia, huolettomia, aina iloisia kun tulen kotiin, empaattisia, rauhoittavia, luotettavia, uskollisia, oikealla hetkellä äänekkäitä, luotettavia, uskollisia, hyväntahtoisia... sanoinko jo luotettavia ja uskollisia?

Sinun kannattaisi siis ottaa koirista esimerkkiä ja ryhtyä samanlaiseksi. 

Vierailija
1542/8325 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ NAISEN KUULUU TEHDÄ KOTITYÖT PISTE

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1543/8325 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa sinkkumiehillä olla ongelmallinen elämäntilanne siinä tapauksessa. 

Vierailija
1544/8325 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se ongelmallista. Laihtuneet, likaisissa vaatteissa raahustavat sinkkumiehet hakeutuvat kapakoihin epätoivoisina etsimään naista, jotta saisivat asiansa järjestykseen. Mustat renkaat verestävien silmien ympärillä kertovat karua kieltään sinkkumiesten elämästä. Äitihahmon puuttuminen näkyy jo kauas. Surulliset hahmot vaeltavat päämäärättömästi toivonsa menettäneinä yössä. Rohkeimmat ottavat kontaktia naisiin myös deittisovelluksissa, mutta sekään ei takaa menestystä, sillä hyviä naisia on niin vähän. 

Vierailija
1545/8325 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa kaikki kotityöt? Perustele miksi!

Vierailija
1546/8325 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero on tässä tilanteessa oikein hyvä ratkaisu

Mies pääsee eron kiukuttelevasta uhmaikään tulleesta mammastaan... ja myös teineistä

Uusi elämä edessä, uusi ihana puolisokin ehkä

Hyvältä kuulostaa

Eihän tuollainen saamaton laiska rassukka mies mitään laatu naista löydä.

Vierailija
1547/8325 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa mies yritti teettää kaikki kotihommat, sanoin että mun palkka päivätyössä on tämä ja iltatyössä tämä, mukaanlukien ilta- ja viikonloppulisät sekä ylityökorvaukset. Alkoi se persus nousemaan sieltä sohvasta. Molemmat siis ihan käydään työssä ja maksetaan kaikki 50/50.

Vierailija
1548/8325 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko mies on saatu ruutuun.kohtuu lapamato on jos muuttaa tapojaan.meillä nainen hoitaa ruuan.siivouksen ja pyykit jos nää ei tapahdu ni seuraava jonosta 23v kumminkin jo hoitunut.mää si vastaan kaikesta muusta siis kaikesta myös rahallisesti.on omakotitaloo harraste vehkeitä 4kpl autoja ym ym .ei se siinä pyykkikonetta täyttäessä vittuile kun on 500t omaisuus käytettävissä

Vielä kun osaisit kirjottaa jotta selvää saisi.

Vierailija
1549/8325 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika uskomatonta! Mies ottaa mieluummin eron, eikä näe enää lapsia arjessaan, kuin suostuu tekemään kotitöitä. Aivan sairasta! 

Surullista on. Mitä tuommoinen ihminen on ajatellut mennessään naimisiin? "Otanpa eukon itselleni, ettei tarvitse itse siivota, pyykätä ja kokata. Teenpä vielä pari muksua eukon kanssa, niin eivät kaveriporukoissa tuhkamunaksi luule. Muuten en aio elintapojani muuttaa, poikamieselämä on ihan mukavaa."

Missä on arvostus ja kunnioitus omia rakkaitaan kohtaan? 

Vierailija
1550/8325 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti rankkaa olla tuollaisissa suhteissa, joissa toisen ponnistelua ei arvosteta. Se arvostuksen puute näissä

onkin varmasti se isoin syy mikä rassaa, eikä se itse työ. Olisin itsekin täysin sotajalalla, jos omia ponnistelujani ei arvostettaisi suhteessa.

Minä pyykkään meillä suurimmaksi osaksi kaikki pyykit, mutta toisaalta mies tosi usein koneen piipattua

sanoo, että  "minä ripustan kuivumaan, sinun ei tarvitse". Usein laitetaan myös yhdessä pyykit kuivumaan. Minä myös imuroin suurimmaksi osaksi, mutta sairastan astmaa ja alan oirehtimaan herkästi, jos 

on liian pölyistä. Eli minun on pakko imuroida. Mutta onneksi mies imuroi mielellään, jos pyydän. Olin juuri lomalla pari viikkoa ulkomailla ja kun tulin kotiin, mies oli siivonnut koko asunnon ja  pessyt lattiat. Oli niin ihanaa tulla puhtaaseen kotiin ja tein sen myös hyvin selväksi miehelleni! 

Tämä seuraava on ehkä vähän off-topic, mutta kerronpa teille silti:

Mieheni isä kasvatti poikansa niin, että lapsena kouluarvosanoista isä katsoi käytöksen ja miten poika

tuli toimeen muiden kanssa. Muilla arvosanoilla ei ollut niin merkitystä tai niitä ei painotettu kotona. Jos

käytöksestä oli tullut huonompaa palautetta opettajilta, niin siitä sitten keskusteltiin. 

Myös anoppi on lämmin ja empaattinen ihminen. Tämmöisen (erityisesti isän puolelta tulleen) arvokasvatuksen seurauksena miehestäni on kasvanut sellainen persoona, josta kaikki pitävät. Tiedättehän sellaisia ihmisiä, joista on helppo pitää? Hänellä on vahvoja ystävyyssuhteita ja hän menestyy työssään ja ihmissuhteissaan, koska tulee hyvin toimeen kaikkien kanssa ja on  sosiaalisesti lahjakas. Hänellä on toki haasteita muilla elämänsä osa-alueilla, kuten meillä kaikilla, mutta tuollaiset syvät elämäänsä ohjaavat arvot, kuten empatia ja muiden kunnioitus ovat hänellä kunnossa. 

Tsemppiä kaikille ja AP:lle! Ketään ei tulisi kohdella itsestäänselvyytenä.

Vierailija
1551/8325 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika uskomatonta! Mies ottaa mieluummin eron, eikä näe enää lapsia arjessaan, kuin suostuu tekemään kotitöitä. Aivan sairasta! 

Surullista on. Mitä tuommoinen ihminen on ajatellut mennessään naimisiin? "Otanpa eukon itselleni, ettei tarvitse itse siivota, pyykätä ja kokata. Teenpä vielä pari muksua eukon kanssa, niin eivät kaveriporukoissa tuhkamunaksi luule. Muuten en aio elintapojani muuttaa, poikamieselämä on ihan mukavaa."

Heh. Tämä on kuin suora kuvaus ystäväni ex-miehestä. Oli todella laiska tekemään mitään muita töitä kuin ne palkkatyöt (vaimo btw myös palkkatöissä), mutta usein pääsi kuin koira veräjästä, koska tämä nainen on todella toimelias ja tykkää siivota yms. Tekivät lapsenkin. Myöhemmin äijä jäi kiinni pettämisestä, netistä jotain panoseuraa hommannut useamman kerran. Ja sitten tulikin sellaista settiä, että huh huh. Toisin sanoen oli lapsen hommannut vaan siksi "koska kuuluu" vaikkei oikeasti kiinnostanut. Ja tämä vaimokin hankittu lähinnä yksinjäämisen pelosta petikaveriksi (oli melkoiset seksihalut tuolla epelillä) ja of course passaamaan. Mutta sitten kun omakotitaloon muuttivat ja lapsi tuli kuvioihin, niin vaimo liian uupunut passaamaan ja petipuuhat jäivät vähemmälle (no miksiköhän). Petti, jäi kiinni, ero tuli, ja ukko paineli kerrostaloon asumaan. Tuntui huokaisevan helpotuksesta kun pääsi eroon omakotitalosta ja lapsesta. Kivempi se lapsi kun näkee sitä tyyliin kahdesti kuussa. Siellä poikamieskämpässään saa sitä Tinderiään sitten ihan rauhassa naputella. Seuraavaksi koittaa varmaan hommata jonkun Thaimaan postiakan piiaksi. 

Vierailija
1552/8325 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia, koiria,  ja miksei miehiäkin, koulutetaan reagoimalla hyvään tai huonoon käytökseen HETI - ei lapsi, koira (tai mies) ymmärrä tilannetta vuosien jälkeen....

Mä olisin aivan helvetin loukkaantunut, jos mut asemoitaisiin aikuisena samaan tasoon lasten ja koirien kanssa, ja sinä teet sen vapaaehtoisesti? Tässä on varmaan se pieni ero, mä en ole mies.

En missään nimessä asettaisi vauva-foorumin naista samaan tasoon koiran kanssa.... Koirat ovat luotettavia, empaattisia, uskollisia, ystävällisiä, ystäviä, iloisia, huolettomia, aina iloisia kun tulen kotiin, empaattisia, rauhoittavia, luotettavia, uskollisia, oikealla hetkellä äänekkäitä, luotettavia, uskollisia, hyväntahtoisia... sanoinko jo luotettavia ja uskollisia?

Ei, vaan mies vie koiran piikille kun se alkaa olemaan miehen mielestä jotenkin viallinen. 

Vierailija
1553/8325 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se ongelmallista. Laihtuneet, likaisissa vaatteissa raahustavat sinkkumiehet hakeutuvat kapakoihin epätoivoisina etsimään naista, jotta saisivat asiansa järjestykseen. Mustat renkaat verestävien silmien ympärillä kertovat karua kieltään sinkkumiesten elämästä. Äitihahmon puuttuminen näkyy jo kauas. Surulliset hahmot vaeltavat päämäärättömästi toivonsa menettäneinä yössä. Rohkeimmat ottavat kontaktia naisiin myös deittisovelluksissa, mutta sekään ei takaa menestystä, sillä hyviä naisia on niin vähän. 

Ei vaan hyviä miehiä on vähän. Noi reppanat ei ole hyviä miehiä eivätkä kelpaa kenellekään pidemmän päälle. 

Vierailija
1554/8325 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä rakkaus? Tommonen mitään rakkautta kykene tuntemaan kuin omaa napaa kohtaan. 

Vierailija
1555/8325 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Tämä on kuin suora kuvaus ystäväni ex-miehestä. Oli todella laiska tekemään mitään muita töitä kuin ne palkkatyöt (vaimo btw myös palkkatöissä), mutta usein pääsi kuin koira veräjästä, koska tämä nainen on todella toimelias ja tykkää siivota yms. Tekivät lapsenkin. Myöhemmin äijä jäi kiinni pettämisestä, netistä jo

Hel ve tin surullista. 

Vierailija
1556/8325 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpa miehet ymmärtäisivät, että tulisi paljon halvemmaksi ja mukavammaksi palkata (ja vähentää verotuksessa) kodinhoitaja ja ostaa ruuat valmiina.

Miettikää paljonko menee rahaa deittailuun, omakotitaloon, häihin, eroon ja lapsiin (18v elatus per lapsi), vaikka ne maksaisikin 50-50. Ja sitten on "nalkuttava" tyttöystävä/vaimo/eksä ja lapsia riesana, vaikkei mies halunnut kuin seksiä ja kodinpitoa.

Ja kauheasti vaivaa sen "oikean" etsimiseen ja sitten joutuu useamman vuoden ajan esittämään hyvää aviomiesmateriaalia. Sitten kun lopulta saadaan kahlittua piika kotiin avioliitolla ja lapsilla, ollaankin taas Tinderissä.

Miehethän itse myöntävät, että yhteen kumppaniin kyllästyy, niin miksi hankkivat sen yhden kumppanin??

Sinkuilla on paljon enemmän seksiä kuin avioliitossa, jossa nainen on onneton (esim. väsynyt, pettynyt, ei rakasta enää tai ei tunne olevansa rakastettu enää). Kyllä se Tinderin swaippailu on PALJON helpompaa ja halvempaa kuin vaimon pitäminen tyytyväisenä.

MIES!

Älä ryhdy parisuhteeseen mistään muusta syystä, kuin rakkaudesta, kunnioituksesta ja halusta viettää loppuelämäsi parhaan ystäväsi kanssa. Jos nainen on mielestäsi alempiarvoisempi tai huonompi kuin sinä, tai et näe häntä ystävänä ja elämänkumppanina, olet suhteessa vain himosta, tylsyydestä, piian tarpeesta, yksinäisyydestä tai "koska kuuluu". Nämä loppuu aina avioeroon ja säälittävään uusio-sinkkuelämään. Yksin jäät kuitenkin.

Vierailija
1557/8325 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Tämä on kuin suora kuvaus ystäväni ex-miehestä. Oli todella laiska tekemään mitään muita töitä kuin ne palkkatyöt (vaimo btw myös palkkatöissä), mutta usein pääsi kuin koira veräjästä, koska tämä nainen on todella toimelias ja tykkää siivota yms. Tekivät lapsenkin. Myöhemmin äijä jäi kiinni pettämisestä, netistä jo

Tämä on hyvä varoitus kaikille naisille joita ei haittaa tehdä kotitöitä. Kannattaa EHDOTTOMASTI vaatia tasajako, vaikka siivoaminen, kokkaaminen ja passaaminen olisi ihaninta mitä tietää. Koska siinä katsotaan, onko suhde tasavertainen vai pitääkö mies naista alempiarvoisena.

Tätä ei milloinkaan saisi kuitata sillä että "ei mua haittaa tehdä kaikkea". Siinä kerjää vaikeuksia. 

Vierailija
1558/8325 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti rankkaa olla tuollaisissa suhteissa, joissa toisen ponnistelua ei arvosteta. Se arvostuksen puute näissä

onkin varmasti se isoin syy mikä rassaa, eikä se itse työ. Olisin itsekin täysin sotajalalla, jos omia ponnistelujani ei arvostettaisi suhteessa.

Minä pyykkään meillä suurimmaksi osaksi kaikki pyykit, mutta toisaalta mies tosi usein koneen piipattua

sanoo, että  "minä ripustan kuivumaan, sinun ei tarvitse". Usein laitetaan myös yhdessä pyykit kuivumaan. Minä myös imuroin suurimmaksi osaksi, mutta sairastan astmaa ja alan oirehtimaan herkästi, jos 

on liian pölyistä. Eli minun on pakko imuroida. Mutta onneksi mies imuroi mielellään, jos pyydän. Olin juuri lomalla pari viikkoa ulkomailla ja kun tulin kotiin, mies oli siivonnut koko asunnon ja  pessyt lattiat. Oli niin ihanaa tulla puhtaaseen kotiin ja tein sen myös hyvin selväksi miehelleni! 

Tämä seuraava on ehkä vähän off-topic, mut

Ei, arvostuksen puute ei ole se mikä rassaa. Ei missään nimessä. Vaan se kun toinen ei tee omaa, hänelle kuuluvaa osuuttaan töistä. 

Jos aletaan puhua siitä että kyse on arvostuksesta, sitten raatamisen voi kuitata kauniilla kiitoksella ja kehuilla, miten paljon arvostaa.

Vähän sama kuin työpaikassa saat arvostusta, kun teet tuplasti töitä. Mutta palkankorotusta ei heru.

Vierailija
1559/8325 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, että AP:n kaltaiset eroamiset johtuvat juurikin siitä, että nainen kokee menettäneensä kaiken oman aikansa perheen ja miehen hyysäämiseen. Melkoisen moinen suoritus tuo aika on, kun lapset on jo teinejä. Ennen lapsien saamistakin on varmaan muutama vuosi vierähtänyt. Harmillista on, että nainen varmasti eron jälkeen pärjää hyvin elämässään ja tulee onnellisemmaksi. Ja mies ymmärtää, jos ymmärtää kurjuutensa vasta myöhemmin, kun alkaa hoitaa edes vain ja ainoastaan omia asioitaan. Siinä on naisen elämässä vain yksi riippakivi poistettu. Mies lähtee etsimään uutta 'äitiä' ja ehkä löytää tai sitten viettää vapaata ehkä hieman yksinäistä loppuelämää ja löytää naapurista samanlaisen Jarnon kaveriksi katkeroitumaan.

Itse huomaan paljon tällaisia piirteitä omassakin suhteessa, vaikka mies hoitaa paljon lapsia ja kotitöitäkin. Alkusuhde oli juurikin tälläistä äiti-poika meininkiä. Oi onnekasta, joka löytä

Ap:lla saattoi olla kyse siitä että menettää niin paljon omaa aikaa. Mutta kyllä tämä on tasa-arvoasia myös. Jouduin itse aikoinaan vastuuseen kotitöistä pienessä, kahden ihmisen asunnossa. Ja kyllä siitä riideltiin. 

Työmäärä oli pieni, mutta muistan sen suunnattoman nöyryytyksen tunteen. Sen häpeän. Me naiset olemme tienneet että noin voi käydä ja me kaikki olemme päättäneet, että minuahan ei noin kohdella. Ja sitten kohdellaan. Eikä mikään auta. Ei mikään. Mies vaikka rikkoo mieluummin perheen kuin tekee osansa, kuten tässä ketjussa näimme. 

Pahinta on että ne naiset jotka ovat tuosta säästyneet, ovat valmiina ilkkumaan miten syy on naisen kun ei vaan "sano jämäkästi". Naisetkin kieltävät että tämä olisi osoitus epätasa-arvosta, eikä heru mitään ymmärrystä. Päättäväisesti tehdään tästä yhden heikon naisen ongelma, kun ei se vaan osaa pitää puoliaan.

Vierailija
1560/8325 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei, arvostuksen puute ei ole se mikä rassaa. Ei missään nimessä. Vaan se kun toinen ei tee omaa, hänelle kuuluvaa osuuttaan töistä. 

Jos aletaan puhua siitä että kyse on arvostuksesta, sitten raatamisen voi kuitata kauniilla kiitoksella ja kehuilla, miten paljon arvostaa.

Vähän sama kuin työpaikassa saat arvostusta, kun teet tuplasti töitä. Mutta palkankorotusta ei heru."

Ihan klassikkolause on se, minkä ystäväni sai vastaukseksi mieheltään, kun oli pyytänyt tätä imuroimaan. Mies sanoi "imuroi sinä, kun osaat sen paremmin". Kyllähän tuossa arvostusta kai oli, mutta ei muuta. Ei ihme, että he erosi myöhemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän