Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Limatulppa-asiaa, älä lue, jos aamupala kesken =)

Vierailija
02.09.2008 |

Mulla on tullut jo pidemmän aikaa ihan vetistä valkovuotoa ja nyt joukkoon on alkanut tulla kirkasta venyvää limaa. Siis aivan erilaista kuin valkovuoto on.

Pitääkö limatulpassa olla aina mukana verta? Maha on laskeutunut ja viikkoja nyt 37+6.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro on jo tukevasti mahassa. Kiitos varoituksesta.

Voihan se olla limatulppaa, mutta minä ainakin otin asenteen, että raskausaikana sieltä vaan kertakaikkiaan valuu kaikennäköistä tavaraa ja koostumus vaihtelee ;) Veri ja/tai paha haju ja kutina tms. on merkki, että jotain on vialla, muuten en hirveästi analysoinut.

Minulla limatulppa oli veriviiruinen möntti, joka lähti vasta synnytyksessä (pönttöön suolen tyhjennyksen yhteydessä). Kakkosen syntyessä ei ole havaintoja koko tulpasta.

Noilla viikoilla lima voi hyvin olla jotain synnytystä ennakoivaakin, mutta en pidättäisi hengitystä, niin ei käy päivät pitkäksi. Hyvä asenne on tähdätä viikkoon 42 ja kaikki sen alle on plussaa (nimim. 41 ja 41+3) ;D

Vierailija
2/6 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta multa kysyttiin loppuviikoilla neuvolassa että onko mulla ollut mitään merkkejä siitä että synnytys voisi olla lähestymässä. Vastasin että ei ole supistellut, mihin terkka jatkoi että onko ollut tavallista limaisempaa valkovuotoa. Sekin siis ilmeisesti on loppuraskaudessa tavallinen juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa kuitenkin se huomioon, että tulppaa voi tulla esim viikonkin verran. Minulla ainakin oli viimeisessä raskaudessa niin, että sitä tuli pikkuhiljaa. Ja mitä lähemmäs synnytystä tuli, sitä enemmän sitä tuli. Ja verta oli silloin lopussa sitten mukana.

Taas sitten toiseksi viimeisessä synnytyksessä havaitsin limatulppaa noin vuorokauden ennen synnytystä, jolloin alettiin käynnistämään synnytystä viikolla 42.

Onnea sinulle! Ja toivottavasti saisit synnyttää kohta. Oikein tuli kade! Mutta jospa sitä vielä itsekin saisi synnyttää:)

t. viiden äityli

Vierailija
4/6 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittävää aikaa tämä loppuraskaus ja tuntuu välillä, että ihan naurettavuuksiin menee tuo oireiden kyttäily =D

Vierailija
5/6 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa kuitenkin se huomioon, että tulppaa voi tulla esim viikonkin verran. Minulla ainakin oli viimeisessä raskaudessa niin, että sitä tuli pikkuhiljaa. Ja mitä lähemmäs synnytystä tuli, sitä enemmän sitä tuli. Ja verta oli silloin lopussa sitten mukana.

Taas sitten toiseksi viimeisessä synnytyksessä havaitsin limatulppaa noin vuorokauden ennen synnytystä, jolloin alettiin käynnistämään synnytystä viikolla 42.

Onnea sinulle! Ja toivottavasti saisit synnyttää kohta. Oikein tuli kade! Mutta jospa sitä vielä itsekin saisi synnyttää:)

t. viiden äityli

No saitko synnytettyä?

Vierailija
6/6 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. viiden äityli

No saitko synnytettyä?

Taitaa rippijuhlat jo lähestyä ap:n lapsella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä