Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8303)
Jos me grillaamme/syömme vieraiden kanssa niin ensin minä ja mies yhdessä mietitään mitä grillataan ja mitä muuta syötävää ja juotavaa tarjotaan. Ja tietysti pitää ottaa lapset ja ruokarajoitteet huomioon. Vierailta voidaan kysyä toiveita ja hekin yleensä tuovat jotain ruokaa ja juomaa. Mies käy kaupassa. Minä valmistelen ruuat. Miehet grillaa. Naiset juo drinksua ja kattaa pöydän ym. Pieniä lapsia ei enää ole joten heitä ei tarvitse vahtia. Kiirettä tai ressiä ei ole. Syömisen jälkeen siivotaan enimmät yhdessä ja myöhemmin tai aamulla loput mies ja minä. Helppo homma oli ukko tai akka. Niin ja kukaan ei piere vaikka ei olla aasialaisia...
Vierailija kirjoitti:
Jos me grillaamme/syömme vieraiden kanssa niin ensin minä ja mies yhdessä mietitään mitä grillataan ja mitä muuta syötävää ja juotavaa tarjotaan. Ja tietysti pitää ottaa lapset ja ruokarajoitteet huomioon. Vierailta voidaan kysyä toiveita ja hekin yleensä tuovat jotain ruokaa ja juomaa. Mies käy kaupassa. Minä valmistelen ruuat. Miehet grillaa. Naiset juo drinksua ja kattaa pöydän ym. Pieniä lapsia ei enää ole joten heitä ei tarvitse vahtia. Kiirettä tai ressiä ei ole. Syömisen jälkeen siivotaan enimmät yhdessä ja myöhemmin tai aamulla loput mies ja minä. Helppo homma oli ukko tai akka. Niin ja kukaan ei piere vaikka ei olla aasialaisia...
Mutta koska olet nainen, niin tämä on vaikeaksi tekemistä ja projekti.
"Normaalit pariskunnat toimivat noin kuin tässä lainaamassi kommenttikejussa on kerrottu. Sillai normaalisti, you know? (Sori, ethän sinä tietenkään tiedä. Mutta lue tuolta yltä.)"
Luonnollisesti tiedän kyllä miten me ja kaikki muut normaalit pariskunnat toimitaan. Kysyinkin asiaa sinulta. Kerro vaihe vaiheelta hyvin yksityiskohtaisesti miten toimit.
Mun miesystävä tykkää grillaamisesta. Ei siinä mitään, mutta hänen osuudekseen jää kantaa omat kaljat grillille. Mä käyn kaupassa, usein huomioin jo etukäteen mahdollisia tarpeita, koska lähikaupasta ei kaikkea saa ja kalliskin se on. Meillä siis usein on grillaamiseen tarvittavaa ruokaa kaapissa, mutta vain, koska olen ajatellut asiaa. Ei se ole vaikeaa, mutta yhtä kaikki se sapuska ei ilmesty itsekseen kaappiin. Ja jos ei grillata, niin sitten varsinkin liha on käytettävä joutuin pois. Salaatit ja muut lisukkeet teen tietysti minä. Kertakäyttöastiat täytyy huolehtia ja minä olen myös se joka kutsuu mahdolliset vieraat, myös miehen lapset. Asutaan kerrostalossa ja se on yhtä juoksemista, kun mitään ei saa grillikodassa säilyttää. Mä en tykkää grillaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Mun miesystävä tykkää grillaamisesta. Ei siinä mitään, mutta hänen osuudekseen jää kantaa omat kaljat grillille. Mä käyn kaupassa, usein huomioin jo etukäteen mahdollisia tarpeita, koska lähikaupasta ei kaikkea saa ja kalliskin se on. Meillä siis usein on grillaamiseen tarvittavaa ruokaa kaapissa, mutta vain, koska olen ajatellut asiaa. Ei se ole vaikeaa, mutta yhtä kaikki se sapuska ei ilmesty itsekseen kaappiin. Ja jos ei grillata, niin sitten varsinkin liha on käytettävä joutuin pois. Salaatit ja muut lisukkeet teen tietysti minä. Kertakäyttöastiat täytyy huolehtia ja minä olen myös se joka kutsuu mahdolliset vieraat, myös miehen lapset. Asutaan kerrostalossa ja se on yhtä juoksemista, kun mitään ei saa grillikodassa säilyttää. Mä en tykkää grillaamisesta.
Miksi te sitten grillaatte?
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt mies tykkää, kun saa juoda kaikessa rauhassa kaljaa ja eukko kantaa ruokaa eteen.
"Kai nyt mies tykkää, kun saa juoda kaikessa rauhassa kaljaa ja eukko kantaa ruokaa eteen."
Kaikki miehet eivät ole sellaisia kaljasieppoja, kuin sinulla esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
"Kai nyt mies tykkää, kun saa juoda kaikessa rauhassa kaljaa ja eukko kantaa ruokaa eteen."
Kaikki miehet eivät ole sellaisia kaljasieppoja, kuin sinulla esimerkiksi.
Minulla ei ole miestä ollenkaan, ja kun näitä juttuja olen lukenut, olen entistä tyytyväisempi ettei ole miestä, ei hyvää eikä huonoa. Lainaamallani kirjoittajalla sen sijaan on kaljasieppo mies, joka selvästi nauttii grill...ei kun kaljan juomisesta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi teit perheen alunperin? Ei voinut tulla yllätyksenä. Toki perheessänne kaikki on tehty alusta asti väärin ja nyt yrität paikata sitä vielä vääremmällä tavalla. Kait ymmärrät minkälaisen konfliktin kaiken seisauttaminen tulee aiheuttamaan?
Tällaiset asiat tulisi sopia alusta asti tai sitttemmin ajaa hiljalleen sisään. Kaikenlainen lakkoilu johtaa eroon.
Niinhän se johtikin.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se ikävä kyllä usein menee. Ja tämä oli se syy, miksi alunperin kyseenalaistin sen, että pelkkä ruuan grilliin laittaminen kattais kaiken ruuanlaittoon liittyvän. Edelleen nämä ovat valintakysymyksiä, mutta edelleen on kenenkään turha keulia sillä, et hoitaa ruuanlaiton, jos vain grillin ääressä niitä käsiään heiluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska on ihan kiva joskus tehdä jotain tavallisuudesta poikkeavaa. Tosin kovin montaa kertaa kesässä en viitsi, koska jossain vaiheessa alkaa se veetutus, enkä nauti siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meen paskalle.
Hyi. Minun aasialainen vaimoni ei koskaan piere eikä paskanna.
Tutkimusten mukaan aasialaiset lesbotkaan eivät huoli suomalaistanttaroita juuri melu- ja hajuongelmien takia. Myös väkivaltaisuus on turn off.
Oliko se sama tutkimus, jonka mukaan monilla aasialaisilla naisilla on peräröörin toiminnassa pahanlaatuinen häiriö tyyppiä `input only`, joka aiheuttaa kuonan kinostumista kehoon ja ja päästöjen kulkeutumista ympäröivään ilmanalaan mm. hengityksen ja ihohuokosien kautta? Siinähän huomattiin myös, että tämä porukka pariutuu vaikeasti, mutta suomalaisten miesten keskuudessa heillä on kuitenkin menekkiä varsin mukavasti.
Mua hämmensi tuollainen aasialaisten naisten yksiaukkoinen ruoansulatuskanava, kun ajattelee minkä määrän he syövät, illallisiakin vähän väliä. Mutta mikäs tässä on asiantuntijalle vastaan väittämään. Toisaalta mm meritähdillä on sama aukko sekä ravinnon sisäänottoa että sulamattoman poistoa varten, ehkä tässä on sama mekanismi?
Ai hitsi, nyt tuli uutta näkökulmaa tähänkin ``Tyttö sinä olet meritähti`` -biisiin.
"Miehen mielipiteen tai käsityksen voi peilata vain sitä kautta, mitä mies itse ajattelee ja ilmaisee. Se on ainoa mihin täällä reagoidaan."
Te reagoitte toistenne keksimiin höpötyksiin. Ne eivät ole miesten, vaan sekaisin olevien mammojen harhoja.
Vierailija kirjoitti:
"Miehen mielipiteen tai käsityksen voi peilata vain sitä kautta, mitä mies itse ajattelee ja ilmaisee. Se on ainoa mihin täällä reagoidaan."
Te reagoitte toistenne keksimiin höpötyksiin. Ne eivät ole miesten, vaan sekaisin olevien mammojen harhoja.
Sä olet siis vain mammojen harhaa? Vaimolles et luvannutkaan ruusutarhaa tai aurinkolaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Yhtä suurta harhaahan nämä höpötykset ovat kuin se mielikuvituksesi luoma aasialaisvaimokin... :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä suurta harhaahan nämä höpötykset ovat kuin se mielikuvituksesi luoma aasialaisvaimokin... :)
Miltä se tuntuu olla ja elää harhoissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun luulis tietävän. 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun luulis tietävän. 😉
Miten kummassa minä voisin tietää, miltä sinusta tuntuu olla ja elää harhoissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska on ihan kiva joskus tehdä jotain tavallisuudesta poikkeavaa. Tosin kovin montaa kertaa kesässä en viitsi, koska jossain vaiheessa alkaa se veetutus, enkä nauti siitä.
No miksi mies ei voi osallistua? Mitä mies sanoo, kun pyydät tekemään lisukkeita ja kantamaan tavaroita?
Miksi teit perheen alunperin? Ei voinut tulla yllätyksenä. Toki perheessänne kaikki on tehty alusta asti väärin ja nyt yrität paikata sitä vielä vääremmällä tavalla. Kait ymmärrät minkälaisen konfliktin kaiken seisauttaminen tulee aiheuttamaan?
Tällaiset asiat tulisi sopia alusta asti tai sitttemmin ajaa hiljalleen sisään. Kaikenlainen lakkoilu johtaa eroon.