Nordnetin rahasto ei ole tuottanut yhtään
Mitä en tajua, olisin odottanut, että vajaan neljän vuoden säästämisellä nordnetin salkussani olevat kaksi rahastoa olisivat kasvaneet edes hivenen korkoa.
Olen ostanut rahastoja vähän yli 3000 eurolla, mutta tilin saldo on alle 3000.
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Minulla Nordnetin rahastot reilut 17 prosenttia plussalla. Viitisen vuotta sitten aloitin säästämisen.
Itse aloitin Seligsonilla samaan aikaan ja +43 %. Toinen yritys keskittyy sijoittamiseen, toinen mainontaan ja asiakkaiden houkutteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat sanat. Että näin hyvin sijoittamalla rikastuu.
Sijoittaminen on pitkäjänteistä. Ensin käydään millin miinuksella, sitten vaurastutaan. T. Orpo & EK
Aika pitkäjänteinen saa olla. Sijoitin juuri ennen IT-kuplan puhkeamista ja nuo rahastot olivat pakkasella vielä 12 vuotta myöhemminkin. Silloin piti ottaa nekin rahat pois, kun ostin asunnon.
Teit yhden perusvirheistä, eli et hajauttanut.
Rahastot ovat aina melko paskoja, osta suoraan osakkeita. Se ei tietenkään mitään takaa mutta ainakin omistaa suoraan.
Oliko valtiolainojem korkorahasto? Silloin ei kuulu ollenkaan ihmetellä ettei nouse, eihän se edes siihen kykene. Tai nino korkojen noustessa lähinnä laskee arvossa. Korkojen nostot ois kovasti tarpeen huomioon ottaen eurotalouksien umpisurkeus, saisi valde alkaa maksamaan 8% korkoa ja asuntolainaajat 15% korkoa lainoilleen.
...jolloin asuntosijoittajat hyppäävät katoilta...
Sijoittaminen on rikkaiden touhuja.
Kaksi vuotta, pääoma n. 3 000 - tuotto 170 e tähän mennessä.
Kannattaa myös huomioida Nordnetissa, että se manipuloi markkinoita, esimerkiksi asettamalla minimirajat osakeanneissa, merkittäessä ilman merkintäoikeuksia tai yleisöanneissa. Tällaista alarajaa ei yleensä osakkeen liikkeellelaskija määrittele, mutta Nordnetilla se on nykyään kaikissa osakeanneissa käytössä. Tämä vääristää markkinoita suursijoittajien hyväksi. Piensijoittajat, jotka haluaisivat merkitä muutamia osakkeita esim. jo olemassaolevien merkintäoikeuksien lisäksi, eivät välttämättä halua tai pysty osallistumaan niin suurilla rahasummilla, mitä Nordnetin minimivaatimukset on. En tiedä onko tämä lainmukaista, mutta juuri muutama vuosikymmen sittenhän näistä osakkeiden minimirajoista piti poistua pörssistä, mutta nyt Nordnet on ottanut ne uudelleen käyttöön. Käytännössä ehkä lainvastaista markkinamanipulointia?
Mulla Nordnet reilu 13% plussalla, vajaa 2v sitten aloitin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa myös huomioida Nordnetissa, että se manipuloi markkinoita, esimerkiksi asettamalla minimirajat osakeanneissa, merkittäessä ilman merkintäoikeuksia tai yleisöanneissa. Tällaista alarajaa ei yleensä osakkeen liikkeellelaskija määrittele, mutta Nordnetilla se on nykyään kaikissa osakeanneissa käytössä. Tämä vääristää markkinoita suursijoittajien hyväksi. Piensijoittajat, jotka haluaisivat merkitä muutamia osakkeita esim. jo olemassaolevien merkintäoikeuksien lisäksi, eivät välttämättä halua tai pysty osallistumaan niin suurilla rahasummilla, mitä Nordnetin minimivaatimukset on. En tiedä onko tämä lainmukaista, mutta juuri muutama vuosikymmen sittenhän näistä osakkeiden minimirajoista piti poistua pörssistä, mutta nyt Nordnet on ottanut ne uudelleen käyttöön. Käytännössä ehkä lainvastaista markkinamanipulointia?
Muistankohan ihan väärin, mutta eikös merkkareita voi myydä osan ja merkata uusia osalla? Ei kai siinä mitään pakkoa ole, että kaikilla olisi pitänyt ostaa?
Listautumisanneissa minimerkintäraja on yleinen käytäntö. Miten se manipulaatio tapahtuu, kun osakkeen hinta on annettu?
Ei siellä oo vain yhtä rahastoa
mun lomme on tuottanut ihan ookoo
Vierailija kirjoitti:
Luulen että tähän se nimenomaan perustuu ja on kuin pyramidihuijaus . Toiset häviävät ja toiset käärivät voitot . Ei se raha sinne itsestään ilmesty vaan kokemattomat uudet sijoittajat tarjoavat kokeneemmille ne voitot osaamattomuuttaan .
Juuri tämän vuoksi maksulliset trollit kertovat että kannattaa sijoittaa. Näin varsinainen rahastava eliitti sitten rikastuukin muiden rahoilla. Suuri huijaus siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että tähän se nimenomaan perustuu ja on kuin pyramidihuijaus . Toiset häviävät ja toiset käärivät voitot . Ei se raha sinne itsestään ilmesty vaan kokemattomat uudet sijoittajat tarjoavat kokeneemmille ne voitot osaamattomuuttaan .
Juuri tämän vuoksi maksulliset trollit kertovat että kannattaa sijoittaa. Näin varsinainen rahastava eliitti sitten rikastuukin muiden rahoilla. Suuri huijaus siis.
Onneksi mukaanlähtö on vapaaehtoista.
Vierailija kirjoitti:
Samat sanat. Että näin hyvin sijoittamalla rikastuu.
Itse olen onnistunut saamaan vuodesta toiseen 8-10% vuosituottoja. En tosin sijoita juuri Suomalaisiin yhtiöihin.
Katsokaa Ketosen & Myllyrinteen Rahastosijoittaja-sketsi. Siinä pitäisi aueta varsin selkeällä tavalla kupletin juoni.
Olisit ostanu Teslaa, niin viikossa olisit tienannut yli 10%, pienellä veivaamisella ja vivulla 100%.
Minulla on ollut neljä vuotta rahasto Lähitapiolassa. Laitoin sinne 10 000 e ja nyt se on 12 000 e.
Minä tosin sijoitan aina korkeariskisiin. Matalariskiset eivät tuota.
Ja yllättyneitä olivat?
Eikös se sama ***un Koppi/Meriita/Nuuuurdea discotanssiguru Åke Blomqvistin ja Spedenkin fyrkat tärvännyt melkein kaikki tyynni.