Voisiko joku vääntää maalaiselle rautalangasta, mitä niin hienoa Helsingissä on?
Oikein muuta perustelua en ole ikinä kuulut kuin Stadi nyt vaan on Stadi ja maalaisten haukkumista.
Kommentit (259)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Suomessa on 24 toiminnassa olevaa lentokenttää, ja kyllä lähes jokainen niistä jonkin kaupungin lähellä on. Siispä lentokentän läheisyys ei ole mikään erityinen syy asua Helsingissä, mutta toki kansainvälisten lentojen tarjonta siellä on huomattavasti muita kenttiä parempi.
Tulevaisuudessa lentomatkailu muuten vähenee huomattavasti, joten toivottavasti kukaan ei valitse asuinkaupunkiaan lentokentän perusteella, ellei ammatti liity jotenkin siviili-ilmailuun.
Ja kuinka monelta noista 24 lentokentältä lähtee kansainvälisiä lentoja moneen eri kohteeseen?
Kun katsoo vaikkapa Kuopiosta tällä hetkellä lähteviä lentoja niin ne kaikki lennot ovat Helsinkiin...
https://www.finavia.fi/fi/lentoasemat/kuopio/lennot
Naisilla se tuntuu enemmän olevan pakkomielle matkustamiseen. Olen matkustellut, ihan kivaa jonkun aikaa, mutta ei sitä ikäänsä jaksa.
Vierailija wrote:
Helsingissä oli joskus ihanaa asua, ei enää, nyttemmin on yhteiskuntarauha mennyttä.
Muutin pois ennen niin rakkaasta kotikaupungistani juuri tämän takia. Lasten koulunkäynti alkoi käydä mahdottomaksi, samoin kadulla liikkuminen.
Vierailija wrote:
Suomessa on 24 toiminnassa olevaa lentokenttää, ja kyllä lähes jokainen niistä jonkin kaupungin lähellä on. Siispä lentokentän läheisyys ei ole mikään erityinen syy asua Helsingissä, mutta toki kansainvälisten lentojen tarjonta siellä on huomattavasti muita kenttiä parempi.
Tulevaisuudessa lentomatkailu muuten vähenee huomattavasti, joten toivottavasti kukaan ei valitse asuinkaupunkiaan lentokentän perusteella, ellei ammatti liity jotenkin siviili-ilmailuun.
Älä nyt sekavia kirjoita!
Onhan se nyt ihan eri asia lähteä Helsingistä viikonloppulomalle Berliiniin kuin Pihtiputaalta. Syrjäseuduilta nyt vaan on yksinkertaisesti pitkä matka joka paikkaan ja lähteminen vaivalloista. Pitää ensin matkustaa tuntitolkulla isoon kaupunkiin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mikä nyt kenellekin on "hienoa". Minusta siellä on upea kulttuuritarjonta, paljon tekemistä ihmiselle joka harrastaa kulttuuria. On myös ihana merellinen maisema, kaunista arkkitehtuuria, hyviä kävelyreittejä veden äärellä, paljon luontoalueita. Helpot yhteydet myös muualle Suomeen jos ja kun sellaisia kaipaa.
Siellä tosiaan on rikas kulttuuritarjonta, erityiseti Puotinharjussa.
Siellä on mm. somalialaisia ravintoloita, joita persut aina välillä kaipailevat.
Älkää nyt kuitenkaan menkö kivittämään niiden ikkunoita. Siellä on kameravalvonta.
Helsingistä löytyy mahdollisuuksia niche harrastuksille ja poikkeaville elämäntavoille. Jos haluaa teknobileitä tai hengailla homobaarissa niin niukaksi käy tarjonta jossain Kainuun korvessa. Helsingissä löytyy jokaiselle jotakin.
Ihan sama vaikka harrastaisit jousiammuntaa tai laskuvarjohyppäämistä. Sinulle löytyy samanmielinen harrastusporukka ja voit mennä erikoiskaupasta ostamaan harrastusvälineitä. Pikkupaikkakunnalla ei ole samalla tavalla mahdollisuuksia.
Vierailija wrote:
Helsingistä löytyy mahdollisuuksia niche harrastuksille ja poikkeaville elämäntavoille. Jos haluaa teknobileitä tai hengailla homobaarissa niin niukaksi käy tarjonta jossain Kainuun korvessa. Helsingissä löytyy jokaiselle jotakin.
Ihan sama vaikka harrastaisit jousiammuntaa tai laskuvarjohyppäämistä. Sinulle löytyy samanmielinen harrastusporukka ja voit mennä erikoiskaupasta ostamaan harrastusvälineitä. Pikkupaikkakunnalla ei ole samalla tavalla mahdollisuuksia.
Ironista kyllä jousiammunta ja laskuvarjohyppääminen ovat todennäköisesti helpompia pk-seudun ulkopuolella.
Ihan turha vääntää rautalankaa asiassa, jonka lopputulema on aina sama: jankkaaminen jatkuu, vaikka kuinka moni rautalankaa vääntelisi, kukin mieleisekseen. Minä tykkään olla ja asua Helsingissä. Täällä on koti. Ihan sama, mitä joku toinen tästä on mieltä.
Helsingissä on yksityisaloilla työpaikoissa valinnan varaa, on isoa ja pientä firmaa ja monenlaiseen hommaan keskittynyttä. Esimerkiksi IT-ammattilaiselle löytyy mahdollisuuksia sekä ns. edetä uralla että halutessaan vaihtaa vaikka tekemään hommia jonkin uuden teknologian kanssa. Ei tarvitse pelätä joutuvansa muuttamaan mahdollisesti koko perheen kanssa, jos saa fudut tai haluaa itse vaihtaa duunia.
Muuten sitten hienous lienee katsojan silmässä, itsekin ehkä asuisin jossain syrjemmässä, mutta tuo työpaikkahomma painaa vaakakupissa aika paljon.
Persettä on helpompi myydä kun on paljon ihmisiä samassa paikassa. Sieluton mesta. Mielummin menisin Turkuun🤮
Onhan siellä kivoja metsiä ratikkamatkan päässä. Nyt ne hakataan että saadaan tilaa meille kaikille muuttaa sinne purukumiksi koneiston hampaisiin. Sieltä löytyy jokaiselle oma lokero ja tismalleen oikea doping aine sen sietämiseen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ironista kyllä jousiammunta ja laskuvarjohyppääminen ovat todennäköisesti helpompia pk-seudun ulkopuolella.
Jousiammuntaa Helsingissä esim.
Helsingin Jousiammuntahalli Oy
Ei mitään, kaikki työpaikat vaan ovat siellä
Töitä. Voisin asua muuallakin Suomessa, mutta näin hyvin palkattua työtä en saisi mistään muualta. Ajatuksena on kylläkin vanhemmiten töiden loputtua muuttaa muualle eli halvemmalle alueelle laskettelukeskusten läheisyyteen.
Ystäväni asuu pikkupaikkakunnalla ja saa helposti aikoja mielenterveyshoitajalle. Sama hoitaja aina. Muutkin terveysasiat hoituu hyvin.
Helsingissä terveyskeskustoiminta on hankalaa. Ei saa aikoja, liikaa asiakkaita, työntekijät vaihtuu, ei yhteistä linjaa, eivät kommunikoi keskenään.
Valinnanvaraa riittää oli kyseessä työ, koulu tai harrastus. Meri, puistot, palvelut, lentokenttä, hyvä julkinen liikenne..
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mä olen tällainen maalaistollo, ja täytyy sanoa että jos kaipaan arkkitehtuuria, kulttuuria, maisemia, niin lähden kyllä ennemmin melkein mihin muuhun tahansa eurooppalaiseen pääkaupunkiin.
Mutta sen perustelun kyllä ymmärrän, että Helsinki on monelle koti, ja siksi moni viihtyy siellä.
Minäkin olen malaistollo, mutta ei minun tarvitse lähteä sen paremmin Helsinkiin kuin mihinkään muuhunkaan Euroopan kaupunkiin kulttuurin kaipuussa.
Myös maaseutukulttuuri on kulttuuria. Myös maalla on arkkitehtuuria ja maisemia. Kaikki riippuu siitä, mitä arvostaa.
Juuri on televisiossa menossa ohjelma metsän ja suon tutkimuksesta ja Hämeen härkätiestä. Toimittajat nauttivat suopursun tuoksusta, jota ei takuulla tavoita missään muualla kuin juuri siellä suolla ja sen lähistöllä. Haastattelevat juuri muinaistutkijaa, joka esittelee erityisiä
Totta kai, kaikki riippuu siitä mitä arvostaa, ja myös ehkä siitä, miten paljon sitä kulttuuria ympärilleen kaipaa.
Minäkin arvostan muinaismuistoja suuresti, mutta koen saavani niistä aivan riittävästi käymällä kerran tai pari paikalla ja lukemalla aiheesta tehtyä tutkimusta. En koe, että minun tarvitsisi asua hautaröykkiön vieressä saadakseni siitä lisäarvoa elämään. Ihan samoin voin käydä oopperassa Helsingissä sen pari kertaa vuodessa, eikä minun tarvitse muuttaa sinne oopperan vuoksi.
Mutta kokonaisuutena täytyy sanoa, ettei mikään hautaröykkiö yksinään täyttäisi kaipuutani esimerkiksi elävään musiikkiin. Onneksi jokainen voi valita.
Onko ap joku mölli joka ei poistu ikinä kotoa?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mä olen tällainen maalaistollo, ja täytyy sanoa että jos kaipaan arkkitehtuuria, kulttuuria, maisemia, niin lähden kyllä ennemmin melkein mihin muuhun tahansa eurooppalaiseen pääkaupunkiin.
Mutta sen perustelun kyllä ymmärrän, että Helsinki on monelle koti, ja siksi moni viihtyy siellä.
Minäkin olen malaistollo, mutta ei minun tarvitse lähteä sen paremmin Helsinkiin kuin mihinkään muuhunkaan Euroopan kaupunkiin kulttuurin kaipuussa.
Myös maaseutukulttuuri on kulttuuria. Myös maalla on arkkitehtuuria ja maisemia. Kaikki riippuu siitä, mitä arvostaa.
Juuri on televisiossa menossa ohjelma metsän ja suon tutkimuksesta ja Hämeen härkätiestä. Toimittajat nauttivat suopursun tuoksusta, jota ei takuulla tavoita missään muualla kuin juuri siellä suolla ja sen lähistöllä. Haastattelevat juuri muinaistutkijaa, joka esittelee erityisiä
Helsingissäkin on ollut monta hirttopaikkaa
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https…
Perheeni, sukuni ja ystäväni ovat kaikki pk-seudulta. Välillä leikin ajatuksella että muuttaisin jonnekin 2-4 tunnin ajon päähän, kukaan ei olettaisi että lähden extempore minnekään. Mutta sitten olisin kyllä ihan yksin, en tunne juuri mistään muualta tarpeeksi läheisesti juuri ketään.
Ei Helsinki ole mielestäni mitenkään hienompi paikka kuin moni muukaan. Itse tykkään asua lähiössä Vantaalla, on vihreää, rauhallista ja junalla pääsee vartissa Helsinkiin jos haluaa. Introverttinä en kaipaa kovin läheisiä ihmissuhteita paljoa, mutta tavallaan minua rauhoittaa joskus kun ympärillä on ihmisiä jotka tohottaa menemään.
Olen alunperin maalta, mutta molemmat vanhemmat Helsinkiläisiä. Sen huomasin että maalaisissa on niitä jotka jostain syystä kokee kovaa alemmuudentunnetta Helsinkiläisiä kohtaan joka sitten purkautuu uhona ja kiukkuna. Omien vanhempieni vuoksi Helsinki oli vaan Helsinki, ja en ihan tajunnut miksi se oli sellainen punainen vaate monelle.
Riittävästi ihmisiä ja tohinaa niin, ettei jokaista liikahdusta joku juoruakka vahdi.
Helsingissä oli joskus ihanaa asua, ei enää, nyttemmin on yhteiskuntarauha mennyttä.