Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nälän tunne on normaalia, täysi olo ei ole normaali olotila

Vierailija
21.10.2023 |

Ihmiset eivät siedä nälkää ja pienikin vatsan murahdus hiljennetään heti välipaloilla. Miksi nälkää pelätään niin?  

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tällaista läskisheimaamista.

Vierailija
22/48 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lihavat ei siedä nälkää?

Olen ollut lihava 50 ikävuodestani 2 viimeistä, sitä ennen olin hoikka. Olen tottunut paastoaja, pidin viikon mehupaastoja nuorempana. Nyt en enää lääkityksen ja sairauksien vuoksi pysty.

Monesti velvollisuudet kutsuu ja ruoka-aika menee ohi. Tänään join aamukahvin ja sitten kävikin jo kutsu. Ehdin syödä pari pähkinää, kuivahedelmää ja jämät jogurttipurkista. Sitten olinkin vasta klo 16 kotona ja ehdin syömään banaanin, 1,5 dl jogurttia ja ruispuikulan ja tomaattia. Oli nälkä mutta väsytti ja oikean ruoan jaksoin syödä vasta äsken, harissalinssipataa, ai että on herkullista, mausteista ja lämmittävää.

Ei haittaa vaikka ei aina ehdi syödä, jospa kilot lähtisi tippumaan, ovat nyt junnanneet pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kummatkin tunteet ovat täysin normaaleja tiloja. Jokainen meistä tietää nälän tunteen ja kylläisyyden tunteen. Nälässä ei kannata kenenkään elää, muttei myöskään ylisyödä. 

Kyllä nälkää kannattaa opetella sietämään ihan päivittäin. Se on normaali tunne, eikä sitä tarvitse heti yrittää häätää.

Vierailija
24/48 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Älä huolehdi. Hallitus tulee pitämään huolen, ettet pääse lihomaan. Nälän tunne häviää lopulta, kun ei ole syönyt moneen päivään. Loppukuusta siis. Terveys paranee, diabetes häviää. 

Ruokajaosta saa vaan eineksiä, leipää ja pullaa. Niillä mennään.

Vierailija
25/48 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkitusti valtaosa lihavista EI syö säännöllisesti 4-5 ateriaa päivässä, vaan ehdottomalla enemmistöllä on ruokarytmi perseellään. Syödään kevyehkö aamiainen, päivällä lounaaksi joku valmiiksi pakattu salaatti (koska yritetään laihduttaa), ja illalla nälkävelka on sitten niin iso, että annoskoot räjähtävät käsiin, ja ruoan jälkeen vielä ravataan puolen tunnin välein kaapilla. Ja näillä ihmisillä on siis ihan oikeasti se nälän tunne illasta, joka ei meinaa lähteä syömälläkään.

Aloitus on ihan mututuntumaa ja mielikuvitusta. Äärimmäisen harvan lihava ongelma on järkevä välipala lounaan ja päivällisen välissä. Tämä on tutkittua tietoa. 

Vierailija
26/48 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tutkitusti valtaosa lihavista EI syö säännöllisesti 4-5 ateriaa päivässä, vaan ehdottomalla enemmistöllä on ruokarytmi perseellään. Syödään kevyehkö aamiainen, päivällä lounaaksi joku valmiiksi pakattu salaatti (koska yritetään laihduttaa), ja illalla nälkävelka on sitten niin iso, että annoskoot räjähtävät käsiin, ja ruoan jälkeen vielä ravataan puolen tunnin välein kaapilla. Ja näillä ihmisillä on siis ihan oikeasti se nälän tunne illasta, joka ei meinaa lähteä syömälläkään.

Aloitus on ihan mututuntumaa ja mielikuvitusta. Äärimmäisen harvan lihava ongelma on järkevä välipala lounaan ja päivällisen välissä. Tämä on tutkittua tietoa. 

Välipalojen (jos siis syödään oikeasti se 4-5 krt päivässä eikä 8 krt päivässä) tarkoituksena on juuri hallita tuota nälkää. Vähän nälkä saa tulla, mutta sitä ei kannata päästää liian suureksi, koska tutkitusti se saa valtaosan ihmisistä ennemmin tai myöhemmin ahmimaan. Tätä tutkittua faktaa ei muuta mihinkään se, jos joku karppaajamamma alkuhuumahöyryissään julistaa, että ihminen pärjää syömällä kerran päivässä 300 g lohifileen ja 600 g parsaa. 

Vierailija
27/48 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt nälkä, että maha murisee ja juuri otin lautaselleni makkarakeittoa.

Tiedän etten tule täyteen tästä ateriasta. Tyydytän vain nälän.

M30

Vierailija
28/48 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin se on varsin lyhyt hetki kun maha murisee, pian se menee ohi eikä edes muista enää että oli nälkä. Moni ei ilmeisesti voi sietää tätä vaihetta ja ovat jo ahtamassa ruokaa suuhunsa.

Vierailija
29/48 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaveri joka vetää viisi pannullista kahvia joka päivä muttei syö mitään, väittää ettei tunne nälkää. Painaa varmaan 50 kiloa ja kädet kuin risut mutta kiistää olevansa syömishäiriönen.

Nälän tunne on normaali,sen kiistäminen ei.

Vierailija
30/48 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin åsyykkinen ongelma on näillä, jotka ajattelevat koko ajan omaa ja muiden syömistä. Ruokasuhde ja hallinnantunne on vääristynyt. Hallinnantunteen saa vain lakkaamalla syömästä.

Vierailija
31/48 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minulla ainakin se on varsin lyhyt hetki kun maha murisee, pian se menee ohi eikä edes muista enää että oli nälkä. Moni ei ilmeisesti voi sietää tätä vaihetta ja ovat jo ahtamassa ruokaa suuhunsa.

Maha ei pelkästään murise,sitä kouristaa ja tuntuu että oksentaisi. Päätä särkee ja olo on heikko. Voimat loppuu portaisiin.

Mutta eihän pienestä nälän tunteesta tarvitse  välittää..

Vierailija
32/48 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miten niin normaalia? Itse olen syönyt viimeksi eilen, eikä minulla ole nälkä.

Kun syö kerran päivässä, niin ei ole jatkuva nälän tunnekaan.

Minä en jaksa mättää kerralla niin paljon, että saisin kaikki ravintoaineet. Olen pieni nainen ja mahani on pieni,enkä halua venyttää sitä. Syön 3-5 kertaa päivässä pieniä annoksia ja lopetan heti kun en ole enää nälkäinen.

N 31

Ei kannatakaan syödä harvoin, verensokeri heittelehtii jos syö kerralla paljon.

Vierailija
33/48 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jokin åsyykkinen ongelma on näillä, jotka ajattelevat koko ajan omaa ja muiden syömistä. Ruokasuhde ja hallinnantunne on vääristynyt. Hallinnantunteen saa vain lakkaamalla syömästä.

Kenelläpä ei ongelmia olisi. Pontsot kun aikansa vitsailee pulkannaruista ja joka käänteessä kääntävät jutun toisen ulkomuotoon, siinä alkaa väkisinkin miettimään syitä tälle ylettömälle tarpeelle arvostella toisen ulkomuotoa.

Vierailija
34/48 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kenelläpä ei ongelmia olisi. Pontsot kun aikansa vitsailee pulkannaruista ja joka käänteessä kääntävät jutun toisen ulkomuotoon, siinä alkaa väkisinkin miettimään syitä tälle ylettömälle tarpeelle arvostella toisen ulkomuotoa.

Hyvin harvoin näkee tätä. Mutta nämä muiden syömistä paheksvat ketjut on yleisiä. Tässä täytyy olla niin, että nälkä, ruoka ja syöminen on itselle maailman tärkein asia. Ei se normaalia ole. Normaalisti syöminen on neutraali asia.

Vierailija
35/48 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä paskaa, tällä taas halutaan pitää ihminen useamman kerran päivässä keittiössä höröilemässä, kun minä taas mieluummin vetäsen ison lihamätön kerralla mitä sulattelen ihan omaan tahtiin ja sitten seikkaileen internettiin, minulla on polvivamma jotenka en muutenkaa sovellu fyysiseen työhön, vaan artistin hommia kyllä kelpaa.  Tää taas vinguttu fyysisen työn tekijöille.

Vierailija
36/48 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Hyvin harvoin näkee tätä. Mutta nämä muiden syömistä paheksvat ketjut on yleisiä. Tässä täytyy olla niin, että nälkä, ruoka ja syöminen on itselle maailman tärkein asia. Ei se normaalia ole. Normaalisti syöminen on neutraali asia.

Eli harvoin siis näet toisten ulkomuodon arvostelua? Aika hyvin olet silmäsi ja korvasi ummistanut.

Vierailija
37/48 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miten niin normaalia? Itse olen syönyt viimeksi eilen, eikä minulla ole nälkä.

Kun syö kerran päivässä, niin ei ole jatkuva nälän tunnekaan.

Minä en jaksa mättää kerralla niin paljon, että saisin kaikki ravintoaineet. Olen pieni nainen ja mahani on pieni,enkä halua venyttää sitä. Syön 3-5 kertaa päivässä pieniä annoksia ja lopetan heti kun en ole enää nälkäinen.

N 31

Ei kannatakaan syödä harvoin, verensokeri heittelehtii jos syö kerralla paljon.

Verensokeri heittelee kylläkin silloin kun syö usein. Sitä paitsi harvoin syöminen ei tarkoita samaa kuin paljon.

Vierailija
38/48 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Välipalojen (jos siis syödään oikeasti se 4-5 krt päivässä eikä 8 krt päivässä) tarkoituksena on juuri hallita tuota nälkää. Vähän nälkä saa tulla, mutta sitä ei kannata päästää liian suur

Nälkää hallitaan ruuan sisällöllä, ei ruokailujen lukumäärällä.

Vierailija
39/48 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta tulee mieleen kun oltiin kaverin kanssa reissussa (hotellissa ei aamupalaa). Herättiin ja lähdettiin hotellista,kaveri ehdotti kahvien hakua ja minä aamupalaa. Kaveri siihen että syödään myöhemmin jotain. Lähdettiin sitten kävelemään kahvit käsissä. Ehdottelin ruokaa mutta kaveri halusi kävellä ja katsella. Kului  muutama tunti ja aloin huutaa etten kävele v""u enää metriäkään ellen saa ruokaa! Illalla viimeeksi syöty ja aamiainenkin jäi väliin,pyörryn kohta! 

Kaveri ihmetteli miksi olen pahalla päällä ja syyllisti fiiliksensä pilaamisesta. Ei enää reissattu yhdessä.

Ei ole todellakaan normaalia että ihminen syö iltakuudelta, sitten aamulla pelkän kahvin voimin liikkeelle ja viiden kuuden maissa taas päivällinen joka on jo iltapala.

Vierailija
40/48 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kun teet riittävän kauan jotain fyysisesti raskasta, hoksaat että muistat kyllä nälän. Ja ehkä se tärkein: kellotat sekuntikellolla tekemisesi. Näin hoksaat, miten paljon aikaa hukkaat, kun "et muista" nälkääsi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan