Nyt taas tämä jenkkien halloween tulee
Siinähän palvotaan hautoja ja ruumiita ym. okkultistista touhua, mutta pakkohan se on täällä suomessakin palvoa jotain idioottihautoja ja kummituksia kun tuleehan se sentään AMERIKASTA ja suomihan on amerikan osavaltio. Hyi hitto, mihin kaikkeen paskaan ihmiset uskovatkaan, mutta ei se mitään kunhan se tulee AMERIKASTA.
Kommentit (26)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Halloweenin juhlinta on Suomessa vielä sen verran maltillista, että ihmettelen miksi se joitain ihmisiä häiritsee. Eihän sitä itse ole mikään pakko juhlia, eikä sen kaupallisuus myöskään ole sillä tasolla, että kukaan tulisi ikäänkuin pakotetuksi mukaan hypetykseen. Tavarataloissa on halloween-koristeita myynnissä, mutta kun kävelee niiden ohi, ei koko juhla näy missään. Vertaa vaikka jouluun, jolloin joka paikka joulukoristellaan ja kaupoissa soitetaan joululauluja taustamusiikkina.
Ihmettelen tätä nykyistä halloween "pakotusta" kun eihän suomessa sitä ole samalla tavalla vietetty ikinä kuten vaikka jenkeissä. Jotenkin tullut sellainen joulu vs halloween meininki.
Kuka sinut pakottaa viettämään mitään juhlaa? Kaupat ovat toki haistaneet markkinaraon vierailla kuluttajian lompakolla. Onko siinä jotain uutta?
Onko kirkon vika, että jouluna ihmiset tuhlaavat hulluna rahojaan?
Halloween on aika yleistä täällä Euroopassa, jossa asustelen :)
Palvotaan?
En mä usko, saati palvo mitään hautoja tai kummituksia. En mä usko jeesukseenkaan, mutta silti vietän joulua, kun se antaa vaihtelua arkeen ja syyn olla yhdessä.
Mielestäni kekriä ja pyhäinpäivää voisi viettää enemmänkin, kaikki vanhat uskomukset on hauskoja ja tunnelmallisia.
Kyllähän kansa ryyppää vappuna ja juhannuksenakin muistamatta ollenkaan alkuperäistä tarkoitusta.
Juhlitaan kuolemaa ja kauhua, kaupallisuuteen käärittynä.
Kertoo Suomen henkisestä ja hengellisestä tilasta.
Ihmettelen tätä nykyistä halloween "pakotusta" kun eihän suomessa sitä ole samalla tavalla vietetty ikinä kuten vaikka jenkeissä. Jotenkin tullut sellainen joulu vs halloween meininki.