Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8339)
Vierailija kirjoitti:
"mitä mieltä olette sitten aasialaisista miehistä?"
Yleisesti ottaen hekin ovat fiksumpia ja kohteliaampia kuin suomalaiset naiset.
Mutta eivät toki fiksumpia ja kohteliaampia kuin suomalainen mies?
Vierailija kirjoitti:
"Aasialaiset naiset , joita tulee vastaan Prismassa ja muualla ovat järjestään vaatimattoman näköisiä , jotkut suorastaan rumia."
Tuota asiaa on ihan tutkittukin ja lopputulema oli, että ihmiset tahtovat kiinnittää huomion itsensä kaltaisiin ihmisiin.
Saattaahan tuo olla noinkin. Olen kyllä erittäin perinteisesti suomalaisen näköinen Elovena, että ehkä ei nyt kuitenkaan tässä tapauksessa ole tuosta kyse. Olen vaan ihmetellyt että mitä suomalaiset miehet näkevät aasialaisissa naisissa mitä tulee ulkonäköön. Eikä asia ole minulle selvinnyt. Eipä sillä, minulla on yksi mies ja se riittää eli hakekaa kaikin mokomin Aasiasta naisia.
Vierailija kirjoitti:
"Jätkä luettelee keittiötöitä, joita sun naisena kuuluis olla tekemässä sen sijaan, että kirjoittelet intternettiin. Mutta kenelle se täällä esittäis kukkoa tunkiolla, jos me kaikki oltais keittiössä pyyhkimässä pöytää? Katoaisi tyypiltä koko elämänsisältö. Ei oo raukka tainnut ollenkaan ajatella sitä. Sitten pitäis tyytyä mielikuvittelemaan sitä alistuvaa aasianorjaa ihan vain keskenään."
Teidän ei ole mikään pakko olla samaan aikaan pyyhkimässä pöytiä.
Niin, tämänhän me tiedämme kyllä, mitä meidän täytyy tai ei. Siihen emme tarvitse sinun tai kenenkään muun lupaa tai kehotusta. Eikö tolla ylimielisyydellä ole siis mitään rajaa? Kuka viittii passata teitä edes alkuun? Oli kulttuuri mikä hyvänsä.
Mitä kuuluu tälle aloituksen mielikuvitushenkilölle?
Onko tämä aloitus jokin vanha kaapattu käännös jostain ulokomaanelävien palstoilta?
Nämähän vain lietsoo pahimmillaan vihaa ja sekasortoa. Se varmaan on tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Aasialaiset naiset , joita tulee vastaan Prismassa ja muualla ovat järjestään vaatimattoman näköisiä , jotkut suorastaan rumia."
Tuota asiaa on ihan tutkittukin ja lopputulema oli, että ihmiset tahtovat kiinnittää huomion itsensä kaltaisiin ihmisiin.
Saattaahan tuo olla noinkin. Olen kyllä erittäin perinteisesti suomalaisen näköinen Elovena, että ehkä ei nyt kuitenkaan tässä tapauksessa ole tuosta kyse. Olen vaan ihmetellyt että mitä suomalaiset miehet näkevät aasialaisissa naisissa mitä tulee ulkonäköön. Eikä asia ole minulle selvinnyt. Eipä sillä, minulla on yksi mies ja se riittää eli hakekaa kaikin mokomin Aasiasta naisia.
Off topic, mutta en minäkään ole koskaan nähnyt Suomessa mitään aasialaisia kaunottaria. Tavallisia persjalkaisia lättänaamoja vain. Ne kaunottaret kun eivät Suomi-miehen matkaan lähde.
Vierailija kirjoitti:
"Ja sama koskee sinua! Mitä helv ettiä täällä haukut naisia ja ehdottelet siivoamaan, kun itse et kykene, kuin haukkumaan? Miten sinulla on siis varaa kommentoida naisia, kun et kykene edes puoleen siitä, mitä naiset tekee päivittäin? Edes puoleen!!!"
Istu alas ja vedä muutaman kerran oikein syvään henkeä. Sitten päästät oikein mojovan pierun, niin kiukku voi helpottaa. Huomenna menet sitten mittauttamaan verenpaineen.
Täytyy myöntää, että hetkeksi ärsyynnyn tällaisista id iooteista. Pilaatte hyvienkin miesten maineen. Kuten täällä jo joku nuori kertoi...
Mut onneksi taas tajusin sun vastakommentista, kuin syvällä viemärissä sun aivot ja arvomaailma on. Joten ei ole pelkoa, että kovin muu olis yhtä syvällä. Joten ei huolta, verenpaineet ok.
Vierailija kirjoitti:
Vasta tällä viikolla kaupassa näin suomalaisen perusjannun, jolla oli todennäköisesti thaikkuvaimo joka jo melko hyvin puhui suomea.
Mies yritti vääntää jostain makkaroista, mutta vaimo sirkutti vastaan jostain kasvispohjaisesta ruuasta, oli jo kärryn pohja täynnä niitä.
Jotenkin positiivisesti huvitti, kun mietin että tuo mies valintansa seurauksena saattaa elää muutaman vuoden pitempään. Ja tällä tarkoitan sitä, että jos sinkkuna vaan vetäisi päivät pitkät kyrsää.
Tämän meidän hullun kaunis aasialaisvaimo sentään laittaa kunnollista liharuokaa, oletan. Ei kai sitä nyt miehinen mies mitään rehuja syö, kuka niillä jaksaa painaa pitkää päivää reissutöissä, kun samaan aikaan pitää hakea vaimo töistä ja tulla kotiin vasta kun kotityöt on jo tehty.
Vierailija kirjoitti:
Hulluilla vaihteeksi karannut mopo käsistä.
Niitä taitaa olla vain yksi. Mut loppuispa tämä vessakeskustelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulenpa, että motiivina on palvelualttius ja sit se pienuus. Jotkut miehet ovat vaan niin henkisesti pieniä, että ollakseen olemassa, täytyy olla "alamaisia". Koskaan kukaan täällä ei kerro vaimon luonteesta ym. Ensimmäisenä tulee tuo aasia ja sit "oikea asenne", eli tekee kaiken.
Jos vaimot ovat kuitenkin edea jotenkin onnellisia ja heitä kohdellaan säällisesti, ei kai siinä sit mitään. Nää #vaimoaasiasta tyypit ei kyl herätä minkään tason kunnioitusta, et toivon todella, ettei mihinkään tekemisiin koskaan joudu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kuuluu tälle aloituksen mielikuvitushenkilölle?
Onko tämä aloitus jokin vanha kaapattu käännös jostain ulokomaanelävien palstoilta?
Nämähän vain lietsoo pahimmillaan vihaa ja sekasortoa. Se varmaan on tarkoitus.
Avaapa tuota vähän? Miten lietsoo? Täällä useampi on tiedostanut oman puolison arvon, kun on lukenut näistä vähemmän miellyttävistä puolisoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se taida loppua, sillä tämä "Spessu" on jauhanut näitä samoja alapääjuttujaan jo yli 10 vuotta.
"Reilu kymmenen vuotta sitten heitin verkot veteen ja laadin aika tavallisen profiilin eräälle deittisivustolle. "Vaatimuksiani" olivat, että nainen käy töissä, on vähintään ylioppilas, ikähaarukka 25-35v, lapseton, ei piereskele, pesee takapuolensa kun käy kakalla, pitää muutenkin huolta hygieniastaan, käy suihkussa päivittäin, osaa pukeutua tilanteen mukaan, on naisellinen, pukeutuu mielellään mekkoihin ja hameisiin, käyttää kauniita kenkiä, omat hampaat, on ystävällinen luonteeltaan, kunnioittaa itseään ja kanssaihmisiä, ei ole jakanut peppuaan ympäri kyliä, on sopusuhtainen vartaloltaan, pitkät mielellään tummat hiukset ja omaa hauskan ja valoisan luonteen."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta tällä viikolla kaupassa näin suomalaisen perusjannun, jolla oli todennäköisesti thaikkuvaimo joka jo melko hyvin puhui suomea.
Mies yritti vääntää jostain makkaroista, mutta vaimo sirkutti vastaan jostain kasvispohjaisesta ruuasta, oli jo kärryn pohja täynnä niitä.
Jotenkin positiivisesti huvitti, kun mietin että tuo mies valintansa seurauksena saattaa elää muutaman vuoden pitempään. Ja tällä tarkoitan sitä, että jos sinkkuna vaan vetäisi päivät pitkät kyrsää.
Tämän meidän hullun kaunis aasialaisvaimo sentään laittaa kunnollista liharuokaa, oletan. Ei kai sitä nyt miehinen mies mitään rehuja syö, kuka niillä jaksaa painaa pitkää päivää reissutöissä, kun samaan aikaan pitää hakea vaimo töistä ja tulla kotiin vasta kun kotityöt on jo tehty.
Mutta ei se aasialainen kyllä itse saa mitään liharuokia syödä. Ei tosin papuja, linssejä tai kaaliakaan. Sehän saattaisi tietää ilmavaivoja, joiden seurauksena olisi jäätävä pöyristyminen ja avioero. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se taida loppua, sillä tämä "Spessu" on jauhanut näitä samoja alapääjuttujaan jo yli 10 vuotta.
"Reilu kymmenen vuotta sitten heitin verkot veteen ja laadin aika tavallisen profiilin eräälle deittisivustolle. "Vaatimuksiani" olivat, että nainen käy töissä, on vähintään ylioppilas, ikähaarukka 25-35v, lapseton, ei piereskele, pesee takapuolensa kun käy kakalla, pitää muutenkin huolta hygieniastaan, käy suihkussa päivittäin, osaa pukeutua tilanteen mukaan, on naisellinen, pukeutuu mielellään mekkoihin ja hameisiin, käyttää kauniita kenkiä, omat hampaat, on ystävällinen luonteeltaan, kunnioittaa itseään ja kanssaihmisiä, ei ole jakanut peppuaan ympäri kyliä, on sopusuh
Ja tän ilmon perusteella löyty aasiasta vaimo? Mitähän hänellä oli sit tarjota? Puhdas alapää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Reilu kymmenen vuotta sitten heitin verkot veteen ja laadin aika tavallisen profiilin eräälle deittisivustolle. "Vaatimuksiani" olivat, että nainen käy töissä, on vähintään ylioppilas, ikähaarukka 25-35v, lapseton, ei piereskele, pesee takapuolensa kun käy kakalla, pitää muutenkin huolta hygieniastaan, käy suihkussa päivittäin, osaa pukeutua tilanteen mukaan, on naisellinen, pukeutuu mielellään mekkoihin ja hameisiin, käyttää kauniita kenkiä, omat hampaat, on ystävällinen luonteeltaan, kunnioittaa itseään ja kanssaihmisiä
Noilla vaatimuksilla ei kyl saa Suomesta naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Reilu kymmenen vuotta sitten heitin verkot veteen ja laadin aika tavallisen profiilin eräälle deittisivustolle. "Vaatimuksiani" olivat, että nainen käy töissä, on vähintään ylioppilas, ikähaarukka 25-35v, lapseton, ei piereskele, pesee takapuolensa kun käy kakalla, pitää muutenkin huolta hygieniastaan, käy suihkussa päivittäin, osaa pukeutua tilanteen mukaan, on naisellinen, pukeutuu mielellään mekkoihin ja hameisiin, käyttää kauniita kenkiä, omat hampaat, on ystävällinen l
Noilla vaatimuksilla ei kyl saa Suomesta naista.
Ei saa ei, mutta eri syystä. Aivan jokainen mies kelpuuttaa tuollaisen naisen, joten tuollaisen naisen ei tarvitse valita ilkeää ja laiskaa ilmavaiva- ja ulostefetisistiä. "Aika tavallinen profiili", kiesus.
Aasialaista vaimoa ei ole olemassa. Missä välissä tämä tyyppi olisi sinne Aasiaan edes ehtinyt, kun on pitänyt haukkua suomalaisia naisia yli 10 vuotta eri foorumeilla? Lisäksi nämä hänen kaksi lapsioletettuaankin ovat olleet jo useamman vuoden päiväkoti-ikäisiä, eikä eukkokaan vanhene koskaan, vaan on jatkuvasti "nuori kaunotar". Tämä äijä on patologinen valehtelija ja hänellä on jonkin sortin (pahanlaatuinen) eritekammo.
Vierailija kirjoitti:
"En vaan ihan ymmärrä tuota geneeristä aasialaista. Te ette puhu peraoonasta mitään. Teille vaimo on kuin miellyttävä koirarotu. Tottelevainen ja sisäsiisti. Kuulostaa ihan kamalalta. Toivottavasti vaimosi on kuitenkin onnellinen, se on tärkeintä."
Selvinpäin varmaan tarkoittaisit persoonaa?
Minä ainakin olen kauniin ulkonäön lisäksi erityisesti korostanut vaimoni mahtavaa persoonaa.
Koiraroduista voidaan keskustella huumorimielessä tekemällä pientä vertailua.
Kuvitellaan, että on suomalainen ja aasialainen kotirouva. Aasialainen rouva odottaa ihanaa suomalaista miestä kotiin ja kuulee, että auto saapuu pihaan. Heti kun avaimet rapisee ulko-oven lukossa, aasialainen nainen juoksee iloisena ovelle vastaan ja hyppii iloisena isäntää vasten.
Suomalaisen naisen aviomies mies taas saa tyytyä siihen, ettei kukaan odota iloisena kotona. Ovelle saapuessaan mies kuulee, miten sisällä haukutaan isoon ääneen. Mies
Mutta eikös sun vaimo käyny töissä?
En tunne yhtään minkäänmaalaista kotirouvaa, niin en tiedä, miten sellainen juoksee ovelle. Mutta kyllä jos puolisoni juoksis minua vastaan...ovelle...varmaan kääntyisin kannoiltani ja menisin sinne mielikuvitusautotalliin. Niin absurdi ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
....
Mutta eikös sun vaimo käyny töissä?
En tunne yhtään minkäänmaalaista kotirouvaa, niin en tiedä, miten sellainen juoksee ovelle. Mutta kyllä jos puolisoni juoksis minua vastaan...ovelle...varmaan kääntyisin kannoiltani ja menisin sinne mielikuvitusautotalliin. Niin absurdi ajatus.
Ei ole tarinan ainoa ristiriita. Jauhanut jaskaa niin paljon, ettei enää muista omia juttujaan, saattaa kumota senkin mitä on pari viestiä aikaisemmin kirjoittanut. Esim. vaimo tekee kaikki kotityöt ja ihmettelee, vaatiiko suomalaisnaiset tosiaan tekemään puolet. Hetken päästä ne kotityöt menevätkin kutakuinkin tasan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En vaan ihan ymmärrä tuota geneeristä aasialaista. Te ette puhu peraoonasta mitään. Teille vaimo on kuin miellyttävä koirarotu. Tottelevainen ja sisäsiisti. Kuulostaa ihan kamalalta. Toivottavasti vaimosi on kuitenkin onnellinen, se on tärkeintä."
Selvinpäin varmaan tarkoittaisit persoonaa?
Minä ainakin olen kauniin ulkonäön lisäksi erityisesti korostanut vaimoni mahtavaa persoonaa.
Koiraroduista voidaan keskustella huumorimielessä tekemällä pientä vertailua.
Kuvitellaan, että on suomalainen ja aasialainen kotirouva. Aasialainen rouva odottaa ihanaa suomalaista miestä kotiin ja kuulee, että auto saapuu pihaan. Heti kun avaimet rapisee ulko-oven lukossa, aasialainen nainen juoksee iloisena ovelle vastaan ja hyppii iloisena isäntää vasten.
Suomalaisen naisen aviomies mies taas saa tyytyä siihen, ettei kukaan odota iloisena kotona. Ovelle saapuessaan mies kuulee, miten sisällä haukutaan isoon ääneen. Mies
Eikä siinä vielä kaikki, että juoksee ovelle, vaan lisäksi se hyppii iloisena isäntäänsä vasten. 🤭
Kerrotko ihan konkreettisen esimerkin tällaisesta työstä?