Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8329)
Sivistymättömät naiset tunnistavat aina itsensä.
Sivistymätön nainen on hyvin hyvin vihainen. Vihaisempi kuin Nasse-setä. Nenä tosin yhtä iso ja punainen.
Huoh. Räyhäjengi on taas aloittanut juomisen.
Jollain taas jääny lääkkeet ottamatta?
Vierailija kirjoitti:
Jollain taas jääny lääkkeet ottamatta?
Toi on tainnu lääkitä itteensä vähä liikaaki.
Edelleen kysymys on ilman järkevää vastausta.
Miksi miesten ei muka tarvitse tehdä omaa osaansa kotitöistä.
Vierailija kirjoitti:
Kotityöt eivät ole hänelle luontevia ja minä haluan, että ne tehdään kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa, että jokin työ ei ole jollekulle luonteva? Onko tehtävä hänelle liian vaikea, niin että hän ei suoriudu siitä kelvollisesti? Vai onko hän vain liian laiska tekemään hommia, jotka ovat kyllä kaikille pakollisia mutta jotka eivät kiinnosta?
Tuo on kyllä aika hyvä veruke, pitäisiköhän ottaa käyttöön? Ehkä mies haluaisi tehdä jatkossa kaikki kotityöt, jos minä kertoisin huomanneeni, että ne eivät ole minulle luontevia. Toisaalta en kyllä haluaisi leimautua rakkaideni silmissä laiskaksi ja/tai tyhmäksi..
Miehiä, joille kotityöt ``eivät ole luontevia``, eivät ilmeisesti niin kovin välitä siitä, että heitä ei arvosteta tasavertaisina aikuisina vaan pidetään vähän avuttomina ja yksinkertaisina. Sellainen mies ei ole kovin kiihottava, mikä selittänee netissä vellovan kitinän siitä, että seksiä ei parisuhteessa ole tarpeeksi - en minäkään kyllä kiihottuisi lapsen asemaan heittäytyvästä kumppanista, ajatuskin tuntuu perverssiltä.
Mitä tarkoittaa, että jokin työ ei ole jollekulle luonteva? Onko tehtävä hänelle liian vaikea, niin että hän ei suoriudu siitä kelvollisesti? Vai onko hän vain liian laiska tekemään hommia, jotka ovat kyllä kaikille pakollisia mutta jotka eivät kiinnosta?
Tuo on kyllä aika hyvä veruke, pitäisiköhän ottaa käyttöön? Ehkä mies haluaisi tehdä jatkossa kaikki kotityöt, jos minä kertoisin huomanneeni, että ne eivät ole minulle luontevia. Toisaalta en kyllä haluaisi leimautua rakkaideni silmissä laiskaksi ja/tai tyhmäksi..
Miehiä, joille kotityöt ``eivät ole luontevia``, eivät ilmeisesti niin kovin välitä siitä, että heitä ei arvosteta tasavertaisina aikuisina vaan pidetään vähän avuttomina ja yksinkertaisina. Sellainen mies ei ole kovin kiihottava, mikä selittänee netissä vellovan kitinän siitä, että seksiä ei parisuhteessa ole tarpeeksi - en minäkään kyllä kiihottuisi lapsen asemaan heittäytyvästä kumppanista, ajatuskin tuntuu perverssiltä.
Sinulleko mikä tahansa tekeminen on luontevaa? Uskallan epäillä.
P.S. Mitä vittua sitten kyselet kun vastaus ei kelpaa?
eri
Millä tavalla kotityöt eivät ole miehelle luontevia? Ihan konkreettisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, ihan kun se iltalehdessä haastateltavana ollut Maya vai mikä lie ongelma ihminen; "En käy töissä, koska pystyn tekemään vain sellaista työtä joka tuntuu kivalta."
"En voi tehdä kotitöitä, koska ne eivät tunnu luontevalta" menee samaan idiootti listaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä on kumpikin olkapää hajalla, niin rajoittaa aika paljon muutenkin tekemisiä. Auttaa kyllä sen mitä pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Koska mies kustantaa teidän koko elämän. Maksaa koko elämänsä ajan treffit (koska on "romanttista" kun mies maksaa), maksaa myös häät, sormukset, ehkä jopa maksamaan naisen hääpuvun pillukiristyksen takia. Ostaa kämpän, auton, pitää ne kunnossa, hankkii enemmän kuin vaimo (joka kuluu ylläpitoon eli joutuu tappiolle). Eiköhän naisenkin tulisi jotain tehdä kun ette mitään miesten töitä halua tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mies kustantaa teidän koko elämän. Maksaa koko elämänsä ajan treffit (koska on "romanttista" kun mies maksaa), maksaa myös häät, sormukset, ehkä jopa maksamaan naisen hääpuvun pillukiristyksen takia. Ostaa kämpän, auton, pitää ne kunnossa, hankkii enemmän kuin vaimo (joka kuluu ylläpitoon eli joutuu tappiolle). Eiköhän naisenkin tulisi jotain tehdä kun ette mitään miesten töitä halua tehdä.
Onpas sinulla rankka elämä. Onneksi meidän perheessä ei ole tuollaista. Ja miksi sinä olet suostunut tuohon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä on kumpikin olkapää hajalla, niin rajoittaa aika paljon muutenkin tekemisiä. Auttaa kyllä sen mitä pystyy.
No tämä nyt on aivan eri asia. Totta kai terveempi tekee enemmän. Mutta laiskuus ei ole sairaus.
Tarkoittaa sitä, että ne työt ei motivoi eikä ole tarpeeksi haastavia / kiinnostavia. Nainen on kiinnostunut nestingistä, mies panemisesta, joten nainen hoitaa kotityöt paremmin kun kuvittelee, että koti on tärkeä ja pyörittää maailmaa vaikka ei tajua mitään siitä mitä se vaatii. Lisäksi isossa osassa maailmaa kukaan ei kunnioittaisi niin nössöä miestä, joka tekisi kotitöitä. Hänelle nauraisivat naapurit, työkaverit ja sukulaiset ja nimenomaan ketään naista ei panettaisi. Tuo idea seksistä palkkiona on hyvin kieroutunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas sinulla rankka elämä. Onneksi meidän perheessä ei ole tuollaista. Ja miksi sinä olet suostunut tuohon?
En onneksi ole, referoin vain keskimääräisen suomalaismiehen elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En onneksi ole, referoin vain keskimääräisen suomalaismiehen elämää. 
Mitäpä sinä muiden elämistä tiedät? Niin, et mitään. Kunhan taas piti länkyttää paskaa naisista.
"Tarkoittaa sitä, että ne työt ei motivoi eikä ole tarpeeksi haastavia / kiinnostavia. Nainen on kiinnostunut nestingistä, mies panemisesta, joten nainen hoitaa kotityöt paremmin kun kuvittelee, että koti on tärkeä ja pyörittää maailmaa vaikka ei tajua mitään siitä mitä se vaatii. Lisäksi isossa osassa maailmaa kukaan ei kunnioittaisi niin nössöä miestä, joka tekisi kotitöitä. Hänelle nauraisivat naapurit, työkaverit ja sukulaiset ja nimenomaan ketään naista ei panettaisi. Tuo idea seksistä palkkiona on hyvin kieroutunut."
Nämä pölvästit eivät usko, että asiaa on tutkitukin ja todettu että niillä pareilla ei peitto heilu jos mies tekee naisille kuuluvia kotitöitä. Tosin eikö nämä muutenkin ole frigidejä.
Ei meidän porukoissa olla kateellisia. Vaikka erilaisista lähtökohdista kukin tulee. Kaikki naiset ovat opiskelleet ja käyvät töissä. Oli heillä mies tai ei.