Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku vääntää maalaiselle rautalangasta, mitä niin hienoa Helsingissä on?

Vierailija
21.10.2023 |

Oikein muuta perustelua en ole ikinä kuulut kuin Stadi nyt vaan on Stadi ja maalaisten haukkumista. 

Kommentit (259)

Vierailija
41/259 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kulttuuria ja upeita merenrantoja (myös luontokohteita) sekä Kantakaupungissa monin paikoin kaunista vanhaa rakennuskantaa.

Vierailija
42/259 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa maalaisilta ei kuule kuin hesalaisten ja Hesan mollaamista vaikka eivät olisi stadissa käyneet kuin ohimennen Tallinnan laivalle mennessä.

Samanlaisia ennakkoluuloisia on joka puolella.

Stadissa kumminkin on suurin osa junantuomia niin täällä kaikki tulee toistensa kanssa toimeen. Kos täältä lähdet maalle niin siellä on yleensä niin vahva kotiseutu identiteetti että kaikki katsoo kieroon kehä kolmosen sisäpuolelta tullutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/259 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Helsinki on koti. Paras paikka siis. 

Himassa on hyvä olla <3

t. stadilainen

Vierailija
44/259 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut lapsesta asti maaseudulla asuvien sukulaisten ja tuttujen kanssa niin päin, että he ovat pilkanneet Helsinkiä eikä niin, että olisin koskaan itse pilkannut heidän maalaisuuttaan. Päinvastoin olen aina ihaillut heidän asuinpaikkojaan, isoa taloa, pihapiiriä, yhteisöllisyyttä, luonnonläheisyyttä jne. Miksi yleensä täytyy pilkata ja painaa toista alaspäin?

Helsingissä pidän itse moniarvoisuudesta, vapaudesta ja runsaista valinnan mahdollisuuksista esim. kulttuuritarjonnan ja ja koulutus- ja työpaikkojen suhteen. Pidän myös keskustan vanhasta arkkitehtuurista. Ennenkaikkea Helsinki tuntuu kodilta, koska olen ikäni täällä asunut.

Vierailija
45/259 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä puolestaan on paremmat palkat. Ja nykyään moni tekee etätöitä niin ek tarvitse pendelöidä. Ja täältähän sitä lähtee lentoja Euroopan kaupunkeihin harva se päivä jos haluaa nopealle viikonloppureissulle. Ja ainahan täältä pääsee maallekin viikonlopuksi. 

Vierailija
46/259 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut pikkukylissä ja maakuntakaupungeissa. Aina ollut ahdistunut, masentunut, kykenemätön samaistumaan ihmisiin ympärilläni.

Sitten muutin Helsinkiin ja elämä alkoi.

Vierailija
47/259 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni enemmän törmää helsinkiläisten ja Helsingin pilkkaamiseen kuin siihen, että helsinkiläiset väheksyisivät muuta Suomea. Niin iso osa nykyisistä helsinkiläisistä on kuitenkin syntynyt muualla.

En sitten tiedä, pitääkö joku ylimielisenä tms. sitä, jos itse sanon, etten voisi kuvitella muuttavani pois Helsingistä. Ei se kuitenkaan tarkoita muuta kuin että olen täällä koko ikäni asunut ja tämä on minulle koti. Jos olisin koko ikäni viettänyt vaikkapa Kuopiossa, tuntisin varmaan samoin Kuopiota kohtaa. 

Vierailija
48/259 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on paljon kauneutta. Muu Suomi on oikeaa rumuuden ja tylsyyden museo.

Vierailija
49/259 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ole teille mitään. Pysykää poissa.

Vierailija
50/259 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tämäkin keskustelu maalaa kuvaa siitä, että Helsingissä asuvat käyvät joka ilta ravintolassa, oopperassa ja ties missä. Arkista kauppakassin kantamista se elämä Helsingissäkin kuitenkin on, ja juuri tuo perusarki ainakin omasta mielestäni olisi Helsingissä ahd istavaa. Ravintolaa, oopperaa tai muuta vastaavaa varten voi kyllä erikseen tarvittaessa matkustaa Helsinkiin. Ei niissä kuitenkaan joka päivä käydä eivätkä ne edellytä asumista Helsingissä.

Kyllä tulee käytyä paljon useammin kulttuuririennoissa, kun asuu Helsingissä. Sanoisin, että ainakin omalla kohdalla lisääntyi kaikenlainen meneminen huomattavasti. Kävin yhtenä iltana Amos Rexissä. Oli niin vaikuttava näyttely valo- ja äänitaidetta, että kävinkin katsomassa viikonloppuna uudestaan. Nyt kun tänä vuonna oli Albert Edelfelt Ateneumissa, kävin kesällä siellä, oli aika ruuhkaista ja menin uudestaan nyt vähän ennen kuin näyttely loppui (arki-iltana), jolloin sai rauhassa katsella.

Perheen kanssa käydään usein myös eri saarilla, siis muuallakin kuin Suomenlinnassa. Se on vaan niin kätevää, kun lauttoja kulkee ja hinta on pieni.

Käyn myös syömässä vähintään kerran viikossa. Eipä sitä varmaan pikkupaikkakunnilla ehkä tule niin usein harrastettua, jos on pari ravintolaa, joihin kyllästyy. Tykkään kyllä olla maallakin kesällä. Meillä on kesämökki järven rannalla. Itse tulee laitettua siellä ruuat, kun se pikkupaikkakunnan tarjonta on pitsaa ja kebabia, joista kummastakaan en välitä erityisemmin. Toisaalta mökillä on myös grillikatos ja siinä kesäkeittiö, joten hyvällä säällä se ruuanlaitto on nautinto.

Vierailija
51/259 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman pilkkaamista, olosuhteet Stadissa = haisee, likainen, surkeaa asiakaspalvelua, aikasyöppö siirtymien suhteen, keskustassa huono ja huononeva liiketarjonta, kallista, uudisrakennukset surkeaa laatua, välinpitämättömyys. 

Vierailija
52/259 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän olen kokenut sen niin, että Helsinkiä ja helsinkiläisyyttä saa (=kuuluu) haukkua. Kun tänne tullaan maaseudulta, niin oikein etsitään vikoja ja epäkohtia, joita ääneen sanomalla voidaan todistaa, ettei Helsinki ole mistään kotoisin, meillä sentään maaseudulla..

Helsinki on kotini, synnyinkaupunkini. Minulle ei tulisi mieleenikään mennä arvostelemaan muiden ihmisten kotipaikkoja ja asuinsijoja. Voin vain kuvitella minä ”ylpeänä hesalaismoukkana ” minua pidettäisiin jos menisin maalaissukulaisille nyrpistelemään ja arvostelemaan heidän kotikaupunkiaan. Mutta niin tänne Helsinkiin voi tulla ja sanoa mitä ikinä keksii paskaa sanottavaa.

Vierailija
53/259 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisten ei kylläkään tarvitse "pilkata" helsinkiläisiä, se on vaan hyvä, että kaikki ne ulkomaalaisetkin, ex-kotimaassaan täysin "maalaiset" kerääntyvät yhteen paikkaan tuomaan kulttuuria nimenomaan sinne teille, eivätkä jää tänne maalle polttelemaan kaikkia saunoja tai liastamaan arvokkaita merkkilenkkareitaan lehmänpaskoihin. Katujengejäkään ei oo, jos ja kun täällä perämetsässä ei oo edes katuja ;D

-winner-

Vierailija
54/259 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Enemmän olen kokenut sen niin, että Helsinkiä ja helsinkiläisyyttä saa (=kuuluu) haukkua. Kun tänne tullaan maaseudulta, niin oikein etsitään vikoja ja epäkohtia, joita ääneen sanomalla voidaan todistaa, ettei Helsinki ole mistään kotoisin, meillä sentään maaseudulla..

Helsinki on kotini, synnyinkaupunkini. Minulle ei tulisi mieleenikään mennä arvostelemaan muiden ihmisten kotipaikkoja ja asuinsijoja. Voin vain kuvitella minä ”ylpeänä hesalaismoukkana ” minua pidettäisiin jos menisin maalaissukulaisille nyrpistelemään ja arvostelemaan heidän kotikaupunkiaan. Mutta niin tänne Helsinkiin voi tulla ja sanoa mitä ikinä keksii paskaa sanottavaa.

Ei edes tarvitse tulla paikan päälle. Kunhan vaan vihaa Helsinkiä ilman oikeaa syytä.

Vierailija
55/259 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos haluat vierailla Suomen parhaassa huvipuistossa menet Linnanmäelle.

Jos haluat vierailla Suomen parhassa taidemuseossa menet Ateneumiin.

Jos haluat vierailla Suomen parhaassa oopperassa menet Suomen oopperataloon Helsingissä.

Jos haluat syödä Suomen parhaimmissa ravintoloissa... ja niin edelleen.

Helsingillä on paljon tarjottavaa. Ei joku Peräseinäjoki pysty samaan.

Jos haluat vierailla suomen parhaassa huvipuistossa menet Power parkiin, (jos toiseksi parhaassa niin särkäniemi)

Jos haluat vierailla suomen parhaassa taidemuseossa menet Turun taidemuseoon.

Jos haluat vierailla Suomen parhaassa oopperassa niin et ole todennäköisesti suomalainen tai et ainakaan kuullu 99% jotka ei käy oopperassa.

Jos haluat syödä hyvissä ravintoloissa ota laiva Tukholmaan (jos et niin Turussa ja Tampereella on yhtä "hyviä" ravintoloita kuin Helsingissä.

Jos haluat nauttia keikasta/konsertista Suomen parhaalla akustiikalla menet Logomoon.

Helsingillä on tarjota monenlaista mutta suurin osa on hyvin keskinkertaista jopa Suomen mittaapuulla.

Vierailija
56/259 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

3.n polven stadilaisena ja täällä kohta 40 vuotta asuneena sanon että se hieno on stadissa jos tykkää dallailla kaupungin katuja ees taas ja tsiigailla. Jos tykkää ottaa oluttta niin voi pysähtyä vaikka Vaasankadulle edulliselle stobelle. Sit kummiskin skutsi on lähellä jos haluu siellä seikkailla. En välitä mistään oopperoista, konserteista, teattereista tai ylihintaisista ravintoloista ja kahviloista, mut arvostan etnisiä ruokakauppoja. Eli hyvä kun saa safkaa nopeesti. Kliffaa on myös et talvella ainakin yrittävät saada hiihtoladun keskuspuistoon vaihtelevalla menestyksellä.  Ja rakastan maaseutua kyllä ja arvostan heitä. Ei siinä mitään. Ties vaikka itsekin sinne vanhoilla päivillä menen goisiin johonkin nastaan pieneen tupaan.

Vierailija
57/259 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei edes tarvitse tulla paikan päälle. Kunhan vaan vihaa Helsinkiä ilman oikeaa syytä.

Kyllä, tyypillistä on ollut sellainen ennakkoluulo helsinkiläisiä kohtaan, että he käyttäytyisivät jotenkin leveästi ja puhuvat leveästi. Tällaista kuulin ihmisiltä, joilla oli Helsingissä ehkä kolme sukulaista ja jotka eivät olleet liikkuneet yhtään missään Helsingissä. Ihmettelin lapsena sitä maalla asuvien tuttujen yksipuolista ilkeyttä ja halua loukata kun he haukkuivat milloin mitäkin Helsingissä.

Vierailija
58/259 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se on koti, kun siellä on syntynyt. Ja joo, tykkään kaupunkiympäristöstä. 

ymmärrän kyllä Helsinkiä kritisoiviakin: ei se paikka täydellinen ole. Mutta mikäpä olisi. 

Vierailija
59/259 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat juuret, perhe, suku ja kaikki ystävät, kaikki tutut ja rakkaat paikat. 

Vierailija
60/259 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan itse asunut Helsingissä, mutta Helsinki tarjoaa monipuolisen kulttuurielämän, joka kattaa teatterit, konsertit ja museot. Lisäksi se yhdistää kauniin luonnon ja meren läsnäolon kaupungin keskustaan, mikä mahdollistaa ulkoilun ja virkistyksen helposti saavutettavaksi. Kattava joukkoliikennejärjestelmä helpottaa liikkumista. Helsingin koulutustarjonta on korkeatasoista, ja kaupunki tarjoaa monia mahdollisuuksia opiskeluun ja urakehitykseen. Helsingissä on myös monipuolinen ravintolakulttuuri, joka heijastaa kaupungin monikulttuurista ilmapiiriä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi