Miten iso ero olisi tällä ruokakassilla siihen mitä olet tottunut ostamaan?
Ruokakassissa olisi:
Kauraryynejä
oliiviöljyä
kananmunia
broilerin rintafileitä (maustamatonta)
maustamatonta jugurttia
avokadoja
kiiwejä
klementiinejä
kikherneitä
pinaattia
rucolaa
tomaatteja
porkkanoita
parsakaalia
chiliä
naudan paistijauhelihaa
inkivääriä
kvinoaa
teetä
maitorahkaa
mustikoita
vadelmia
mozzarellajuustoa
Mitä jäisi puuttumaan tai mikä jäisi käyttämättä?
Kommentit (71)
Avokado, kiivi, kikherne ja kvinoa jäisivät pois. Muita ostan jo muutenkin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
smoothiet puuttuu? Kuinka avuttomia ihmiset ovat?
pinaattia, avokaadoa, jugurttia, mustikoita, avokadoja, inkivääriä ja vadelmia on kassissa.Smoothiet ovat käteviä ja hyvän makuisia. En myöskään purista itse appelsiinimehua vaikka helppoa sekin on.
Muuten pidän ruoanlaitosta ja käytän siihen aikaa, vaivaa ja rahaa.
Älä välitä, minun mummini oli sitä mieltä että jos osti viiliä kaupasta niin oli avuton! 😀
Näin se maailma muuttuu.
Minun äitini ei suostu ostamaan siivutettua juustoa, ei ole rahakysymys... 😜
Kikherneet taitaa olla ainoa jota en ole koskaan ostanut, enkä oikeastaan tietäisi mitä niillä tehdä.
Hyvän näköinen ostoskori, oikeastaan kaikki muu kelpaisi paitsi jauheliha.
Lisäisin perunoita, yrttejä ja kalaa. Plus sitruunaa tai limeä pitää meillä aina olla kun toimii niin monessa asiassa.
9 noista ostan. En ostele mitään marjoja ja rahkoja enkä korviketuotteita.
Lihat, kvinoa ja rucola pois, muuten kävisi sellaisenaan. Linssejä ja juustoja tilalle.
Ei
-kvinoaa (mitä edes on)
-teetä
Loppuja en muista, mutta oli siinä kaikkea epäostettavaa.
Vierailija wrote:
9 noista ostan. En ostele mitään marjoja ja rahkoja enkä korviketuotteita.
Mikä kassissa on mielestäsi korvike? Tee?
Olisi todella erilainen. Tuossa 90% kasvista, minulla ehkä 5% (silloin, kun jää yli rahaa muusta). Lihat samaa. Lisäksi mulla paljon leipää, pullaa, keksipaketti, sekä makaroni / riisipaketti. Kissanruoat ja wc-paperi kerran viikkoon. Maito ja jogurtteja lapselle. Siinä se.
Kasvikset ja hedelmät on hyvänmakuisia ja kivoja välipaloja ja lisukkeita. Mutta ei ne vie nälkää, joten kun ostan sitä, mikä vie nälän, ei jää rahaa kasviksiin.
Rucola ja inkivääri ovat ainoita joille en välttämättä keksisi käyttöä. Muuten kuulostaa melkolailla omalta ruokakassiltani. Lisäisin vielä perunan ja leivän.
Kvinoa, tee ja mozzarella jäisi pois mutta tilalle couscousia, hyvää kahvia ja vaikka gruyereä tai kypsää cheddaria.
Jauhelihan sijaan lihaa palana. Kikherneiden sijaan välillä linssejä
Muuten on samoja asioita mitä itsekin ostan, mutta lihaa en syö, joten jauheliha ja kana jäisivät käyttämättä.
Tuosta listasta kananmunat ja klementtiinit.
Lihaa ja munia ostan harvoin ja silloinkin vain jotain noista enkä ikinä kaikkia kerralla. Hevipuolella on monta tuotetta, joiden hinnat ovat budjetilleni lähes aina liikaa, joten ostaisin niiden tilalta muuta.
Ostaisin nämä:
Kauraryynejä
oliiviöljyä
kananmunia
broilerin rintafileitä (maustamatonta)
maustamatonta jugurttia
kikherneitä
pinaattia
porkkanoita
chiliä
naudan paistijauhelihaa
inkivääriä
Marjat poimin itse metsästä ja puutarhasta pakastimeen. Sieltä löytyy nytkin mm. mustikkaa, puolukkaa, aroniaa, viinimarjoja, karhunvatukkaa... Hedelmistä ostan yleensä banaaneja ja omenoita. Avokadojakin kyllä, mutta hyvin harvoin. Kasviksista kurkkua, salaatteja, paprikaa. Porkkanan lisäksi kaikkia muitakin juureksia säännöllisesti. Lisäksi erilaisia kurpitsoita ja kaaleja.
Lisäksi omassa korissa olisi maitoa, ruisleipää, levitettä, leikkelettä, kahvia, tomaattimurskaa, papuja ja kalaa. Käyn harvoin kaupassa ja teen kerralla isot ostokset.
Vierailija wrote:
Tässä nro 48, ole hyvä
Kiitti minunkin puolestani! Ikinä en oo kaupasta näitä kylläkään etsinyt, että löytyykö edes...
-winner-
ps. pitääkö ne nielaista vai sylkäistä pois? ;DDDDDD
Kaari:Siemenkasvit Spermatophyta
Kaikki maitotuotteet (allergia) ja avokado (pahaa) jäisi käyttämättä. Klementiinit vaihtaisin kotimaisiin omenoihin.
Aika perusjuttuja. Ostaisin noita ja lisäksi kasviksia enemmän ja paljon pastaa.
Älä välitä, minun mummini oli sitä mieltä että jos osti viiliä kaupasta niin oli avuton! 😀
Näin se maailma muuttuu.