Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Remontti-Reiska ideologisesti työttömistä

Vierailija
21.10.2023 |

IL: "Piisisen mukaan sosiaaliturva on paisunut vuosien aikana ”kestämättömälle tasolle”.

– Tiedotusvälineistä olemme saaneet lukea ideologisesti työttömistä ihmisistä, eli on aivan ilmeistä, että tätä meidän antoisaa sosiaaliturvajärjestelmäämme myöskin väärinkäytetään, Piisinen sanoi puheessaan."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b0ed282e-236d-4c17-9ab0-32edb0ce2…

Ai koska Remontti-Reiska on lukenut seiskasta ideologisesti työttömistä, niin sen takia on OK kurjistaa kaikkien työttömien asemaa entisestään? 

Olen itse jo yhden kolmannen asteen tutkinnon opiskellut ja työtön. Vielä nuori, hyväkuntoinen, terve ja ns. normaali ihminen. Haluan töitä, mutta en ole niitä yli 200 hakemuksesta huolimatta saanut. Hallitus aikoo vaikeuttaa työllistymistäni ja uudelle alalle kouluttautumistani monin tavoin.

Kohta rakennusalalta tulee jopa yli 100 000 uutta työtöntä. Varmaan heillekin ihan OK, että tukia leikataan ihan vaan siksi, että Reiska on lukenut roskalehtiä?

Toivottavasti mahdollisimman moni nuori koulutettu lähtee ulkomaille, eikä jää tänne mätänemään, jos ei töitä saa. Sitä vaihtoehtoa mietin itsekin. 

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Idealogisesti työtön on elämäntapa työtön eli EI töitä etsivä, työkyvytön, alkoholisoitunut, huumeriippuvainen tai opiskelija.

Näitä elämäntapa työttömiä on noin 5000-15 000 suomessa eli puhutaan vähemmistöstä josta ei pitäisi välittää. korkeintaan suositella psykiatrista hoitoa jossa kyseenalaistetaan elämänarvoja.

Sen sijaan pitäisi keskittyä työttömiin jotka haluaa tehdä töitä. Onko palkat motivoivia?

Viimeinen lauseesi todisti että myös sinä olet näitä ideoloogisesti työttömiä. Etkö tajuu et jos rupeisit tekee työtä sillä "ei motivoivalla" palkalla meidän ei tarvitse elättää sinua ihan koko rahalla vaan tienaat itsekkin osa. Kun 200.000 työtöntä saa edes sitä "ei motivoivaa" palkkaa se loppusumma, säästö Suomelle, on aikasen iso. Ymmärräthän että sinun elättämiseen Suomi ottaa velkaa joka hii

Miksi mua pitäis kiinnostaa Suomi tai suomalaiset kaiken sen jälkeen mitä mulle olette tehneet ja jättäneet tekemättä? Saitte vain juuri sitä mitä tilasitte.

Vierailija
42/86 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä väärinkäytöksistä Jorma puhuu?

Eikö Piisinen ymmärrä että sellaista ei voi väärinkäyttää mihin on lakisääteinen oikeus. Vai aikooko hän kriminalisoida työttömyyden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Idealogisesti työtön on elämäntapa työtön eli EI töitä etsivä, työkyvytön, alkoholisoitunut, huumeriippuvainen tai opiskelija.

Näitä elämäntapa työttömiä on noin 5000-15 000 suomessa eli puhutaan vähemmistöstä josta ei pitäisi välittää. korkeintaan suositella psykiatrista hoitoa jossa kyseenalaistetaan elämänarvoja.

Sen sijaan pitäisi keskittyä työttömiin jotka haluaa tehdä töitä. Onko palkat motivoivia?

Viimeinen lauseesi todisti että myös sinä olet näitä ideoloogisesti työttömiä. Etkö tajuu et jos rupeisit tekee työtä sillä "ei motivoivalla" palkalla meidän ei tarvitse elättää sinua ihan koko rahalla vaan tienaat itsekkin osa. Kun 200.000 työtöntä saa edes sitä "ei motivoivaa" palkkaa se loppusumma, säästö Suomelle, on aikasen iso. Ymmärräthän että sinun elättämiseen Suomi ottaa velkaa joka hii

Näet tuosta lauseesta, että kirjoittaja on työtön? Olet aikamoinen meedio!

Vierailija
44/86 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaispalkka kaikille. 

Vierailija
45/86 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Piisinen on remonttimies, eikä politikko missään asiassa. Niitä laiskuuttaan työttömiä on todellisuudessa hyvin pieni joukko... Niitä töitä vaan ei kaikille riitä. 

Lehdistö juhlii niitä ideologeja, jotka rikastuvat sijoituksilla ja pääsevät pois oravanpyörästä. 

Toisten työllä sekin tapahtuu.

Myös inhimilliset pieneläjät, jotka ansaitsevatkin tulla mainituiksi, saavat palstatilaa. 

Vain siinä välissä kituuttavaa työtöntä lyödään. 

Vierailija
46/86 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Reiska, puhut pelkkää asiaa. Näkeehän taas tälläkin palstalla kun kaikki elämäntapaluuserit, sossupummit selittämässä miksei työt kiinnosta. Mitä enemmän näitä itkuvirsiä lukee sen tyytyväisempi olen ollut tähän hallitukseen. T: 45v töitä tehnyt, pian eläkeläinen.

Vierailija
47/86 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädet on niin kipeät, ettei kärsi tehdä töitä, eikä eläkkeellekään pääse. Lihaskalvot ei liiku, niin kuin kuuluisi liukua. Tekee tulehdusta, joka menee myös niveliin. 

Vierailija
48/86 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Remontti-Resiak" on itseoppinut rakennusmies.🤦‍♂️

https://fi.wikipedia.org/wiki/Jorma_Piisinen

Vierailija
49/86 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Remontti-Reiska" on itseoppinut rakennusmies.🤦‍♂️

https://fi.wikipedia.org/wiki/Jorma_Piisinen

Vierailija
50/86 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ideologisesti työttömät on eri juttu kuin ne jotka työtä haluavat, mutta jäävät ilman. Toki on Reiskalle kätevää niputtaa kaikki samaan ja puolustella puolueensa kurituslinjaa.

Persut niputtaa monet asiat samaan nippuun esim:

ei-persu=kommunisti

ei suomalainen=Tero

Vierailija
51/86 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei pitäisi välittää, mitä hittoa? Että annetaan näiden lusmujen vaan kupata meidän rahat? Näiltä kaikki tuet vaan pois, niin sitten ei tarvitse välittää.

Ymmärrätkö paljonko suomessa on tuottavia yksilöitä suhteessa näihin psykiatrista hoitoa tarvitseviin? Hieman perspektiiviä kaivataan.

Kuvittele että sinulla eurojaska voitto 120 miljoonaa euroa ja itket kun tulitikku aski kastui että olet konkurssissa.

Vierailija
52/86 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

"Tiedotusvälineistä olemme saaneet lukea ideologisesti työttömistä"

Mä olen luullut ettei nämä tarkoitushakuiset roskalehtien jutut uppoa kehenkään. Montako prosenttia työttömistä on näitä ideologisesti työttömiä? 0,1 %? 

Aika lähelle jos lasketaan 2,5 miljoonaa työntekijää.

Vierailija
53/86 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ideologisesti työttömät ovat marginaaliporukka ja tavalla tai toisella ongelmaisia. Piisisen aivopieru on vain poliitikon laiskaa lätinää, yrittää nyt tosiaan vain selitellä itselleenkin puolueensa halua ruoskia köyhimpiä.

populistista vihanpolitiikkaa.

Vierailija
54/86 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Aina unohdetaan, tai "unohdetaan", että iso osa ideologisista pitkäaikaistyöttömistä on karenssissa. Se tarkoittaa sitä, että hän ei ole oikeutettu työmarkkinatukeen vaan hän on mahdollisen asumistuen sekä toimeentulotuen varassa. Karenssissa toimeentulotukea voidaan pienentää 20-40 prosenttia kuukausittain. Siinä vaiheessa rahat alkavat olemaan todella vähissä. Joillekin kuitenkin sekin on riittävä summa. Sitten on sellaisia työttömiä, jotka eivät saa mitään yhteiskunnan tukia.

Minua ärsyttää suuresti se, että aina kun työttömistä kirjoitellaan valta- tai roskalehdissä, niin olennaisia asioita jätetään kertomatta. Esimerkkinä juuri tuo edellä mainittu karenssi. Ei ihme, että asioista tietämättömät saavat täysin väärän käsityksen työttömien taloudellisesta tilanteesta. Ei työttömille tungeta rahaa ovista ja ikkunoista, ainakaan kantasuomalaisille.

Kuinkahan moni syyllistyy rikokseen kun on tuollainen ahdinko? Ei taida nykyhallitus kestää sellaisen faktan esittämistä.

Vierailija
55/86 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No, kyllähän se kiistämätön fakta on, että kyllä tekevälle töitä löytyy. Siitä ei vaan pääse yli eikä ympäri eikä auta itkut. Eri asia on sitten se, että halutaanko viiden tonnin palkka jossain kivassa helpossa duunissa. Niitä ei paljoa löydy. Mm. provikkaduuneissa on mahdollista tienata tosi hyvin, mutta se toki vaatii sen että TEHDÄÄN TÖITÄ, eikä vain odoteta palkkaa. Siitä sanonta, kyllä tekevälle töitä löytyy. Tässä maassa ei yhdenkään ihmisen tarvitse olla työttömänä, ellei sitä itse halua. 

Kun olin lapsi 90 luvulla, sotasukupolvi käski risusavottoon että töitä pitää tehdä ilmaiseksi. Siihen boomerit lisäsi aina että pitää niistä poimituista risuista maksaa metsänomistajalle.

Vierailija
56/86 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hyvä Reiska, puhut pelkkää asiaa. Näkeehän taas tälläkin palstalla kun kaikki elämäntapaluuserit, sossupummit selittämässä miksei työt kiinnosta. Mitä enemmän näitä itkuvirsiä lukee sen tyytyväisempi olen ollut tähän hallitukseen. T: 45v töitä tehnyt, pian eläkeläinen.

Olet vain kateellinen, ettet päässyt aiemmin. Ja mistä sinäkään tiedät kenekään työssäkäynnit. Katkera ihminen.

Vierailija
57/86 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piisinen olisi itse melkoisella varmuudella pitkäaikaistyötön, jos ei olisi komeahkona nuorukaisena tullut valituksi mtv:n ohjelmaan.

Eihän tuosta ihmistä edes puhuta kuin Remontti-Reiskana. Kovin on polleaa ukkoa, vaikka koko elämä on rakennettu yhden onnistumisen varaan.

Vierailija
58/86 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No, kyllähän se kiistämätön fakta on, että kyllä tekevälle töitä löytyy. Siitä ei vaan pääse yli eikä ympäri eikä auta itkut. Eri asia on sitten se, että halutaanko viiden tonnin palkka jossain kivassa helpossa duunissa. Niitä ei paljoa löydy. Mm. provikkaduuneissa on mahdollista tienata tosi hyvin, mutta se toki vaatii sen että TEHDÄÄN TÖITÄ, eikä vain odoteta palkkaa. Siitä sanonta, kyllä tekevälle töitä löytyy. Tässä maassa ei yhdenkään ihmisen tarvitse olla työttömänä, ellei sitä itse halua. 

Minä olen hakenut pienipalkkaisia töitä mm. kaupasta, koulusta, päiväkodista, siivoustyötä jne. Mihinkään ei pääse.

Vierailija
59/86 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Piisinen olisi itse melkoisella varmuudella pitkäaikaistyötön, jos ei olisi komeahkona nuorukaisena tullut valituksi mtv:n ohjelmaan.

Eihän tuosta ihmistä edes puhuta kuin Remontti-Reiskana. Kovin on polleaa ukkoa, vaikka koko elämä on rakennettu yhden onnistumisen varaan.

Onhan se pelannut lätkää ja bodannut. Edes amista ei vain ikinä saanut käytyä. Mutta mitäpä turhia, kun iskän firmassa on töitä riittänyt aina, kuka niitä pätevyyksiä tänä päivänä kyselee.

Vierailija
60/86 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muijat kuolaa Piisisten perään.  No en mä ikinä kuolannut.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi