Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vaatetus teatteriin? En halua yli- enkä alipukeutua.

Vierailija
21.10.2023 |

Olen menossa katsomaan kaupungin pääteatteriin esityksiä. Loppuunmyytyihin "pääesityksiin" ja ensi-iltaan varmaankin pukeudutaan eri lailla kuin arki-illan komedianäytelmiin pienemmissä teattereissa? Edellinen teatterimuisto minulla on lapsuudestani vuosien takaa.

Olen miettinyt kaksirivistä tummaa bleiseriä ja suoria vaaleita housuja. Kumpaakaan minulla ei nyt ole, mutta niille tulisi varmasti tulevaisuudessakin käyttöä – pukeudun aika jäykästi ja käyn pönöttämässä monissa kissanristiäisissä. Kaapista löytyisi nyt pari mekkoa, mutta näytelmät ovat talvella, enkä halua olla kylmissäni matkalla teatteriin. Housujen alle saisi puettua kalsarit. Olisiko bleiseri-ideani yliampuva? Olen pitkä ja harteikas nainen, joten pitää vielä pohtia miten noinkin maskuliinisesta asusta saisi naisellisemman.

En halua kuitenkaan ylipukeutua, jos muut kanssakatsojat ovat farkut ja trikoopaita -väkeä.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on opetettu, että teatteriin pukeudutaan aina vähän paremmin eli siististi ja juhlavasti. Ja kun viimeksi itse kävin teatterissa, niin kyllä siellä väki oli muissa kuin arkivaatteissa.

Elokuviin voi mennä farkuissa ja hupparissa, mutta teatteriin pukeudutaan siistimmin.

Vierailija
42/43 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne mennään katsomaan esitystä, eikä toisia katsojia. Ajattelu, että teatteriin pitää jotenkin erityisesti pukeutua, on jostain alahärmästä 1940-luvulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minulle on opetettu, että teatteriin pukeudutaan aina vähän paremmin eli siististi ja juhlavasti. Ja kun viimeksi itse kävin teatterissa, niin kyllä siellä väki oli muissa kuin arkivaatteissa.

Elokuviin voi mennä farkuissa ja hupparissa, mutta teatteriin pukeudutaan siistimmin.

Missäs tuota on opetettu? Jossain oppilaitoksessa, vai?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä