"Yksinäisyys on mielelle raju kokemus. Se voi aiheuttaa ajatusvääristymiä, jotka muuttavat suhtautumista muihin ihmisiin."
"PITKÄAIKAINEN yksinäisyyden kokemus aiheuttaa ajatusvääristymiä. Niiden seurauksena ihminen voi alkaa tulkita arkisia tilanteita jatkuvasti sellaisesta näkökulmasta, että muut haluavat itselle pahaa."
https://www.hs.fi/perhe/art-2000009777183.html
Kommentit (248)
jos yksinäisyys johtuu vaikkapa rankasta kiusaamisesta, niin kuka senkin tietää, mikä aiheuttaa mitäkin?
seuraus kun ei ole syy.
Vierailija kirjoitti:
Totta, siihen ei tarvita tutkijoita selittää taas yksinkertasta asiaa.
Jokainen on varmaa huomannu ku on esim viikon pari sairaana yksin kotonaan, siinä tulee vainoharhaseks ja on vaikee palata töihin yms
Nyt tee tätä samaa mut 5-10 vuotta putkeen ja kato lopputulos.
Mitä? Ei todellakaan sairastamisesta tule vainoharhaisekai eikä ole vaikeaa palata töihin. Päin vastoin, ilo palata ja energiaa riittää vaikka muille jakaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Hieman vierastan tuota muotoilua ettei omat tunteet ja tuntemukset valehtele koskaan. Oikeastihan ne valehtelevat koko ajan. Siksi tunteita pitää oppia käsittelemään pelkkinä tunteina. Ne ovat totta ihmisen omassa viitekehyksessä mutta eivät kerro totuutta mistään muusta kuin siitä viitekehyksestä.
Olen ihan totaalisen eri mieltä. Tunne on viesti jostakin. Sitä olisi viisasta kuunnella ja miettiä, miksi se nousee, mitä se ilmaisee. Sitä voi kutsua myös vaistoiksi. Eläimet toimivat nimenomaan vaistoillaan. Ihminen on ainoa typerä olento, joka yrittää järjellään vaientaa vaistojensa äänen ja sitten hukkuu tsunamiin tai menee naimisiin psykopaatin kanssa jne.
Mikä idea olisi nollata oma tunnemaailmansa niin, että nooo ne nyt vaan on tunteita, jotka tulee ja menee? Harvalla kyllä tunteita tulee ja menee, ellei ole kovin epävakaa persoona.
Tunne on tulkintasi tilanteesta. Ei ole pakko olla pahalla päällä ja kiukutella vain siksi, että sataa. Ihmiset eivät välttämättä loukkaa sinua tahallaan, vaikka koet niin. Toisen auton kuljettaja ei ole tahallaan tielläsi vaan saattaa olla huono kuski. Tunne kertoo lähinnä omasta asenteestasi, eikä ole merkki mistään.
En nyt mitenkään yksinäiseksi itseäni koe ja viihdyn yksin, mutta joo vähän negatiiviselta kantilta tulee muu väki nähtyä ja aina mietin mitä taka-ajatuksia niillä on.
Ei kannata kuitenkaan ylianalysoida ikinä mitäään. Kannattaa kysyä henkilöltä itseltään miten kokee asiat ja mitä mieltä on asioista js ihmisistä.
Itsestäni on kuulemma huhuttu:
- Epäilen kaikkia ja kaikkea
Täyttä paskaa! Epäilen vaan aiheesta, mutta jotkut toiset eivät itse tajua, mistä kaikesta on aihetta epäillä. Eivät tajua mikä on gang stalking ja mitä kaikkea tehty Tietenkin mukana niitä, jotka hyvin tietävät, että olen oikeassa epäilyjeni kanssa, mutta tahalleen väittävät turhaan epäileväksi. Voi kun ovelaa? Noooot!!
Minkäs sille voi, jos tietää, etyä tilanteet eivät ole niin vilpittömiä tai sattumia kun esitetään. Mutta ei se mitään jos muut ei tiedä, niin ei tiedä. Saa olla tietämätön
- Epäilem siis kaikkia?
En kaikkia ja kaikkea. Vaan aiheesta ja todisteiden kera, vaikka ei kannata muille todistella yksittäisiä järjestettyjä muka sattumia, koska saadakseen tomppelit tajuamaan ne, pitäisi kertoa vähän enemmän koko tarinasta, jotta muut ymmäryäisi mitä kaikkea tehty. Vuosikymmenten juttu. Siksi usein vaan lievästi vihjailen: Kumma juttu taas. Fiksut tajuaa, typerämmät ei.
- Ajattelet että ihmiset on pahoja?
- Paskaa! En ole ollenkasn niin yksinkertainen mitä
jotkut ilmeisesti luulee. Hehheh! . Ensinnäkin en ajattele kenestäkään pahaa, ellei ole jotsin aihetta epäillä, että on ollut pahanteossa itseäni tai läheisiäni kohtaan. Pahuus tai inhottavuus epäily vain aiheesta.
- Suurin osa siis pahoja?
- En ajattele näin. Mutta järkyttävää on ollut huomata, kuinka moni on valmis osallistumaan tekoihin, mitä voidaan pitää asiattomina, typerinä, ja inhottavina tekoina tuosta vaan. Ilman, että edes tuntevat henkilöä. Tekevät jopa rikoksia itselleen tuntemattomille. Kuka usuttanut tuohon? Kuka löhtee tuollaisten? Iso kysymys.
- Ai kaikki ihmiset?
- Ei kaikki, mutta jotkut.
- Haluaa kovasti ystäviä? Ei osaa ystävystyä? Haluaa olla erakko. Konflikteja kaikkien kanssa?
- Paskaa! ! Täyttä tahallista pahansuopaa paskaa!
- Enpä tiedä miten on. Riippuu verrattuna keihin ja millaisiin tilanteisiin?
Eikö olekin huvittavaa jos perheellistä naista neljön lapsen äitiä, on mustamaslattu siitä, etyä ei ole kavereita? Tämän seikan ohella on analysoitu persoonaa ja kritisoitu vaikka mitä ja usutettu hyeena lauma ympärille.
Kertoo paljon mustamaalaajista. . .
Ei kellään varmaan normaaleja ihmiskontakteja ja vilpittömiä tarkoitusperiä ole mitään vsstaan.
Vihje:,Mitä mieltä siitä että joku on ollut Gang stalkingin kohde vuodikymmeniä?
Ihmetyttää suuresti. Mikä on ollut syy? Mikö on ollut tarkoitus? Oikeasti uhri ei tiedä motä tomppeleille uskoteltu.
Ja mitä tulee siihen että ihan hyvällä vaan parisuhdetta paremmaksi ja perheoloja paremmaksi? Kuinka vähä-äyinen täytyy olla uskoakseen tuon? Ulkopuilisten teot kuitenkin ihan muuta olleet monesti.
No ehkä jotkut ovat niin yksinkertaisia, että eivät todellakasn ole tajunneet, että koko jutussa on oikeasti ollut tekeillä paljon inhottavia rikoksia ja pahoja tekoja uhreille?
Ja voisi miettiä vielä että tietävätkö, että koko Gang stalking alkanut jo vuosikymmeniä sitten? Miten siihen sopii esitetyt syyt? Mieti jos älyä riittää. .
Vierailija kirjoitti:
Jouduin yhtenä päivänä noin viiteen eri kertaan kaltoinkohdelluksi täysin naurettavien pikkuasioiden kanssa. Tämä ei ole mikään ajatusvääristymä.
Jopa ns. oikein esimerkillinen (ammatin puolesta) henkilö vittuili, koska saavuin paikalle hätääntymisen jäljiltä hieman ylikierroksella julkisen kulkuneuvon hajottua kesken matkan ja jouduttuani keksimään uuden kulkuneuvon ja reitin lennosta. Olin silti paikalla ajoissa enkä käyttäytynyt äänekkäästi tai häiriten. Valtaosa ihmisistä on vittumaisia heti kun siihen on pienikin tilaisuus.
Ei pidä sekoittaa keskenään ihmisiä ja suomalaisia.
Oletko yksin juhannuksena?
Mitä teet?
Eikö yhdelläkään miehellä ole ystäviä? Eikö miehet tule toimeen toistensa kanssa?