Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

25€ tilillä ja pitäisi loppu kuu pärjätä mutta miten?

Vierailija
20.10.2023 |

25€ tilillä ja pitäisi loppu kuu pärjätä mutta miten?

Kaapissa ei ole edes jauhoja tai kahvia.

Milloin tukia nostetaan että niillä pärjää koko kuukauden eikä joudu olla nälässä?

Kommentit (143)

Vierailija
21/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja te ette taas tunnistaneet ap.ta? Ylikalliissa asunnossa Konalassa asuvaa avutonta jauhelihamiestä.

Vierailija
22/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hanki luottokortti. Luottorajan voi säätää myös alhaiseksi 

Eihän velaksi eläminen mitään pelasta, sehän pahentaa tilannetta sitten kun luotto pitää maksaa takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa a, en osaa miettiä tuollaista tilannetta.

Itsellä tietty kk palkka n. 4200€ tulee joka kuukausi tilille, ei ole varmaan kertaakaan ollut loppukuusta edes alle 500€ tilillä.

Siirrän siis joka kuukausi vähintään tietyn summan sijoituksiin laskujen jälkeen.

Mutta jokainen tietty tekee omat päätöksensä elämänsä suhteen.

Vierailija
24/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Meinaatko että joku myöntää luottokortin? Minä olen pätkätöissä oleva opiskelija. Tienaan joka kuukausi 600-1500€ riippuen miten paljon on töitä ja mulle ei myönnetty luottokorttia. Ei oo mitään maksuhäiriömerkintöjä tai mitään muutakaan estettä. Vain se, että pankki ei voi olla varma että mulla on sit rahaa maksaa luottokorttilaskut. En siis oikeesti ees halua käyttää sitä, mutta ois se hyvä olla varmuuden vuoksi, jos jotain yllättävää tapahtuu. 

Korkeakouluopiskelijoille niitä myönnetään. Mutta joo, ei niitä saa kuka tahansa vaikka olisi mikä tilanne. 

Syöt mitä on varaa syödä. Suklaasta saa kivasti energiaa eikä maksa paljoa.

Vierailija
25/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten sä pärjäsit silloin viime kuussa, silleen.

Vierailija
26/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citymarketissa taisi olla 5kg perunoita 2e. Käy hakemassa sellainen pussi, jos vaan voit.

Itse suosittelisin ihan vaan keittojen tekemistä loppukuulle. Kyllä 10 päivää selviät 25e:llä, mutta tarkoittaa vain sitä että nyt pitää tosissaan tsempata ruuanlaiton kanssa.

Lidlistä siis mukaan:
3 pussia keittojuureksia ( yhteensä 4.5euroa)
1 paketti kananakkeja (kananakkikeitto) (noin 1.4e)
1 paketti perusnakkeja (perusnakkikeitto)( noin 1.2e)
1 paketti kanan jauhelihaa (noin 3.5e)
1 paketti jotain tarjouslihaa, seuraile lidliä tai muita kauppoja (maksimissaan 3e pakkaus)
1 paketti lihaliemikuutioita tai kanaliemikuutioita (noin 2e)
1 paketti punaisia kuivia linssejä ( noin 3e) lisää näitä keittoihin, tuovat lisäproteiinia halvalla
Tässä on 18,6e edestä ruokaa. Jos ei ole aamupalatarvikkeita, niin osta jäljellä olevalla rahalla pussi kaurahiutaleita, purkki pähkinävoita ja iso paketti raejuustoa. Noita laitat yhteen aamulla, niin kyllä pitää kaurapuuro kylläisenä.

Ylläolevilla kyllä sun pitäisi 10 päivää selvitä helposti.

Vierailija
27/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itsellä tietty kk palkka n. 4200€ tulee joka kuukausi tilille, ei ole varmaan kertaakaan ollut loppukuusta edes alle 500€ tilillä.

Siirrän siis joka kuukausi vähintään tietyn summan sijoituksiin laskujen jälkeen.

Lässyn lässyn, avohoitopotilas. Otahan taas kiljua, siihen sinulal sentään on varaa.

Vierailija
28/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kuivattuja herneitä kaupasta, eivät maksa paljon. Näitä kun liottaa yön yli ja teet niistä hernekeittoa. Yksi pussi riittää viikoksi ja toinen kahdeksi viikoksi, jos on ruokaa vailla. Itse aikoinani olin myös työtön ja tein hernekeittoa ja hyvin pärjäsin. Söin hernekeittoa siis kolme viikkoa ja en nähnyt nälkää. Yksi paketti myös näkkileipää. Myöhemmin sain kyllä töitä, mutta ensi apuun tämä. Hernekeitto on superfoodia, jossa on aika paljon kaikki vitamiinit, hivenaineet ym. 

Vierailija
29/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä 2 kg porkkanoita eurolla.

Vierailija
30/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta perunoita. 10 nyrkinkokoista irtoperunaa 0.76€ 👍

Vierailija
31/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuudeleita saa monta pussia tuolla rahalla.

Vierailija
32/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jaa se summa mitä on käytössä niillä päivillä mitä on jäljellä. Sit jos pääsee äitille kylään,, pulloja keräämään..  seurakunnat, ruoka-apu 🤔

Pääsisin kyllä äitini viereen tai päälle mutta en enää pois.

Vierailija
33/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Lässyn lässyn, avohoitopotilas. Otahan taas kiljua, siihen sinulal sentään on varaa.

Täh, kyllä tässä ihan ansaittua viikonloppua aletaan viettämään perheen kanssa. :)

Kiljua en ole juonut varmaan 30 vuoteen, silloin amiksessa maistoin, ei mun juttu.

Suosittelen ammatillista kouluttautumista ja ns. duunari aloja, töitä riittää ja mielestäni ihan kohtuullisesti niistä maksetaankin.

Olen jo monet kerrat täälläkin sanonut, että meidän firmaan otetaan ajoittain myös vastavalmistuneita nuoria töihin, pääsevät silloin samaan urakkaryhmään muiden kanssa ja lähtöpalkka on vähintään 22€/h.

Vierailija
34/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herneet maksaa vain vähän yli 1 € ja näkkileipä vähän yli 2 €. Tuntuu ehkä tylsältä, mutta saa ainakin vatsan täyteen ruokaa. 

Vierailija
35/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Meinaatko että joku myöntää luottokortin? Minä olen pätkätöissä oleva opiskelija. Tienaan joka kuukausi 600-1500€ riippuen miten paljon on töitä ja mulle ei myönnetty luottokorttia. Ei oo mitään maksuhäiriömerkintöjä tai mitään muutakaan estettä. Vain se, että pankki ei voi olla varma että mulla on sit rahaa maksaa luottokorttilaskut. En siis oikeesti ees halua käyttää sitä, mutta ois se hyvä olla varmuuden vuoksi, jos jotain yllättävää tapahtuu. 

Miten mahdollista? Olen myös pätkätöitä tekevä opiskelija ja sain luottokortin ongelmitta ja siihen 2000e luottoa. OP pankkina. 

Vierailija
36/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta jauhoja ja hiivaa, leivo leipää. 

Juustossa on edullisia kaloreita, valitse kilohinnan mukaan. 

Linssejä ja tomaattimurskaa -> linssikeitossa on hyvin proteiinia, on maistuvaa ja edullista.

Prismasta:

Valio hyvä arkijuusto 1,25kg = 6,79€

Go Green punaiset linssit 400g x 2 = 3,78€

Coop tomaattimurska x  4 = 1,48€

Xtra vehnäjauho 2kg = 0,99€

Rainbow hernekeitto 435g x 3 = 2,37€

Tuorehiiva x 2 = 0,44€

Nuilla pääset alkuun. Yhteensä 15,85€, eli vielä voit 9€ edestä ostella. 

Vierailija
37/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 4 eur viikoksi, mutta kaksi luottokorttia, jotka toimii pienellä rajalla niin ei tule liikaa käytettyä, säästötilin rahoja ei viitsi käyttää, toinen saatu lukioaikana toinen nyt osa-aikatyössä Bank Norwegian sai helposti

Vierailija
38/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla rahaa ettei paskalle taivu.tuotanto insinööri palkka noin 7200e käteen kuukaudes ja ei velkaa.eli nauti köyhyydestä pummi.koht taksil keskustaa vähä syömää ja juomaan.

Vierailija
39/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minun on pakko ihmetellä, että mihin ihmeeseen sinä rahasi käytät? Olen pitkäaikaistyötön joten tiedän, että tuet eivät ole suuria, mutta harvemmin minulla noin vähän rahaa on. Jos on, niin yleensä tukien maksua edeltävänä päivänä.

Piti uusi talvitakki ostaa, siihen meni 190€.

ap

Vierailija
40/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tukia pitäis saada enemmän ettein vaan tartteis töihi mennä?.onneksi suuntä päinvastainen.