Miten iso ero olisi tällä ruokakassilla siihen mitä olet tottunut ostamaan?
Ruokakassissa olisi:
Kauraryynejä
oliiviöljyä
kananmunia
broilerin rintafileitä (maustamatonta)
maustamatonta jugurttia
avokadoja
kiiwejä
klementiinejä
kikherneitä
pinaattia
rucolaa
tomaatteja
porkkanoita
parsakaalia
chiliä
naudan paistijauhelihaa
inkivääriä
kvinoaa
teetä
maitorahkaa
mustikoita
vadelmia
mozzarellajuustoa
Mitä jäisi puuttumaan tai mikä jäisi käyttämättä?
Kommentit (71)
Käyttämättä mulla jäisi kiivit (olen allerginen) ja tee (en juo), mutta muu perhe kyllä voisi noi käyttää. Tuosta puuttuu maito jota meillä menee muutama litra viikossa ja leipä, jota menee se paahtoleipäpaketillinen viikossa.
Käyttämättä jäisi Kikherneet ja kvinoa. Ei ole tuttuja tuotteita.
Mustikoita ja vadelmia on jo pakkasessa.
Avocado, ihan ok, mutta harvemmin tulee ostettua.
Lisäksi ostaisin maitoa, kauramaitoa, raejuustoa, hiivaa, vehnäjauhoja tai leipää, oivariinia, leikkele, lohta, salaattia, sipulia, paprika, palsternakka,
Eiköhän noilla hetken aikaa pärjäisi.
Hedelmät ja marjat jäisivät minulla pois, smoothieta tilalle.
Kauraryynit vaihtaisin mysliin jota syön kreikkalaisen jogurtin kanssa.
Jauheliha pois, kalaa tilalle.
Enemmän vihanneksia, pidän erityisesti munakoisosta ja paprikasta.
Mozzarellan vaihtaisin fetaan tai vuohenjuustoon.
Kvinoaa en käytä ja mustikoita tai vadelmia en osta kaupasta. Muut näyttää sille että vois löytyä meidän perheen kauppalistalta myös.
Käyttämättä jäisi avokadot ja nauta.
Kaikki menisi käyttöön. Ostan juurikin samantyyppisiä tuotteita.
Leipää ostaisin lisäksi ja kauramaitoa. Muuten tulisi kyllä varmasti kaikki syödyksi - paitsi kvinoa ja kikherneet.
Tuolta listalta käyttäisin vain kananmunat, jauhelihan, klementiinit ja teen. Noita muita en osta koskaan, paitsi chiliä maustepurkissa.
Hyvä kassi. Kelpaisi minulle. Perunat vaan puuttuu.
Avokadot ovat hyviä, mutta en osta niitä koska ovat jäätävän epäekologisia, sama kiivien kohdalla.
Noiden lisäksi ostoskoriin tulee kreikkalaista jogurttia, marjoja ja luomuhunajaa. Naudan jauhelihan tilalle vaihdetaan tuore kala ja turhat hiilarit kuten kvinoa jätetään kauppaan.
Toki ihminen tarvitsee herkkujakin, joten 1-2x/kk ostoskoriin eksyy myös suklaata tai sushia/tms roskaruokaa.
Vierailija wrote:
Naudan jauheliha ja klementiinit jäisivät käyttämättä. Smoothiet, kala, oliivit ja erilaiset homejuustot puuttuvat.
Muuten näyttää aika kotoisalta. 😊
smoothiet puuttuu? Kuinka avuttomia ihmiset ovat?
pinaattia, avokaadoa, jugurttia, mustikoita, avokadoja, inkivääriä ja vadelmia on kassissa.
Vierailija wrote:
Avokadot ovat hyviä, mutta en osta niitä koska ovat jäätävän epäekologisia, sama kiivien kohdalla.
Noiden lisäksi ostoskoriin tulee kreikkalaista jogurttia, marjoja ja luomuhunajaa. Naudan jauhelihan tilalle vaihdetaan tuore kala ja turhat hiilarit kuten kvinoa jätetään kauppaan.
Toki ihminen tarvitsee herkkujakin, joten 1-2x/kk ostoskoriin eksyy myös suklaata tai sushia/tms roskaruokaa.
Turhat hiilarit kuten kvinoa? Ja sitten vedetään mässyä. Mikä logiikka?
kvinoa on muutes erittäin hyvä vaihtoehto vähähiilariseen ruokavalioon.
Maustamaton jogurtti, maitorahka ja naudanliha pois.
Niiden tilalle tomaattimurskaa, valkosipulia, korianteria ja basilikaa.
Osa menisi roskiin koska en saa syödä mahan takia.
Vierailija wrote:
smoothiet puuttuu? Kuinka avuttomia ihmiset ovat?
pinaattia, avokaadoa, jugurttia, mustikoita, avokadoja, inkivääriä ja vadelmia on kassissa.
Smoothiet ovat käteviä ja hyvän makuisia. En myöskään purista itse appelsiinimehua vaikka helppoa sekin on.
Muuten pidän ruoanlaitosta ja käytän siihen aikaa, vaivaa ja rahaa.
Chili,avokado ja tee ei kuulu omaan koriini,olisi kahvia ja suolakurkkuja tilalla.Muuten ok.
Normaalisti teen viikon ostokset kerralla joten meille tää olisi viikonlopun ruokakassi.
Kauraryynejä > ei koska ei vältetään viljoja
oliiviöljyä > kyllä
kananmunia > kyllä
broilerin rintafileitä (maustamatonta), naudan paistijauhelihaa > kyllä
maustamatonta jugurttia > kyllä mutta pitää olla kookospohjaista
avokadoja > kyllä
kiiwejä, klementiinejä > ei koska ei syödä hedelmiä niiden sokeripitoisuuden vuoksi
kikherneitä > kyllä
pinaattia, rucolaa > kyllä
tomaatteja, porkkanoita, parsakaalia, chiliä, inkivääriä > kyllä
kvinoaa > ehkä
teetä > kyllä
maitorahkaa > ei koska ei käytetä maitotuotteita pl. voi ja juusto
mustikoita, vadelmia > kyllä
mozzarellajuustoa > kyllä
lisäksi ruokakassiin tulisi enemmän juustoja, voita, oliiveja, salamia, jotain pähkinöitä ja kalaa.
Kvinoa, lihaa, kikherneitä, chiliä, inkivääriä, teetä en käytä.
Vadelmia en osta koska kasvatan itse.
Muita ostelen.
Missä ovat pizza ja käristemakkara ja lihapiirakat ja colajuomat ja ranskalaiset ja kebabit, siis niinku ihan se suomalainen perusruoka? Pitääkö buumerina taas googlata, mitä on kvinoa?
-winner-
Olen alkanut syömään enemmän kalaa, kananmunia ja kasviksia. Kvinoa ei ollutkaan niin hieno juttu, että olisi vakiinnuttanut paikkansa ruokavaliossani. En osta. Hyvin harvoin ostan myös kiivejä ja klementiinejä, kun suomalaisia omenoita saa kauan ja ovat niin maukkaita. Lisäisin ap listaasi linssit yhtenä tärkeänä.
Ennen ostin, mutta nykyisin en osta alla listattuja
-broilerin rintafileitä (maustamatonta)
-naudan paistijauhelihaa
- kvinoaa