Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8337)
Vierailija kirjoitti:
"Jos suomalaiset mammat haluaisivat kouluttaa miehensä, eivät he valittais siitä, kun mies ei tee kotona mitään. Suomalaiset naiset (ainakin he, jotka minä tunnen) eivät halua kouluttaa miehiä. He haluavat valmiin miehen. Lapsensa sit kasvattavat."
Ovatko sellaiset sitten pohjimmiltaan pedareita, joilla onkin miesvauva?
Miesvauvojen kanssa ei harrasteta seksiä ja siitähän miehet täällä valittaa, että eukko pihtaa. Miesvauvoista otetaan ero viimeistään siinä vaiheessa, kun lapset muuttavat pois kotoa.
Oon ollut flunssakuumeessa nyt 4 päivää, en viittinyt tehdä koronatestiä, kun tieto lisää tuskaa. Miehelle tämä on ollut vaikeaa aikaa, kun on itse töissä ja kun tulee kotiin ei olekaan tehty kotitöitä eikä laitettu ruokaa, vaikka oon saikulla omasta työstäni ja koko päivän kotona. Viime yönä sanoi, että mun pitää kyllä mennä lääkäriin, en voi jatkaa näin. Sanoin, ettei ne mulle mitään tee, koska kuume ei niin korkea, että hälyttävä ja pystyn kuitenkin hengittämään jotenkin, että palko vaan sairastaa. Joka päivä töistä tullessaan valittanut kodin kunnosta ja ettei ole ruokaa. Eilen käytin kipeänä meidän teini-ikäisen pojan lääkärissä ja käytiin kaupassa hakeen valmisruokaa ja juomia. En vaan jaksa enempää, mitä sanon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Meillä on jaettu hommat hieman eri tavalla, on toki joitakin asioita joissa vuorotellaan, mutta on myös töitä jotka teen yksinomaan minä ja vastaavasti töitä, jotka tekee yksinomaan puoliso. Tämä johtuu siitä, että jotkut asiat vain sujuu minulta näppärämmin ja puolisolta taas toiset. Meillä kummallakin on omat vahvuutemme, ja sitä on järkevää hyödyntää."
Noin se varmasti useimmissa perheissä käytännössä menee, mutta tämä topic nyt vain on kerännyt yhteen joukon laiskoja naisia, joille mikään kotityö ei oikein nappaa. Sen sijaan, että tekisivät jotain hyödyllistä, on paljon voimaannuttavampaa vihata ja haukkua miehiä aamusta iltaan. Ja takuulla näillä lässyttäjillä ei monellakaan edes ole miestä.
Sitä lässytystä ei olisi maailmassa, jos miehet tekisivät oma-aloitteisesti ja vinkumatta sen oman puolikkaansa kotitöistä.
Eli nykypäivän naisvauvat eivät suoriudu pienistä kodin askareista ilman miesten apua?
Vierailija kirjoitti:
Oon ollut flunssakuumeessa nyt 4 päivää, en viittinyt tehdä koronatestiä, kun tieto lisää tuskaa. Miehelle tämä on ollut vaikeaa aikaa, kun on itse töissä ja kun tulee kotiin ei olekaan tehty kotitöitä eikä laitettu ruokaa, vaikka oon saikulla omasta työstäni ja koko päivän kotona. Viime yönä sanoi, että mun pitää kyllä mennä lääkäriin, en voi jatkaa näin. Sanoin, ettei ne mulle mitään tee, koska kuume ei niin korkea, että hälyttävä ja pystyn kuitenkin hengittämään jotenkin, että palko vaan sairastaa. Joka päivä töistä tullessaan valittanut kodin kunnosta ja ettei ole ruokaa. Eilen käytin kipeänä meidän teini-ikäisen pojan lääkärissä ja käytiin kaupassa hakeen valmisruokaa ja juomia. En vaan jaksa enempää, mitä sanon?
Sano, että nyt on miehesi aika kantaa kortensa kekoon, vihdoin!
Pikaista paranemista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos suomalaiset mammat haluaisivat kouluttaa miehensä, eivät he valittais siitä, kun mies ei tee kotona mitään. Suomalaiset naiset (ainakin he, jotka minä tunnen) eivät halua kouluttaa miehiä. He haluavat valmiin miehen. Lapsensa sit kasvattavat."
Miesvauvojen kanssa ei harrasteta seksiä ja siitähän miehet täällä valittaa, että eukko pihtaa. Miesvauvoista otetaan ero viimeistään siinä vaiheessa, kun lapset muuttavat pois kotoa.
Miten ne lapset ovat tuollaisten miesten kanssa tehty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Meillä on jaettu hommat hieman eri tavalla, on toki joitakin asioita joissa vuorotellaan, mutta on myös töitä jotka teen yksinomaan minä ja vastaavasti töitä, jotka tekee yksinomaan puoliso. Tämä johtuu siitä, että jotkut asiat vain sujuu minulta näppärämmin ja puolisolta taas toiset. Meillä kummallakin on omat vahvuutemme, ja sitä on järkevää hyödyntää."
Noin se varmasti useimmissa perheissä käytännössä menee, mutta tämä topic nyt vain on kerännyt yhteen joukon laiskoja naisia, joille mikään kotityö ei oikein nappaa. Sen sijaan, että tekisivät jotain hyödyllistä, on paljon voimaannuttavampaa vihata ja haukkua miehiä aamusta iltaan. Ja takuulla näillä lässyttäjillä ei monellakaan edes ole miestä.
Sitä lässytystä ei olisi maailmassa, jos miehet tekisivät oma-aloitteisesti ja vinkuma
Eli nykypäivän naisvauvat eivät suoriudu pienistä kodin askareista ilman miesten apua?
Kotitöitä tekevät kaikki kotona asuvat. Koti ei ole hotelli. Tekemättömät saa ja pitää ulkoistaa, niin niistä vähitellen päästään. En ymmärrä, miksi mies haluaisi väkisin asemoitua lapseksi, vastuunkanto on miehekästä ja seksikästä.
-entisnainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei taida moni pihtaamisesta valittava mies tajuta. Nainen haluaa miestä, jota arvostaa ja ei halua miestä, jota ei arvosta. Simppeliä.
Peitto ei heilu perheissä joissa mies häärii essu päällä. Ihan tutkittu asia.
Kyllä se on miehille kova pala, jos nainen tienaa enemmän. Mulle kävi niin, että valmistuin hyväpalkkaiseen työhön, jossa on mahdollisuus tienata esim kymppitonni kuussa. Se oli poikaystävälle hankala juttu. Hän oli valmistunut amiksesta ja oli töissä kunnalla eikä intohimoa suurempaan urakehitykseen ollut.Yritti monesti vähätellä älyäni ja ulkonäköäni, Erohan siitä tuli, kun rakastuin mieheen, jolla kelpasin sellaisena kuin olen.
Vierailija kirjoitti:
Niin että laiskottelu on omiaan herättämään vaimon arvostuksen ja seksihalut? Teoriahan se on tuokin, jotkut kai tykkäävät vitutusseksistä. Muuta siipeily ei herätä.
Asun paritalossa. Mies naureskeli aamulla että naapurin yh ei vieläkään ole tehnyt lumitöitä. Sillä on yksi teini ja itse ei ole töissä.
Vierailija kirjoitti:
Asun paritalossa. Mies naureskeli aamulla että naapurin yh ei vieläkään ole tehnyt lumitöitä. Sillä on yksi teini ja itse ei ole töissä.
No en mäkään nousisi aamulla tekemään lumitöitä, jos on koko päivä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi puhutaan aasialaisista vaimoista, miksei afrikkalaisista tai latinoista?
Tuntisivatko mammat itsensä jättiläisiksi sirojen aasiattarien rinnalla, siksi viha ja rasismi putkahtaa pintaan?
Pahoja lukemisen ymmärtämisen vaikeuksia?? Täällä on ilmaistu lähinnä empatiaa vaimoasi ja muita vaimoja kohtaan. Todella surullista, että hän joutuu kestämään tuollaista vihamöykkyä. Ihminen, joka sisältää noin paljon halveksuntaa muita kohtaan ei ole hyvä millään mittapuulla. Todella toivon vaimosi olevan mielikuvitushahmo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eli miesten huono käytös on naisten syytä. Miksi tämä mallioppiminen ei kuitenkaan onnistu esimerkiksi niiden kalsareiden pesemisessä ja imuroinnissa?"
Osittain ainakin, koska kotoahan lapset saavat eniten malliesimerkkejä elämäänsä. Tuohon kalsareiden pesemiseen on vaikea antaa vastausta, koska koko aloitushan saattaa olla pelkkä provo. Teitä on niin äärettömän helppoa härnätä mitä ihmeellisimmillä tarinoilla mutta kaikkein suosituimpia ovat tietenkin kaikki miehiin liittyvä negatiivisuus.
Jokaisen kommenttisi myötä lisäät sitä negatiivisuutta. Voiko näin ällöttäviä miehiä olla Suomessa vielä vuonna 2024?
En ole se henkilö, jolle vastasit, mutta vastaan että kyllä meitä kai sitten on, jos niin kerran sanot. Sellainen käsitys on tästäkin ketjusta tullut, että suomalaisen naisen mielestä muunlaisia suomalaisia miehiä ei olekaan kuin ällöttäviä, laiskoja ja sadistisia sikoja. Johan siihen alkaa pian uskoa itsekin, kun sitä nuoresta pojasta asti on joka käänteessä totuutena toitotettu, ja alkaa sitten käyttäytyä tuon ennakkoasenteen mukaisesti. Mitä väliä sillä enää on, kun on tuomittu täydeksi siaksi jo ennen kuin on edes mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne lapset ovat tuollaisten miesten kanssa tehty?
Melko moni mies taantuu lasten synnyttyä. Siinä vaiheessa ei enää tekemistä voi venyttää siihen, kun huvittaa tehdä vaan hommat pitää tehdä ajoissa. Kahdestaan asuessa ei haittaa yhtään vaikkei ruokaa tekisi moneen päivään ja pyykkikorista etsitään vähiten likaista päälle, mutta lasten kanssa tuo ei onnistu. Lastensuojelu tulee mukaan, jos yritetään elää kuten lapsettomina vielä onnistui.
Vierailija kirjoitti:
Pistäpä linkki tuohon tutkimukseen. Siis sellaiseen, joka on tehty Suomessa.
Tiskata, kokata ja siivota voi ilman essuakin, kun te siitä essusta jaksatte aina mainita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Ei naisen tehtävä ole passata perhettä. Kotityöt tehdään koko perheen voimin.
Periaatteessa samaa mieltä, mutta mites tehdään kun ihmisillä on eri käsitykset siitä, mikä on esim. sopiva tai riittävä siivoamisen taso ? Jos perheen äiti ainoana on sitä mieltä, että torppa täytyy hinkata tiptop-kuntoon mutta muille kevyempikin siivoustaso olisi ok, niin onko sekään oikein että yhden tahtotilan takia kaikki "kärsii"?
Niin ja tuo käsitys siisteydestä on usein naisella ja miehellä erilainen. Miehen mielestä siistiä on se, että tavarat ovat järjestyksessä ja omilla paikoillaan, ja vain tarpeellinen esillä.
Naisen mielestä kaaoskin on siistiä, kunhan se vain on puhdasta ja pölytöntä.Poikkeuksia toki löytyy kummastakin, mutta omat havaintoni pääsääntöisesti tukevat e
Pariskunta ei ole oikea toisilleen, jos eivät tuon vertaa kykene sopimaan. Miten hoitavat yhdessä vaikka lapset, jos ovat kyvyttömiä noin triviaalin asian hoitamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menispä kaikki naiset samanlaiseen lakkoon. Olis kutkuttavaa seurata kuinka nopeasti yhteiskunta ajautuis kaaokseen.
Täälläkin on niitä palstauliuleja, joiden mielestä yhteiskunta ei pärjäisi päivääkään ilman miehiä, mutta mitäpä jos naiset menisi yhtäkkiä lakkoon? Kertoohan tuo nyt aika paljon, jos ei saa edes kaupassa käytyä, saati sitten väännettyä nappulasta saunan päälle.
Kertoohan tuo nyt aika paljon, jos ei saa edes kaupassa käytyä, saati sitten väännettyä nappulasta saunan päälle.
Se kertoo vain tasan yhdestä pilallepassatusta miehestä, ei koko miessukupuolesta, kuten te palstamammat taas tapanne mukaan olette katsoneet velvollisuudeksenne asian vääntää.
Yleistykset molemmin puolin tuottaa todell" hedelmällistä" keskustelua, kuten tän #vaimoaasiasta kanssa on voitu todeta.
Vierailija kirjoitti:
Joko mammat ovat aloittaneet "työpäivänsä"? Ottakaa iisisti, ettei toinen "työpäivä" kotona tunnu niin raskaalta.
Siellä työnsankari välttelee molempia töitä.