Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Miten soittaa henkilölle, joka on estänyt minut?

Vierailija
21.10.2023 |

On pakko ilmoittaa tärkeä asia. Onko ainoa vaihtoehto jonkun toisen kännykästä?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Se on naiselle niin saatanan vaikea käsittää että naisen kanssa ei haluta puhua. Kyllähän joka nainen on sen verran itsekäs että ajattelee että "kyllä kaikki haluaa puhua minun kanssa"

Meillä on avioeron ositus tekemättä. Se tehdään nyt, tai sitten kun jompi kumpi kuolee. En halua asiaa perillisteni riesaksi.

ap

Osituksen voi myös toimittaa tuomioistuimen tähän tehtävään määräämä pesänjakaja. Ei tarvinut omasta exästä kuuulla mitään eikä nähdä.

Haluaisin hoitaa asian mahdollisimman edullisesti, koska eron aikaan kumpikaan ei omistanut mitään. Ei ole mitään, mistä riidellä.

Ap

Minä haluan, minä tahdon ja minä vaadin.

Ei nykynaisen suusta voi mitään muutakaan odottaa kuin itsekkyyttä, omahyväisyyttä ja vaatimuksia pelkästään oman tahdon toteutukseen. Ei naiset kykene tasa-arvoon, se on todistettu todella monta kertaa

Vierailija
22/65 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se osituspaperi postin kautta menemään. On se hänenkin etu, että asia on hoidettu. Helppo juttu, jos teillä ei erityisempää omaisuutta ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se estämisen tarkoitus on nimenomaan estää se, että et saa häneen yhteyttä. 

Jos on tärkeä asia, vaihda numero ja laita viesti mitä asia koskee, ja pyydä soittamaan takaisin. 

Toki vastaaminen voi riippua siitä, mitä sellaista on tapahtunut että hän on estänyt sut. 

Vierailija
24/65 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile laittaa numerosi piiloon, ja katso jos menee läpi. Mun mielestä pitäisi mennä läpi.

Toinen, lähetä tekstiviesti.

Vierailija
25/65 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ositusta edes pakko tehdä jos ei mitään omaisuutta ole? 

Vierailija
26/65 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen ymmärtänyt ettei ositusta mikään laki vaadi jos ei toinen sitä vaadi, tai kuoleman jälkeen perilliset. En ymmärrä tätä, jos ei mitään jaettavaa ole, niin miksi maksaa satoja euroja jostain paperista missä jaetaan ei mitään? Selittäkää joku.

Vierailija
27/65 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Onko ositusta edes pakko tehdä jos ei mitään omaisuutta ole? 

Lain mukaan se on toimitettava, mikäli toinen puolisoista sitä vaatii, tai mikäli vanhemman kuollessa sitä vaatii lapsi.

Vierailija
28/65 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat hoitaa asian pulhelimella?

Ei puhelimessa voi mitään sopia eli lähetä vaan se kirje.

Vierailija
29/65 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä ainakin olen ymmärtänyt ettei ositusta mikään laki vaadi jos ei toinen sitä vaadi, tai kuoleman jälkeen perilliset. En ymmärrä tätä, jos ei mitään jaettavaa ole, niin miksi maksaa satoja euroja jostain paperista missä jaetaan ei mitään? Selittäkää joku.

Verottaja vaatii ja pankki myös. Mun vanhemmilla ei ollut mitään jaettavaa, mutta kun toinen kuoli niin toiselta piti saada 30 vuoden takaisesta avioerosta lappu että hänellä ei ole mitään vaateita kuolinpesästä ja jako on aikoinaan tehty. Helpompaa on tehdä tuo elinaikana. 

Vierailija
30/65 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.n pitää käsittää että estämiseen on aina syy. Kirjoita kirje. Minä jouduin estämään useita lähisukulaisia , poliisin pyynnöstä , yhtäkkiä nämä "lähisukulaiset" ei osanneetkaan kirjoittaa kirjettä , vaan asiat olisi pitänyt hoitaa puhelimitse : D Ap.n asia kuulostaa samanlaiselta.

Vierailija
31/65 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ap on ilmeisesti toinen puolisoista ja hän vaatii sitä. Nyt meillä on tilanne, jolloin ositus on tehtävä. Eksäkin voi sitä myöhemmin alkaa vaatimaan, koska osituksen tekeminen ei vaadi aikarajaa.

Vierailija
32/65 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ap.n pitää käsittää että estämiseen on aina syy. Kirjoita kirje. Minä jouduin estämään useita lähisukulaisia , poliisin pyynnöstä , yhtäkkiä nämä "lähisukulaiset" ei osanneetkaan kirjoittaa kirjettä , vaan asiat olisi pitänyt hoitaa puhelimitse : D Ap.n asia kuulostaa samanlaiselta.

Mikä tekee eron esim. tekstiviestillä, sähköpostilla ja kirjeellä? Kaikki ovat kirjoitetussa muodossa ja niistä jää todisteet. Puhelusta ei, joten kannattaakin jättää vastaamatta epäasiallisiin.

Vierailija
33/65 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

33 jatkaa , "lähisukulaiset" ymmärsi että kirjettä voi käyttää todisteena , puhelua ei. Ei me miehen kanssa tehty mitään ositusta kun erottiin , ja oltiin avioliitossa. Kumpikin otti ostamansa tavarat ja sillä siisti.

Vierailija
34/65 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ositus on kyllä tärkeä tehdä joka tapauksessa, jotta jälkeenpäin ei tarvitse lähteä kenenkään sitä asiaa tai saatavia kaivelemaan. Jälkikäteen on vaikea selvittää, mitä varallisuutta oli ja kenelle mikäkin kuuluu. Harmillinen tilanne, toivottavasti exä vielä ymmärtää asian tärkeyden

Vierailija
35/65 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjattu kirje, tai pyydä asianajajaa soittamaan, ymmärrän, että puolisosi ei halua olla kanssasi missään tekemisissä suoraan

Vierailija
36/65 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mekään tehty ositusta. Miehellä oli talo kun mentiin naimisiin, minulla ei mitään. Minä otin lapset ja miehelle jäi talo. Nyt talo varmaankin jo myyty. En ymmärrä miksi pankki esim joskus haluaisi jotain paperia? Ei minulla ole pankin kanssa mitään, ei edes lainaa. Tai verottaja? Kun talo ei ole minun nimissä ollut eikä siitä veroja minun nimiini tullut maksettavaksi.. 

Vierailija
37/65 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei mekään tehty ositusta. Miehellä oli talo kun mentiin naimisiin, minulla ei mitään. Minä otin lapset ja miehelle jäi talo. Nyt talo varmaankin jo myyty. En ymmärrä miksi pankki esim joskus haluaisi jotain paperia? Ei minulla ole pankin kanssa mitään, ei edes lainaa. Tai verottaja? Kun talo ei ole minun nimissä ollut eikä siitä veroja minun nimiini tullut maksettavaksi.. 

Kun aikanaan jälkipolvet joutuvat hoitamaan kuolinpesääsi, puuttuva ositus saattaa muodostua isoksikin ongelmaksi.

Vierailija
38/65 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kun aikanaan jälkipolvet joutuvat hoitamaan kuolinpesääsi, puuttuva ositus saattaa muodostua isoksikin ongelmaksi.

https://lexly.fi/tietopankki/avioero/mita-jos-jatan-osituksen-tekematta

Vierailija
39/65 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä ei ole mitään syytä soittaa exälleen. Ap voi vaatia ositusta kirjallisesti. 

Vierailija
40/65 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Perilliset meillä on yhteiset. Lisää lapsia ei ole kumpaankaan suuntaan enää tulossa. Kuinkahan suuri ongelma tästä voisi ihan oikeasti aikanaan tulla? Mietin, josko ositus kuitenkin kannattaisi tehdä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan