Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Miten soittaa henkilölle, joka on estänyt minut?

Vierailija
21.10.2023 |

On pakko ilmoittaa tärkeä asia. Onko ainoa vaihtoehto jonkun toisen kännykästä?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei mekään tehty ositusta. Miehellä oli talo kun mentiin naimisiin, minulla ei mitään. Minä otin lapset ja miehelle jäi talo. Nyt talo varmaankin jo myyty. En ymmärrä miksi pankki esim joskus haluaisi jotain paperia? Ei minulla ole pankin kanssa mitään, ei edes lainaa. Tai verottaja? Kun talo ei ole minun nimissä ollut eikä siitä veroja minun nimiini tullut maksettavaksi.. 

Kun aikanaan jälkipolvet joutuvat hoitamaan kuolinpesääsi, puuttuva ositus saattaa muodostua isoksikin ongelmaksi.

Perilliset meillä on yhteiset. Lisää lapsia ei ole kumpaankaan suuntaan enää tulossa. Kuinkahan suuri ongelma tästä voisi ihan oikeasti aikanaan tulla? Mietin, josko ositus kuitenkin kannattaisi tehdä. 

Ongelman suuruus riiippuu pitkälti ex-puolison luonteesta tai ex-puolison sen hetkisen kumppanin luonteesta . Jos ositusta ei ole tehty eron jälkeen, ex-puoliso voi vaatia/väittää vainajan omaisuudesta tietyn osan kuuluvan hänelle. Omien perillisten on sitten mukava selvitellä asioita jotka ovat mahdollisesti tapahtuneet ennen heidän syntymäänsä. Ja harvemmalla on tarkkoja mielikuvia 40 -50 vuotta sitten tapahtuneista asioista tai tallella todisteita miten omaisuus silloin on oikeasti jaettu.  

Vierailija
62/65 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä olen estänyt anoppini. Mitä asiaa sulla on? 

Mä en ole estänyt ketään, mutta olen poistanut puhelimestani joidenkin ihmisten tiedot.

Ja tuntemattomiin numeroihinhan en vastaa (ellen odota jotain lääkärin tms. soittoa).

- ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mikään ei ole noin tärkeää. Jos missaa jonkun hautajaiset koska ei saa tietoa, niin elämä on. Perunkirjoituksiin kutsu kyllä löytää viranomaisten suunnalta kun on pakko.

Jotkut ne ovat pihalla, kuin seinäkello ja silti pitää yrittää kommentoida.

Vierailija
64/65 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä ainakin olen ymmärtänyt ettei ositusta mikään laki vaadi jos ei toinen sitä vaadi, tai kuoleman jälkeen perilliset. En ymmärrä tätä, jos ei mitään jaettavaa ole, niin miksi maksaa satoja euroja jostain paperista missä jaetaan ei mitään? Selittäkää joku.

Jomman kumman kuollessa se paperi on tärkeä, se vaaditaan perunkirjoitukseen. Muutoin ex on kuolinpesän osakas ja osuuksien selvittäminen voi olla hankalaa, kun omaisuuden jakoa ei ole kirjattu.

https://www.is.fi/perhe/art-2000007923449.html

Vierailija
65/65 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lähetät postissa valmiin ositussopimuksen, jonka olet itse allekirjoittanut (2 kpl) ja pyydät palauttamaan itsellesi toisen kappaleen allekirjoitettuna.

"Me allekirjoittaneet olemme suorittaneet osituksen keskenämme (päiväys) eikä kummallakaan ole muita vaateita." Paikka, päiväykset, allekirjoitukset ja nimenselvennökset.

Jos ei tämä toimi, nostat osituskanteen käräjäoikeudessa. Tällöin ositus tehdään nykyisestä omaisuudesta ja varoista.

Pitäisi olla myös esteettömien todistajien allekirjoitukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi