Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Miten soittaa henkilölle, joka on estänyt minut?

Vierailija
21.10.2023 |

On pakko ilmoittaa tärkeä asia. Onko ainoa vaihtoehto jonkun toisen kännykästä?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Se on naiselle niin saatanan vaikea käsittää että naisen kanssa ei haluta puhua. Kyllähän joka nainen on sen verran itsekäs että ajattelee että "kyllä kaikki haluaa puhua minun kanssa"

Meillä on avioeron ositus tekemättä. Se tehdään nyt, tai sitten kun jompi kumpi kuolee. En halua asiaa perillisteni riesaksi.

ap

Kuten näkyy, niin sinulla on tapana uhkailla ja kiristää ja käyttää asiatonta kieltä: "tai sitten jompi kumpi kuolee". Uhkailujesi takia sinun kanssasi ei haluta keskustella. Laita korkeintaan YKSI tekstiviesti prepaidista. Laita pelkkä asiapyyntö siihen virallisessa muodossaan, ei mitään muuta. Jos hän ei vastaa, niin älä yritä enää. Hänellä on asia tietona, mikäli hän ei ole vaihtanut puhelinnumeroaan. Sitten on asianajajien kautta hoidettava välttämättömät asiat

Opettele lukemaan, siinä lukee ”sitten KUN jompi kumpi kuolee”. Ositus on tehtävä tosiaan viimeistään toisen kuollessa, jos perikunta niin vaatii, ja avioeron vireillepanopäivän aikaisia omituksia ja velkoja on vaikea siinä kohtaa selvittää.

Vierailija
42/65 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ovat eronneet  vuosikausia sitten. Molemmat menivät uusiin naimisiin. Toinen heistä kuoli pari vuotta sitten. Otettiin hyvä juristi hoitamaan perunkirjoitus. Tämä juristi sanoi, että perukirjaa varten on oltava varma tieto siitä, että tuon ensimmäisen avioliiton osalta ositus on tehty. Ei minulla ollut siitä tietenkään mitään paperia (kellä lapsella on vanhempiensa osituspaperi, ei kellään) ja elossa oleva vanhempani ei muistanut mihin on osituspaperin laittanut. Sitä ei löytynyt. Asiasta meinasi tulla iso ongelma perukirjan suhteen, koska paperi on oltava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Se on naiselle niin saatanan vaikea käsittää että naisen kanssa ei haluta puhua. Kyllähän joka nainen on sen verran itsekäs että ajattelee että "kyllä kaikki haluaa puhua minun kanssa"

Meillä on avioeron ositus tekemättä. Se tehdään nyt, tai sitten kun jompi kumpi kuolee. En halua asiaa perillisteni riesaksi.

ap

Kuten näkyy, niin sinulla on tapana uhkailla ja kiristää ja käyttää asiatonta kieltä: "tai sitten jompi kumpi kuolee". Uhkailujesi takia sinun kanssasi ei haluta keskustella. Laita korkeintaan YKSI tekstiviesti prepaidista. Laita pelkkä asiapyyntö siihen virallisessa muodossaan, ei mitään muuta. Jos hän ei vastaa, niin älä yritä enää. Hänellä on asia tietona, mikäli hän ei ole vaihtanut puhelinnumeroaan. Sitten on asianajajien kautta hoidettava välttämättömät asiat

Miksi tahallasi jätit tuosta oksennuksestasi pois sanan KUN? 

Vierailija
44/65 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä ketjussa kiinnostaa krpäotsa-trollia näin paljon?

Lähtikö nainen ilman lupaa, vai jäitkö kokonaan ilman?

Vierailija
45/65 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirje.

"Hei, otan yhteyttä koska pyydän että hoidettaisiin yhdessä avioliiton ositus joka silloin aiemmin jäi tekemättä. En haluaisi että se jää lasteni riesaksi kun minusta aika jättää. Tässä kirjeessä on mukana tarvittavat paperit, voisitko täyttää ne ja toimittaa osoitteeseen x. 

T. X"

Vierailija
46/65 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita jonkun muun numerosta, Aku.

Vierailija
47/65 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

ap

Lähetä sähköposti. Oletko kahjo, että hoitaisit asian puhelimitse etkä kirjallisesti? Lähetä sähköpostia työpaikalle, jos et tiedä vapaa-ajan osoitetta.

Vierailija
48/65 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei mekään tehty ositusta. Miehellä oli talo kun mentiin naimisiin, minulla ei mitään. Minä otin lapset ja miehelle jäi talo. Nyt talo varmaankin jo myyty. En ymmärrä miksi pankki esim joskus haluaisi jotain paperia? Ei minulla ole pankin kanssa mitään, ei edes lainaa. Tai verottaja? Kun talo ei ole minun nimissä ollut eikä siitä veroja minun nimiini tullut maksettavaksi.. 

Kun aikanaan jälkipolvet joutuvat hoitamaan kuolinpesääsi, puuttuva ositus saattaa muodostua isoksikin ongelmaksi.

https://lexly.fi/tietopankki/avioero/mita-jos-jatan-osituksen-tekematta

Tämä just. Ajatelkaa edes jälkipolvia ja tehkää se osituspaperi vaikkei mitään jaettavaa olisikaan. 

Vierailija
49/65 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei mekään tehty ositusta. Miehellä oli talo kun mentiin naimisiin, minulla ei mitään. Minä otin lapset ja miehelle jäi talo. Nyt talo varmaankin jo myyty. En ymmärrä miksi pankki esim joskus haluaisi jotain paperia? Ei minulla ole pankin kanssa mitään, ei edes lainaa. Tai verottaja? Kun talo ei ole minun nimissä ollut eikä siitä veroja minun nimiini tullut maksettavaksi.. 

Jos teillä ei ollut avioehtoa, niin puolet talon hinnastahan kuuluu erossa sinulle.

Vierailija
50/65 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilota oma numerosi. Puhelin ei mitenkään pysty estämään puhelua josta se ei tiedä mistä numerosta se tulee. Mieti ensin tarkkaan mitä sanot ensimmäiseksi mielenkiinnon herättämiseksi, tai puhelu katkeaa välittömästi.

Vierailija
51/65 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kun aikanaan jälkipolvet joutuvat hoitamaan kuolinpesääsi, puuttuva ositus saattaa muodostua isoksikin ongelmaksi.

Perilliset meillä on yhteiset. Lisää lapsia ei ole kumpaankaan suuntaan enää tulossa. Kuinkahan suuri ongelma tästä voisi ihan oikeasti aikanaan tulla? Mietin, josko ositus kuitenkin kannattaisi tehdä. 

Teillä on yhteiset perilliset eli lapset? Miksi et heidän kauttaan voi olla yhteydessä entiseen puolisosi?

Vierailija
52/65 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Pasi, kerro toki lisää sairaudestasi psykiatrille.

Vierailija
53/65 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, Huoris se taas kerran  kuvittelee, että miehillä on rahaa. Eihän sullakaan ole, etkä ole edes mies. Sinä olet rahaton, munaton incel, joka olet pahasti obsessiivinen ja delusiivinen.

Vierailija
54/65 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetät postissa valmiin ositussopimuksen, jonka olet itse allekirjoittanut (2 kpl) ja pyydät palauttamaan itsellesi toisen kappaleen allekirjoitettuna.

"Me allekirjoittaneet olemme suorittaneet osituksen keskenämme (päiväys) eikä kummallakaan ole muita vaateita." Paikka, päiväykset, allekirjoitukset ja nimenselvennökset.

Jos ei tämä toimi, nostat osituskanteen käräjäoikeudessa. Tällöin ositus tehdään nykyisestä omaisuudesta ja varoista.

Vierailija
55/65 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krpäotsa-Pasi se kuvittelee, ettei laki koske häntä. Paljosta vetoa, että äänestää persuja jos darraltaan uurnalle kykenee?

Eikä hän tiedä, mikä on ositus tai että avioliitto on nimenomaan taloudellinen yhteenliittymä, joka pitää asianmukaisesti ja todisteellisesti purkaa. Perikuntahan siinä kuseen joutuu, jos Pasin isi ja äiti eivät asiaa aikanaan hoitaneet. Saattaa mennä koko perintö juristin palkkioon ja pankin tiliselvittelyihin. Ne tehdään käsityönä tuntiveloituksella.

Vierailija
56/65 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ilman avioehtoa kaikki omaisuus on yhteistä, ellei sitä ole saantokirjassa rajattu avio-oikeuden ulkopuolelle. Oliko exäsi saanut talon tällaisella avio-oikeuden poissulkevalla lahjakirjalla tai testamentilla? Tuskin.

Ongelmia tulee kun joko sinä tai ex kuolee ja jäljiltänne tehdään perukirja. 

Vierailija
57/65 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidin oman, 1991 tekemättä jääneen ositukseni viime vuonna kirjeitse. Tuolloin jäi tekemättä kun kumpikaan ei asiasta tiennyt eikä netistä ollut vielä apua.

Ei siinä ongelmia ole jos ei kumpikaan mitään vaadi ja on normaalijärkinen.

Vierailija
58/65 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa, laita puhelimesta asetus ettei numero näy niin läpi menee.

Vierailija
59/65 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osituskanteen voi nostaa käräjäoikeudessa koska tahansa, koska osituksella ei ole vanhenemisaikaa.

Ositus tehdään entisten aviokumppanien  kannehetken varoista, jos oikeus ottaa kanteen ajettavakseen. Itsestäänselvää se ei ole, koska kyseessä on vanha (=kalliisti selvitettävä) riita-asia.

Helpoimmalla ja halvimmalla pääsee kun hoitaa asian itse kirjeitse tai sähköpostilla. Allekirjoitettu ositussopimus talteen siihen mappiin, johon kokoatte kuolemanne varalta muutkin tärkeät tiedot omaisuudestanne ja sopimuksistanne perikuntaa varten.

Leväperäisyys tässä kostautuu lapsillenne, ei ex puolisolle. Myös kummankin uusi kumppani on kusessa perunkirjoituksessa, jos teidän osituksenne on tekemättä.

Vierailija
60/65 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

ap

Osituksen voi myös toimittaa tuomioistuimen tähän tehtävään määräämä pesänjakaja. Ei tarvinut omasta exästä kuuulla mitään eikä nähdä.

Haluaisin hoitaa asian mahdollisimman edullisesti, koska eron aikaan kumpikaan ei omistanut mitään. Ei ole mitään, mistä riidellä.

Ap

Oikeusaputoimistoon sitten, siellä lakimies hoitaa asian. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän