Napolilaiseen pizzapohjaan ei kuulu öljy!!
Ja sitä pitää kohottaa jääkaapissa 24-48 tuntia.
Kommentit (24)
mutsis kohos jääkaapissa 24-48 tuntia ku sua teki
Roomalaiseen pizzapohjan kuuluu öljy? Missä kohtaa menee raja öljyttömyyden ja öljyn kohdalla? Terracinan kaupunki on suunnilleen puolessa välissä, kuuluuko siellä öljy taikinaan?
Aitoa napolilaista pizzaa kohotetaan minimissään 8 tuntia ja maksimissaan 24. Tämä on ihan säädetty asia.
Unohdit aloituksesta sanan " Öööh"
Vierailija kirjoitti:
Aitoa napolilaista pizzaa kohotetaan minimissään 8 tuntia ja maksimissaan 24. Tämä on ihan säädetty asia.
Aitoa napolilaista pizzaa saa vain Napolista.
Vierailija kirjoitti:
Ei tasan ole aitoa napolilaista pitsataikinaa kohotettu jääkaapissa. Jääkaappi on varsin moderni keksintö kuitenkin.
Kellari on ikivanha keksintö. Samoin poltetusta savesta tehdyt jäähdyttimet.
Ei kylmässä, vaan 21-24 asteessa! Kohotus 8-24 tuntia, suositeltavaa on min. 20 tuntia. Ei kaulintaa, vaan muotoilu käsin.
No mä en tee napolilaista pitsataikinaa. Ihan normi pitsataikina kelpaa mulle.
Vierailija kirjoitti:
Jääkaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kylmässä, vaan 21-24 asteessa! Kohotus 8-24 tuntia, suositeltavaa on min. 20 tuntia. Ei kaulintaa, vaan muotoilu käsin.
Lämpimässä kohotuksen tietää kaikki, jotka on joskus leiponeet jotain. Ei siis ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jääkaapissa.
Ei, ei ja vielä kerran ei. Napolilainen pizzataikina kohotetaan huoneenlämmössä n. 20 tuntia. Voitte kohottaa jääkaapissa, mikään ei estä ja niin voi tehdä. Mutta ei napolilaista pizzataikinaa.
"Ei jääkaapissa, vaan nimenomaan huoneenlämmössä. Näissä on alueellisia eroja, mutta napolilainen pizza sääntöjen mukaan tehdään näin."
Minä laitan pitsan päälle ketsuppia, nakkeja ja juustoa.
Pitsaan ei kuulu juusto ei ainakaan napolilaiseen !
Olen suomalainen enkä napolilainen. Aloitus ei koske minua.
Vierailija kirjoitti:
Kuka sääti, edesmennyt paavi?
Ei tasan ole aitoa napolilaista pitsataikinaa kohotettu jääkaapissa. Jääkaappi on varsin moderni keksintö kuitenkin.