Te joilla on mukava työ ja iloa ja naurua siellä,millä alalla olet?
Alkaa usko loppua työelämään. Terveydenhuollossa töissä, alanvaihto toiveena. Ei tätä enää jaksa.
Onko täällä ketään, jolla on mukava työ? Mukavia työkavereita? Mukava työnantaja? En muista, milloin olisin viimeksi töissä nauranut tai hymyillyt edes.
Kommentit (211)
Virka-ajalla ei naureskella! Tuskin edes hymyillään!
Terv.huoltoa kannattaa välttää, ainakin yks.puolen firmoja. Mieluummin vaikka kaupungille, siellä ainakaan on joku roti ja esimerkiksi esimiehillä pätevyysvaatimukset jne. Työnhakuilmoitukset ja mainokset antavat aivan väärää kuvaa. Enpä nimeltä mainitse, mutta muutamia yks.puolen toimijoita tiedän. Juhlapuheet ja todellisuus on niin kaukana toisistaan kuin olla ja voi. Yksityisfirmoissa myös rekrytointi ja uralla eteneminen voi olla aika mielenkiintoistakin katseltavaa.
Hyvän paikan saat, jos olet max 30 vuotias. Sinulla on 20-25 vuotta työkokemusta.
Ammattitaito hyvä, olet valmis pitkiin päiviin.
M57
Yliopistolla proffana. Töitä on paljon, mutta ne ovat tosi kiehtovia asioita. Saa kirjoittaa, laskea, kokeilla, pohtia, opettaa ja hakea rahoitusta sydämensä kyllyydestä.
IT-ala. Paras työporukka ikinä, saa olla oma itsensä ja heittää läppää työkavereiden kans.
Perhepäivähoitaja. Ihana työ, eivätkä päiväkodin ongelmat ulotu pienryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Virka-ajalla ei naureskella! Tuskin edes hymyillään!
Onpa harvinaisen surkea työpaikka.
Hienoa, että on löytynyt mukava paikka. Itse myös ict-alalla ja oma työpaikka on kyllä sellainen, mitä en kenellekään suosittele (myös kymmenen suurimman joukossa).
Kunnanvirasto. Töitä on kaksi tuntia päivässä ja muuten kaikki puuhailee omiaan työhuoneissaan.
Tämä on silleen ketku kysymys, että ihmisellä on itsellä vastuu tuoda sisään tullessaan iloa ja naurua niin kotiin kuin työhönkin. Ei sitä ole ellei luo.
Lidlin myyjä, työporukka (myyjistä myymäläpäällikköön asti) on hulvaton, ei kai tuota muuten kukaan jaksais mutta huumorin voimalla ja toinen toista auttaen.
Työskentelen työttömien kanssa, olen ollut erilaisissa paikoissa ns. työpajaympäristössä, ja hauskaa on ollut aina. Yhdessä paikassa oli huonot pomot, mutta kun ne oli pois, meillä meni kaikki todella hyvin ja nauru raikasi. Silloin kun olen ollut esimiehenä se on tietysti heijastunut paljon minusta itsestäni minkälainen ilmapiiri työpaikalla on. Minä olen huumori-ihminen joten aina nauretaan.
Vierailija kirjoitti:
Opetan kieltä aikuisille. Asiakkaiden kanssa on aina mukavaa, ja tuntipalkka on sellainen, ettei tarvitse hiki hatussa painaa.
Samaa työtä teen, mutta kohderyhmänä ovat nuoret. Päivittäin hymyilyttää ja usein naurattaakin. On hienoa huomata oppijoiden kehitys.
Kuitenkin ajoittain työ on stressaavaa ja tuntipalkan eteen on paljon suunniteltavaa ja arvioitavaa. En vaihtaisi tätä hoitotyöhön, mutta lisineen hoitajan vuosipalkka on jopa kolmanneksen suurempi.
Sosiaalityöntekijä sairaalassa. Ihanat potilaat, työkaverit ja tiimi. Työ itsenäistä, joustavaa ja palaute 100% positiivista. Merkityksellistä ja jännittävää työtä.
Vierailija kirjoitti:
Nuorisokodin ohjaaja. Duuni on välillä kyllä melkoista eläintarhan kaitsemista, mutta aivan sairaan ihana, hullu, tärähtänyt työporukka kompensoi. Ja on meidän nuoretkin söpöjä ja ihania, niidenkin kanssa päivittäin nauru raikaa. Tehdään kaikkea yhdessä, joskus vaan löhötään sohvalla ja katotaan yhdessä telkkaria, sit kokataan, käydään salilla, uimassa, kirppareilla, ostoksilla, kahvilassa... Nytkin oon töissä, 4 nuorta yhden nuoren huoneessa kuuntelee rauhassa musaa ja höpöttää keskenään. Mä istun sohvalla selailemassa Vauvaa ja samalla pidän silmällä niiden touhuja.
Työ on itseohjautuvaa, pomot ei todellakaan kyttää perään. Ja pomot on yhtä luovia hulluja kuin me duunarit.
Saanko kysyä mikä on ammattisi? Miten pääsee tuonne ?
Farmaseutti, avoapteekissa. Joka päivä nauretaan työkavereiden kanssa (ei asiakkaille)
Myyntitoimistossa. Työkavereilla loistavaa tilannekomiikkaa. Asialliset hommat hoidettiin, mutta yhteisillä kahvihetkillä oltiin kuin ellun kanat. Aina sai apua. Jokaista kunnioitettiin. Osasto menestyi!