Nordnetin rahasto ei ole tuottanut yhtään
Mitä en tajua, olisin odottanut, että vajaan neljän vuoden säästämisellä nordnetin salkussani olevat kaksi rahastoa olisivat kasvaneet edes hivenen korkoa.
Olen ostanut rahastoja vähän yli 3000 eurolla, mutta tilin saldo on alle 3000.
Kommentit (136)
Annas kun arvaan, AP:lla vain indeksirahastoja kun monet amatöörit luulee että ne jotenkin ylivertaisia? Itsellä aktiivisesti hoidettu rahasto josta on kustannus, mutta tuotto 60% vuodesta 2018 lähtien.
Vierailija wrote:
Olen sijoittanut 30000 säästötilille ja sekin on parissa kuukaudessa tuottanut enemmän korkoina kuin nuo osakkeet vuosissa jotka on monta tonnia miinuksella osingoista huolimatta.
Olet tehnyt selkeästi huonoja valintoja. Syyllinen siihen ei ole pankki vaan sinä itse.
Nordean osakkeella saa vuosittain melkein 10%:n tuoton osingoilla. Tästä menee toki vero.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Rahastot on pankkien laillistettuja huijauksia. Ainut tapa tienata osakkeilla on ostaa niitä suoraan mutta se vaatii hyvää tietämystä ja lähes jatkuvaa, päivittäistä seuraamista. Ellei seuraa ja vaihda sijoituksia aktiivisesti, käy helposti huonosti.
Jättäisin siis sijoittamisen ammattilaisille tai sitten eläkeläisille joilla on aikaa ja mielenkiintoa seurata aktiivisesti markkinoita ja osakkeita.
Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista. Onko omat sijoitukset epäonnistuneet?
Hah, olen tuon kommentoijan kanssa samaa mieltä, että rahastot on laillisia huijauksia ja ainoa tapa tienata osakkeilla on ostaa niitä suoraan ja se vaatii jatkuvaa, päivittäistä seuraamista.
Syy miksi lopetin sijoittamisen kokonaan. Minulla ei ole aikaa seurata päivittäin. Näin se vain on. Kymmenen vuotta sitten harrastin sijoittamista ja ei ole maailma siitä yhtään muuttunut.
Vierailija wrote:
Sorry mutta 3000€ sijoitukset on liian pieniä. Ei ole persaukisten hommaa.
Taas miljonääri vauvapalstalla. Heitätkö tuollaiset summat takkaan?
Vierailija wrote:
Nordean osakkeella saa vuosittain melkein 10%:n tuoton osingoilla. Tästä menee toki vero.
Juu, mutta kun katsos osake voi oston jälkeen tippua niin pankkihan se siinä vaan huijaa piensijoittajaa ja kääri rahat omaan taskuun. Sitten laitetaan osakeet myyntiin ja huudellaan vauvapalstalla pettyneinä että ei sillä sijoittamisella rikastunutkaan.
Vierailija wrote:
Annas kun arvaan, AP:lla vain indeksirahastoja kun monet amatöörit luulee että ne jotenkin ylivertaisia? Itsellä aktiivisesti hoidettu rahasto josta on kustannus, mutta tuotto 60% vuodesta 2018 lähtien.
Mitä nuo S-pankin rahastot ovat. Mulla joku tonni niissä, menee kahteen osioon automaattisesti. Isompi riski ja pienempi riski? Hiukan on nyt plussalla kokonaisuudessaan.
Mulla oli automaattinen kuukausisijoittaminen OP:n indeksirahasto OP-pohjoismaat ja OP-Amerikka. Usieita vuosia oli rullaamassa. En edes seurannut niitä juuri ollenkaan. 30% tuotto useamman vuoden jälkeen. Toisen myin jo pois, mutta toinen on vielä myymättä. Senkin tuotto on koko ajan välillä 20%-30%.
Olisko ollut jotain 4-5 vuotta nuo rahastot. Mutta kun myy, niin menee verot.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä Nordean Säästö 25, säästänyt olen nyt muutaman vuoden kuukausittain ja tili on 5 euroa plussalla.
Minulla oli 12 vuotta Nordea Säästö 30, johon kuukausisäästin. Täysin hukkaan heitettyä rahaa. Myin koko roskan viime viikolla, kun pääsin juuri ja juuri omilleni (eli siis menetin 12 vuoden inflaation verran rahaa kuitenkin). Jos olisin ostanut murto-osalla tuohon pohjattomaan kaivoon upottamastani rahasta jotakin pohjoisamerikkalaista osaketta, voisin olla miljonääri.
Mulla menee s-bonukset ihan s-rahastoon ja sekin on tuottanut reilut 13%. En tiedä sijoittamisesta mitään, niin olen noin turvallista säästämistä harjoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Kiitos rehellisyydestä!
Ei se taidalla olla kenellekään yllätys että kun talous sakkaa niin samoin tekee pörssi. Nyt vaan kannattaa pitää ostohousut jalassa eikä luovuttaa kun sijoitukset ovat nyt hetkellisesti miinuksella.
Ja jee, lopulta saat 20 euron voiton, josta miinustetaan rajut verot. Kyllä kannattaa sijoittaa ja jättää elämättä elämä sen takia.
Vierailija kirjoitti:
OP on vähintään yhtä huono. Joku säästämisjohtaja kannusti ostamaan ('on tyhmää olla vaurastumatta'), nyt tuntuvasti pakkasella.
OP:n ilmastorahasto tuotti vuodessa 10 %, hmm, se kai se ole, tai se toinen viherpesurahasto. Yllätyin.
Mä olen sijoittanut bitcoineihin ja ne on noussut viimeisen vuoden aikana ihan v tusti, yli 100 prossaa. Ei ne osinkoja tuota mutta eipä ole kulujakaan. Realisoin ne sitten kun jään eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Samat sanat. Että näin hyvin sijoittamalla rikastuu.
Voi jos sitä pystyisikin 3000€ rahastosijoituksella rikastua!
Liian pieni aloitus. Alle 50 000€ ihan turha sijoittaa.
Mulla on Nordnetin sijoitukset 62 000 € plussalla, n. 18,6% tuotto viiden vuoden aikana. Ei valittamista. Puolet parempi tuotto kuin sijoitusasunnoissani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Kiitos rehellisyydestä!
Ei se taidalla olla kenellekään yllätys että kun talous sakkaa niin samoin tekee pörssi. Nyt vaan kannattaa pitää ostohousut jalassa eikä luovuttaa kun sijoitukset ovat nyt hetkellisesti miinuksella.
Niin tämän vuoden kun kärvistelee niin ensivuonna pitäisi talouden jo lähteä nousuun, meinaavat.
Seligsonin rahastot ovat tuottaneet erittäin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Kiitos rehellisyydestä!
Ja jee, lopulta saat 20 euron voiton, josta miinustetaan rajut verot. Kyllä kannattaa sijoittaa ja jättää elämättä elämä sen takia.
Kieltämättä tuntuu typerältä kun sitä on ollut näköjään niin paska sijoittaja ja vieläkin reilusti miinuksella, hyvä jos lopussa pääsee omilleen joskus. Että jotkutko tällä pajatsolla ihan voittoakin tekee.
Täyttä huijausta kaikki rahastot, esitteiden tuottolaskelmat vs. todellisuus eivät kohtaa
Rahaston keskeinen idea on, että se tekee hajautusta asiakkaan puolesta. Jos riskiaversiivinen sijoittaa pieniä summia, tämä on rahaston suurin etu verrattuna suoriin sijoituksiin.