Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8329)
"Me oltaisiin heti tyytyväisiä, kun päästäisit vaimosi itse kertomaan elämästään. Ei onnistu, ja sinä kerrot vain itsestäsi, ja kuten jo aiemmin totesin, et ole lainkaan niin mielenkiintoinen kuin tämä maalailemasi aasialainen yli-ihminen. Yleensä kuitenkin kun rakennetaan rooli, pysytään siinä, eikä dementteinä valehdella mitä sattuu, tässä sinulla on vielä opeteltavaa."
Ketkä te? Onko teillä vatipäillä oikein joku kerhohuone ja länkytätte siellä oikein porukalla? Ja minkä ihmeen takia te olette kimpussani, jos en ole mielenkiintoinen?
Vierailija kirjoitti:
"Me oltaisiin heti tyytyväisiä, kun päästäisit vaimosi itse kertomaan elämästään. Ei onnistu, ja sinä kerrot vain itsestäsi, ja kuten jo aiemmin totesin, et ole lainkaan niin mielenkiintoinen kuin tämä maalailemasi aasialainen yli-ihminen. Yleensä kuitenkin kun rakennetaan rooli, pysytään siinä, eikä dementteinä valehdella mitä sattuu, tässä sinulla on vielä opeteltavaa."
Ketkä te? Onko teillä vatipäillä oikein joku kerhohuone ja länkytätte siellä oikein porukalla? Ja minkä ihmeen takia te olette kimpussani, jos en ole mielenkiintoinen?
Me palstamammat, jollainen sinäkin olet kirjoittamalla tänne. Et sinä ole mielenkiintoinen, vaimosi on.
Vierailija kirjoitti:
Pyydäpä vaimoasi kirjoittamaan tänne. Eikun hänhän lukee itse näitä kommentteja, joten pyydänkin häntä suoraan. Kerrotko lasten kasvatuksesta, miten se menee kahden eri kulttuurin perheessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydäpä vaimoasi kirjoittamaan tänne. Eikun hänhän lukee itse näitä kommentteja, joten pyydänkin häntä suoraan. Kerrotko lasten kasvatuksesta, miten se menee kahden eri kulttuurin perheessä?
Löisinpä melkein vetoa siitä, että a
Ei, kyllä se kuulemma osaa ja hyvin. Lukeehan hän itse tätä palstaa säännöllisesti miehensä kanssa samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me palstamammat, jollainen sinäkin olet kirjoittamalla tänne. Et sinä ole mielenkiintoinen, vaimosi on.
Palstamamma on yleensä keskiäkäinen, lapset jo maailmalle häätänyt, kohtuullisen katkeroitunut, nuorempia ja kauniimpia naisia, sekä näiden reilusti vanhempia komeita miehiä vihaava nainen. Ja aivan kauhea piereskelemään.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstamamma on yleensä keskiäkäinen, lapset jo maailmalle häätänyt, kohtuullisen katkeroitunut, nuorempia
Spessu, kirjoitustyylisi tunnetaan jo. Valitettavasti. No, joko se eukkosi ehtii palstailemaan, vai onko kotityöt vielä kesken?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstamamma on yleensä keskiäkäinen, lapset jo maailmalle
Spessu, kirjoitustyylisi tunnetaan jo. Valitettavasti. No, joko se eukkosi ehtii palstailemaan, vai onko kotityöt vielä kesken?
Varmaan on, ilmeisesti miehensä ei nyt ehdi eikä jaksa auttaa niissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos miehen astiat ovat lattialla, eikö ne ole sen miehen vastuulla sillon? Miksi se mies ei siivoa?
Eri
Nokun se on mies. Sillä on sellaset killuttimet jalkovälissä jotka estää kaikenlaisen astioiden kiikuttamisen tiskikoneeseen, saatikka sen tyhjentämisen. Ei se pysty. Täysin ylivoimasta. Sitäpaitsi sehän on pikkuvaimon tehtävä kun se on niin helppoa, nopeeta ja kevyttä.
Tuossa kysesessä tapauksessa oli vaimo/naisystävä makuuttanut toista viikkoa puhtaita astioita koneessa ja lopulta mies oli joutunut laittamana likaiset astiat lattialla, kun nainen oli ensin täyttänyt tiskialtaat, kaikki tasot ja vielä tuolitkin likaisilla astioilla. Muikkelilla tainnut olla jo pitkä ryyppyputki päällä, kun tilanne päässyt tuollaiseksi. Suomalaiset pirttihirmut tuntien, miehe
Keksit kaiken tämän ihan omasta päästäsi, jälleen kerran. Olet pelkkä valehtelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Rasismi voi näkyä yksittäisinä tekoina, jotka voivat olla aggressioita tai mikroaggressioita.
Aggressioita ovat esimerkiksi huutelu kadulla, nimittely, rasistisien vitsien kertominen tai ennakkoluulojen lietsominen sosiaalisessa mediassa. Rasismi voi ilmetä myös fyysisenä väkivaltana."
Palstamiehet kertovat poikkeuksetta, miten aasialaisnaiset tykkäävät tehdä kotitöitä ja tekevät ne miestenkin puolesta. Siis tykkäävät, koska heidät on kasvatettu niin, että kotityöt kuuluvat naisille.
Minä ja uskoakseni moni muu palstanainen on sitä mieltä, että varmasti joku heistä toivoo, että oma puoliso tekisi niistä oman osuutensa ja että heillä on omia toiveita elämänsä suhteen. Palstamiesten mukaan heille riittää palkkatyöt, kotityöt ja lastenhoito sekä tietenkin tärkeimpänä miehestä huolehtiminen. Näin
Todellinen puusilmä ensin kertoo mitä ajattelee ja kun sen joku toinen toistaa, on ihan järkyttynyt, et mitä valheita...
"Olen useampaan kertaan jo sanonut, että teille mielisairaille idiooteille on hyvä heitellä kaikenlaisia täkyjä ja juuri tuon takia, että pidätte kaikesta tarkkaa kirjaa. Se kertoo kyllä mielenterveytenne tilasta ja siitä, että muuta elämää kuin tämä palsta, ei kertakaikkiaan ole."
Luuletko olevasi ainoa täkyjen heittelijä? Ehei, et ole. Sen sijaan olet tarttunut muutamiin melkoisen innokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaisi kovasti, miten näissä aasialainen vaimo - suomalainen mies -perheissä kasvatetaan lapset. Opetetaanko tytöt jo pienestä pitäen palvelemaan miehiä? Entäs pojat, miten heidät kasvatetaan? Itse en tunne kuin yhden perheen, jossa on tyttö, mutta siinä äiti kannusti tyärtään opiskelemaan. Tyttö suoritti lukion ja on nyt yliopistossa. Vaikea kuvitella, että hän suostuisi olemaan yhdenkään miehen palvelija.
Kukaan ei uskalla vastata tähän, kun ei kehtaa myöntää ettei tytärtä kasvateta palvelijaksi kuten äitinsä, tai sitten ei kehtaa myöntää että tytär nimenomaan kasvatetaan palvelijaksi kuten äitinsä.
Aasialaiset äidit kasvattavat lapsistaan fiksuja ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
"Olen useampaan kertaan jo sanonut, että teille mielisairaille idiooteille on hyvä heitellä kaikenlaisia täkyjä ja juuri tuon takia, että pidätte kaikesta tarkkaa kirjaa. Se kertoo kyllä mielenterveytenne tilasta ja siitä, että muuta elämää kuin tämä palsta, ei kertakaikkiaan ole."
Luuletko olevasi ainoa täkyjen heittelijä? Ehei, et ole. Sen sijaan olet tarttunut muutamiin melkoisen innokkaasti.
Kerro esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
6515, spesiaaliystäväisemme, älä jauha enempää paskaa. Sitä päivää ei ole tullut eikä tule, että olisit kuukauden ajan 14-16 h pois tältäkään palstalta.
Kai se sen ajan on ollu poissa ku on hakenu vaimon aasiasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro esimerkki.
Miksi kertoisin? Et välttämättä menisi enää uudestaan samoihin.
Ja hei, et ole mikään verbaalisesti lahjakas huippuvittuilija, vaan oikeasti sinua on todella helppo pyöritellä. Älä siis kuvittele itsestäsi liikoja.
Vierailija kirjoitti:
Isät eivät taida olla kuvioissa millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Entä lasten isät, eikö heillä ole kasvatusvastuuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaisi kovasti, miten näissä aasialainen vaimo - suomalainen mies -perheissä kasvatetaan lapset. Opetetaanko tytöt jo pienestä pitäen palvelemaan miehiä? Entäs pojat, miten heidät kasvatetaan? Itse en tunne kuin yhden perheen, jossa on tyttö, mutta siinä äiti kannusti tyärtään opiskelemaan. Tyttö suoritti lukion ja on nyt yliopistossa. Vaikea kuvitella, että hän suostuisi olemaan yhdenkään miehen palvelija.
Kukaan ei uskalla vastata tähän, kun ei kehtaa myöntää ettei tytärtä kasvateta palvelijaksi kuten äitinsä, tai sitten ei kehtaa myöntää että tytär nimenomaan kasvatetaan palvelijaksi kuten äitinsä.
Se varmaan vääristää käsitteitä aika paljon, kun suomalainen nainen on kasvanut tai kasvatettu olemaan miellyttämättä ketään, varsinkaan miehiä. Aasialaiset ihmiset taas ovat yleensä kohteliaita ja toisia kunnioittavia, niin se voi sivistymättömästä moukasta näyttää palvelemiselta ja alistumiselta. Harmi, kun te röhnötätte päivät pitkät täällä, niin ette koskaan pääse tutustumaan heidän luonteenpiirteisiinsä ja kulttuuriinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isät eivät taida olla kuvioissa millään tavalla.
Eivät tietenkään niissä tapauksissa, kun isä on menehtynyt.
Vai täkyjä. Tuo on laiskan miehen selittelyä, kun itse kompastuu omiin sanoihinsa.