Mitkä on sinun minimivaatimukset kumppanille, jotta voisit alkaa seurustella?
Onko joskus tullut vastaan ihminen, joka juuri ja juuri ylittää seurustelukynnyksen vaikka ei mitenkään ihan hirveästi aiheuta kiksejä?
Kommentit (117)
Mies, käy töissä, yli 30 vuotta. Seksuaalista kemiaa pitää myös olla.
Näissä vaatimuksissa olen ehdoton, en jousta tuumaakaan:
-Ei minkäänlaista mielenterveysongelmaa. Eli pääkopaltaan terve.
-Ei lapsia, eikä niitä myöskään halua.
-Ei tupakoi ja alkoholia käyttää kohtuudella.
Ulkonäkö sun muut tekijät tulee vasta toisarvoisena asiana.
Vierailija wrote: Minimivaatimukset on mulla ihan ne mun normaalit vaatimukset kumppanille. Esimerkiksi - ei polta - joko opiskelee, on töissä tai vähintään hakee aktiivisesti töitä/opiskelupaikkaa - Ei omista suurta lainaa, paitsi jos on autolaina tai asuntolaina (muutenkin on hyvä rahan kanssa) - Sopii persoonani kanssa yhteen - Juo hyvin harvoin (max 2 kertaa vuodessa) - Ei rikosrekisteriä - ei vakavia persoonallisuushäiriöitä tai mt-ongelmia. - Osaa keskustella ja puhua - Maksimissaan 2 entisen suhteen lasta.
Vain tyhmällä on autolainaa.
En ole ikinä ajanut velka autolla.
Ensimmäisen auton osti isä,se oli uusi toyota prius ajeln sillä ensimmäiset 3 vuotta ja vaihdoin sen pienellä välirahalla uuteen avensikseen. Näin olen toiminut siitä eteenpäin aina ja koskaan ei tarvitse ottaa autoja varten velkaa. Ehkä se on vain periaate että lainaamalla ei rikastu.
Omat hampaat ja jos lämpimän kakan vääntää niin eiköhän se ole siinä?
Se, että tykkään hänestä ja olen kiinnostunut tutustumaan lisää.
Tää on helppo.
Siniset tai vihreät silmät ja hyvä bärsse.
Tai no,ei niillä silmien välillä niin väliä,mutta muusta en kyllä tingi sitten yhtään.
Hoikka
Naisellinen (= pitkät hiukset, pukeutuu mieluummin hameisiin ja mekkoihin kuin housuihin)
Ei-nenärengasta
Haluaa lapsia tai on jo niitä
Mulla ei oo vaatimuksia. Nastaa jos natsaa
Mun parisuhdekriteerit meille molemmille:
-aito kohtaaminen
-rehellisyys
-kunnioitus
-yhteiset kiinnostuksenkohteet
Ensin mietin että melko vähän vaatimuksia, mutta onhan niitä sitten kuitenkin:
- ei pedo
- ei mielenterveys ongelmia
- ei päihdeongelmaa
- ei pettäjä
- ei rikostausta ja ei ole väkivaltainen fyysisesti tai henkisesti
- ei sukupuolitauteja
- luottotiedot kunnossa, mielellään muutenkin osaa hoitaa talousasiat
- haluaa ansaita elantonsa itse eikä halua elää tukien varassa (työtön ok, jos kuitenkin oikeasti on työnhaku päällä)
- huolehtii hygieniastaan eli tuoksuu hyvältä
- kemiat pitää synkata. Tätä on vaikea määritellä millainen pitäisi olla, mutta on ihmisiä jonka kanssa ei synkkaa yhtään, on ihmisiä joiden kanssa tulee toimeen ja sitten on niitä jonka kanssa synkkaa saman tien ja joihin tuntee vetoa
- on vähintään saman pituinen
- ei hengenvaarallisesti lihava
- ei kehityshäiriöitä tai aivovammaa
- ei sovinisti
- saman arvot omaava
Hyvä hygienia, peseytyy ja hoidattaa hampaat. Ei jalkasientä. Pitää kodin siistinä. Mukava ja kiltti. Ei alkoholin liikakulutusta, ei joka viikonloppu juomista.
Liikkuu vähintään 3 kertaa viikossa. Tekee töitä ja on ahkera.
Kivan näköinen ja kiva luonne.
Minimivaatimus on vetovoima ja se, että tykkään olla hänen kanssaan. Se onkin oikeastaan ainoa seurustelukynnys, eli että tunnen etoa häneen ja haluan olla hänen kanssaan.
Vierailija wrote:
Komea, kiltti, mukava, lapseton, rikas ja lopen kyllästynyt seksiin. Siinäpä tärkeimmät näin alkuun.
Mieluiten aseksuaali. Saisi pitää housunsa jalassa.
Rikas ja komea ruotsalainen aivokirurgi joka omistaa viinakaupan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
"Onko joskus tullut vastaan ihminen, joka juuri ja juuri ylittää seurustelukynnyksen vaikka ei mitenkään ihan hirveästi aiheuta kiksejä?"
Ei ole. Mulla kiinnostus on aina joko 100% tai 0%, ei ole mitään välimuotoa. "Seurustelukynnykseni" on siis se, että pitää tulla todella voimakas tunne että haluan juuri tämän. Sen todellakin tietää kun sellainen ihminen tulee kohdalle, ei tarvitse arvuutella että onko tämä nyt sittenkään hyvä.
Mitä jos ihastuu vain narsistiin? Silloin on pakko järjellä valita sopivampi kumppani vaikka se ei aikaansaa samanlaista tunnetta.
Olen eri, mutta joo - olet oikeassa, että jos henkilöllä on traumataustaa, on usein myös käsitys suhteesta, vetovoimasta ja kanssakäymisestä vääristynyt, ja henkilö usein silloin tulkitsee tunteita ja asioita traumataustansa vaikutuksen läpi. Tällöin ei tietysti voi seurata omia fiiliksiä ja vetovoimaa, vaan silloin täytyy tehdä järkiratkaisu. Mutta ne, joilla ei ole traumataustaa eikä taipumusta hakeutua tuhoisiin ja toksisiin ihmissuhteisiin, ne ihmiset voivat aivan hyvin seurata vetovoimaa, fiilistä, tunteita ja sitä, mistä saa kicksejä.
Olen naimisissa, joten kysymys on hypoteettinen.
- Sanavalmis, hyvä keskustelija, hyvä yleissivistys. Korkea koulutus plussaa mutta ei pakollinen, jos luonteenlaatu on muuten sopiva.
- Talous tasapainossa, tulee toimiin omillaan. Osaa huolehtia itsestään, ei tarvitse minua kokiksi, siivoojaksi tai sihteeriksi. Ei alaikäisiä lapsia.
- Utelias luonteenlaatu, kiinnostunut asioista, ihmisistä, näkemään ja kokemaan uutta. Hyvä itsetunto, ei koe minun menestystäni uhkaksi, eikä ole mustasukkainen.
- Huolehtii terveydestään. Sairauksia saa olla, mutta ne eivät saa hallita arkea. En vaadi huippukuntoa, mutta kuitenkin sellaisen, että pääsee lomilla liikkumaan lihasvoimilla hankaliinkin maastoihin. Ei tupakkaa tai huumeita, alkon käytön oltava kohtuullista.
- Seksin ja sen monimuotoisuuden pitää kiinnostaa, ja toivon että mies on aktiivinen, jopa dominoiva sillä sektorilla. Ei kuitenkaan mitään BDSM-koukeroita.
-Ulkonäön suhteen en osaa esittää muita toiveita, kuin että ryhdin pitää olla hyvä ja silmäkulmissa naururyppyjä.
t. N48
Minimivaatimukseni:
- Kumppanin tulee olla rehellinen ja luotettava, jotta voit luottaa häneen ja rakentaa vahvan suhteen.
- Hyvä kumppani osaa ilmaista tunteitaan, ajatuksiaan ja tarpeitaan avoimesti ja kuuntelee myös sinua.
- Empatia ja kyky asettua toisen asemaan ja ymmärtää hänen tunteitaan on tärkeä suhteen onnistumisen kannalta.
- Kumppanin tulee kunnioittaa sinua, sinun rajojasi ja arvojasi, vaikka et aina olisi samaa mieltä.
- Yhteiset arvot ja tavoitteet ja samankaltainen huumorintaju
- Kyky työskennellä yhdessä, ratkoa konflikteja ja tehdä kompromisseja on tärkeä suhteen kestävyyden kannalta.
- Seksuaalinen yhteensopivuus
- Hyvä kumppani on avoin uusille kokemuksille ja panostaa omaan henkiseen kasvuun
- Älykäs ja kiinnostunut oppimisesta
- Eläin- ja lapsirakas
- Hyvät käytöstavat ja muiden ihmisten ja luonnon kunnioittaminen
- Siisti olemus ja pitää myös kotinsa siistinä
No kunhan minä olen rakastunut häneen ja hän minuun, niin sehän riittää. Tietenkään ihan keneen tahansa ei voi rakastua, mutta on vaikea määritellä etukäteen, millainen jonkun ihmisen pitäisi olla jotta häneen voisi rakastua. Eihän sitä osaa kuvitella niin tarkkaan ennen kuin se henkilö tulee vastaan.
Vierailija wrote:
Riittänee että hengittää itse.
Ai ei mitään muuta? Epätoivo on melkoinen turn off.
Miten niin on pakko? Ei ole. Ehkä mussa on jotain masokistin vikaa mutta sata kertaa mieluummin olen tunteita herättävän mutta minua huonosti kohtelevan ihmisen kanssa kuin sellaisen, joka ei liikauta minussa mitään.