Lomaa Wilma-merkinnöistä
Kauan kaivattu kesäloma alkaa pian, vihdoinkin. Lapsen Wilma paukkuu viikottain, lähes päivittäin saa hävetä. Luojan kiitos pariin kuukauteen ei tarvitse avata häpeäsovellusta. Olenko ainoa epäonnistunut?
Kommentit (17)
Ethän sinä ole epäonnistunut, vaan lapsesi.
Et ole. Nyt on kaksi kuukautta aikaa nauttia ilman jatkuvaa stressiä lasuilmoituksista.
Ap ei selvästi osaa kasvattaa lapsia. Ei ihme kun ei osaa laittaa rajoja lapselle. Taputtaa päähän kun lapsi kiusaa koulussa muita.
Varmaan kannattaisi rangaista sitä lasta myös eikä vain keskustella.
Tuleeko siitä lasu jos ei vanhempana suostu käyttämään wilmasovellusta?
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko siitä lasu jos ei vanhempana suostu käyttämään wilmasovellusta?
Kyllä tulee. Tulee myös elsu, sote ja pate.
Ennen vanhaan kouluissa paukkui karttakeppi, nykyään Wilma-merkinnät.
Onko opettaja siirtynyt vanhemman paikalle kun tällainen Wilma pitää olla? Sekin aika pois opettamisesta. Ennen vanhaan ei ollut edes reissuvihkoja. Lapsen reissuvihkon löysin keväällä repusta ryttääntyneenä, ei sitä kukaan kysellyt. Kasvatus ja kuri on vanhempien tehtävä.
Olisiko syytä vilkaista peiliin, jos ne häpeää aiheuttavat Wilma merkinnät ovat päivittäisiä 🤔
Jos lastanne kiusataan, viekää itsepuolustuslajin pariin, kaivakaa rahat omista menoistanne.
Ymmärrän tunteen. Itselläni kolme lasta, yksi heistä sai murrosiässä koko ajan merkintöjä. Ja itse olen opettaja, joten annan merkintöjä itsekin... Lapset ovat erilaisia samoilla kasvatuskeinoillakin, mutta kyllä heistä kaikista ihan vastuullisia aikuisia tuli.
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä kotona keskustellaan näistä wilmamerkinnöistä lapsen kanssa?
Ei mitenkään. En käsitä, miksi ne lähettelevät niitä viestejä minulla. Koulun tehtävä on kasvattaa, ei minun. ap
Kuri on lasun paikka joten ymmärrän hyvin jos lapselle ei pidetä kuria.
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä ole epäonnistunut, vaan lapsesi.
Minusta opettaja , jos kaiken läyryää wilmassa :))
Jos lapselle yhtenään tulee negaa niin ketä se motivoi.Harmia open mielestä voi olla mut hyvällä ja positiivisella tyylillä saa monen lapsen/ nuoren tekemään tehtäviä ja käytöskin kohenee.
Vierailija kirjoitti:
Wilma = lapsen rikosrekisteri
Wilma = opettajan päiväkirja
Miten teillä kotona keskustellaan näistä wilmamerkinnöistä lapsen kanssa?