Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8339)
Ollaan asuttu nykyisessä asunnossa yli kaksi vuotta ja pari päivää sitten selvisi, että mies ei tiedä missä säilytämme pyyhkeitä. Pyyhkeet ovat olleet samassa kaapissa, samalla kahdella hyllyllä koko ajan. Asumme pienessä asunnossa, missä kaappeja ei ole edes kauheasti, joten arvaamallakin olisi saattanut saada oikean vastauksen. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, mutta tosiaan kaapin kaksi ylintä hyllyä on pyyhkeille ja kaappi muuten on miehen vaatteille. Eli joka ikinen kerta kun mies avaa oman vaatekaappinsa, hän avaa myös "pyyhekaapin", mutta ei ole kahden vuoden aikana kertaakaan rekisteröinyt, että kaapissa on hänen vaatteidensa lisäksi kaksi hyllyllistä värikkäitä pyyhkeitä. Tästä voi varmaan vetää myös johtopäätöksen, että pyyhkeiden vaihto ja puhtaiden pyyhkeiden vienti paikalleen on ollut 100 % minun vastuulla. (Ja ei ole miehen aika kulunut renkaiden vaihdossa eikä salaojien kaivamisessa. Asumme kerrostalossa emmekä omista autoa)
Vierailija kirjoitti:
Ollaan asuttu nykyisessä asunnossa yli kaksi vuotta ja pari päivää sitten selvisi, että mies ei tiedä missä säilytämme pyyhkeitä. Pyyhkeet ovat olleet samassa kaapissa, samalla kahdella hyllyllä koko ajan. Asumme pienessä asunnossa, missä kaappeja ei ole edes kauheasti, joten arvaamallakin olisi saattanut saada oikean vastauksen. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, mutta tosiaan kaapin kaksi ylintä hyllyä on pyyhkeille ja kaappi muuten on miehen vaatteille. Eli joka ikinen kerta kun mies avaa oman vaatekaappinsa, hän avaa myös "pyyhekaapin", mutta ei ole kahden vuoden aikana kertaakaan rekisteröinyt, että kaapissa on hänen vaatteidensa lisäksi kaksi hyllyllistä värikkäitä pyyhkeitä. Tästä voi varmaan vetää myös johtopäätöksen, että pyyhkeiden vaihto ja puhtaiden pyyhkeiden vienti paikalleen on ollut 100 % minun vastuulla. (Ja ei ole miehen aika kulunut renkaiden vaihdossa eikä salaojien kaivamisessa. Asumme kerrostalossa emmekä omista autoa)
Ketjussa taisi olla aikaisemmin tapaus, missä miehen oli pitänyt viedä _omia_ puhtaita vaatteitaan paikalleen, niin tyyppi oli kysynyt, että missä se paikka on.
(Ja ei ole miehen aika kulunut renkaiden vaihdossa eikä salaojien kaivamisessa. Asumme kerrostalossa emmekä omista autoa)
Noin hajamielinen ja hoksaamaton mies on voinut ostaa auton ja ajaa sen parkkipaikalle ja unohtaa sen sinne.
Olen lukenut melkein koko ketjun läpi ja täytyy sanoa että viihdyttävää on.
Yhtään en myöskään ihmettele että juuri näiden naisten puolisot ovat noin kyvyttömiä ja uusavuttomia. Niin paljon paistaa läpi se perussuomalaisuus ja junttius myös naisista nuo miehet on juuri sitä mitä saatte ja tilaatte, parempaan ette pysty eikä ne fiksut miehet kiinnostu tämän tyyppisistä henkilöistä.
Joo, vakka kantensa valitsee ja sitä rataa... Onneksi oma puoliso on eri tasoa 👌
No tuliko se ero vai ei? Eihän tätä kukaan jaksa lukea.
Vierailija kirjoitti:
No tuliko se ero vai ei? Eihän tätä kukaan jaksa lukea.
Ap muutti lasten kanssa väliaikaismajoitukseen ja etsii omaa asuntoa, koska mies ei saanut aikaiseksi muuttaa sohvalta pois. Mies myös yritti estää lasten muuton ja haluaa yksinhuoltajuuden. Lapset haluavat asua ap:n kanssa. Enempiä päivityksiä ei kai ole, tuo oli joskus tän kuun alkupuolella.
Vierailija kirjoitti:
Yhtään en myöskään ihmettele että juuri näiden naisten puolisot ovat noin kyvyttömiä ja uusavuttomia. Niin paljon paistaa läpi se perussuomalaisuus ja junttius myös naisista nuo miehet on juuri sitä mitä saatte ja tilaatte, parempaan ette pysty eikä ne fiksut miehet kiinnostu tämän tyyppisistä henkilöistä.
Joo, vakka kantensa valitsee ja sitä rataa... Onneksi oma puoliso on eri tasoa 👌
Keistä naisista nyt puhut? Mistä päättelet puolueen? Todella onituinen kommentti, jos lähes ketjun oot lukenut.
Luulenpa sun olevan tää yks ja sama, joka tykkää täällä "herätellä" kommentoijia.
Vierailija kirjoitti:
Minun siippani on ihan samanlainen, sillä erotuksella että tässä on asuttu jo viisi vuotta. Muuttaessa mietittiin yhdessä tavaroille loogiset ja toimivat paikat, mutta edelleenkään äijällä ei ole haisuakaan siitä, mistä mitäkin tavaraa olisi järkevää lähteä katselemaan. Vaikka olisi sille saanut itse alunperin päättää sijoituspaikan.
Vierailija kirjoitti:
Juu me ollaan kaikki tasa-arvoa kannattavia viherpunapersuja (eli persufeministejä). Yhtä looginen lopputulos, kuin takavuosien pihtarisuwakkihuora. On ihan looginen tää sun juttus🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keistä naisista nyt puhut? Mistä päättelet puolueen? Todella onituinen kommentti, jos lähes ketjun oot lukenut.
Luulenpa sun olevan tää yks ja sama, joka tykkää täällä "herätellä" kommentoijia.
Ehkä perussuomalaisuus ei viittaa puolueeseen? Viittaus ketjun naisiin? Esim. juuri tämän sivun naisiin, joiden miehet eivät löydä tavaroita kaapista. Naisilla tapana vastata kysymyksiin kysymyksillä kun tuntevat älykkyytensä uhatuksi tai eivät muuten vaan saa järkevää vastausta aikaiseksi. Tässäkin.
Ai että. Kohta 4500 kommenttia, joista suurin osa miesten mollaamista ja muuta mäkätystä/kaakatusta. Edelleen tuntuu hyvältä ratkaisulta, että vaimo on ulkomaalainen, joka ei mäkätä mistään ja hänen kanssa on mukava jakaa kotitöitä kummankin jaksamisen ja ehtimisen mukaan. Sekään tosin ei tunnu sopivan palstamäkättäjille, vaan näiden mielestä vaimo on orja ja minä laiskamato.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli aikoinaan vähän sama asia. Olin viikannut miehen vaatteet valmiiksi ja annoin nipun käteen, että vie kaappiin. Oli hetken huuli pyöreänä kunnes sanoin, että kai sä muistat mistä vaatteet päällesi otat. Tämä menee nuoruuden ja ajatuskatkon piikkiin, on oltu yhdessä aika kakaroista asti ja tuolloin olin enemmän hoitanut koko homman itse.
Mies on opettanut mulle vuorostaan tuon paljon mainitun renkaan vaihdon ja olen taitoa joutunut tien päällä käyttämään. Kotona hän haluaa tehdä sen itse, mutta ei laista muista hommista siksi että vaihtaa renkaat kahdesti vuodessa. Minä mm. silitän vaatteet, tykkään siitä joten ei ongelmaa. Mies taas valmistaa ruoat lähes aina. Kai mulla on käynyt tuuri kun oon kavereilla nähnyt näitä miesten / naisten homma ja usein nainen tekee niitä miehenkin hommia että asiat kunnolla sujuisi.
On fiksu mies ja tekee kotitöitä eikä vaan "auta" vähän. Ymmärtää, että kotityöt on meidän kotitöitä eikä vaan vaimon. Lapset pystyi huoletta jättää isänsä kanssa, ei tarvinnut kertaakaan pohtia kuinka pärjäävät. Kaikkea ei tehdä samoin, mutta lopputulos ratkaisee, kun se on riittävän hyvä, asia ok. Kumpikin kehitytään edelleen, yhdessä, ja olemme olleet jo yli 30 vuotta naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Ai että. Kohta 4500 kommenttia, joista suurin osa miesten mollaamista ja muuta mäkätystä/kaakatusta. Edelleen tuntuu hyvältä ratkaisulta, että vaimo on ulkomaalainen, joka ei mäkätä mistään ja hänen kanssa on mukava jakaa kotitöitä kummankin jaksamisen ja ehtimisen mukaan. Sekään tosin ei tunnu sopivan palstamäkättäjille, vaan näiden mielestä vaimo on orja ja minä laiskamato.
Sä vaikutat kieltämättä umpisurkealta puolisolta lojuessasi täällä aamusta iltaan. Ehkä sitä jaksamista ei sitten ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan asuttu nykyisessä asunnossa yli kaksi vuotta ja pari päivää sitten selvisi, että mies ei tiedä missä säilytämme pyyhkeitä. Pyyhkeet ovat olleet samassa kaapissa, samalla kahdella hyllyllä koko ajan. Asumme pienessä asunnossa, missä kaappeja ei ole edes kauheasti, joten arvaamallakin olisi saattanut saada oikean vastauksen. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, mutta tosiaan kaapin kaksi ylintä hyllyä on pyyhkeille ja kaappi muuten on miehen vaatteille. Eli joka ikinen kerta kun mies avaa oman vaatekaappinsa, hän avaa myös "pyyhekaapin", mutta ei ole kahden vuoden aikana kertaakaan rekisteröinyt, että kaapissa on hänen vaatteidensa lisäksi kaksi hyllyllistä värikkäitä pyyhkeitä. Tästä voi varmaan vetää myös johtopäätöksen, että pyyhkeiden vaihto ja puhtaiden pyyhkeiden vienti paikalleen on ollut 100 % minun vastuulla. (Ja ei ole miehen aika kulunut renkaiden vaihdossa eikä salaojien kaiv
Minun siippani on ihan samanlainen, sillä erotuksella että tässä on asuttu jo viisi vuotta. Muuttaessa mietittiin yhdessä tavaroille loogiset ja toimivat paikat, mutta edelleenkään äijällä ei ole haisuakaan siitä, mistä mitäkin tavaraa olisi järkevää lähteä katselemaan. Vaikka olisi sille saanut itse alunperin päättää sijoituspaikan.
Lapsuuden kodissa isä oli matkatöissä, ja viikonloppuna tykkäsi kokata. Se oli äidille rasittavaa, kun isä koko ajan huuteli "missä on kattila, missä paistinpannu, missä kauhat, missä vatkain, missä paistinlasta, missä siivilä" jne. Ei jäänyt päähän. Vasta kun jäi eläkkeelle ja otti kokkauksen kokonaan itselleen, alkoi tavaroiden paikat löytymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä vaikutat kieltämättä umpisurkealta puolisolta lojuessasi täällä aamusta iltaan. Ehkä sitä jaksamista ei sitten ole?
Ei ole sitä puolisoakaan kuin pikku-uulin fantasioissa, se nyt tiedetään. Silti tämä seinähullu jaksaa jatkaa satujensa sepittämistä. Taitaa ihan aidosti uskoa niihin itse.
Vierailija kirjoitti:
Pesen pyykkini niin, että ne ovat ryppyisiä ja haisevia, koska seksiä on liian vähän? :D En hetkeäkään epäile, etteikö tämäkin olisi mahdollista, niin moni outo juttu on.
Sehän on ihan loogista. Nainen ei anna, joten kostoksi näytän rumalta ja haisen pahalle :D
Tää kuulostaa kyllä just sille kuuluisalle miesten logiikalle.
"Ehkä perussuomalaisuus ei viittaa puolueeseen? Viittaus ketjun naisiin? Esim. juuri tämän sivun naisiin, joiden miehet eivät löydä tavaroita kaapista. Naisilla tapana vastata kysymyksiin kysymyksillä kun tuntevat älykkyytensä uhatuksi tai eivät muuten vaan saa järkevää vastausta aikaiseksi. Tässäkin."
No hupsis, itsekin vastasit kysymyksiin kysymyksillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan asuttu nykyisessä asunnossa yli kaksi vuotta ja pari päivää sitten selvisi, että mies ei tiedä missä säilytämme pyyhkeitä. Pyyhkeet ovat olleet samassa kaapissa, samalla kahdella hyllyllä koko ajan. Asumme pienessä asunnossa, missä kaappeja ei ole edes kauheasti, joten arvaamallakin olisi saattanut saada oikean vastauksen. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, mutta tosiaan kaapin kaksi ylintä hyllyä on pyyhkeille ja kaappi muuten on miehen vaatteille. Eli joka ikinen kerta kun mies avaa oman vaatekaappinsa, hän avaa myös "pyyhekaapin", mutta ei ole kahden vuoden aikana kertaakaan rekisteröinyt, että kaapissa on hänen vaatteidensa lisäksi kaksi hyllyllistä värikkäitä pyyhkeitä. Tästä voi varmaan vetää myös johtopäätöksen, että pyyhkeiden vaihto ja puhtaiden pyyhkeiden vienti paikalleen on ollut 100 % minun vastuulla. (Ja ei ole miehen aika kulunut renkaiden vaihdossa eikä salaojien kaiv
On kyllä surkeaa että nainen on mielestään onnekas ja mies on fiksu, ihan vain sillä perusteella että mies tekee kotona oman osuutensa. Eikä tämä tunnu muuttuvan mihinkään. Vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen naiset ovat kiitollisia vähimmäissuorituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Eli sinä jaat kotityöt vaimosi kanssa? Miksiköhän vaimo ei siis valita? Tässä keskustelussa puhutaan miehistä jotka eivät suostu jakamaan kotitöitä.
Kerro nyt se oma tapasi pyykkihuoltoon. Niin me voimme arvioida, onko siinä jotain huomauttamista.